Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.005
263
ChiquitaChaser wrote:

Kereltje wrote:
21 Pilots is coheadliner, Lana zou lager op de affiche staan.


Lana haar laatste doortocht was, om het zacht uit te drukken, nu ook niet echt zo goed….

Heb je het over haar show in het Sportpaleis? Of die op TW Classic? Want die laatste was vooral heel erg misplaatst, en wat mij betreft eerder een programmeringsfout. Wie zet haar nu ook neer als sub voor Springsteen op een dag waarop de gemiddelde bezoeker 45 jaar oud is.
Classic.
Programmeringsfout? Al staat ze op Pennenzakrock, haar prestatie was gewoon niet goed...
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
163
49
The XX vond op Pukkelpop in 2017 (maar ook in 2013) een sterke headliner. Weet alleen niet in welk jaartal we nog iets van die band gaan horen…

Zou wel goed passen in 2020. Twenty Twenty. Met een beetje verbeelding XX XX in Romeinse cijfers. Maar dat is ook wel weer érg vergezocht natuurlijk.

Timmetje wrote:

RubenFrusciante wrote:

Timmetje wrote:
Kendrick, Cave of Lana del Rey.


Cave is net geweest en een ander geval dan Pearl Jam dus laat die maar over 1 of meer jaar terugkomen als het dan toch moet. Lana is geen headliner op RW. Kendrick is wel plausibel.


Pilots zijn ook geen headliner dus aankondiging Lana (samen met BKS vandaag) is mogelijk.
Cave heb je gelijk in. Passage op 2018 zelf gemist dus hij is imo wel zeker welkom.

21Pilots zal wel een co-headconstructie zijn met bijvoorbeeld een Kendrick.
Ik zou Lana heel erg toejuichen, dat laatste album is echt top, maar ik denk niet dat ze een aparte aankondiging krijgt van RW zo vroeg al. Ideale Barn afsluiter of plek voor de sub lijkt mij.
Wat betreft Cave, kan ik je wel volgen, denk een kanshebber voor 2021.

Laten we dan hopen dat ze in de Barn staat. Al weet ik überhaupt niet of Lana is gemaakt om op grote festivals te spelen. Is toch wel écht muziek waar je de aandacht bij moet hebben en waar praters het hele concert kunnen verstoren. Aan de andere kant was London Grammar in 2018 wel een groot succes, dus ben benieuwd
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
In het kader van ‘niks verwachten dan valt het altijd mee’ ? ?

hahaha....Dan had ik wel KOL gezegd
 

vendum

Playlistbediener
8 mei 2018
31
0
mattman wrote:
The XX vond op Pukkelpop in 2017 (maar ook in 2013) een sterke headliner. Weet alleen niet in welk jaartal we nog iets van die band gaan horen…

Zou wel goed passen in 2020. Twenty Twenty. Met een beetje verbeelding XX XX in Romeinse cijfers. Maar dat is ook wel weer érg vergezocht natuurlijk.


RubenFrusciante wrote:

Timmetje wrote:

RubenFrusciante wrote:

Timmetje wrote:
Kendrick, Cave of Lana del Rey.


Cave is net geweest en een ander geval dan Pearl Jam dus laat die maar over 1 of meer jaar terugkomen als het dan toch moet. Lana is geen headliner op RW. Kendrick is wel plausibel.


Pilots zijn ook geen headliner dus aankondiging Lana (samen met BKS vandaag) is mogelijk.
Cave heb je gelijk in. Passage op 2018 zelf gemist dus hij is imo wel zeker welkom.


21Pilots zal wel een co-headconstructie zijn met bijvoorbeeld een Kendrick.
Ik zou Lana heel erg toejuichen, dat laatste album is echt top, maar ik denk niet dat ze een aparte aankondiging krijgt van RW zo vroeg al. Ideale Barn afsluiter of plek voor de sub lijkt mij.
Wat betreft Cave, kan ik je wel volgen, denk een kanshebber voor 2021.

Laten we dan hopen dat ze in de Barn staat. Al weet ik überhaupt niet of Lana is gemaakt om op grote festivals te spelen. Is toch wel écht muziek waar je de aandacht bij moet hebben en waar praters het hele concert kunnen verstoren. Aan de andere kant was London Grammar in 2018 wel een groot succes, dus ben benieuwd


Lana heeft, als ik me goed kan herinneren toch al eens in de barn gestaan? Late namiddag dacht ik. Was toen zeer stil en rustig dacht ik. Als haar live optredens nog steeds ongeveer dezelfde sfeer hebben past dit inderdaad beter in de barn dan op de Main. Zie haar hier wel als (voor)laatste spelen.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
In hoeverre zitten we hiermee van de effectieve affiche?

DO
Main: Seasick steve – Kaiser Chiefs – London Grammar – Alt J – Pearl Jam
Klub C: Major Lazer
Barn: Haim – Crowded House – Thom Yorke

VR
Main: Nothing but Thieves – Bush – The Kooks – Vampire Weekend – Foo Fighters
Klub C: Digitalism – Modeselector
Barn: Of monsters & men – Paul Weller – Foals

ZA
Main: Jamie Cullum – Yungblud – Keane – 21 Pilots – Kendrick
Klub C: Tove Lo – Sigma
Barn: Crystal Fighters – Anderson Paak – Tame Impala

ZO
Main: The Hives – Supergrass – Volbeat – System of a down – Kings of Leon
Klub C: Charlie XCX – Lost Frequencies
Barn: Libertines – Khalid – Pixies

Hopelijk heel ver er vanaf, wat een clashes zou ik hiermee krijgen pfoe
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Lana stond in de vroege avond in een volgepakte Barn toen.
Ten tijde van videogames. Was 2012.
Bat For Lashes stond hoger als haar en dat was leeg.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.167
mattman wrote:

ChiquitaChaser wrote:

Kereltje wrote:
21 Pilots is coheadliner, Lana zou lager op de affiche staan.


Lana haar laatste doortocht was, om het zacht uit te drukken, nu ook niet echt zo goed….


Heb je het over haar show in het Sportpaleis? Of die op TW Classic? Want die laatste was vooral heel erg misplaatst, en wat mij betreft eerder een programmeringsfout. Wie zet haar nu ook neer als sub voor Springsteen op een dag waarop de gemiddelde bezoeker 45 jaar oud is.

Classic.
Programmeringsfout? Al staat ze op Pennenzakrock, haar prestatie was gewoon niet goed…
Makkelijk zeggen natuurlijk achteraf, maar optreden voor een volledig leeg Golden Circle-vak en 25 meter (!) verder pas je eigen fans zien staan (tussen al het apathisch ouder volk) is gewoon zeer moeilijk om als artieste een goede show weg te geven. Hadden haar beter in het Sportpaleis gezet ofzo.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.103
325
Natuurlijk komt Lana haar muziek beter tot recht in de Barn, maar ze heeft zeker na haar meest recente album toch echt wel de status en populariteit om als co-headliner te staan. Ook op Werchter. Ze spreekt toch een vrij groot publiek aan, zou het zeer straf vinden mocht ze in de Barn staan. Verwacht dat ze komend jaar overal als (co-)headliner zal staan.

Haar wisselende livereputatie helpt niet direct mee, maar vorig jaar stond ze wel al op Sziget als headliner. En afgaande op filmpjes klinkt dat toch best goed eigenlijk, inclusief liveband en ingetogen showelementen. Denk dat ze zeer goed zou staan als 'nieuwe' headliner op Werchter.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Lana heeft toch bij ons niet de impact van Bvb het even rustige London Grammar. Hoog in de Barn, zoals in 2016 het plan was, is ideaal.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
bcmrmaybe wrote:
Ik verwacht Posty vandaag

In het kader van ‘niks verwachten dan valt het altijd mee’ ? ?

Ik mag toch hopen dat Post Malone, Major Lazer en Khalid op Dour, Les Ardentes of Pukkelpop staan...

Als Twenty One Pilots en Kendrick Lamar al op Rock Werchter staan, dan mag die hierbovenvernoemde 'vernieuwing' aan de top van de affiche ook iets van Lana Del Rey, Tame Impala, Vampire Weekend, The xx, Volbeat... hebben. Graag zelfs!

Ik hoop, voor de gevéstigde grote namen op mainstage, ook nog op Kings of Leon, The Chemical Brothers, Faith No More, The National, Pixies (kunnen ook in The Barn) en The Strokes.

The Who en Neil Young zal bij dromen blijven. Guns N' Roses vind ik een klasseband, maar zal wel Graspop worden.

Foo Fighters, Red Hot Chili Peppers, System of a Down... lijken ook perfect te kunnen: ook niets mis met deze namen vind ik. Je ziet, ik ben niet moeilijk :)
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Benieuwd wie het vandaag gaat worden. Gisteren wel het idee gehad dat het Kendrick of 21 Pilots zou worden en dat bleek waar te zijn(net de grote headliner op maandag gehad, dus een wat 'kleinere' erna). Ik zie System of a Down vandaag wel aangekondigd worden op zich.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken