Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.148
1.589
jimmywe wrote:
Gewoon een bedenking die ik in de groep gooi.
Totaal GEEN toeval lijkt me dat RW vandaag 7 overlappende namen met Pinkpop bekend maakt. Het zijn geen concurrenten maar wel goede collega’s, maar elke persoon die een ticket koopt voor Pinkpop ipv RW is er wel 1 verloren.

Edit: en met Lewis Capaldi eigenlijk een naam die ook perfect Pinkpop zou kunnen hebben. Maf dat die zo vlot Vorst uitverkoopt.

Maar gaan er dan zoveel Belgen elk jaar naar Pinkpop? Ik weet het niet hoor, ben er nog nooit geweest, maar had precies altijd het gevoel dat er toch meer Belgisch volk naar BKS,maar zeker naar DTRH gaat dan naar Pinkpop.
Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre dat het RW ‘raakt’ dat DTRH dit jaar in hetzelfde weekend zit.
Het feit dat Capaldi Vorst uitverkoopt doet me alleszins toch vrezen voor een subpositie of zo.

Capaldi gaat erg hoog staan in een tent, maar toch echt niet op main. Ze zijn bij Werchter toch echt slim genoeg om te weten dat de muziek van die man gewoon veel beter werkt in een kleinere afgesloten setting dan op main. Ik denk dat het te vergelijken valt met Ben Howard. Die muziek past gewoon niet voor een wei waar het volk tot ruim 150 meter van het podium staat.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.909
8.549
mattman wrote:
Dit is wel het ‘beide voetjes op de grond’ moment geworden zeg.

Toch wel teleurgesteld dat die zondag (en dus het hele festival) echt met SOAD eruit gaat. Een band die er erg recent stond, nog steeds teert op muziek waarvan het ‘nieuwste’ album uit 2005 komt (en uberhaupt een redelijk kleine discografie heeft waardoor de setlist niet veel kan verschillen), en die laatst nog een heel grote band na zich had… sluit nu gewoon af.

Hoe vaak heb jij de afgelopen maanden deze comment wel niet gemaakt? Die grammofoon blijft ook hangen. De winst is in ieder geval dat je Linkin Park inmiddels kwalificeert als “een heel grote band”.

Grammofoon blijft hangen? We hebben echt pas vandaag geleerd (nuja) dat SOAD de boel afsluit. En dat is waarop ik reageer (en m’n teleurstelling deel). En LP was natuurlijk een grote, maar dat heeft niets te maken met dat ik ervan vind ?.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.156
5.463
Ik heb me laten vertellen dat het nog wat koffiedik kijken is en zowel main als barn optie zijn voor hem. Maar dan wel minimaal als voorlaatste Barn.

Nog weetje. Op site staat Keane boven dermot, Sum boven yungblud. In het officiële persbericht is dat beide omgekeerd.
Dermot zal volgens mij op 2 na laatste Barn worden, Keane op 3 na laaste main.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
werchter12 wrote:

jimmywe wrote:
Gewoon een bedenking die ik in de groep gooi.
Totaal GEEN toeval lijkt me dat RW vandaag 7 overlappende namen met Pinkpop bekend maakt. Het zijn geen concurrenten maar wel goede collega’s, maar elke persoon die een ticket koopt voor Pinkpop ipv RW is er wel 1 verloren.

Edit: en met Lewis Capaldi eigenlijk een naam die ook perfect Pinkpop zou kunnen hebben. Maf dat die zo vlot Vorst uitverkoopt.


Maar gaan er dan zoveel Belgen elk jaar naar Pinkpop? Ik weet het niet hoor, ben er nog nooit geweest, maar had precies altijd het gevoel dat er toch meer Belgisch volk naar BKS,maar zeker naar DTRH gaat dan naar Pinkpop.
Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre dat het RW ‘raakt’ dat DTRH dit jaar in hetzelfde weekend zit.
Het feit dat Capaldi Vorst uitverkoopt doet me alleszins toch vrezen voor een subpositie of zo.

Capaldi gaat erg hoog staan in een tent, maar toch echt niet op main. Ze zijn bij Werchter toch echt slim genoeg om te weten dat de muziek van die man gewoon veel beter werkt in een kleinere afgesloten setting dan op main. Ik denk dat het te vergelijken valt met Ben Howard. Die muziek past gewoon niet voor een wei waar het volk tot ruim 150 meter van het podium staat.
Ik vermoed dat men Angèle toestanden wil vermijden en ik vrees dat dit zo'n act is die dat aan de Barn zou kunnen veroorzaken. Vorst uitverkopen en waarschijnlijk wel wat interesse door zijn 1 of 2 hitjes. Ben Howard is toch eerder een niche act (geworden) en zal iets minder interesse opwekken van de hitjesfans. Zo zie ik het alleszins,maar ik hoop fout te zijn natuurlijk.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.156
5.463
Kwa intensiteit stond Ben Howard er ook in 2015, op 2 na laatste main stage. Annuleerde finaal. Nog altijd benieuwd hoe dat zou zijn geweest, wou toen al zijn hitjes niet meer spelen.

In elk geval, maandag om 10u30 komt Download met nieuwe namen, ongewoon uur voor hun dacht ik, meestal doen die dat 's avonds. Misschien dan al nieuws voor die sub op zondag (de act voor Volbeat)?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.466
2.955
Nou, ik ben blij met System Of A Down als headliner. En met het geringe percentage vrouwen. Ik zou bijvoorbeeld echt niet weten welke vrouw ik graag op de belangrijke plekken wil hebben. Sharon den Adel was te nerveus op Graspop, Floor Jansen kennen we alleen van dat ene hitje met die opa, Skunk Anansie speelt tegenwoordig op classic festivals. Popmamen als Lana Del Rey en Florence + The Machine vind ik werkelijk verschrikkelijk. Maar popnamen als Sam Smith ook, maar die boekt Rock Werchter vooralsnog ook niet zo heel erg veel.

Een act als Dool zou trouwens wel echt een goede toevoeging zijn, ware het niet dat Graspop deze groep al heeft. Op Dool en Nightwish na kan ik werkelijk helemaal geen enkele frontvrouw verzinnen die ik graag wil zien. Dus maak eerst maar wat betere rock en metal, en dan denk ik na over wat meer vrouwen. Zolang het overgrote deel van de grote namen popmuziek maakt, mogen ze van mij heel ver wegblijven van de weide.
 

Maurice van de M

Randprogramma
6 jan 2016
185
48
Nou, ik ben blij met System Of A Down als headliner. En met het geringe percentage vrouwen. Ik zou bijvoorbeeld echt niet weten welke vrouw ik graag op de belangrijke plekken wil hebben. Sharon den Adel was te nerveus op Graspop, Floor Jansen kennen we alleen van dat ene hitje met die opa, Skunk Anansie speelt tegenwoordig op classic festivals. Popmamen als Lana Del Rey en Florence + The Machine vind ik werkelijk verschrikkelijk. Maar popnamen als Sam Smith ook, maar die boekt Rock Werchter vooralsnog ook niet zo heel erg veel.

Een act als Dool zou trouwens wel echt een goede toevoeging zijn, ware het niet dat Graspop deze groep al heeft. Op Dool en Nightwish na kan ik werkelijk helemaal geen enkele frontvrouw verzinnen die ik graag wil zien. Dus maak eerst maar wat betere rock en metal, en dan denk ik na over wat meer vrouwen. Zolang het overgrote deel van de grote namen popmuziek maakt, mogen ze van mij heel ver wegblijven van de weide.

Dus Floor Janssen kennen we ( hoezo we?) alleen van dat “ene hitje” maar Nightwish wil je wel graag zien...ok.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
Zo zien je maar dat meningen altijd anders zijn en vooral dat het draait om persoonlijke smaak.
Zo ziet het er momenteel voor mij ongeveer zo uit...

DONDERDAG
Pearl Jam: Gaan we natuurlijk sowieso kijken en volop van genieten! :)
Pixies: Geen must, mogelijks als er echt niets anders is.
Beck: Volgens mij nog nooit live gezien, niet 100% zeker, dus gaan we zeker checken.
The Lumineers: Zal zelfs redelijk vooraan bekeken worden.
Rag'n'Bone Man: Typische naam met eigenlijk maar een enkele hit, die ik gewoon wel steengoed vindt, maar niet zeker of het draagt voor een heel optreden, een misschien dus.
Wilco: Zullen we vast overslagen.
Black Pumas: Mogelijks even kijken ter ontdekking, ken ze verder niet.

VRIJDAG
The Strokes: Geweldige act, must see!
Lewis Capaldi: Front row!

ZATERDAG
Kendrick Lamar: Leuk als er niets tegenover staat.
Twenty One Pilots: Must see!
Faith No More: Mogelijks als er weinig concurrentie is.
Anderson .Paak: Zullen we overslagen.
Keane: Kans is groot dat we deze gaan kijken, leuk om eens te zien.
Dermot Kennedy: Must see! Ik vind zijn nummers fantastisch.

ZONDAG
System of a Down: Blijf ik ver van weg.
Volbeat: Heel misschien.
Thom Yorke: Zegt me erg weg.
Sum41: Nostalgie zegt dat we deze moeten gaan kijken.
Yungblud: Misschien na vorige keer een serieuze kans geven.
Meute: Gaat hem niet worden denk ik.
The Pretty Reckless: Misschien, weinig zeker.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.006
3.690
Ik blijf (gewoon) hopen op Tame Impala hoor. Maargoed het is wel raar dat ze nog nergens zijn aangekondigd buiten APE.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Weinig mis met de nieuwe namen vind ik. Typische Werchter namen, van alles wat, ik ben wel tevreden.
Wederom benieuwd naar de volgende lading, de laatste grotere namen en de dagvulling. Hoop nog op FontainesDC, Georgia en wat meer van dat soort, hopelijk een Gallagher, Gwen Stefani, Gojira en nog wat verrassingen! Affiche ziet vooralsnog er prima uit m.i.
 

lama

Playlistbediener
25 jan 2020
7
0
Nou, toch ook maar eens een accountje aangemaakt. Na lang stiekem mee te hebben genoten van jullie discussies en muzikale wijsheid, komt deze Nederlandse nitwit zich ook maar eens mengen. Vanaf 2016 ben ik op de Werchterse weide te vinden, en sindsdien ben ik verkocht aan dit festival. De geniale sfeer die er altijd heerst (heb de meest mooie gesprekken mogen voeren) en de altijd tiptop in orde zijnde organisatie, wat een prachtig festival! Alleen daarom kijk ik alweer uit naar Werchter 2020.

Mijn visie op de namen:
Een boel onbekend voor mij. Een boel nieuwe muzikale liefdes! Pixies, Wilco, The Streets, mijn spotifylijstje is weer mooi aangevuld. En dat dan met geniale namen als PJ, Kendrick, !!THE STROKES!!, !!THOM YORKE!!, TOP en stiekem ook wel SOAD, vind het persoonlijk echt wel een mooi lijstje worden.

Gisteren was voor mij ook een wat zwakke worp. Alleen Anderson. Paak is puur genieten, benieuwd naar BECK (nog niet eerder gezien, goede verhalen). Al met al, benieuwd naar de nieuwe namen en ongelooflijk veel zin in deze editie. Stiekem hoop ik op Nothing. Nowhere., dat is de favoriete band van mijn broeder en hierin heeft hij mij meegenomen. Geen grote naam, ben benieuwd of deze überhaupt gaat touren/EU gaat doen. Mocht er nog een Nederlandse naam over willen komen, breng dan mijn favorietje maar: Typhoon!

We gaan het volgende week allemaal weer meemaken!
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.527
4.402
Er stond bij de worp: "volgende week nieuwe namen." Ik vraag me af of er dan enkel vrijdag een nieuwe worp zal zijn, of er ook nog een andere dag een (co-)headliner wordt vrijgegeven. Wat is jullie visie?
 

riklav

Playlistbediener
14 dec 2019
14
0
Is er geen mogelijkheid dat Eminem gaat komen, hij heeft pas een nieuw album uitgebracht. Hij zou eigenlijk in 2019 Pinkpop headlinen, maar dat was niet doorgegaan omdat Eminem toch een andere keer naar Europa zou komen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.886
6.103
Ik snap echt niet wat mensen nog in die chagrijnige, gefrustreerde rapper zien, die plaat is wederom om van te gruwelen wat meteen drie op een rij maakt qua zeer slechte albums. Is het omdat hij snel kan rappen? Zijn hits? Nostalgie en jeugdsentiment? Het kunnen alleszins al niet zijn teksten of beats zijn kijkende naar zijn recente output.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Ik zie Eminem juist graag komen vanwege zijn teksten en zijn beats, van zowel de laatste als zijn eerdere albums. Staan op alle laatste albums minimaal twee a drie pareltjes en zijn shows bestaan toch vaak uit oud werk. Tikkeltje jeugdsentiment dus ook.

Maar geen kans dat die op Wercher 2020 staat.
 

riklav

Playlistbediener
14 dec 2019
14
0
Ik snap echt niet wat mensen nog in die chagrijnige, gefrustreerde rapper zien, die plaat is wederom om van te gruwelen wat meteen drie op een rij maakt qua zeer slechte albums. Is het omdat hij snel kan rappen? Zijn hits? Nostalgie en jeugdsentiment? Het kunnen alleszins al niet zijn teksten of beats zijn kijkende naar zijn recente output.
Ik denk, maar dan doe ik een aanname, dat het bij de meeste mensen vooral bij het jeugdsentiment ligt.
 

riklav

Playlistbediener
14 dec 2019
14
0
Ik zie Eminem juist graag komen vanwege zijn teksten en zijn beats, van zowel de laatste als zijn eerdere albums.

Maar geen kans dat die op Wercher 2020 staat.

Jammer, ik had hem ook wel graag gezien op Werchter.
 

danny1617899896

Campingartiest
11 jan 2018
89
0
Ik snap echt niet wat mensen nog in die chagrijnige, gefrustreerde rapper zien, die plaat is wederom om van te gruwelen wat meteen drie op een rij maakt qua zeer slechte albums. Is het omdat hij snel kan rappen? Zijn hits? Nostalgie en jeugdsentiment? Het kunnen alleszins al niet zijn teksten of beats zijn kijkende naar zijn recente output.
Goh, zou hem wel graag eens zien voor zijn vroegere werk maar sinds hij het voorbije decennium niet veel beluisterbaars heeft uitgebracht hoeft het niet echt meer voor mij.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken