Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Toch nog is kort samenvatten.
My Chemical Romance is geen headliner op RW. Buiten dat in dit topic 1000 redenen al gezegd zijn geweest waarom niet, heeft ook Jezabel al een tijdje geleden aangegeven dat je er niet moet op hopen, en zeker al niet voor een hoge positie op de affiche.
The Strokes, is nergens bevestigd dat Mad Cool ze heeft laten schieten. Arctic Monkeys hebben ook al beide festivals gedaan, en die liggen zo ver uit mekaar dat ze niet echt concurrentie van mekaar zijn. Dat Mad Cool het begaaid heeft kan altijd natuurlijk.
We zullen het allemaal snel genoeg weten.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.539
Wat My Chemical Romance betreft. Zou ik die graag in een hoge spot zien? Graag. Liever een show van 90 minuten dan eentje van een uur uiteraard. Dat gezegd hebbende is het voor mij dus echt wel belangrijk dat ze komen, en dat lijkt nu Milton Keynes bevestigd is wel te gaan gebeuren. De geruchten waren dat ze Werchter en Mad Cool zouden spelen en een on off show in Milton Keynes. Als die gelekte poster die hen in de eerste week van Juli in Bonn plaatst blijkt te kloppen., dan…..

Het hardnekkige gerucht gaat dat ze op Mad Cool co-headlinen met The Strokes. Ik teken in elk geval meteen voor datzelfde scenario in Werchter voor de vrijdag. Gaan we van Helena en The Black Parade naar Reptillia en Under cover of darkness.

die poster hangt al uit in Duitsland, die klopt dus ook
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.124
1.530
Toch nog is kort samenvatten.
My Chemical Romance is geen headliner op RW. Buiten dat in dit topic 1000 redenen al gezegd zijn geweest waarom niet, heeft ook Jezabel al een tijdje geleden aangegeven dat je er niet moet op hopen, en zeker al niet voor een hoge positie op de affiche.
The Strokes, is nergens bevestigd dat Mad Cool ze heeft laten schieten. Arctic Monkeys hebben ook al beide festivals gedaan, en die liggen zo ver uit mekaar dat ze niet echt concurrentie van mekaar zijn. Dat Mad Cool het begaaid heeft kan altijd natuurlijk.
We zullen het allemaal snel genoeg weten.

Voor mij hoeft die band in elk geval geen headline slot ( tenzij, als ik zou moeten kiezen tussen de broertjes Followill of de broertjes Way, dan weet ik wel waar mijn voorkeur ligt), voor mijn part gooien ze hun zaterdag voor Faith no More of om 16 u op de zondag na of voor Gojirra ( lachen!!)

Het dingetje blijft wel dat, ongeacht de spot die ze gaan krijgen, de geruchten al van het begin zeggen dat ze Werchter en Mad Cool gaan spelen. Milton Keynes en Bonn waren ook geruchten en die zijn vandaag dus bevestigd. Ze spelen 20 juni in de uk, en op 6 of 7 juli in Duitsland....Werchter past daar netjes tussen. Love it or leave it, maar de kans dat ze daar in Werchter op het podium staan wordt steeds groter.

Heeft er iemand een ambassador linkje voor als die aankondiging een feit is?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Wat maakt het op de nostalgiewaarde/unieke boeking na dat the Strokes wel een headliner zouden zijn en MCR niet? Zijn the Strokes zoveel groter? Op het enthousiasme van dit forum en Efest na hoor en lees ik er verder vrij weinig over.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Wat maakt het op de nostalgiewaarde na dat the Strokes wel een headliner zou zijn en MCR niet?

MCR zal er wel staan, maar ik verwacht ze idd uiterlijk tegen 16u spelen.
Maar sommigen blijft wat ronddraaien in dat Headliner idee. Dat waren ze toen niet, nu nog niet.
In de Uk zijn ze huge, zoals altijd. Dat is zoals die Engelsen ook altijd met hun biffy afkomen.

The Strokes, die hebben toch een enorme back catalogue. Dat is het punt.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.539
Timmetje wrote:
Wat maakt het op de nostalgiewaarde na dat the Strokes wel een headliner zou zijn en MCR niet?

MCR zal er wel staan, maar ik verwacht ze idd uiterlijk tegen 16u spelen.
Maar sommigen blijft wat ronddraaien in dat Headliner idee. Dat waren ze toen niet, nu nog niet.
In de Uk zijn ze huge, zoals altijd. Dat is zoals die Engelsen ook altijd met hun biffy afkomen.

om 16u speelden the 1975, beirut en yungblud/parkway drive vorig jaar (de donderdag zal ik maar achterwege laten) Dat ze toen niet zo hoog stonden tot daar aan toe maar ik ben vrij zeker dat MCR nu groter is in België dan de bands die ik hier voor genoemd heb.
2018 stond op 16u mainstage the vaccines, stereophonics, the kooks en kaleo.
Ik denk dat je de populariteit van MCR zwaar aan het onderschatten bent.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Ik heb ook niet zo veel met de band, net te jong om hun hoogtepunt echt meegekregen te hebben misschien.
Maar er wordt, hier maar vooral op efestivals in zowel de MadCool als de Rock Werchter fora wel veel aandacht aan besteed.
Heb hier ook al een paar keer een nieuw aangemaakte account voorbij zien komen met maar 1 post, met een vraag als "En My Chemical Romance, komen die?".
Buiten de 100% (co-)headlinerwaardige namen komt My Chemical Romance zeker het vaakst voorbij bij het noemen van bands, dus er is echt wel een brede interesse voor de band. Als Rock Werchter ze zover krijgt dat ze een lagere spot spelen, en op een passende dag (zou niet weten welke, misschien zaterdag?) dan zie ik dit echt wel een succes worden. Ik ben in ieder geval wel benieuwd geworden door alle speculatie en dingen als "Met Mr. Brightside is Welcome to the black parade wel echt een anthem van de jaren 2000-2010" en als er niks leuks tegelijk speelt, ga ik denk ik wel het hele optreden kijken.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.124
1.530
Werchter zit op socials ondertussen wel stevig te teasen met een quote van The Streets. "Let's push things forward"

 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
in 2007 en 2011 was het echt wel rustig aan de main stage hoor. En in 2007 waren ze op dat moment toch een erg populaire band.

Je moet mijn mening niet volgen. Maar als Jezabel het al zegt?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
We spreken hier over het festival dat vorig jaar Greta Van Fleet als subheadliner wist te plaatsen - dan zou My Chemical Romance ook zomaar kunnen. Maar soms verrast Werchter dan ook weer op dat vlak, kijk maar naar bv. The 1975 vorig jaar om 4 uur in de namiddag, terwijl die op tal van andere festivals véél hogere spots innamen. Punt is: MCR zouden ze als sub kunnen plaatsen, maar net zo goed in de late namiddag. Moeilijk gevalletje.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
in 2007 en 2011 was het echt wel rustig aan de main stage hoor. En in 2007 waren ze op dat moment toch een erg populaire band.

Je moet mijn mening niet volgen. Maar als Jezabel het al zegt?
Ik geloof ook niet dat ze een hoge positie in gaan nemen, maar rond 4 uur s'middags of in het maximale geval voor hen de act vóór de sub is niet heel raar toch (als de band dat zelf accepteert natuurlijk)?
Ze hebben nu natuurlijk wel de buzz van de reünie en ze hebben volgens mij wel een dieharde fanbase.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.823
Sta er toch wel van te kijken dat ze een heel stadion toegewezen krijgen. Ik vond het eigenlijk een typische Reading/Leeds headliner, en dat Lowlands/Pukkelpop ze als sub zouden hebben (en dan ook nog een Frequency of een Sziget o.i.d.).
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Ik heb ook niet zo veel met de band, net te jong om hun hoogtepunt echt meegekregen te hebben misschien.
Maar er wordt, hier maar vooral op efestivals in zowel de MadCool als de Rock Werchter fora wel veel aandacht aan besteed.
Heb hier ook al een paar keer een nieuw aangemaakte account voorbij zien komen met maar 1 post, met een vraag als “En My Chemical Romance, komen die?”.
Buiten de 100% (co-)headlinerwaardige namen komt My Chemical Romance zeker het vaakst voorbij bij het noemen van bands, dus er is echt wel een brede interesse voor de band. Als Rock Werchter ze zover krijgt dat ze een lagere spot spelen, en op een passende dag (zou niet weten welke, misschien zaterdag?) dan zie ik dit echt wel een succes worden. Ik ben in ieder geval wel benieuwd geworden door alle speculatie en dingen als “Met Mr. Brightside is Welcome to the black parade wel echt een anthem van de jaren 2000-2010” en als er niks leuks tegelijk speelt, ga ik denk ik wel het hele optreden kijken.

Nou heb ik de zero’s toch vrij bewust meegemaakt, maar mcr / the Black parade vind ik nou niet echt kenmerkend. Mijn indruk is dat ze een fanatieke aanhang hebben, maar dat het wel een eigen bubbel is. Waar zou ik ze nu inschalen? Denk rond 18:00 uur ofzo. Eventueel als sub op een goedverkopende dag.
 

Jochen De Smet

Campingartiest
6 okt 2016
95
7
Pinkpop: "Waar we met Post Malone al een unieke headliner aankondigden"
Bedoelen ze mss Benelux exclusief? Misschien wat vergezocht, maar zou me niet verbazen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken