Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Ondertussen denken ze op het kantoor van NOS Alive; laten we om 10 na 9 (uurtje tijdsverschil voor hen) nog 's een naam droppen: Faith No More. Ook op Werchter, toch?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.954
Ondertussen denken ze op het kantoor van NOS Alive; laten we om 10 na 9 (uurtje tijdsverschil voor hen) nog ’s een naam droppen: Faith No More. Ook op Werchter, toch?

Aangezien Graspop qua headliners het moeilijk lijkt te hebben, verwacht ik ze eerder daar. Tenzij live nation onverwacht iets anders moois op die positie kan krijgen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Yannick wrote:
Ondertussen denken ze op het kantoor van NOS Alive; laten we om 10 na 9 (uurtje tijdsverschil voor hen) nog ’s een naam droppen: Faith No More. Ook op Werchter, toch?

Aangezien Graspop qua headliners het moeilijk lijkt te hebben, verwacht ik ze eerder daar. Tenzij live nation onverwacht iets anders moois op die positie kan krijgen.

Wat ik eigenlijk wel opvallend vind, want er touren naar mijn gevoel net heel veel grote rock/metalnamen.

Maar verwacht ze helaas ook op Graspop. Waar ze ook staan, ik wil ze heel graag zien. Was voor mij een droomnaam geweest voor Rock Werchter. Nu ook maar hopen op een nieuwe plaat van de mannen. Vond die comebackplaat echt heel fijn. Net als de rest van hun werk. Unieke band.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Yannick wrote:
Ondertussen denken ze op het kantoor van NOS Alive; laten we om 10 na 9 (uurtje tijdsverschil voor hen) nog ’s een naam droppen: Faith No More. Ook op Werchter, toch?

Aangezien Graspop qua headliners het moeilijk lijkt te hebben, verwacht ik ze eerder daar. Tenzij live nation onverwacht iets anders moois op die positie kan krijgen.

Moeilijk? Het is niet omdat het nog niet bekend is gemaakt, dat het moeilijk is.
 

wessa92

Playlistbediener
23 nov 2019
28
0
Ken19 postte dit op efestival:

With the line up of 2017 saturday in mind, and you combine the tour dates of some bands, a main stage with 21 Pilots, Sum 41 (are playing Lotto Arena in Belgium, the ticket sales are going well) and Jimmy Eat World makes sense.

Niet echt mijn ding voor alles op 1 dag op de main
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.954
Dr. Hannibal wrote:

Yannick wrote:
Ondertussen denken ze op het kantoor van NOS Alive; laten we om 10 na 9 (uurtje tijdsverschil voor hen) nog ’s een naam droppen: Faith No More. Ook op Werchter, toch?


Aangezien Graspop qua headliners het moeilijk lijkt te hebben, verwacht ik ze eerder daar. Tenzij live nation onverwacht iets anders moois op die positie kan krijgen.

Moeilijk? Het is niet omdat het nog niet bekend is gemaakt, dat het moeilijk is.

Nouja, er had wel al een extra headliner bekend gemaakt moeten worden. Daar is blijkbaar iets misgelopen. En als je naar de logistiek kijkt, blijkt het toch redelijk moeilijk om überhaupt nog opties te vinden. Het is vanuit de wandelgangen bekend dat er nog druk onderhandeld word, dus onzeker is het in ieder geval. Voor zover wij hier op het forum er zicht op hebben lijkt het best moeilijk.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Ken19 postte dit op efestival:

With the line up of 2017 saturday in mind, and you combine the tour dates of some bands, a main stage with 21 Pilots, Sum 41 (are playing Lotto Arena in Belgium, the ticket sales are going well) and Jimmy Eat World makes sense.

Niet echt mijn ding voor alles op 1 dag op de main

Oef idd zeg, kan je daar ook nog dat My Chemical Romance bij doen en het gaat de hele dag in Barn/Klub C hangen worden denk ik. Sum 41 zou ik misschien nog wel benieuwd naar zijn ergens omdat ik het nog nooit heb gezien en 21 Pilots misschien met veel biertjes, maar als ze zoiets gaan doen mogen er wat leuke alternatieven geboekt worden voor die dag eigenlijk.

Edit: aangezien het erg op 2017 zaterdag dan gaat lijken is SOAD misschien wel de co-head op die dag ipv het gedachte Kendrick of RHCP?
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
21 pilots vorig jaar gezien in zaal en was niet slecht. Maar had ze niet als headliner verwacht, vind ik persoonlijk iets te hoog. Maar ok ben al blij met Pearl Jam. Hoop nog op rhcp, ik vind dat wel een fijne band om een dag mee af te sluiten. Tuurlijk waren ze vroeger strakker maar blijft goed voor mij. Kendrick heb ik minder mee, eens een kans gegeven op sziget maar vond het niks. Maar das persoonlijk.
Sum41 en Jimmy eat world, hoop wel dat ze die ergens in de namiddag zetten dan.
En.. Nog zoveel namen te gaan.
 

katrienmo

Playlistbediener
1 dec 2019
16
0
wessa92 wrote:
Ken19 postte dit op efestival:

With the line up of 2017 saturday in mind, and you combine the tour dates of some bands, a main stage with 21 Pilots, Sum 41 (are playing Lotto Arena in Belgium, the ticket sales are going well) and Jimmy Eat World makes sense.

Niet echt mijn ding voor alles op 1 dag op de main

Oef idd zeg, kan je daar ook nog dat My Chemical Romance bij doen en het gaat de hele dag in Barn/Klub C hangen worden denk ik. Sum 41 zou ik misschien nog wel benieuwd naar zijn ergens omdat ik het nog nooit heb gezien en 21 Pilots misschien met veel biertjes, maar als ze zoiets gaan doen mogen er wat leuke alternatieven geboekt worden voor die dag eigenlijk.

Edit: aangezien het erg op 2017 zaterdag dan gaat lijken is SOAD misschien wel de co-head op die dag ipv het gedachte Kendrick of RHCP?

MCR mag van mij wel komen. Ik heb ze nog nooit live gezien want terug in 2011 was ik net iets te jong voor Werchter.
 

youp92

Playlistbediener
6 mrt 2019
18
0
Twenty One Pilots dit jaar ook op Pukkelpop gezien. Een kans gegeven maar het was gewoon echt niet goed. Ik zie dit op Werchter dan ook niet verbeteren.. Tame Impala was een veel betere optie. Ja, het veld was een stuk leger dan bij TOP maar dat komt zeker door die aanhoudende regen wat op gegeven moment verschrikkelijk irritant werd. De show was echt geweldig. Hopelijk plant Werchter slim en zetten ze Thom Yorke in The Barn als TOP op main speelt.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Ken19 postte dit op efestival:

With the line up of 2017 saturday in mind, and you combine the tour dates of some bands, a main stage with 21 Pilots, Sum 41 (are playing Lotto Arena in Belgium, the ticket sales are going well) and Jimmy Eat World makes sense.

Niet echt mijn ding voor alles op 1 dag op de main

Rare gedachtengang... De gemiddelde Twenty One Pilots fan gaat de "oude zakken" van SUm 41 en Jimmy Eat World niet meer kennen hoor.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Spijtig dat RHCP zo 'afgebroken' wordt. Klopt natuurlijk volledig dat ze niet meer zo goed zijn live dan 15 jaar terug. Toen met Frusciante en Anthony beter bij stem was dat wel echt een bom live (Slane castle, Hyde park,...). Als ze hun set iets strakker houden en genoeg van blood sugar sex magik spelen blijft het toch een leuke band voor RW!

In 2016 heeft Editors nog na hen gespeeld. Goeie co-headliner dus.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.463
4.629
wessa92 wrote:
Ken19 postte dit op efestival:

With the line up of 2017 saturday in mind, and you combine the tour dates of some bands, a main stage with 21 Pilots, Sum 41 (are playing Lotto Arena in Belgium, the ticket sales are going well) and Jimmy Eat World makes sense.

Niet echt mijn ding voor alles op 1 dag op de main

Rare gedachtengang… De gemiddelde Twenty One Pilots fan gaat de “oude zakken” van SUm 41 en Jimmy Eat World niet meer kennen hoor.
wil wel eens vermelden dat sum 41 nog altijd fenomenaal goed is live. Denk wel dat dit zal geapprecieerd worden.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Dr. Hannibal wrote:

Yannick wrote:
Ondertussen denken ze op het kantoor van NOS Alive; laten we om 10 na 9 (uurtje tijdsverschil voor hen) nog ’s een naam droppen: Faith No More. Ook op Werchter, toch?


Aangezien Graspop qua headliners het moeilijk lijkt te hebben, verwacht ik ze eerder daar. Tenzij live nation onverwacht iets anders moois op die positie kan krijgen.

Moeilijk? Het is niet omdat het nog niet bekend is gemaakt, dat het moeilijk is.

De prutsers hebben System of a Down laten lopen terwijl alle "collega-Metalfestivals" die maand wel met deze band kunnen pronken. Dan sla je als festival toch een mal figuur op dit moment. We zullen het van de goeie kleinere bands moeten hebben dit jaar.

Tenzij ze nog met Saxon of The Who zouden komen aanzetten
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.006
268
De prutsers hebben System of a Down laten lopen terwijl alle “collega-Metalfestivals” die maand wel met deze band kunnen pronken. Dan sla je als festival toch een mal figuur op dit moment. We zullen het van de goeie kleinere bands moeten hebben dit jaar.

Tenzij ze nog met Saxon of The Who zouden komen aanzetten

Moest het passen&lukken, zou SOAD altijd op graspop gestaan hebben...
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.993
2.043
neracroft wrote:

wessa92 wrote:
Ken19 postte dit op efestival:

With the line up of 2017 saturday in mind, and you combine the tour dates of some bands, a main stage with 21 Pilots, Sum 41 (are playing Lotto Arena in Belgium, the ticket sales are going well) and Jimmy Eat World makes sense.

Niet echt mijn ding voor alles op 1 dag op de main


Rare gedachtengang… De gemiddelde Twenty One Pilots fan gaat de “oude zakken” van SUm 41 en Jimmy Eat World niet meer kennen hoor.

wil wel eens vermelden dat sum 41 nog altijd fenomenaal goed is live. Denk wel dat dit zal geapprecieerd worden.
Sul 41 in de Barn zou wel een magnifiek feestje zijn.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
durmey wrote:
De prutsers hebben System of a Down laten lopen terwijl alle “collega-Metalfestivals” die maand wel met deze band kunnen pronken. Dan sla je als festival toch een mal figuur op dit moment. We zullen het van de goeie kleinere bands moeten hebben dit jaar.

Tenzij ze nog met Saxon of The Who zouden komen aanzetten

Moest het passen&lukken, zou SOAD altijd op graspop gestaan hebben…

Moest het passen en lukken zou ik met mijn kat aan de leiband door het park gaan wandelen ook. Dat past en lukt helaas nooit
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Brutus > Jimmy Eat World > My Chemical Romance > Sum 41 > Foals > Red Hot Chili Peppers > Twenty One Pilots

Lmao. Het ergste is dat dit waarschijnlijk ook nog eens zo goed als zou kunnen kloppen.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.413
1.914
jimmywe wrote:

Dr. Hannibal wrote:

Yannick wrote:
Ondertussen denken ze op het kantoor van NOS Alive; laten we om 10 na 9 (uurtje tijdsverschil voor hen) nog ’s een naam droppen: Faith No More. Ook op Werchter, toch?


Aangezien Graspop qua headliners het moeilijk lijkt te hebben, verwacht ik ze eerder daar. Tenzij live nation onverwacht iets anders moois op die positie kan krijgen.


Moeilijk? Het is niet omdat het nog niet bekend is gemaakt, dat het moeilijk is.

De prutsers hebben System of a Down laten lopen terwijl alle “collega-Metalfestivals” die maand wel met deze band kunnen pronken. Dan sla je als festival toch een mal figuur op dit moment. We zullen het van de goeie kleinere bands moeten hebben dit jaar.

Tenzij ze nog met Saxon of The Who zouden komen aanzetten
Wie zal het zeggen hoe het gegaan is, die tourmanagers bouwen ook maar iets uit de events die genoeg betalen (Graspop zit hier wel bij) maar ook wat logistiek gezien gemakkelijk zijn. Verder zijn er nog de wensen van de band en als zij degene zijn die de knoop moeten doorhakken voor een event in België, tja ze waren zeer lovend en tevreden over RW17. Heb nog niemand iets anders horen zeggen. Maar om die zonde van een gemiste band op de kap 1 festival te gooien, dat is wel wat kort door de bocht.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken