Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.182
Headlinet in 2020 ook al op meerdere (wel wat kleinere) festivals. Zou in een co constructie wel kunnen imo.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.019
8.662
Ik heb die Tyler The Creator hype nooit echt begrepen.

Is niet echt hype hoor. De man is gewoon steeds betere albums beginnen afleveren. Flower Boy was gewoon sterk en IGOR is zelfs nog een stukje beter. Sinds zijn debuut bij Odd Future, waar hij wel opviel maar geen potten breekte, is hij echt wel geëvolueerd. Wel spannend om te volgen of hij die headlineslots invult.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.187
3.008
Beetje hoog in zijn bol om alleen headliner te willen zijn voor 88.500 man.
Als Tyler alleen genoegen neemt met een headlinerpositie mogen ze die idd mooi laten lopen. Wat een ego..

Deze situatie lijkt me niet een waar Tyler (of zijn management) van Werchter verwacht dat ze die headline spot aan hem gaan geven hoor.
Dit is waarschijnlijk eerder een beslissing op voorhand als 'oke deze zomer doen we enkel een aantal festivals waar hij kan afsluiten', en als ze daarmee een mooie tour kunnen samenstellen, is dat helemaal geen vreemde beslissing of een egoprobleem.
 

wessa92

Playlistbediener
23 nov 2019
28
0
Spaanse insiders geven aan dat morgen voor mad cool de headliners mumford and sons worden met royal blood.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.361
5.947
Spaanse insiders geven aan dat morgen voor mad cool de headliners mumford and sons worden met royal blood.

Erg matig naar mijn smaak. Maar maakt het wel zeer waarschijnlijk dat vrijdag idd RB erbij gaat krijgen. Past wel bij The Strokes op zich. En die zijn op zich al weer een pak interessanter dan M&S, dus dan doet Werchter het toch al weer beter dan Mad Cool in dat opzicht.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Een naam die ik nog maar zelden zien passeren heb hier is Stereophonics. Werden het voorbije decennium vrijwel steeds geboekt voor Rock Werchter bij een nieuw album. Nieuw album was er eind oktober 2019, er is nog geen Belgische show bekend en ze staan op 26 juni in Den Haag. Altijd een kanshebber (al is het maar van 2018 geleden dat ze er stonden), zou zeker passen voor een mainstagenamiddagplek op vrijdag. Passen ook op vrijwel elk ander Belgisch festival, maar zijn duidelijk een favoriet van de Rock Werchter-boeker(s).
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Buiten Stereophonics ook nog in de buurt (en niet op DTRH):

The Jesus and Mary Chain (3 juli op Festival Beauregard)
Frank Carter and the Rattlesnakes (5 juli op Festival Beauregard)
Gwen Stefani (4 juli in Barcelona, 8 juli op Les Deferlantes)
Belle & Sebastian (3 juli op Vida Festival)

Celeste en Sam Fender zouden artiesten kunnen zijn die op Rock Werchter én Pukkelpop kunnen verschijnen.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.019
8.662
Jesus en Mary Chain of Belle & Sebastian zouden me echt blij maken zeg.
 

bleu

Nieuw lid
27 feb 2020
1
0
Kunnen we Disturbed misschien verwachten? Die zijn in Europa en hebben een redelijk gat in hun schema.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.536
Kunnen we Disturbed misschien verwachten? Die zijn in Europa en hebben een redelijk gat in hun schema.

Staan al op Graspop, daarmee kun je ze in principe uitsluiten. Ik was er dit jaar vrij zeker van dat ze op RW zouden staan, staan nu twee jaar achter elkaar met dezelfde show op Graspop.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.536
Een naam die ik nog maar zelden zien passeren heb hier is Stereophonics. Werden het voorbije decennium vrijwel steeds geboekt voor Rock Werchter bij een nieuw album. Nieuw album was er eind oktober 2019, er is nog geen Belgische show bekend en ze staan op 26 juni in Den Haag. Altijd een kanshebber (al is het maar van 2018 geleden dat ze er stonden), zou zeker passen voor een mainstagenamiddagplek op vrijdag. Passen ook op vrijwel elk ander Belgisch festival, maar zijn duidelijk een favoriet van de Rock Werchter-boeker(s).

Dit is net het type naam wat ik mis op het affiche om mij wel over de streep te trekken. De middelgrote (AFASlive) alternatieve/indie/rock bands. Stereophonics, Deftones, Disturbed, Royal Blood. De bands waar ik van overweeg om een ticket voor te kopen voor een soloshow en het daarom erg tof is dat ik ze kan meepakken op Werchter.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Vrijdag namen of niet? Of heeft er nof geen insider iets gezegd?

Dit werd gepost door ken: I expect them to finalise this weekend their line up. Next week it is Pukkelpop. And they are not going to announce next week. This week or the week of 9 March it is.

Trouwens stel je voor dat dat corona virus toch uitbreidt in Europa, en massa events niet doorgaan.. Stel je voor een zomer zonder festivals... Noooo...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.019
8.662
Eens zien waar Roskilde en Mad Cool straks mee komen. Misschien interessant voor die RW vrijdag. BKS komt trouwens ook met namen, leuk dagje zo!
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
theblackmadness wrote:
Vrijdag namen of niet? Of heeft er nof geen insider iets gezegd?

Dit werd gepost door ken: I expect them to finalise this weekend their line up. Next week it is Pukkelpop. And they are not going to announce next week. This week or the week of 9 March it is.

Trouwens stel je voor dat dat corona virus toch uitbreidt in Europa, en massa events niet doorgaan.. Stel je voor een zomer zonder festivals… Noooo…

Is bij mij ook al door m'n hoofd heengespookt ja. maar de zomer kan een pandemie wel doven. Ben erg benieuwd hoe alles zich ontwikkeld, wel iets om je zorgen over te maken ja.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.019
8.662
The Roots op Roskilde.

Wat een heerlijke Barn- of KlubC naam zou dat zijn zeg. Please RW.
 

misjaz

Playlistbediener
2 jul 2019
30
16
Timmetje wrote:

mattman wrote:
Tyler kan wel uitgroeien tot een kwaltatieve nieuwe headliner op RW formaat. Laatste plaat was echt heel goed, en die daarvoor ook. Heeft hij ook een breder publiek mee bereikt.

Dat was inderdaad een heel goede headliner geweest voor de Barn, maar de bal lag in het kamp van Tyler denk ik, niet van RW.


Misschien een goede (co)headliner voor Werchter 2021. Denk dat hij het sowieso makkelijk zou aankunnen.

Gebaseerd op?
Uitverkochte Afas is echt niet genoeg voor een Werchter headliner hoor..

Die AFAS was wel binnen minder dan 1 minuut uitverkocht, hij had er makkelijk nog eentje extra bij kunnen uitverkopen. Bij zijn volgende album staat die man gewoon in de ziggo.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken