Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik ben het helemaal met je eens, maar kijk eens naar de line-up pagina en het lijkt me wel erg duidelijk dat Moderat de barn afsluit.

Ze is het afgelopen jaar enorm gegroeid, wordt ook steeds vaker gedraaid op StuBru (vooralsnog enkel met covers en de samenwerking met Taylor Swift jammer genoeg). Haar covers van Iris en Nothing Else Matters waren toch wel afrekening hitjes hier.

Met haar laatste album heeft ze in Amerika de subheadline posities kunnen veroveren. Dat is nog een paar stapjes te hoog in Europa, maar zie haar op termijn hier ook wel uitgroeien tot een zeer grote naam. Nu zou ik toch ook eerder Barn zeggen, omdat haar muziek toch veel breder gaat dan popsterren als Sigrid, Mabel e.d. die eerder in KlubC gezet worden.

Als haar solo muziek je ligt, kan ik je ook zeker aanraden haar werk met better Oblivion Community Center en Boygenius te beluisteren. En ik hoop toch ook dat haar mede bandlid bij Boygenius, Lucy Dacus, ook op RW staat!
Thanks voor je antwoord! Al subheadliner in Amerika, toe maar. Mooi dat dit gelukt is met deze toch wat rustigere muziek. Maar dan is een Barn positie op Werchter inderdaad niet meer dan terecht.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Jamie XX anno nu en Moderat lijken me toch een maatje kleiner dan we gewoon zijn van RW... Als je dat vergelijkt met een THTBATQ, Kylie, Elbow, Nine Inch Nails, Lorde (waar blijft die???) en Thom Yorke.
Ja eens. Voor mij gevoel is bij Jamie XX de glans er wel een beetje vanaf. Geen nieuw album en The XX is nou ook niet bepaald groter geworden. Geen hele sterke urgente topnaam voor de Barn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Enige festival waar Lorde speelt is Primavera toch? Denk dat je die niet perse hoeft te verwachten voor RW.
Ze heeft nog geen Belgische datum terwijl ze wel in alle omringende landen speelt, en een gat rond RW.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Thom Yorke vervangen met een Belgische dj die werkelijk overal staat. ?
Ach ja, ik kon niet direct op een andere electronische act komen die tourt en een voldoende groot publiek aanspreekt om de Barn af te sluiten ?. Ik denk dat Floating Points of Four Te wat te hoog gegrepen is daar.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ze heeft nog geen Belgische datum terwijl ze wel in alle omringende landen speelt, en een gat rond RW.
Zou me niets verbazen als die gewoon haar tour eind juni eindigt in Londen (ook omdat Primavera vooralsnog het enige festival is waar ze speelt) maar ik hoop met je mee dat ze toch naar RW komt. Zou wel apart zijn als ze België overslaat inderdaad.
 

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
722
1.454
Was het iemand al opgevallen dat Imagine Dragons nu weer als eerst genoemd staan, voor Twenty One Pilots? Lijkt er dus op dat de draken gaan afsluiten.
Viel me inderdaad ook op! Is niet verkeerd want Twenty One Pilots wil ik nog wel meepakken en kan daarna mooi vroeg mn tent weer in.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Jamie XX anno nu en Moderat lijken me toch een maatje kleiner dan we gewoon zijn van RW... Als je dat vergelijkt met een THTBATQ, Kylie, Elbow, Nine Inch Nails, Lorde (waar blijft die???) en Thom Yorke.
Eeuwige verhaal. Bands hun grootte onderschatten en lager plaatsen omdat we dat zo vinden.
Wel bij zeggen dat Lorde en TGTBATQ op die plek stonden op basis reputatie, niet kwa populariteit.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Eeuwige verhaal. Bands hun grootte onderschatten en lager plaatsen omdat we dat zo vinden.
Wel bij zeggen dat Lorde en TGTBATQ op die plek stonden op basis reputatie, niet kwa populariteit.
Kom op. Moderat headlinede de Barn niet op hun hoogtepunt (2014?). Waarom nu plots wel? Hun pauze was nu ook weer niet zó lang hoor. Ook de redenering van joslittel en mattman mbt Jamie XX kan ik volledig volgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Joslittel

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Maar niet als Barn-head ook niet he. Verkocht de laatste keer zelfs geen volledige Lotto, bovenste ring was dicht.
Beck, Moderat, Disclosure, Jorja, Michael Kiwanuka en Jamie XX zouden allemaal met een gesloten bovenste ring moeten optreden. En toch zijn ze allemaal Barn head of sub. Het is maar wat Werchter wil natuurlijk ...

Edit: haar laatste album gaat haar natuurlijk niet helpen om evt een hogere positie te claimen op Werchter ofzo
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Kom op. Moderat headlinede de Barn niet op hun hoogtepunt (2014?). Waarom nu plots wel? Hun pauze was nu ook weer niet zó lang hoor. Ook de redenering van joslittel en mattman mbt Jamie XX kan ik volledig volgen.
Hoogtepunt was 2016/2017. Koninklijk Circus was op 10min uitverkocht, in Vorst zat 6000 man. En als een band er een tijdje uit is kunnen ze meer vragen blijkbaar (LCD Soundsystem is ook geen headliner of zo populair dat ze vorst uitverkopen maar zou iedereen wel een terechte Barn headliner vinden).
 
  • Leuk
Waarderingen: NiekBBQ

Gebruikers die dit onderwerp bekijken