Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Rock Werchter is onthoofd voor mij.

Het aantal echt toffe namen waren op 1 vinger te tellen. Dit was die ene vinger. Geen Strokes, geen Kendrick maar we hadden als een pleister op de wonde tenminste een heerlijke afsluiter in de vorm van Thom Yorke. Nu is dat er ook al niet meer...

Kutzooi.

Het aantal echt toffe namen waren op 1 vinger te tellen. Dit was die ene vinger. Geen Strokes, geen Kendrick maar we hadden als een pleister op de wonde tenminste een heerlijke afsluiter in de vorm van Thom Yorke. Nu is dat er ook al niet meer…

Kutzooi.
Er zal nog veel volgen.
Het zal voor 2022 zijn.

Het aantal echt toffe namen waren op 1 vinger te tellen. Dit was die ene vinger. Geen Strokes, geen Kendrick maar we hadden als een pleister op de wonde tenminste een heerlijke afsluiter in de vorm van Thom Yorke. Nu is dat er ook al niet meer…

Kutzooi.
Het zal wel je frustratie zijn hoor, maar 'onthoofd' door 3 namen weg. Je koopt voor 3 namen een weekendticket?..

Het zal wel je frustratie zijn hoor, maar ‘onthoofd’ door 3 namen weg. Je koopt voor 3 namen een weekendticket?..
Hoe ging dat ook alweer? Must see, wil ik graag zien, als ik tijd heb etc.? Ik dacht dat we basically de bovenkant van de affiche al hadden uitgedokterd dus als er voor Matt 3 giga must-sees uit de boot vallen, dan mag die treurnis er zijn. Het leven is al bitsig genoeg dat je er hier geen schepje moet bovenop doen.

Ik hoop mee op een editie in september met gebundelde krachten van Roskilde en Primavera, denk dat dat een prima vooruitzicht zou zijn. Wie weet is het wel al mogelijk ten tijde van Lowlands en Pukkelpop om te vieren, maar ik begin zo stilaan te vrezen voor juni en begin juli.

Volgens Ken is dit het nieuwe plan:
– Verschuiving naar einde van de zomer, waarschijnlijk ingekorte editie
– Grote Amerikaanse bands als PJ en RHCP wachten af tot ’22
– Samenwerking met Primavera en Roskilde om artiesten mee te krijgen (impact op algemene teneur van de affiche?)

Ik ben benieuwd wat hier uit zou komen. Blijkbaar hebben zowel Graspop als BKS geprobeerd om te verschuiven naar later in de zomer, maar gaf men op omdat er geen interessante affiche samengesteld kon worden. Alle hoop rust dus volledig op de gebundelde krachten van die 3 majors…
BKS lukt niet vanwege de namen? Maar Werchter wil met Primavera en Roskilde samenwerken..... bs dus.

Je koopt voor 3 namen een weekendticket?..

Ja. Wel voor die 3 namen. Met die 3 namen was er al 3 dagen een headliner (want dat was Yorke voor mij die zondag) die het de moeite waard maakte.

Het zijn ook niet zomaar namen, i feel you bro.

Maar goed, lets get real. Werchter kan ook gewoon niet dit jaar. Laten we hopen dat we kleine zaalshows kunnen doen jn november.

Tuurlijk mag Matt dit vinden, wat is dat nu voor een reactie?
Nu of een editie onthoofd is met 1/4de van een affiche is misschien ook kort door de bocht, wie weet wat zat er achter de hoek. Maar dit waren wel allen toplijn namen he. Kendrick, Thom, Strokes, Soad, Volbeat, ...

Is iedereen zo snel op z'n pik getrapt/overgevoelig door het lange binnen zitten...? De tandjes...

Of die wegvalt of niet, ik zou al blij zijn als er een festival plaatsvindt. Net nog gehoord dat er zeker geen festival met internationaal publiek zal zijn. Dus denk dat 't alleen voor 't Belgische publiek een miniversie zal worden.

RubenFrusciante wrote:
Je koopt voor 3 namen een weekendticket?..

Ja. Wel voor die 3 namen. Met die 3 namen was er al 3 dagen een headliner (want dat was Yorke voor mij die zondag) die het de moeite waard maakte.
Ik kan deze reactie ergens wel snappen. Niet perse om de namen, persoonlijk.
Maar snap wel de frustratie als een paar van je persoonlijke must see's wegvallen uit de lineup van het festival waar je zowat zonder nadenken je ticket voor koopt. ;)

Gewoon even je frustratie uiten... en eigenlijk niet minder doen dan hopen op betere tijden! Er volgt vast nog meer shit, met misschien hier en daar een lichtpuntje...

Tuurlijk mag Matt dit vinden, wat is dat nu voor een reactie?
Nu of een editie onthoofd is met 1/4de van een affiche is misschien ook kort door de bocht, wie weet wat zat er achter de hoek. Maar dit waren wel allen toplijn namen he. Kendrick, Thom, Strokes, Soad, Volbeat, …
Dit is echt letterlijk wat ik zeg.
Ik zeg nergens dat Matt dat niet mag vinden toch? Ik mag "een weekendkaart voor 3 namen kopen" of "een festival zonder 3 namen onthoofd noemen" toch ook vreemd vinden? Ik zeg er nog bij "het zal wel de frustratie zijn". Maar laat maar weer, in dit topic kan ik blijkbaar nog steeds moeilijk een mening hebben of posten als die iets anders is.

Ruben ik ging anders wel akkoord met je hoor. In deze tijden ben ik al blij dat er iets op een podium staat

– Samenwerking met Primavera en Roskilde om artiesten mee te krijgen (impact op algemene teneur van de affiche?)

Ik ben benieuwd wat hier uit zou komen. Blijkbaar hebben zowel Graspop als BKS geprobeerd om te verschuiven naar later in de zomer, maar gaf men op omdat er geen interessante affiche samengesteld kon worden. Alle hoop rust dus volledig op de gebundelde krachten van die 3 majors…

I'm just going to leave this here
https://twitter.com/SITG/status/1366493474900508672

Kereltje wrote:

I’m just going to leave this here
https://twitter.com/SITG/status/1366493474900508672
Wat is nou je punt?

Weinig pijlen te trekken op The Strokes en Gorillaz in Australië in november.

Het enige wat dit wel zegt: die twee bands lijken wel flexibel te zijn en zijn niet van plan om tours te cancellen. Kan goed nieuws zijn voor Werchter 22 (of durf ik zeggen: Werchter 21 in september?).

Nou Primavera is inmiddels definitief gecanceld voor 2021, dus zal dit nieuwe plan ook vervliegen...

Nou Primavera is inmiddels definitief gecanceld voor 2021, dus zal dit nieuwe plan ook vervliegen…
Dat is wel het bommetje ja...
Had nog even hoop met Splendour in the Grass lineup.
Maar na de Primavera cancel, neem ik aan dat de cancel van Roskilde binnenkort volgt en dat de cancel van Rock Werchter etc etc etc ook komen...

Users who are viewing this thread