Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

theblackmadness wrote:

Yannick wrote:

jefferke wrote:
The Strokes kunnen ze er misschien nog uitpersen, dan zijn alle headliners bekend.

Vrijdag mist toch nog twee headliners? En ik kan me niet voorstellen dat RHCP en Royal Blood de grote namen zullen zijn op zondag; RHCP had Editors nog naast zich in 2016.

Frusciante erbij is toch een wereld van verschil, lijkt me.

Hoezo? De laatste keer met Frusciante, in 2006, stonden ze ook gewoon als voorlaatste.

Hoop ook nog wel op een Tame Impala erna die het weekend wat feestelijk/knallend afsluit…
Omdat ze niet zo arrogant zijn dat ze per sé als laatste willen spelen. Dat is toch iets moois? Ruimte bieden voor een dance act, Black Eyed Peas.
Het kan prima zijn dat je de RHCP live niet zo vindt (saai of onfeestelijk kan ik echt niet inkomen, maar goed ieder z'n mening) maar Frusciante is gewoon een kwaliteitsinjectie van heb ik jou daar. Ik kan weinig muzikanten noemen die een band zo veel extra's geven.
Denk dat met Placebo erbij je met Placebo - Royal Blood - RHCP geen slecht rijtje hebt. En anders spelen waarschijnlijk Kiwanuka en Thom Yorke tegelijk, ook niet misselijk.

Ik vrees dat het kwaad al geschied is… Ik citeer Rammstein.

“You have a pussy,
I have a dick.
So what’s the problem.
Let’s do it quick.
Just a little bit,
just a little bitch.
Stek Bratwurst in dein Sauerkraut.
Etc.”

En dan rijdend op een gigantische penis die spuit.

Daartegenover komen Cardi B en Megan Thee Stallion zelfs uiterst smaakvol over.

Even off-topic....De heren duiken weer de studio in voor nieuw materiaal

https://www.rammsteinworld.com/en/news-1226-rammstein-are-back-in-studio

theblackmadness wrote:

Yannick wrote:

jefferke wrote:
The Strokes kunnen ze er misschien nog uitpersen, dan zijn alle headliners bekend.

Vrijdag mist toch nog twee headliners? En ik kan me niet voorstellen dat RHCP en Royal Blood de grote namen zullen zijn op zondag; RHCP had Editors nog naast zich in 2016.

Hoezo? De laatste keer met Frusciante, in 2006, stonden ze ook gewoon als voorlaatste.

Hoop ook nog wel op een Tame Impala erna die het weekend wat feestelijk/knallend afsluit…

In 2006 moesten ze op tijd hun boot terug hebben naar de UK, ermee sloten ze niet af. En werd Black Eyed Peas nog opgetrommeld.

Maar in 2012 speelden ze een hele stadiontour, met RW als 1 van de uitzonderingen. Wilden ze per se afsluiten. En in 2016 was Editors eerst geboekt en is pas later RHCP toegevoegd.

Kans dus best reëel dat ze afsluitplek opeisen.

theblackmadness wrote:

Yannick wrote:

jefferke wrote:

Tame Impala, daar kan ik me dus niets feestelijks bij voor stellen...
Zouden ze dat kunnen?

jefferke wrote:

Naar analogie met 2020 zou met The Strokes alle headliners bekend zijn. We hoopten toen ook op iets erbij en dat kwam niet. Nu lijkt me dat the War on Drugs te worden. En Volbeat werd vervangen door Royal Blood, deze stonden in 2017 onder James Blake - Radiohead waar Blake vaste opwarmer voor Yorke en co.
Indien het Placebo - Royal Blood - Peppers wordt zie ik er niets bij komen daar, tenzij er nog iets achter mag. Ervoor zie ik niet gebeuren.

Net een mail gehad over het omzetten van de tickets naar 2021 of het kiezen voor een tegoed.
Misschien dan vandaag de bekendmaking van de laatste headliner ?

Tame Impala, daar kan ik me dus niets feestelijks bij voor stellen…
Zouden ze dat kunnen?
Zou eens een paar filmpjes van hun live shows checken, zouden een hele mooie afsluiter zijn met die visuals en special effects.

Ja, klopt natuurlijk wel maar als ik me niet vergis dan verkocht de The Strokes-dag voor geen meter en daar ging sowieso nog een klepper bij komen te staan; de geruchten gingen toen over Royal Blood of The National. Kan me voorstellen dat Royal Blood al geboekt was en gewoon verplaatst is van dag om de afwezigheid van Volbeat op te vangen alhoewel ik die vervanging een zwaktebod zou vinden (ookal worden ze erg richting Sportpaleis gepusht). Daarbij zou dus een plekje vrijkomen op vrijdag voor evt TWOD.

Het lijkt me ook niet dat Royal Blood zó veel te eisen heeft hoor. Die jongens zijn hier groter dan in de UK of eender waar in de wereld. Dus moest RW vragen om derde laatste te laten spelen (technisch gezien nu wél sub itt 2017) en Tame Impala er nog achter te krijgen dan denk ik niet dat dat zo ongeloofwaardig is. Krijg je gewoon 2018-type mainstage waar je toen Arctic Monkeys, Nick Cave, Noel Gallagher en Eels had.

Tame Impala lijkt het meest logisch om die afsluiter op zondag te worden. Iets anders zie ik niet direct gebeuren. Ze zijn de ideale band voor die positie en ze verdienen het wel, moet wel toegeven dat het niet echt men ding is.
Placebo - Royal Blood - RHCP - Tame Impala. Klinkt zo slecht nog niet.

Net een mail gehad over het omzetten van de tickets naar 2021 of het kiezen voor een tegoed.
Misschien dan vandaag de bekendmaking van de laatste headliner ?

De omzetperiode loopt tot en met december. Dus niet per se een noodzaak om nu iets bekend te maken. Verwacht de komende weken wel nieuwe namen, hopelijk as vrijdag een pakketje.

Na Tame Impala al twee keer te skippen op een festival wil ik ze nu wel eens een kans geven...
(2016 werchter voor RHCP en in 2019 pukkelpop voor Paul Kalkbrenner)

Ik hoop zelfs stilaan voor al de fans hier dat ze komen :wink:

Waar moet die nog staan, niet op die zaterdag waar al 3 headlinerwaardie namen staan natuurlijk.
Op de Strokes-dag misschien? Maar waar komt The War On Drugs dan te staan? Vóór Pearl Jam?

Waar moet die nog staan, niet op die zaterdag waar al 3 headlinerwaardie namen staan natuurlijk.
Op de Strokes-dag misschien? Maar waar komt The War On Drugs dan te staan? Vóór Pearl Jam?
3? Alleen Gorillaz en misschien TOP toch?

Gorillaz - Kendrick zou verdomme wel geil zijn zeg (pardon me French)

En ik kan eigenlijk niet voorstellen dat RW Kendrick laat lopen als ie een paar dagen ervoor in Polen is.

Ik gok dan werchter boutique of misschien weer Pukkelpop

RubenFrusciante wrote:

3? Alleen Gorillaz en misschien TOP toch?

Gorillaz – Kendrick zou verdomme wel geil zijn zeg (pardon me French)

En ik kan eigenlijk niet voorstellen dat RW Kendrick laat lopen als ie een paar dagen ervoor in Polen is.
Ja dat is waar ja, ik denk alleen dat FNM er nog wel bij komt, zoals de 2020 editie.
21Pilots, Gorillaz én Kendrick is nog steeds veel te veel dus kan ook niet.
Hoop met je mee!

Liam Gallagher - The Strokes - Kendrick Lamar, denk ik dan. Tame Impala op zondag na RHCP, The War On Drugs op zaterdag en FNM exclusief naar GMM om in 2022 terug te keren.

Pixies- PJ
FNM - TWOD - Strokes
TOP - Kendrick - Gorillaz (of omgekeerd)
Placebo - RB - RHCP - Tame Impala

*Dream modus*

Kan dat ik het helemaal fout heb.
Maar op de site van Kendrick staat alleen werchter op 3juli wat in 2021 op een zaterdag valt en stond dit jaar eigenlijk op 4 juli

EDIT: is weer via dat bandsintown waarvan meerdere hier zeggen dat het niet berouwbaar is?

Users who are viewing this thread