Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Ben vooral benieuwd of Gojira nu gaat worden bevestigd nu de pleuris is uitgebroken voor wat betreft hun Europese tour de volgende maand.

Ik verwacht ze wel op de Metallica dag namelijk, aangezien ze niet op Graspop staan. Hetzelfde geldt voor Fever 333.
Waren die al niet bezet op de Metallica dag? Of heb ik dat gefantaseerd.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Het heeft in elk geval geen zin meer om aankondigingen tactisch aan te pakken. Dat, met het feit dat je inderdaad die tweet hebt, er een heleboel erg kleine namen in het pakket zouden zitten, en ze natuurlijk vroeger de line up zullen kunnen afronden omdat ze er al langer dan normaal aan bezig zijn. Lijkt me die 50 realistisch. En dan kunnen ze ergens eind februari als er aandacht is gegaan naar hun dag events, nieuwe festival en Pukkelpop, de affiche compleet maken.
Dus ik vermoed dat ze ook de podiumindeling gaan lossen al.
 

G_A

Campingartiest
7 dec 2021
76
75
No way dat die tweet echt per ongeluk was, perfecte hype-makende strategie volgens mij, zie hoe excited we allemaal zijn ?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.010
3.696
Het heeft in elk geval geen zin meer om aankondigingen tactisch aan te pakken. Dat, met het feit dat je inderdaad die tweet hebt, er een heleboel erg kleine namen in het pakket zouden zitten, en ze natuurlijk vroeger de line up zullen kunnen afronden omdat ze er al langer dan normaal aan bezig zijn. Lijkt me die 50 realistisch. En dan kunnen ze ergens eind februari als er aandacht is gegaan naar hun dag events, nieuwe festival en Pukkelpop, de affiche compleet maken.
Dus ik vermoed dat ze ook de podiumindeling gaan lossen al.
Werchter lost meestal al snel de podiumindeling toch. Heel fijn gevoel om te weten dat er vrijdag zoveel info komt ✌?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
Ik kom hier nu met een ander nieuwtje buiten Werchter om. Maar je kunt nu weer Pinkpop weekendtickets kopen. Wel opvallend…
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
Het heeft in elk geval geen zin meer om aankondigingen tactisch aan te pakken. Dat, met het feit dat je inderdaad die tweet hebt, er een heleboel erg kleine namen in het pakket zouden zitten, en ze natuurlijk vroeger de line up zullen kunnen afronden omdat ze er al langer dan normaal aan bezig zijn. Lijkt me die 50 realistisch. En dan kunnen ze ergens eind februari als er aandacht is gegaan naar hun dag events, nieuwe festival en Pukkelpop, de affiche compleet maken.
Dus ik vermoed dat ze ook de podiumindeling gaan lossen al.
Man… de eerste keer dat ik bij de kapper moet zijn op een vrijdagmiddag….? Ik wilde al klaar gaan zitten met mijn laptop .
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
50 namen. Dat zou uitzonderlijk zijn. Misschien gek, maar mag van mij best in pakketjes van 15 over de komende weken uitgesmeerd worden. Wat meer om naar uit te kijken en het playlist maken begint anders echt op werk te lijken..
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
50 namen. Dat zou uitzonderlijk zijn. Misschien gek, maar mag van mij best in pakketjes van 15 over de komende weken uitgesmeerd worden. Wat meer om naar uit te kijken en het playlist maken begint anders echt op werk te lijken..
Gelukkig ben ik een ambtenaar die mede door de pandemie veel thuiswerkt, dus kom maar op :)
 
  • Leuk
  • Confetti
Waarderingen: Brian en Joslittel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Het heeft in elk geval geen zin meer om aankondigingen tactisch aan te pakken. Dat, met het feit dat je inderdaad die tweet hebt, er een heleboel erg kleine namen in het pakket zouden zitten, en ze natuurlijk vroeger de line up zullen kunnen afronden omdat ze er al langer dan normaal aan bezig zijn. Lijkt me die 50 realistisch. En dan kunnen ze ergens eind februari als er aandacht is gegaan naar hun dag events, nieuwe festival en Pukkelpop, de affiche compleet maken.
Dus ik vermoed dat ze ook de podiumindeling gaan lossen al.
dit stemt nog meer positief voor de aankomende zomer!

Bring on the festivals!

Oh Come On The Office GIF
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
50 namen. Dat zou uitzonderlijk zijn. Misschien gek, maar mag van mij best in pakketjes van 15 over de komende weken uitgesmeerd worden. Wat meer om naar uit te kijken en het playlist maken begint anders echt op werk te lijken..
De vrijdag 16 uur traditie vond ik altijd een fijn gegeven vroeger. Dat is er de laatste edities zo wel wat uitgeslopen, wat ik jammer vind.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
296
169
De vrijdag 16 uur traditie vond ik altijd een fijn gegeven vroeger. Dat is er de laatste edities zo wel wat uitgeslopen, wat ik jammer vind.

Daar ben ik het mee eens! Zou het misschien komen doordat meer en meer artiesten zelf hun volledige tour willen aankondigen ipv dat aan de festivals over te laten? Ik heb de indruk dat vroeger enkel sommige headliners dat deden (zelfs niet allemaal), terwijl er de voorbije jaren precies meer en meer bands aan de bovenkant van de affiche dat doen.

Wat voor mij ook anders is dan andere jaren, is dat ik weinig artiesten heb waarvan ik hoop dat ze morgen in het pakketje gaan zitten. Dat komt enerzijds doordat ik het wat minder ben gaan volgen door Corona en anderzijds doordat de paar namen waarvan ik weet dat ze touren inmiddels geen kans meer (lijken) te maken. Wilco, The National en dEUS lijken me af te vallen door Live is Live. Voor The Strokes is geen plek meer.

Van 'grootste kans' naar kleine kans hoop ik nog op: Modest Mouse, Black Country New Road, The Libertines, Ben Howard, The Felice Brothers, Jarvis Cocker
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Vooral heel hard hopen op Lorde en St Vincent, dat is wat ik doe. Ervan uitgaande dat Little Simz er el zal staan. En echt benieuwd wie de Thom Yorke plek zal innemen.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
St Vincent en Little Simz moet bijna niet missen toch? Staan ook op DTRH.
St. Vincent in de Roma. Little Simz tourt ook gewoon in augustus, heeft nog een Couleur Café boeking staan ... geen enkele van de 2 zou ik met zekerheid opschrijven, St. V kan je volgens mij zelf gewoon afschrijven.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
St. Vincent in de Roma. Little Simz tourt ook gewoon in augustus, heeft nog een Couleur Café boeking staan ... geen enkele van de 2 zou ik met zekerheid opschrijven, St. V kan je volgens mij zelf gewoon afschrijven.
Boekings Couleur Cafe worden ook gedaan via LN boekers. Dat is vaak creatief boekhouden. In 2015 bvb stond Damian Marley voor Couleur geboekt, maar RW wisselde zijn weekend, en stond hij op diezelfde dag gewoon in Werchter te spelen. Zo moest er amper iets gewijzigd worden, buiten het uiteindelijke festival.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
St. Vincent in de Roma. Little Simz tourt ook gewoon in augustus, heeft nog een Couleur Café boeking staan ... geen enkele van de 2 zou ik met zekerheid opschrijven, St. V kan je volgens mij zelf gewoon afschrijven.
Ach, je hoopt dat RW gewoon inziet hoe gruwelijk die show van St Vincent is. Laat haar gewoon Roma en een festivalshow doen. Een David Byrnetje. Toevallig moet ik ook aan hem denken wanneer ik het concept van Annie denk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken