Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Lana Del Rey hoort dat sowieso te zijn, zeker na Norman fucking Rockwell. Hetzelfde gaat op voor The National die een nieuw album hebben en ook in de buurt zijn voor Best Kept Secret.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
ik weet niet of het hier ooit al geopperd is maar is Lana Del Rey geen optie??
Te groot voor Barn, te klein voor headliner. Gaat dus niet gebeuren, vrees ik. Bovendien heeft ze nog niet echt data in de buurt van Werchter.
Maar als ik het goed heb, brengt ze dit jaar opnieuw een nieuw album uit, dus ik hoop stiekem wel dat haar populariteit wat blijft stijgen zodat ze toch kan uitgroeien tot een headliner.

Waar ik Angel Olsen en King Krule als vrij grote optie zag voor Werchter, zijn deze nu ook aangekondigd voor End of the Road, wat hen meteen weer even waarschijnlijk maakt voor PKP ...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Lana Del Rey is toch niet te klein om te headlinen.... zou een prachtige vrijdagheadliner zijn.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Als London Grammar kan co head linen, dan kan Lana dat ook. Rock Werchter trekt ook een ander publiek dan Classic/Boutique, dus op de main van de gewone Rock Werchter zie ik haar heus wel werken.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.087
2.292
Jungle komt binnenkort met een nieuw album.
Clubtour vanaf eindjaar (AB/Lotto) en naar mijn gevoel Werchter 2021.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Nu we een beetje van de Volbeat is wel of geen headliner discussie af zijn, komt Lana del Rey om de 4 pagina's hier terug.

Ik trek zelf ook de vergelijking met London Grammar. Een uitzonderlijk geval waarbij een rustige act slaagt op een gigantisch podium. Ik heb echter geen idee of Lana diezelfde magie live weet over te brengen. Hier kunnen we alleen over oordelen wanneer ze zo'n spot krijgt toebedeeld.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Als London Grammar kan co head linen, dan kan Lana dat ook. Rock Werchter trekt ook een ander publiek dan Classic/Boutique, dus op de main van de gewone Rock Werchter zie ik haar heus wel werken.
London Grammar is in België gewoon veel groter dan Lana.
London Grammar verkocht in een mum van tijd 2x de Lotto Arena uit, dat is 16k bezoekers! (Wat volgens mij even veel is als toen The Killers na enkele maanden in hun Sportpaleis). Zij stonden dat jaar ook nog als co-head op PKP.
Lana verkocht in enkele maanden tijd slechts 12k kaarten in haar Sportpaleis, in een tour met maar 6 Europese shows en daar waren heel veel Nederlanders en mensen van over heel Europa. Nu ben ik ervan overtuigd dat dit album beter is gevallen en dat ze dus wel wat aan populariteit zal gewonnen hebben, maar headliner? Ik vrees ervoor.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
London Grammar was toch ook geen headliner? Maar sub, nu ja dan starten we de discussie sub-co-head weer...
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Even dromen hoor: zou Lana niet op de Lorde spot kunnen?
Lijkt me echt niet realistisch. Het zou fantastisch zijn, maar kijkende naar de spots die ze op andere festivals pakt ... Bovendien - en dan gaat het weer over verkoop - stond Lorde dan weer in een halflege Lotto Arena, dus om die twee nu qua grootte te vergelijken. Ik was echt verrast toen ik het gesloten balkon zag tijdens dat optreden. En het is ook gewoon jammer, Lorde verdient het om een headliner te worden!

 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Sorry daarvoor, ik kan gewoon Lorde niet meer horen zonder aan South Park te denken. Ik vraag me af of we Michael Kiwanuka ook nog mogen verwachten bij de aankondigingen. Zou een erg mooie Barn naam zijn.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Over Lorde gesproken, geen kans dat zij nog komt? Zou ik erg graag willen zien. Michael Kiwanuka lijkt me sowieso te komen in the Barn.
Lana Del Rey zou perfect kunnen als grote sub voor een headliner a la London Grammar. Als de headliner van de dag zie ik haar niet. Op Primavera staat ze ook achter The Strokes. Lana Del Rey - The Strokes of Lana Del Rey - Tame Impala zie ik nog wel gebeuren op de vrijdag.

 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Nog is even over Post Malone aangezien die naam soms voorbij komt. Laat die man alstublieft weg. Ik ben enorm fan dat werchter mee gaat met zijn tijd. En anno 2020 is er geen enkel genre groter als hip hop dus meer dan terecht dat dit de nodige aandacht krijgt! Maar om het oudere deel van de weide kennis te laten maken met dit 'nieuwe' genre zou ik Post Malone één van de allerslechtste keuzes vinden. Posty's show is saai, één man, niets anders op het podium met een backing track die veel te hard aanwezig is. En ook wel gewoon nummers die allemaal exact hetzelfde zijn. Dan zijn Kendrick, Tyler The Creator, Childish Gambino, Stormzy, (Eminem en Travis Scott) vele betere opties. Los daarvan geloof ik niet dat werchter 2 headlinerslots aan Rappers gaat geven dus ik denk en hoop dat hij mooi weg blijft. Laat hem maar plezier maken met de even oninteressante Marshmello op pinkpop :wink:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken