Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Yannick ik vrees dat ’t niet te vroeg is, rekening houdend met opbouw enz. Half maart weten we meer.
Als je kijkt naar het verschil in tijd is dat toch 3 bijna 4 weken, joh. Dat verschil is immens.

dinofest wrote:
Yannick ik vrees dat ’t niet te vroeg is, rekening houdend met opbouw enz. Half maart weten we meer.

Als je kijkt naar het verschil in tijd is dat toch 3 bijna 4 weken, joh. Dat verschil is immens.
Het siert je dat je geen pessimistische houding aanneemt.

jimmywe wrote:

jefferke wrote:
In een zittend Werchter heb ik ook totaal geen zin hoor.

Het is alles of niks voor RW, geen tussenoplossing.

Wat is er gebeurt met de alternatieve plannen die op tafel lagen? Toch allemaal niet mogelijk?
Het zal sowieso winstgevend moeten worden.
En als ze hier de Franse festivalregels gaan doorduwen zal het eerder niets worden.

Timmetje wrote:

jimmywe wrote:

jefferke wrote:

Wat is er gebeurt met de alternatieve plannen die op tafel lagen? Toch allemaal niet mogelijk?

En als ze hier de Franse festivalregels gaan doorduwen zal het eerder niets worden.
Want het zou realistisch zijn geweest om met 40.000 i.p.v. 80.000 te gaan? Zou toch denken dat ze ook rekening met het Franse scenario moeten hebben gehouden.

Joe wrote:

Timmetje wrote:

jimmywe wrote:

jefferke wrote:

Want het zou realistisch zijn geweest om met 40.000 i.p.v. 80.000 te gaan? Zou toch denken dat ze ook rekening met het Franse scenario moeten hebben gehouden.
Er is geen verschil tussen 40.000 en 80.000 voor het virus denk ik. Voor Werchter wel natuurlijk, al kan je met 40.000 best wel winst maken als je kleinschaliger boekt.

Ikzelf heb gewoon nul hoop op een festivalzomer, de overheid zal het ofwel verbieden ofwel onmogelijk maken voor zowel organisator als voor bezoeker.
Hooguit wat dorpsfeestjes.

1 ding is zeker, daft punk zullen we wrs nooit meer zien op werchter. Wat een heerlijk moment was dat in 1997... Nog kippenvel en een smile als k er aan terugdenk

Herman zijn natte droom zal dus niet lukken, voorlopig (er zal altijd enorm getrokken worden aan Daft Punk voor nog een reunie, maar zijn niet de stijl gasten die daartoe te verleiden zijn).
Is wel 2x erg dichtbij geweest, oa 2014 stond een tour in de steigers en scheelde het niets...

Ik koester Pukkelpop 2006 enorm. In 1997 was ik nog maar 10. Maar heel veel verhalen over gehoord van de oudgedienden. Met hun varkensmaskers, de strenge opname restricties, de regen...

Hi allemaal,
Het is hier een pak stiller dan het zou moeten zijn. Nieuwe namen, ticket updates en meer zou je hier moeten lezen nu. Voorlopig zijn die er niet. Het zijn onzekere tijden, moeilijke tijden ook voor velen. We leven met restricties. Om de zorg niet te overbelasten, om de meest kwetsbaren te beschermen. Daarom werd inmiddels bijna 1 jaar geleden de stekker uit de livemuzieksector getrokken. Samen zingen, samen dansen, samen feesten, samen zijn. The virus says no. De grote stilte. Het grote gemis. Maar er is licht aan het eind van de tunnel. Er zijn vaccins, er worden betere behandelingen voor Covid-19 patiënten ontwikkeld. Elke dag biedt een nieuwe kijk. Het komt goed. Binnenkort.
Komt het ook goed met Rock Werchter 2021? Zal het festival kunnen doorgaan? We willen de vraag niet uit de weg gaan, willen open kaart spelen. De ene dag is de stemming optimistisch, de volgende dag kleurt somberder. We geloven in betere tijden en blijven positief ingesteld. Er is veel overleg over een veilige heropstart van festivals met overheden, experten, collega’s in binnen- en buitenland. De gezondheid en veiligheid van festivalgangers, van artiesten, van crew, van vrijwilligers is altijd onze hoogste prioriteit. We blijven naar Rock Werchter begin juli toewerken maar sluiten andere opties niet uit. Overheden hebben aangegeven uiterlijk mid maart duiding te geven over de komende zomer. Alles hangt af van dalende covid-cijfers, van de evolutie van de vaccinatiegraad. Als festivals in veilige omstandigheden kunnen dan staan we er. De goesting is ongelooflijk groot.
Voor nu: zeg ja tegen de geldende beperkingen en maatregelen, zeg voluit ja tegen het vaccin als je oproepbrief komt. Er komen betere tijden. We gaan samen weer mooie herinneringen maken. Bientôt l’été.
We houden contact.
Tot snel.

Duidelijk en prima bericht wat mij betreft. Better zo'n bericht dan blijven zwijgen in stilte.

Netjes van ze.

En wat me ook deugd doet: de voornamelijk positieve reacties.

Volgens Ken is dit het nieuwe plan:
- Verschuiving naar einde van de zomer, waarschijnlijk ingekorte editie
- Grote Amerikaanse bands als PJ en RHCP wachten af tot '22
- Samenwerking met Primavera en Roskilde om artiesten mee te krijgen (impact op algemene teneur van de affiche?)

Ik ben benieuwd wat hier uit zou komen. Blijkbaar hebben zowel Graspop als BKS geprobeerd om te verschuiven naar later in de zomer, maar gaf men op omdat er geen interessante affiche samengesteld kon worden. Alle hoop rust dus volledig op de gebundelde krachten van die 3 majors...

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread