Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Maar een evenement met tienduizenden toeschouwers, met een internationaal publiek... zie ik nog geen doorgang vinden, ook in september niet. Hopelijk zit ik ernaast!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Gewoon lekker september vrijhouden in de agenda dus, just in case.

Het idee dat er maar 2 maanden zitten tussen Rock Werchter en de geruchten voor de volgende Rock Werchter, is ook een prettige haha.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Maar een evenement met tienduizenden toeschouwers, met een internationaal publiek… zie ik nog geen doorgang vinden, ook in september niet. Hopelijk zit ik ernaast!
Terwijl internationaal reizen nauwelijks aan banden is gelegd? Ach, kom. De enigen die hiervoor in de problemen zouden komen zijn waarschijnlijk TML. Die houden nl. altijd twee verkopen; helft volledig voor Belgische bezoekers en dan andere helft voor de rest van de wereld.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
"Vlaamse ministers Crevits en Demir steunen festivals met 50 miljoen (voorschotten) en 10 miljoen (coronasteun)"

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02/09/vlaams-ministers-crevits-en-demir-steunen-festivals-met-50-miljo/

Goed nieuws.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Maar De Morgen, partner van RW, doet het voorspelbare, contacteert premier Van Ranst, de rest kan je zelf aanvullen.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.717
2.384
Maar De Morgen, partner van RW, doet het voorspelbare, contacteert premier Van Ranst, de rest kan je zelf aanvullen.

Maar gelukkig is onze Marc slechts raadgever..

Nu denk zelf ook dat de kans op een festival in september (of toch een met een internationaal publiek en internationale acts), redelijk ondenkbaar is op dit moment (met de manier waarop de vaccinaties hier lopen).
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Je kan over Van Ranst denken wat je wil, maar een festival in juli of september is gewoon ondenkbaar.
Yannick het verschil met reizen is dat je hier 4 dagen met een internationaal publiek op mekaar gepakt zit. Dat gaat nog niet kunnen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Maar De Morgen, partner van RW, doet het voorspelbare, contacteert premier Van Ranst, de rest kan je zelf aanvullen.
Is dat zo vreemd dan wat hij zegt? Het is momenteel compleet ondenkbaar dat iedereen tegen het einde van juni gevaccineerd is om tot groepsimmuniteit te komen en ongelooflijk moeilijk om te voorspellen op welk niveau (vergelijkbare cijfers van vorig jaar?) van de curve's de pandemie zich binnen 4 maanden zal bevinden - dat beseft iedereen toch wel hoop ik? Niet?
 

vendum

Playlistbediener
8 mei 2018
31
0
jimmywe wrote:
Maar De Morgen, partner van RW, doet het voorspelbare, contacteert premier Van Ranst, de rest kan je zelf aanvullen.

Is dat zo vreemd dan wat hij zegt? Het is momenteel compleet ondenkbaar dat iedereen tegen het einde van juni gevaccineerd is om tot groepsimmuniteit te komen en ongelooflijk moeilijk om te voorspellen op welk niveau (vergelijkbare cijfers van vorig jaar?) van de curve’s de pandemie zich binnen 4 maanden zal bevinden – dat beseft iedereen toch wel hoop ik? Niet?

Maar volgens mij is het net wel de bedoeling dat dat idee denkbaar wordt.

Zoals je aangeeft is het niet te voorspellen, waarom heerst er dan algemeen het idee dat indien er dan toch wordt voorspeld, dit samengaat met een negatieve gedachte van het niet mogelijk zijn?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Everyknight wrote:
Maar een evenement met tienduizenden toeschouwers, met een internationaal publiek… zie ik nog geen doorgang vinden, ook in september niet. Hopelijk zit ik ernaast!

Terwijl internationaal reizen nauwelijks aan banden is gelegd? Ach, kom.

De vaccinatiesnelheid verschilt van land tot land, daar schuilt ook een probleem in.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Maar De Morgen, partner van RW, doet het voorspelbare, contacteert premier Van Ranst, de rest kan je zelf aanvullen.

Wat viroloog Van Ranst vandaag hierover zegt:

"Deze zomer een Tomorrowland of Rock Werchter met bijna 100.000 man samen op een festivalterrein, zoals in 2019? “Onmogelijk”, aldus viroloog Marc Van Ranst. “Als de sector vandaag de garantie vraagt om deze zomer grote evenementen met volledige capaciteit te mogen organiseren, dan kan het antwoord enkel ‘neen’ zijn. Het is uiteindelijk aan de politiek om te beslissen, maar vandaag is die vraag écht niet realistisch.”

“Van niks naar alles in een keer, dat kan natuurlijk niet. Er zijn nog maar heel weinig mensen die al weten wanneer ze precies zullen gevaccineerd worden. Nu al over festivals zoals voorheen spreken, is de kar voor het paard spannen. Ook in het buitenland is daarvan trouwens geen sprake.”

Er zal nog de hele zomer lang een virologisch risico bestaan, aldus Van Ranst. Een vaccin is ook niet meteen na toediening werkzaam. Zo is het AstraZeneca-middel het efficiëntst vanaf twee weken na de tweede dosis, die bij voorkeur pas drie maanden na de eerste wordt gegeven. Een festivalganger die begin juli bij de eersten een prik krijgt, is dus pas half oktober écht beschermd.

“Tuurlijk zal het perspectieven openen, eens alle risicogroepen gevaccineerd. Maar dan nog zullen we geleidelijk aan weer naar het normale moeten, stapsgewijs. Het zal niet zijn: ‘het is voorbij, en dan nu meteen aan de grote feesten’.” Van Ranst gelooft daarom niet in het ‘concept bevrijdingsfeest’. “Dat zullen héél waarschijnlijk bevrijdingsfeestjes worden. De heropening van de horeca zal zo’n eerste, voorzichtige ‘bevrijdingsfeestje’ zijn.” (SPK)"

Bron: Het Laatste Nieuws
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
903
316
https://www.telegraaf.nl/entertainment/2038811683/liam-gallagher-bevestigt-reunie-oasis

Dat zou mooi zijn als headliner voor 2022.

Dan ben ik zeer bescheiden door de volgende headliners te vragen:

- Rage Against the Machine
- Pearl Jam
- Metallica
- Oasis
- Red Hot Chili Peppers
- Gorillaz
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Oasis en RATM op hetzelfde affiche. Dit zou echt mijn droom zijn. Ik hoop echt dat Liam niet uit z'n nek aan het lullen is of stoer aan het praten is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Dan ben ik zeer bescheiden door de volgende headliners te vragen:

– Rage Against the Machine
– Pearl Jam
– Metallica
– Oasis
– Red Hot Chili Peppers
– Gorillaz
– Radiohead
– Nick Cave & The Bad Seeds
– Arctic Monkeys
– Arcade Fire
– Taylor Swift
– Kendrick Lamar
– Foo Fighters
– Tame Impala
– System Of A Down
– The Strokes
– Depeche Mode
– Muse
– Blur
– The National
– Bruce Springsteen
– 21 Pilots

Ik maak het lijstje met mogelijke headliners even af (als het dit jaar echt njèt wordt dan, maar daar wil ik nog even niet aan denken). Van al deze acts wordt materiaal verwacht/hebben een show in Werchter te goed/wordt al gespeculeerd dat ze gaan touren. 2022 zou werkelijk abnormaal kunnen worden eigenlijk, haha. Ik zou eigenlijk alleen Oasis eraf willen halen, want zo'n tweet hebben we al 2312 keer gezien en lijkt me lulkoek, zeker omdat zowel Noel en Liam weer met een nieuwe plaat zouden komen.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
In Frankrijk kunnen deze zomer festivals tot max 5.000 personen en zitten is verplicht. Vraag me af wat werchter dan zou doen, want schueremans liet horen dat ze alleen voor een volledige editie willen gaan
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
In Frankrijk kunnen deze zomer festivals tot max 5.000 personen en zitten is verplicht. Vraag me af wat werchter dan zou doen, want schueremans liet horen dat ze alleen voor een volledige editie willen gaan
Simpel, cancellen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
In Frankrijk kunnen deze zomer festivals tot max 5.000 personen en zitten is verplicht. Vraag me af wat werchter dan zou doen, want schueremans liet horen dat ze alleen voor een volledige editie willen gaan
Neen. Totaal niet rendabel. Ook nog te vroeg om zo'n bautade maatregel in te voeren imo, al gaat het allemaal de goede richting uit.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Zal idd geen werchter worden denk ik.
Yannick ik vrees dat 't niet te vroeg is, rekening houdend met opbouw enz. Half maart weten we meer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken