Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Lees: Volbeat was al geboekt en krijgt nu een opwaardering. De echte vervanger is een kleinere act die het mogelijk maakt dat de rest een rijtje omhoog schuift.

Pinkpop doet exact hetzelfde als RW. Enige verschil is dat zij het als nieuwe naam kunnen presenteren.
Waarom denk je dat? En hoezo zou je Volbeat nog niet bekend maken in één van de vorige pakketen dan?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.457
7.452
Om een naam achter de hand te houden als ze moesten doorschuiven of vervangen. En Volbeat stond ook al voor 2020 (en 2021 meen ik) aangekondigd en had die zondag nog leeg in het tourschema, dus was nog wel op de line-up te verwachten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Dan is het eigenlijk wachten op Mad Cool, wat zij doen. Want die lineup is wel officieel 'compleet'.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Wel opvallend trouwens nog: geen Sylvie Kreusch hier. Toch een naam die je deze zomer wilt hebben lijkt me.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.753
Zijn nu niet de namen die werchter beter gaan maken imo. Mooi in de breedte maar dat zijn de namen die er nu staan ook
En dus? Niemand zegt toch iets over dat de laatste namen de line-up bij wonder beter zouden maken. Wel dat de verwachtingen op een laatste pakketje wel hoog lagen tov wat we uiteindelijk maar kregen. Of niet.
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
189
119
Ik zit hier toch wel met een paar pittige clashes. Misschien kan iemand me hier overhalen voor het een of juist het andere te kiezen.
Donderdag:
Pixies / Beck. Om Beck te zien zul je betijds in de Barn moeten zijn. Dus Pixies volledig laten schieten?
TWOD / Black Pumas. Black Pumas ga ik graag zien. Maar TWOD is wel een van mijn favoriete bands. Ga ze ook in de Ziggo zien. Maar het is en blijft TWOD. Kan die niet genoeg zien. Black Pumas zullen in kleinere zalen nog wel vaker voorbij komen verwacht ik.

Vrijdag:
Turnstile / IDLES. IDLES in 2018 gezien op the Slope. Wordt dus waarschijnlijk Turnstile.
Moderat / Metallica. Moderat veel geluisterd en met nieuwe album op komst ga ik die waarschijnlijk wederom veel luisteren. Aan de andere kant....Metallica nog nooit gezien.

Zaterdag geen zware clashes. LP / Leon Bridges / Kennyhoopla wordt kiezen, rennen, we zien wel wat we doen.

Zondag:
Dry Cleaning / Modest Mouse / Balthazar / Michael Kiwanuka. F*ck you Werchter. Waarom? Alle 4 hoog op mijn lijst.
Balthazar draai ik grijs. Kiwanuka ook. Modest Mouse is gewoon een fijne band. Dry Cleaning luistert mooi weg op plaat. Kiwanuka gaat het sowieso worden want dat is mijn headliner van het weekend. Modest Mouse of Balthazar dan maar volledig laten schieten?

En dan nog wat wishfull thinking:
En de zomer in Werchter heeft nog meer te bieden. Rock Werchter bereidt een verrassing voor. De onthulling volgt binnenkort. Stay tuned voor een bijzondere bisronde.

Ze zeggen hier toch duidelijk ROCK WERCHTER komt met een verrassing. En dus niet Classic of Boutique?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.457
7.452
Als ze gisteren in alle haast hebben aangekondigd omdat ze morgen voor Classic II of Boutique II willen gebruiken, dan zou het mocht het Boutique II wel logisch zijn als we vandaag ergens de rest van de namen voor die eerste Boutique krijgen toch?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.468
709
Als ze gisteren in alle haast hebben aangekondigd omdat ze morgen voor Classic II of Boutique II willen gebruiken, dan zou het mocht het Boutique II wel logisch zijn als we vandaag ergens de rest van de namen voor die eerste Boutique krijgen toch?
Goh, als je over drie events op drie dagen communiceert raakt het geheel een beetje ondergesneeuwd, niet?

Denk dat ze er zo snel mogelijk Boutique II, TWC II en Core uit willen gooien zodat die ticketverkopen van start kunnen gaan. En dat Boutique ergens achteraf volgt.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
Ik zit hier toch wel met een paar pittige clashes. Misschien kan iemand me hier overhalen voor het een of juist het andere te kiezen.
Donderdag:
Pixies / Beck. Om Beck te zien zul je betijds in de Barn moeten zijn. Dus Pixies volledig laten schieten?
TWOD / Black Pumas. Black Pumas ga ik graag zien. Maar TWOD is wel een van mijn favoriete bands. Ga ze ook in de Ziggo zien. Maar het is en blijft TWOD. Kan die niet genoeg zien. Black Pumas zullen in kleinere zalen nog wel vaker voorbij komen verwacht ik.

Als ik het zo lees, zou ik het niet te moeilijk maken en voor Pixies en TWOD kiezen. Dat scheelt toch een hoop geloop tussen podia en je ziet twee volledige optredens ipv meerdere optredens waarbij je het begin en/of einde moet missen.

Ik vind het zelf ook wel heel jammer van Beck, maar voor mij is dat gelukkig wel de enige pijnlijke clash dit jaar.

TWC 2 met Paul McCartney en The Strokes?

Dat zou echt wel een droom zijn die uitkomt (maar ik heb er zeer weinig hoop op).
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.468
709
TWC II zou in ieder geval nog steeds op 26 juni plaatsvinden. Dus dat wordt gewoon de undercard van Springsteen met een nieuwe classic headliner erboven.
 
  • Wow
Waarderingen: DennisvdBr

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
TWC II zou in ieder geval nog steeds op 26 juni plaatsvinden. Dus dat wordt gewoon de undercard van Springsteen met een nieuwe classic headliner erboven.
Dat was toch Jack White? Die heeft ondertussen andere plannen gemaakt.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.271
1.338
TWC 2 met Paul McCartney en The Strokes?
Boutique 2 met Kendrick Lamar (die echt wel op Glasto zou staan), Florence en Lorde?

Hebben we alle missing links ingevuld.

Maar dan zou de Werchterorganisatie The Strokes al een tijd aangekondigd hebben denk ik, om BKS op tijd te kunnen counteren. Daar hoop ik niet meer op.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Maar dan zou de Werchterorganisatie The Strokes al een tijd aangekondigd hebben denk ik, om BKS op tijd te kunnen counteren. Daar hoop ik niet meer op.
The Stokes moeten ergens staan hé. Er stond een show onder LN gepland, die kan je niet zomaar 'annuleren' toch?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken