Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
163
49
Is the XX groot genoeg om te headlinen? Zou dan toch zeker wel een een co-constrcutie moeten met een veel grotere naam erbij? Kan natuurlijk ook zijn dat ik de populariteit van die band in België onderschat hoor
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
Is the XX groot genoeg om te headlinen? Zou dan toch zeker wel een een co-constrcutie moeten met een veel grotere naam erbij? Kan natuurlijk ook zijn dat ik de populariteit van die band in België onderschat hoor

Meer een dansafsluiter dan een coheadliner imo.
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Is the XX groot genoeg om te headlinen? Zou dan toch zeker wel een een co-constrcutie moeten met een veel grotere naam erbij? Kan natuurlijk ook zijn dat ik de populariteit van die band in België onderschat hoor

The XX stond in 2017 als headliner op Pukkelpop samen met Editors. Wat ik mij wel herinner is dat The XX veel meer memorabel was dan de tachtigste keer Editors.
Op Werchter hebben ze ook al op de Main Stage gestaan in 2012 en dat was ook zeer goed. Vroege avond was dat ergens.
De band is enorm gegroeid dus voor mij meer dan welkom en ze kunnen dat zeker aan!
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.002
261
Falladain wrote:
Is the XX groot genoeg om te headlinen? Zou dan toch zeker wel een een co-constrcutie moeten met een veel grotere naam erbij? Kan natuurlijk ook zijn dat ik de populariteit van die band in België onderschat hoor

The XX stond in 2017 als headliner op Pukkelpop samen met Editors. Wat ik mij wel herinner is dat The XX veel meer memorabel was dan de tachtigste keer Editors.
Op Werchter hebben ze ook al op de Main Stage gestaan in 2012 en dat was ook zeer goed. Vroege avond was dat ergens.
De band is enorm gegroeid dus voor mij meer dan welkom en ze kunnen dat zeker aan!

Ik vond ze, op dat podium en dat uur, te saai.
Ideale band om ze in een iconische, intieme zaal te zien
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
The XX vond op Pukkelpop in 2017 (maar ook in 2013) een sterke headliner. Weet alleen niet in welk jaartal we nog iets van die band gaan horen...
 

bicky

Playlistbediener
8 dec 2017
29
16
bicky wrote:

mattman wrote:

Fonske122 wrote:
Vind Top Toch Niet zo Top! Van mij mogen ze voor headlinertje spelen als ze hun dag delen met RHCP. Dan mogen ze zelf afsluiten van mij!


Maar RHCP zou de dag er echt niet beter op maken vind ik. Da’s gewoon een heel tegenvallende liveband.


Beste Mattman,
ik denk dat je uw punt intussen tot in den treure hebt duidelijk gemaakt…
We weten intussen allemaal dat je de RHCP niet goed genoeg vindt, dat PJ er teveel op herhaling staat en dat Dave Grohl teveel praat verkoopt tussen de nummers.
Dat elke keer opnieuw posten gaat niemands mening veranderen en de uwe kennen we intussen (uw goed recht trouwens!)
En ik hoop voor u dat Kendrick wordt aangekondigd… Ikzelf vindt er helemaal niks aan maar ik gun iedereen “zijn” favoriete headliner…

Is het zo opvallend veel dan? Want irriteren is natuurlijk ook niet mijn bedoeling. Als ik dingen op het forum lees, reageer ik daar altijd heel direct op (waar ik trouwens best van hou, op een forum). Maar ik weet ook van mezelf: ben een redelijk emotioneel persoon. Als ik iets niet tof vind, ga ik dat misschien iets te nadrukkelijk duidelijk maken. Andersom kan ik ook ongelofelijk enthousiast worden van dingen. Maar ik verwacht -en verlang- niet dat ik daarmee meningen verander. Verre van zelfs. Dus ik ben heel blij dat je dit eens aangekaart hebt.
1f60a.svg
Kan ik er in het vervolg op letten.

Ik heb vermoedelijk ook iets te snel gereageerd... De witte Chimays zaten daar vermoedelijk ook voor iets tussen... :)
En daar dient een forum inderdaad voor - meningen verschillen en al maar goed ook.
Heb trouwens begrepen dat de Kendrick idd geboekt is en zeeeeeer kortelings wordt aangekondigd. En het is u van harte gegund, want ik ben wel fan van enthousiaste mensen :)
 

bhu79

Playlistbediener
4 dec 2019
8
2
In hoeverre zitten we hiermee van de effectieve affiche?

DO
Main: Seasick steve - Kaiser Chiefs - London Grammar - Alt J - Pearl Jam
Klub C: Major Lazer
Barn: Haim - Crowded House - Thom Yorke

VR
Main: Nothing but Thieves - Bush - The Kooks - Vampire Weekend - Foo Fighters
Klub C: Digitalism - Modeselector
Barn: Of monsters & men - Paul Weller - Foals

ZA
Main: Jamie Cullum - Yungblud - Keane - 21 Pilots - Kendrick
Klub C: Tove Lo - Sigma
Barn: Crystal Fighters - Anderson Paak - Tame Impala

ZO
Main: The Hives - Supergrass - Volbeat - System of a down - Kings of Leon
Klub C: Charlie XCX - Lost Frequencies
Barn: Libertines - Khalid - Pixies

 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Kendrick, Cave of Lana del Rey.
Cave is net geweest en een ander geval dan Pearl Jam dus laat die maar over 1 of meer jaar terugkomen als het dan toch moet. Lana is geen headliner op RW. Kendrick is wel plausibel.
 

Poulske

Playlistbediener
9 nov 2015
45
0
In hoeverre zitten we hiermee van de effectieve affiche?

DO
Main: Seasick steve – Kaiser Chiefs – London Grammar – Alt J – Pearl Jam
Klub C: Major Lazer
Barn: Haim – Crowded House – Thom Yorke

VR
Main: Nothing but Thieves – Bush – The Kooks – Vampire Weekend – Foo Fighters
Klub C: Digitalism – Modeselector
Barn: Of monsters & men – Paul Weller – Foals

ZA
Main: Jamie Cullum – Yungblud – Keane – 21 Pilots – Kendrick
Klub C: Tove Lo – Sigma
Barn: Crystal Fighters – Anderson Paak – Tame Impala

ZO
Main: The Hives – Supergrass – Volbeat – System of a down – Kings of Leon
Klub C: Charlie XCX – Lost Frequencies
Barn: Libertines – Khalid – Pixies

KoL als afsluiter van RW, alsjeblieft niet... En ongeloofwaardig.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Timmetje wrote:
Kendrick, Cave of Lana del Rey.

Cave is net geweest en een ander geval dan Pearl Jam dus laat die maar over 1 of meer jaar terugkomen als het dan toch moet. Lana is geen headliner op RW. Kendrick is wel plausibel.

Pilots zijn ook geen headliner dus aankondiging Lana (samen met BKS vandaag) is mogelijk.
Cave heb je gelijk in. Passage op 2018 zelf gemist dus hij is imo wel zeker welkom.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
zaterdag: while she sleeps - Jimmy eat world - sum 41 - my chemical romance - volbeat - 21 pilots

lijkt me realistisch
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
RubenFrusciante wrote:

Timmetje wrote:
Kendrick, Cave of Lana del Rey.


Cave is net geweest en een ander geval dan Pearl Jam dus laat die maar over 1 of meer jaar terugkomen als het dan toch moet. Lana is geen headliner op RW. Kendrick is wel plausibel.

Pilots zijn ook geen headliner dus aankondiging Lana (samen met BKS vandaag) is mogelijk.
Cave heb je gelijk in. Passage op 2018 zelf gemist dus hij is imo wel zeker welkom.

21 Pilots is coheadliner, Lana zou lager op de affiche staan.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
RubenFrusciante wrote:

Timmetje wrote:
Kendrick, Cave of Lana del Rey.


Cave is net geweest en een ander geval dan Pearl Jam dus laat die maar over 1 of meer jaar terugkomen als het dan toch moet. Lana is geen headliner op RW. Kendrick is wel plausibel.

Pilots zijn ook geen headliner dus aankondiging Lana (samen met BKS vandaag) is mogelijk.
Cave heb je gelijk in. Passage op 2018 zelf gemist dus hij is imo wel zeker welkom.
21Pilots zal wel een co-headconstructie zijn met bijvoorbeeld een Kendrick.
Ik zou Lana heel erg toejuichen, dat laatste album is echt top, maar ik denk niet dat ze een aparte aankondiging krijgt van RW zo vroeg al. Ideale Barn afsluiter of plek voor de sub lijkt mij.
Wat betreft Cave, kan ik je wel volgen, denk een kanshebber voor 2021.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Kereltje wrote:
21 Pilots is coheadliner, Lana zou lager op de affiche staan.

Lana haar laatste doortocht was, om het zacht uit te drukken, nu ook niet echt zo goed….

Heb je het over haar show in het Sportpaleis? Of die op TW Classic? Want die laatste was vooral heel erg misplaatst, en wat mij betreft eerder een programmeringsfout. Wie zet haar nu ook neer als sub voor Springsteen op een dag waarop de gemiddelde bezoeker 45 jaar oud is.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Was inderdaad fout geprogrammeerd maar ik was ook net geen 45 toen en vond haar optreden echt vreselijk.. Persoonlijke smaak wrs maar ik geloof ook niet dat zij een headliner zou zijn. Eerder een hogere spot in the barn gok ik..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken