Ik zit hier toch wel met een paar pittige clashes. Misschien kan iemand me hier overhalen voor het een of juist het andere te kiezen.
Donderdag:
Pixies / Beck. Om Beck te zien zul je betijds in de Barn moeten zijn. Dus Pixies volledig laten schieten?
TWOD / Black Pumas. Black Pumas ga ik graag zien. Maar TWOD is wel een van mijn favoriete bands. Ga ze ook in de Ziggo zien. Maar het is en blijft TWOD. Kan die niet genoeg zien. Black Pumas zullen in kleinere zalen nog wel vaker voorbij komen verwacht ik.
Vrijdag:
Turnstile / IDLES. IDLES in 2018 gezien op the Slope. Wordt dus waarschijnlijk Turnstile.
Moderat / Metallica. Moderat veel geluisterd en met nieuwe album op komst ga ik die waarschijnlijk wederom veel luisteren. Aan de andere kant....Metallica nog nooit gezien.
Zaterdag geen zware clashes. LP / Leon Bridges / Kennyhoopla wordt kiezen, rennen, we zien wel wat we doen.
Zondag:
Dry Cleaning / Modest Mouse / Balthazar / Michael Kiwanuka. F*ck you Werchter. Waarom? Alle 4 hoog op mijn lijst.
Balthazar draai ik grijs. Kiwanuka ook. Modest Mouse is gewoon een fijne band. Dry Cleaning luistert mooi weg op plaat. Kiwanuka gaat het sowieso worden want dat is mijn headliner van het weekend. Modest Mouse of Balthazar dan maar volledig laten schieten?
En dan nog wat wishfull thinking:
En de zomer in Werchter heeft nog meer te bieden. Rock Werchter bereidt een verrassing voor. De onthulling volgt binnenkort. Stay tuned voor een bijzondere bisronde.
Ze zeggen hier toch duidelijk ROCK WERCHTER komt met een verrassing. En dus niet Classic of Boutique?