Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

festirock

Support act
1 dec 2015
853
578
Ze hadden ook gewoon twee Werchters kunnen doen, maar da's minder cash dan al die eendagsevenementen.
Is toch al jaren dat er een classic en boutique is. Nu komt er van elk evenement een tweede editie.
Mensen kiezen of ze het leuk vinden of niet , of ze gaan of niet. Blijkbaar wordt t wel geapprecieerd
 

festirock

Support act
1 dec 2015
853
578
Het is duidelijk dat ze teveel wilden doen dit jaar. 7 a 8 dagen Werchter waaronder 5 met verschillende podia in een onzekere periode waarin artiesten wegvallen?

Eigenlijk is het megalomane waanzin waar de festivalganger nu de prijs voor betaalt met een mindere line up op het main festival en hoge kosten voor tickets als je alle artiesten waar je interesse in hebt wil zien

En op zich snap ik het wel..de infrastructuur en mogelijkheden zijn er toch en na twee jaar gesukkel is het commercieel interresant om 8 keer een volle wei te hebben, alleen gaat het dus duidelijk ten koste van de kwaliteit van het main festival.


En toch...toch gaan we ons amuseren en fijne optredens zien en gaat dat hopelijk primeren op het knagende gevoel dat het meer had kunnen zijn, dat het meer had moeten zijn.
Mindere line up , vind ik niet eigenlijk. Hier en daar mis ik wel wat maar dat is persoonlijk en is dat niet elk jaar zo?
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
168
88
Als je normaal gesproken ,pak hem beet, 200 acts moet verdelen over 6 dagen of nu over 8-9 en je daardoor een minder affiche krijgt voor je main-festival.
Dan is de consument toch de dupe? Je kunt inderdaad kiezen om niet te gaan. Maar door niet te gaan ben je ook de dupe.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.037
Consument slachtoffer.. als je t niet goed genoeg vindt ga je toch gewoon niet? Genoeg festivals. Consument heeft de keuze , niet echt slachtoffer vind ik.
Weeral dit non-argument dat steeds voorbij komt. Als een bezoeker meer geld moet opdoen om een gelijkaardige hoeveelheid van hun favoriete artiesten te zien, verliest die gewoon. Dat we de keuze hebben om dat niet te doen, verandert daar niets aan.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.234
10.668
Als je normaal gesproken ,pak hem beet, 200 acts moet verdelen over 6 dagen of nu over 8-9 en je daardoor een minder affiche krijgt voor je main-festival.
Dan is de consument toch de dupe? Je kunt inderdaad kiezen om niet te gaan. Maar door niet te gaan ben je ook de dupe.
Perfect gezegd!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Ze hadden ook gewoon twee Werchters kunnen doen, maar da's minder cash dan al die eendagsevenementen.
Moet je ook toestemming voor krijgen van de gemeente natuurlijk. Jimmy liet al weten dat de gemeente quasi met tegenzin toestemming gaf voor 4 dagevents, allemaal in het weekend. Een 2e 4-daagse met donderdag en vrijdag overlast had er nooit doorgeraakt.

Komt ook nog bij dat 3 van de 4 dagevenementen slechts 1 podium hebben. Er is nu al kritiek dat sommige tenten mager uitvallen. Beeld je eens in hoe dat eruit ziet als dat nog eens over 4 extra dagen gaat spreiden.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
853
578
Weeral dit non-argument dat steeds voorbij komt. Als een bezoeker meer geld moet opdoen om een gelijkaardige hoeveelheid van hun favoriete artiesten te zien, verliest die gewoon. Dat we de keuze hebben om dat niet te doen, verandert daar niets aan.
Maar wat er nu staat is voor veel mensen wel een topweekend. Persoonlijke smaak verschilt nu eenmaal. Sommigen vinden het een heerlijke affiche, sommigen missen heel wat van hun smaak.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.037
Maar wat er nu staat is voor veel mensen wel een topweekend. Persoonlijke smaak verschilt nu eenmaal. Sommigen vinden het een heerlijke affiche, sommigen missen heel wat van hun smaak.
Akkoord hoor, maar de discussie ging toch over het feit dat de gemiddelde Werchterganger veel verliest door de spreiding over zoveel verschillende events? Het is duidelijk dat Werchter dit jaar kiest om met verschillende events op verschillende doelgroepen te mikken. Dat was vroeger ook al deels maar dit jaar nog veel sterker dan anders. Want als we eventuele problemen qua tourplanning en voorkeuren even achterwege laten, past de hele TWC/Boutique lineup natuurlijk prima op RW en kan Metallica/RHCP ook gerust op een los evenement.
 
  • Leuk
Waarderingen: NiekBBQ

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Het is duidelijk dat ze teveel wilden doen dit jaar. 7 a 8 dagen Werchter waaronder 5 met verschillende podia in een onzekere periode waarin artiesten wegvallen?

Eigenlijk is het megalomane waanzin waar de festivalganger nu de prijs voor betaalt met een mindere line up op het main festival en hoge kosten voor tickets als je alle artiesten waar je interesse in hebt wil zien

En op zich snap ik het wel..de infrastructuur en mogelijkheden zijn er toch en na twee jaar gesukkel is het commercieel interresant om 8 keer een volle wei te hebben, alleen gaat het dus duidelijk ten koste van de kwaliteit van het main festival.


En toch...toch gaan we ons amuseren en fijne optredens zien en gaat dat hopelijk primeren op het knagende gevoel dat het meer had kunnen zijn, dat het meer had moeten zijn.
Helemaal mee eens. Mijn vrienden vragen mij of ik naar Rock Werchter wil (zou de 7e keer zijn) maar ik vind de line-up eigenlijk tegen het lachwekkende aan als ik kijk wat er allemaal tourt dit jaar. De grote bands die ze wél hebben hebben er al zooooo vaak gestaan, en juist de meer interessante headliners zoals The Strokes en Stromae hebben ze niet (op Rock dan). En ook de undercard is niet echt beter te noemen dan reguliere jaren. Als ik naar buitenlandse festivals kijk zie ik toch wel een hoop gruwelijke-ups, dat had ik van RW dit jaar ook verwacht.

Btw, dat bericht lijkt toch echt naar ROCK Werchter te verwijzen. Misschien een Pukkelpop/Lowlands achtige eerste dag op de woensdag?
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.007
271
Btw, dat bericht lijkt toch echt naar ROCK Werchter te verwijzen. Misschien een Pukkelpop/Lowlands achtige eerste dag op de woensdag?
nee, dat zeker niet.
Het ga nu al sprinten zijn om alles tijdig klaar te krijgen na het classic weekend (want op woensdag gaat Hive al open)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken