Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.656
3.340
Black Lies wrote:
Matig/voorspelbaar begin zo met Pearl Jam en 21 Pilots. Benieuwd of ze ook nog met een echte klepper komen deze week.

Hoe erg eigenlijk dat wij zo gewend zijn geworden aan Pearl Jam, terwijl andere delen van de wereld er al enkele jaren naar verlangen.

Om niet te vergeten hoe lang wij er op hebben moeten wachten. Ze zijn hier ontzettend lang niet geweest, de shows die gepland stonden werden om een of andere reden altijd afgezegd. Eerste show in België was in 2006! In Nederland hadden ze toen al een 10-tal keer gespeeld denk ik. Wij leken gedoemd om hen nooit te zien te krijgen. Nu we hen dan in een inhaalbeweging een aantal jaren sneller achter elkaar krijgen (weliswaar altijd op hetzelfde festival, helaas), voelt het meteen als overkill. Ondankbare schepsels zijn we!
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Dat ze niet als headliner worden aangekondigd, kan ook te maken hebben met 't feit dat ze als co-headliner constructie worden opgesteld. Zaterdag verkoopt traditioneel het snelst uit (bijna ongeacht wat ze er zetten), daar kunnen ze dus zeker proberen met een 2e naam van die grootte. Zo vermijden ze ook een shitload aan "WTF is dit voor headliner" reacties. Mij gaat het niet verbazen als daar geen hele grote naam bij komt.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.037
Ik ben content! :)
Komaan mensen, iedereen altijd zitten klagen dat Werchter headliners recycleert en dan komen ze met een goede nieuwe popact en is het ook niet goed... Die kunnen een mainstage echt wel aan. Wel benieuwd of ze effectief coheadliner zijn of dat er nog een dikke headliner achter komt.
 

Oh Well

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Met een beetje meeval spelen de Duivels hun kwartfinale tijdens het optreden van 21P ?
En hoef ik niet zoals bij een vorig weekend een optreden van Biffy deels te moeten skippen om toch de match te kunnen zien.
 

toon

Playlistbediener
4 dec 2018
6
0
Die boys hebben vorig jaar Pukkelpop afgesloten en ik was niet onder de indruk. Meer een medley van andere nummers dan eigen nummers. Meer spektakel dan iets anders… (drummer op het publiek, vuurwerk, meer het publiek laten zingen dan zelf zingen…)

Zoveel haat op Twenty One Pilots, voor een jong publiek perfect logisch! Eén van de betere shows die ik tot nu toe al gezien heb. Pearl Jam, moet ik persoonlijk niets van weten. Maar dat zal de generatiekloof zijn :D Ideaal werk van Rock Werchter dus in mijn ogen :)
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
163
49
Weer een nieuwe headliner die veel jongeren aanspreekt. En in principe verwacht ik ook wel dat ze co-headliner zullen zijn. Zal niet echt een slimme zet zijn om zo'n grote band te laten subben op een dag die hoogstwaarschijnlijk toch wel uitverkoopt. Zijn ook wel relevant.

Zelf kon ik de show op Pukkelpop ook wel uitzitten. Ja, het was best wel plastic, ja, alle clichés werden uit de kast getrokken en ja, het contrast met de (erg sterke) intieme National show ervoor was erg groot. Was toch goed om het festival met een feestje en met vrienden af te sluiten, en ik denk dat in de gemiddelde Werchtergroep wel voldoende mensen zitten die hier lekker op gaan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Pim wrote:
Ik zat door PJ te denken om voor het eerst een weekendje te pakken als de andere namen me bevallen. Nu zie ik TOP. Goede band, maar is het een van de headliners? Zie het nergens staan iig. Niet op Facebook of de site. Dus denk ’t niet dan he?

Hoewel RW nog wel eens mooie dingen voor elkaar krijgt, verwacht ik ze toch echt wel als co-headliner. Sloten Pukkelpop en Lowlands af en zijn ook op Mad Cool co-headliner.

Op Mad Cool spelen ze wel voor een gigantische naam als Taylor Swift, wat uiteindelijk een van de grootste acts is (misschien wel dé grootste?) uit het circuit in 2020. Dus daar moet nog heel wat bijkomen.

Morgen wel eens iets spannends graag. De eerste twee namen zijn dat toch nog niet echt. En TOP vind ik eigenlijk ronduit verschrikkelijk. Maar genoeg negativiteit. Morgen is er weer een dag! Dan mag die andere Levitate naam wel komen.
 

Thomas1617899556

Playlistbediener
28 feb 2016
6
0
21 Pilots is een prima naam opzich, een vernieuwende, populaire en veel gestreamde band als co-headliner (Rock Werchter kennende, zetten ze hier nog een mooie naam voor of na). Heb ze op Lowlands dit jaar gezien. Groot showgehalte en vond het grootste deel van de show best indrukwekkend, al hoef je mij bij echt niet aan te komen met (de snollebollekes) 'van links naar rechts'.

Ik erger me meer aan het feit dat ze maar met z'n tweeën op het podium staan, terwijl hun liedjes uit meer dan twee instrumenten bestaan. Nou snap ik dat heel veel bands echt niet alles live spelen, maar voor het gevoel is het toch anders als er een (tour)bandlid achter een synthesizer, keyboard of wat dan ook bij staat. Lijkt zo toch wat meer een instrumentale karaoke show. Plaats dan liever gewoon een tourmember achter op het podium met een (bas)gitaar in zijn handen...
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Dat ze niet als headliner worden aangekondigd, kan ook te maken hebben met ’t feit dat ze als co-headliner constructie worden opgesteld. Zaterdag verkoopt traditioneel het snelst uit (bijna ongeacht wat ze er zetten), daar kunnen ze dus zeker proberen met een 2e naam van die grootte. Zo vermijden ze ook een shitload aan “WTF is dit voor headliner” reacties. Mij gaat het niet verbazen als daar geen hele grote naam bij komt.
ik dacht hetzelfde. Om een Greta von Fleet rel te voorkomen...
Persoonlijk wil ik ze best eens zien op een grote main. Paar jaar geleden in de Klub c gezien. Dat was toen best vermakelijk!
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Met een beetje meeval spelen de Duivels hun kwartfinale tijdens het optreden van 21P
1f44c.svg

En hoef ik niet zoals bij een vorig weekend een optreden van Biffy deels te moeten skippen om toch de match te kunnen zien.
Aah voila, komt dat even goed uit zeg.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Wat een geklaag over een naam die niet eens absolute headliner is en waarvan je bovendien al weken aan kon zien komen dat ze er gingen staan...
Morgen weer een dag en wat mij betreft zijn Pearl Jam en Twenty One Pilots best goede eerste namen, kan Pinkpop jaloers op zijn...
Morgen Kendrick? Dan heb je met een rock, pop & hiphopact meteen drie groepen bezoekers te pakken!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Wat een geklaag over een naam die niet eens absolute headliner is en waarvan je bovendien al weken aan kon zien komen dat ze er gingen staan…
Morgen weer een dag en wat mij betreft zijn Pearl Jam en Twenty One Pilots best goede eerste namen, kan Pinkpop jaloers op zijn…
Morgen Kendrick? Dan heb je met een rock, pop & hiphopact meteen drie groepen bezoekers te pakken!

Ja, we wisten dat ze gingen komen natuurlijk. Daarmee hebben we deze hierbij al gehad. Op naar morgen! :) #optimistischblijven
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Oh Well wrote:
Met een beetje meeval spelen de Duivels hun kwartfinale tijdens het optreden van 21P
1f44c.svg

En hoef ik niet zoals bij een vorig weekend een optreden van Biffy deels te moeten skippen om toch de match te kunnen zien.

Aah voila, komt dat even goed uit zeg.

Slecht nieuws voor je, maar Oranje gooit de Rode Duivels dan uit het toernooi.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Morgen Kendrick? Dan heb je met een rock, pop & hiphopact meteen drie groepen bezoekers te pakken!
Jep, om dan weer 2 keer te knallen met dikke rockbands alvorens de ticketverkoop start.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
kutband natuurlijk, maar was te verwachten. Eerst een rocknaam lossen, dan iets poppy.. Ze willen iedereen meteen meekrijgen hé.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Joe wrote:

Oh Well wrote:
Met een beetje meeval spelen de Duivels hun kwartfinale tijdens het optreden van 21P
1f44c.svg

En hoef ik niet zoals bij een vorig weekend een optreden van Biffy deels te moeten skippen om toch de match te kunnen zien.


Aah voila, komt dat even goed uit zeg.

Slecht nieuws voor je, maar Oranje gooit de Rode Duivels dan uit het toernooi.
Als ze alletwee hun poule winnen komen ze elkaar pas tegen in een eventuele finale.
Uiteraard maken die Kezen dan gewoon geen schijn van een kans.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.117
Joe wrote:

Oh Well wrote:
Met een beetje meeval spelen de Duivels hun kwartfinale tijdens het optreden van 21P
1f44c.svg

En hoef ik niet zoals bij een vorig weekend een optreden van Biffy deels te moeten skippen om toch de match te kunnen zien.


Aah voila, komt dat even goed uit zeg.

Slecht nieuws voor je, maar Oranje gooit de Rode Duivels dan uit het toernooi.

Oeh dat kan nog wel eens spannend worden, Nederland - België tijdens Werchter. Is dat echt hoe de planning eruit ziet? Gegeven dat beide teams zo ver komen dan...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Als de ene eerste in de poule wordt en de ander tweede dan wordt het Nederland - België tijdens RW.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.117
Als de ene eerste in de poule wordt en de ander tweede dan wordt het Nederland – België tijdens RW.

En de kwartfinales bereiken. Laten we daar ook niet klakkeloos vanuit gaan haha. Maar laten we hopen dat dat niet gebeurt. Zou de sfeer niet ten goede komen en sterk afleiden van de muziek denk ik...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken