Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
War On Drugs lijkt me een mooie, redelijk grote sub. Op Pukkelpop waren ze coheadliner met Arcade Fire, op RW zijn ze nog wel wat kleiner gok ik.

Maar met een nieuw album kunnen ze nog wat groeien gok ik.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Als The War On Drugs blijft spelen en tegen dan nog een album of 3/4 uitbrengt op dit niveau zie ik die wel binnen een jaar of 10/15 de Radiohead van the next generation worden. In hoe verre dat dat vandaag de dag nog mogelijk is om zo'n status als band te verkrijgen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Als The War On Drugs blijft spelen en tegen dan nog een album of 3/4 uitbrengt op dit niveau zie ik die wel binnen een jaar of 10/15 de Radiohead van the next generation worden. In hoe verre dat dat vandaag de dag nog mogelijk is om zo’n status als band te verkrijgen.
Ik weet dat de smaken verschillen maar.... TWOD vergelijken met Radiohead?

Op Lowlands vond ik ze tergend saai overigens. Hebben leuke nummers, maar alles klinkt bij hun wel hetzelfde.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
Op Lowlands vond ik ze tergend saai overigens. Hebben leuke nummers, maar alles klinkt bij hun wel hetzelfde.

Oh, in het Sportpaleis waren ze ijzersterk. Ik vind het een geweldige live act.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.719
1.882
Ten eerste: laten we niet weer de discussie over Ken zijn credibility naar boven halen.
Ten tweede: Ken antwoorde dit op eFestivals waarom Pearl Jam altijd dezelfde tour doet (rondom RW):

“They are all family men, take their family with them on tour. (That is why they cancelled 2016) They need to have some things that are the same on Every tour, to feel a certain comfort. And they appreciate the things they know that will be 100% allright.
They love to spend multiple days in Amsterdam, Ziggo has the best sound possible for them to rehearsel. The family enjoys Amsterdam.
Werchter is so well organised, that it feels like home for them. They arrive early, with their family, a couple of times they did a bbq backstage, they invite friends… sort of reunion.”

Als je dit leest zou je toch bijna zeggen dat de eerste headliner voor volgend jaar bekend is......
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
neracroft wrote:
Als The War On Drugs blijft spelen en tegen dan nog een album of 3/4 uitbrengt op dit niveau zie ik die wel binnen een jaar of 10/15 de Radiohead van the next generation worden. In hoe verre dat dat vandaag de dag nog mogelijk is om zo’n status als band te verkrijgen.

Ik weet dat de smaken verschillen maar…. TWOD vergelijken met Radiohead?

Op Lowlands vond ik ze tergend saai overigens. Hebben leuke nummers, maar alles klinkt bij hun wel hetzelfde.

Meer nog ik vind ze zelf beter (maar weet dat ik een van de weinige ben :D )

10/15 jaar is lang voor zo'n band hé. Radiohead had 15 jaar geleden ook deze status totaal nog niet.
Ik vind dat er tussen 'A Deeper Understanding' en 'Lost In The Dream' wel wat verschil zit en al zeker tussen al de platen daarvoor. Je weet nooit dat ze bij de volgende wat experimenteler gaan ofzo.

Ik vind dat The War On Drugs momenteel geen standalone-headliner is voor RW hoor, maar zie die echt wel een sterke headliner zijn in de tijd dat bands als The Cure, Red Hot Chili Peppers, Faith No More, Metallica, Pearl Jam e.d. op pensioen zijn!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
10/15 jaar is lang voor zo’n band hé. Radiohead had 15 jaar geleden ook deze status totaal nog niet.

Hier toch even op inspelen, haha.

Ook 15 jaar geleden, in 2004, was Radiohead al een headliner van formaat hoor. In 2003 headlineden ze nog Rock Werchter. Twee jaar daarvoor Pinkpop. Leuk weetje: doordat Radiohead plots beschikbaar was toen is RW voor het eerst van 3 naar 4 dagen gedaan. :) En in 2000 had Radiohead zelfs een eigen stand alone show op de Werchterweide.

Zowel OK Computer als Kid A (twee van hun 3 zogenaamde meesterwerken) waren dan al even uit. Vanaf 1997, ten tijde van OKC, zijn ze doorgestoten tot headliner formaat. Hun afsluitshow op Glastonbury dat jaar wordt zelfs vaak gezien als de meest legendarische Glasto show ooit.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
neracroft wrote:
10/15 jaar is lang voor zo’n band hé. Radiohead had 15 jaar geleden ook deze status totaal nog niet.

Hier toch even op inspelen, haha.

Ook 15 jaar geleden, in 2004, was Radiohead al een headliner van formaat hoor. In 2003 headlineden ze nog Rock Werchter. Twee jaar daarvoor Pinkpop. Leuk weetje: doordat Radiohead plots beschikbaar was toen is RW voor het eerst van 3 naar 4 dagen gedaan.
1f642.svg
En in 2000 had Radiohead zelfs een eigen stand alone show op de Werchterweide.

Zowel OK Computer als Kid A (twee van hun 3 zogenaamde meesterwerken) waren dan al even uit. Vanaf 1997, ten tijde van OKC, zijn ze doorgestoten tot headliner formaat. Hun afsluitshow op Glastonbury dat jaar wordt zelfs vaak gezien als de meest legendarische Glasto show ooit.

Oké was misschien wat kort door de bocht die Radiohead en 15 jaar vergeleken, maar ik geloof nog altijd in de 'core' van mijn bericht.
Even de poster van 2003 gezien... Toen was Arno zelfs headliner dusja, tijden veranderen! :D
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
mattman wrote:

neracroft wrote:
10/15 jaar is lang voor zo’n band hé. Radiohead had 15 jaar geleden ook deze status totaal nog niet.


Hier toch even op inspelen, haha.

Ook 15 jaar geleden, in 2004, was Radiohead al een headliner van formaat hoor. In 2003 headlineden ze nog Rock Werchter. Twee jaar daarvoor Pinkpop. Leuk weetje: doordat Radiohead plots beschikbaar was toen is RW voor het eerst van 3 naar 4 dagen gedaan.
1f642.svg
En in 2000 had Radiohead zelfs een eigen stand alone show op de Werchterweide.

Zowel OK Computer als Kid A (twee van hun 3 zogenaamde meesterwerken) waren dan al even uit. Vanaf 1997, ten tijde van OKC, zijn ze doorgestoten tot headliner formaat. Hun afsluitshow op Glastonbury dat jaar wordt zelfs vaak gezien als de meest legendarische Glasto show ooit.

Oké was misschien wat kort door de bocht die Radiohead en 15 jaar vergeleken, maar ik geloof nog altijd in de ‘core’ van mijn bericht.
Even de poster van 2003 gezien… Toen was Arno zelfs headliner dusja, tijden veranderen!
1f600.svg

2003 was anders wel een gigantisch headlinerfestijn: Radiohead, Massive Attack, Metallica, R.E.M., Underworld, QOTSA, Coldplay, Björk, Moby, op één lineup. Bizar. Datzelfde jaar moest Pinkpop het doen met Moby, Manu Chao en Masstive Attack als headliners.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
712
645
Ik zou The War on Drugs nooit als headliner op de mainstage willen zien. Zelfs als fan.
Ik vind dat die veel beter tot hun recht komen in een Barn of een solo-concert. Maar headliner op de main op Rock Werchter? Dat denk ik niet.
Afsluiter zijn in de Barn is ook geen waardemeter van muziek of een band he, dus zet ze gewoon waar ze nu het beste tot hun recht komen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.166
4.309
neracroft wrote:
10/15 jaar is lang voor zo’n band hé. Radiohead had 15 jaar geleden ook deze status totaal nog niet.

Hier toch even op inspelen, haha.

Ook 15 jaar geleden, in 2004, was Radiohead al een headliner van formaat hoor. In 2003 headlineden ze nog Rock Werchter. Twee jaar daarvoor Pinkpop. Leuk weetje: doordat Radiohead plots beschikbaar was toen is RW voor het eerst van 3 naar 4 dagen gedaan.
1f642.svg
En in 2000 had Radiohead zelfs een eigen stand alone show op de Werchterweide.

Zowel OK Computer als Kid A (twee van hun 3 zogenaamde meesterwerken) waren dan al even uit. Vanaf 1997, ten tijde van OKC, zijn ze doorgestoten tot headliner formaat. Hun afsluitshow op Glastonbury dat jaar wordt zelfs vaak gezien als de meest legendarische Glasto show ooit.

Op deze zin sla ik ook wel aan. OK computer werd in de jaren negentig ( nu nog steeds wel) als één van de beste albums ooit gezien. Iets wat maar enigszins in de buurt komt heeft The War On Drugs bij lange na nog niet geproduceerd.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
298
171
Zowel OK Computer als Kid A (twee van hun 3 zogenaamde meesterwerken) waren dan al even uit.

Eventjes The Bends niet noemen in de lijst van Radiohead-meesterwerken? :eek:

Verder volledig akkoord met je bericht hoor :)



 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
mattman wrote:
Zowel OK Computer als Kid A (twee van hun 3 zogenaamde meesterwerken) waren dan al even uit.

Eventjes The Bends niet noemen in de lijst van Radiohead-meesterwerken?
1f62e.svg


Verder volledig akkoord met je bericht hoor
1f642.svg

Vind The Bends ook heel sterk hoor, maar nog net geen niveautje OK Computer, Kid A of In Rainbows (en komaan: A Moon Shaped Pool) voor mij. Staan ook wat zwakkere nummers op (High and Dry, Bones, Sulk).
 

deev

Playlistbediener
20 jan 2018
25
0
Ik zou The War on Drugs nooit als headliner op de mainstage willen zien. Zelfs als fan.
Ik vind dat die veel beter tot hun recht komen in een Barn of een solo-concert. Maar headliner op de main op Rock Werchter? Dat denk ik niet.
Afsluiter zijn in de Barn is ook geen waardemeter van muziek of een band he, dus zet ze gewoon waar ze nu het beste tot hun recht komen.
Ik vond ze nochtans in 2018 op Pukkelpop goed tot hun recht komen op de mainstage. Was denk ik ook wel een ideaal tijdslot voor hun, de zonsondergang maakte er iets speciaals van (voor mij dan toch :wink: )
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
Nieuws van Tame Impala incoming:

https://official.tameimpala.com/

 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.504
3.001
Vind The Bends ook heel sterk hoor, maar nog net geen niveautje OK Computer, Kid A of In Rainbows (en komaan: A Moon Shaped Pool) voor mij. Staan ook wat zwakkere nummers op (High and Dry, Bones, Sulk).
High and Dry, Bones en Sulk zwak noemen? Vooral Sulk en High and Dry vind ik echt prachtig, maar ook Bones mag er zeer zeker zijn. Laat ik het zo zeggen: ik ken maar weinig bands die ook maar in de buurt komen van het niveau van deze drie songs....
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
ik vind lost in the dream ook een meesterwerk. Zinloos om te vergelijken. Ik ben het er wel mee eens dat TWOD nog geen dag kunnen dragen, maar sub of barnheadliner zeker wel. Misschien zelfs co-headliner met grote naam.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
ik vind lost in the dream ook een meesterwerk. Zinloos om te vergelijken. Ik ben het er wel mee eens dat TWOD nog geen dag kunnen dragen, maar sub of barnheadliner zeker wel. Misschien zelfs co-headliner met grote naam.
Ik denk dat je de discussie over de plaatsing van TWOD een beetje kan vergelijken met de discussie van London Grammar in 2018. De muziek komt waarschijnlijk beter tot zijn recht in The Barn, maar iedereen leek daarbij wel te vergeten dat zij 16k tickets verkocht hadden in een mum van tijd (wat eigenlijk meer was dan de headliner die dag). Voor TWOD geldt hetzelfde, met dat verschil dat ze er met hetzelfde album ook nog een Sportpaleis hebben bijgepakt én dat hun muziek volgens mij meer aanspreekt bij het gemiddelde Werchterpubliek dan de muziek van London Grammar. Barnheadliner lijkt mij dus absoluut geen optie. Volgens mij gaan ze sowieso de voorlaatste naam op de main zijn (vergeet niet dat ze ook in 2015 al op de main stonden).

Maar goed, lijkt me niet echt een relevante discussie voor deze editie van Werchter, meer iets voor 2021 :wink: . Relevanter is misschien dat een forumlid op Efest (die beweert goede bronnen te hebben) zegt dat RHCP niet zal touren in Europa in 2020.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
Vind het trouwens gek dat iedereen vind dat WOD een echte Barn act is. Volgens mij hebben die wel een groots geluid die zich perfect leent voor een veld.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken