Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Nieuwe van Big Thief is ook een juweeltje trouwens. Echt niet normaal goed consistent goed die band is.
 
  • Geweldig
Waarderingen: elo

Lion

Support act
7 mrt 2017
780
1.611
Nieuwe Big Thief ook net geluisterd. Fantastisch album, ben blij dat ik kaartjes voor hun zaalshow heb gekocht net voordat deze waren uitverkocht.

Zometeen door naar het nieuwe Spoon album, een andere zeer consistente band :)
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Lees: Volbeat was al geboekt en krijgt nu een opwaardering. De echte vervanger is een kleinere act die het mogelijk maakt dat de rest een rijtje omhoog schuift.

Pinkpop doet exact hetzelfde als RW. Enige verschil is dat zij het als nieuwe naam kunnen presenteren.
Hier even op terugkomen…

Dit klopt niet.
Volbeat was geboekt voor 2020 maar werd tot nu toe niet aangekondigd. Mensen kregen de optie om een voucher in te zetten , ticket te behouden of geld terug te vragen. Waarom zou je een naam waar mensen al eerder een ticket voor hebben gekocht nog niet bekendmaken en bij andere namen wel?

Nee… Volbeat is vervanger van QTSA.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Hier even op terugkomen…

Dit klopt niet.
Volbeat was geboekt voor 2020 maar werd tot nu toe niet aangekondigd. Mensen kregen de optie om een voucher in te zetten , ticket te behouden of geld terug te vragen. Waarom zou je een naam waar mensen al eerder een ticket voor hebben gekocht nog niet bekendmaken en bij andere namen wel?

Nee… Volbeat is vervanger van QTSA.
Volbeat was vermoedelijk al geboekt en achter de hand gehouden (lees, nog niet bekend gemaakt) voor het geval er verschoven moest worden. :)
Desalniettemin mooi opgelost.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
865
349
we kunnen het van beide kanten niet bewijzen (waarschijnlijk) dus kunnen we het beter in het midden laten en gewoon zeggen dat het net gedaan is
 

JR1

Campingartiest
4 nov 2021
64
41
Ik heb de naam van Guns 'n Roses hier nog niet horen vallen. Zie niet direct een Belgische datum, maar touren wel door Europa in de zomer. Zou imo ook wel een kanshebber zijn.
 
  • Wow
Waarderingen: Everyknight

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Nope. Zeker niet het geval. Is ter vervanging.
Volgens mijn informatie stonden ze erop voor zaterdag, maar was er optie om ze naar zondag te verplaatsen omdat qotsa geen zekere indruk nalieten. Is ook besproken op conference calls tussen festivals onderling. Ze zijn niet speciaal opnieuw geboekt, eerder anders ingedeeld.
Zelfde situatie als Rw had in 2011 met Linkin Park, toen deal Foo's uiteindelijk niet rond raakte.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.190
3.015

Zou me niks verbazen als dit één van de shows van het weekend gaat worden.
Soms begrijp ik mijn eigen mening over Sam Fender niet. Op basis van mijn muzieksmaak zou ik dit normaal gezien niets interessant vinden en ik kan ook niet per se iets heel unieks aanduiden in zijn muziek. Maar jonge, die kan toch echt wel heel sterke songs uit zijn mouw schudden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.571
4.498
Soms begrijp ik mijn eigen mening over Sam Fender niet. Op basis van mijn muzieksmaak zou ik dit normaal gezien niets interessant vinden en ik kan ook niet per se iets heel unieks aanduiden in zijn muziek. Maar jonge, die kan toch echt wel heel sterke songs uit zijn mouw schudden.
Ik snap de hype niet echt, vind de muziek wel tof, maar niet echt speciaal ofzo. Ik ga wss wel kijken, maar eerder om Capaldi te ontwijken
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
650
513
Ben benieuwd hoelang het duurt voor we informatie krijgen over TW Classic 2. Het lijkt erop alsof het niet lang meer gaat duren, maar de Stones staan er niet om bekend dat ze lang van tevoren hun tours aankondigen. Of zou het toch Paul McCartney worden...
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
De 2 dichtst bij elkaar aan leunende bands (of toch fanbase) op die dag samen laten spelen: Turnstile en Idles.
Dan weet ik weer waarom ik muziekfestivals zoals RW links laat liggen....AL snap ik niet waarom bands daar akkoord mee gaan. Nuja, voor zover ze zelf nog iets te zeggen hebben.
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
307
236
Er zullen wel productionele redenen voor zijn, maar dit is om die reden inderdaad een erg ergerlijke overlapping. In een heel ander genre geldt vind ik hetzelfde voor de overlapping tussen HAIM en Carly Rae Jepsen. Het is altijd iets, natuurlijk, maar het lijkt me toch logisch om inderdaad zoveel mogelijk te mikken op overlap tussen bands met een ietwat verschillend publiek. En dat had in deze beide gevallen toch moeten kunnen, denk ik. Maar wie ben ik.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.571
4.498
Er zullen wel productionele redenen voor zijn, maar dit is om die reden inderdaad een erg ergerlijke overlapping. In een heel ander genre geldt vind ik hetzelfde voor de overlapping tussen HAIM en Carly Rae Jepsen. Het is altijd iets, natuurlijk, maar het lijkt me toch logisch om inderdaad zoveel mogelijk te mikken op overlap tussen bands met een ietwat verschillend publiek. En dat had in deze beide gevallen toch moeten kunnen, denk ik. Maar wie ben ik.
Nog zo eentje is Sam Fender en Capaldi, lijkt me ook veel overlappend publiek te hebben
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
574
422
Nu de timetable bekend is ben ik de 'kleinere' namen is wat meer gaan luisteren.
Valt me alles mee, zitten niet heel veel 'must sees' tussen, maar toch wel veel veel in de categorie: dat klink vet, mooi om extra mee te pikken.

Bijv. donderdag op de slope: dingen als Owenn, Yumi Zouma, White Reaper klinken echt lekker, en ik kende het allemaal niet tot vorige week.

Sowieso is de donderdag, na wat verdiepen, een best wel fijne dag, buitenom dat ik grote pearl jam fan ben en TWOD ook nog nooit heb gezien, het voorprogramma is ook niet mis. Nu al zin het feestje bij Carly Rae Jepsen bijvoorbeeld, haha

Nu ook nog eens de overige dagen uitpluizen!
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante en Paddy

Gebruikers die dit onderwerp bekijken