Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
Dua Lipa kan à la Ellie Goulding perfect subben en heeft op Pukkelpop bewezen met verve een mainstage te kunnen dragen.

Volgens mij wisten we vorig jaar hoegenaamd wel al dat een Florence + The Machine, The Cure, Muse en Mumford & Sons zouden afzakken naar Werchter. P!nk was de eerste en voor velen een enorme verrassing net zoals Tool. Dit jaar is dat met de geruchten rond Coldplay, Red Hot Chili Peppers, Tame Impala, Bon Iver (als het lukt), The National niet anders.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.964
2.037
Maar als Ken dit post zal een bekendmaking wel snel volgen denk ik.....
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.460
700
Dua Lipa zou als sub wel goed aansluiten op Coldplay, in tegenstelling tot pakweg Bon Iver.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.081
5.446
Dua Lipa lijkt me eerder iets voor die macklemoreplek van dit jaar. Ik zou het persoonlijk teleurstellend vinden als headliner.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.396
Dua Lipa is een goede keuze qua popartiest, kan een prima show neerzetten voor een volle wei. Op Werchter zie ik haar echter ook niet hoger staan dan sub. Dat wordt alleszins beter dan die poprock rommel die soms op die positie staat (Imagine Dragons, The Script, Bastille).
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.107
581
Op E-Festivals wordt Dua Lipa ook genoemd als kanshebber voor 1 van de Boutiques,
dus we wachten af.
 

KP

Nieuw lid
9 jan 2017
3
0
PJ wrote:

jimmywe wrote:

Paddy wrote:
Volgens mij reizen veel van die bands (en zeker de apparatuur ed) met de bus/vrachtwagen. Het is geen DJ, die met zijn USB in het vliegtuig stapt.


De echt groten toch vaak met het vliegtuig hoor. De zot groten komen allemaal apart in privejets. SOAD zal ongetwijfeld met een vliegtuig op pad gaan.


Mark Knopfler is al jaren op tour met een privé jet. En de Dire Straits dagen zijn toch al meer dan 25 jaar geleden.
Bijna alles via vliegtuig enkel de kleinere bands met heel weinig budget nog met bus.

Sommige groten komen ook nog met de bus. Zo een aantal keer Maiden op Graspop geweten bvb. Blur ook op RW.

Mark Knopfler dat is nog eens een naam om aan een Werchter Affiche toe te voegen.
 

KP

Nieuw lid
9 jan 2017
3
0
Werchter Classic
1f609.svg
Ook goed, of een Paul Mccartney'ke
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Michael Stipe kondigt eerste muziek als solo artiest aan.
Please breng album uit.
Please tour.
Please sta met die tour op Rock Werchter.

R.E.M. en RW waren altijd BFF's, dus wie weet.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.634
Michael Stipe kondigt eerste muziek als solo artiest aan.
Please breng album uit.
Please tour.
Please sta met die tour op Rock Werchter.

R.E.M. en RW waren altijd BFF’s, dus wie weet.
Oprechte nieuwsgierigheid, is dat niet wat voorbarig om meteen alles leuk te vinden van een artiest die uit een band stapt? Je hebt dat ook met Damon Albarn, Thom Yorke. Ik bedoel, ik vond Blur, Gorillaz, Radiohead leuk maar dat wil niet zeggen dat ik dan automatisch TGTB&TQ en Thom Yorke ook leuk vind (dat vind ik namelijk echt niet).
Niks mis mee natuurlijk is ook geen kritiek, maar ben er echt benieuwd naar. Want Stipe heeft nog niks uitgebracht en je wil hem al op RW zien, is het dan om zijn status of kan het dus wel zo zijn dat je zijn solo-muziek straks niks vind?
 

danny1617899896

Campingartiest
11 jan 2018
89
0
Michael Stipe kondigt eerste muziek als solo artiest aan.
Please breng album uit.
Please tour.
Please sta met die tour op Rock Werchter.

R.E.M. en RW waren altijd BFF’s, dus wie weet.
Ben alvast benieuwd. Eerste single dit weekend.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
mattman wrote:
Michael Stipe kondigt eerste muziek als solo artiest aan.
Please breng album uit.
Please tour.
Please sta met die tour op Rock Werchter.

R.E.M. en RW waren altijd BFF’s, dus wie weet.

Oprechte nieuwsgierigheid, is dat niet wat voorbarig om meteen alles leuk te vinden van een artiest die uit een band stapt? Je hebt dat ook met Damon Albarn, Thom Yorke. Ik bedoel, ik vond Blur, Gorillaz, Radiohead leuk maar dat wil niet zeggen dat ik dan automatisch TGTB&TQ en Thom Yorke ook leuk vind (dat vind ik namelijk echt niet).
Niks mis mee natuurlijk is ook geen kritiek, maar ben er echt benieuwd naar. Want Stipe heeft nog niks uitgebracht en je wil hem al op RW zien, is het dan om zijn status of kan het dus wel zo zijn dat je zijn solo-muziek straks niks vind?

Goede vraag? Nu, Thom Yorke is sowieso mijn groot idool, en Radiohead mijn favoriete band. Dat ik dus naar die solo projecten luister, is niet vreemd. En er zijn veel raakvlakken tussen die projecten, dingen die me in de eerste plaats al fan maakten van de ‘hoofdbands’.

Bij Thom ben ik zelfs niet eens zo enthousiast van alles wat hij gemaakt heeft. Vind Atoms For Peace bijvoorbeeld echt wat minder. Maar de liveshow waarmee hij nu tourt, is fantastisch. Staat echt als een huis. Was op DTRH echt bizar goed.

Naar Damon Albarn kijk ik op, puur omdat hij in zover verschillende stijlen zo goed is. Want ja, ik vind Blur, Gorillaz en TGTBATQ nu toevallig allemaal erg vet, ook los van het feit dat ik te dat dit Albarn is (van Blur en Gorillaz wist ik dat in het begin zelfs gewoonweg niet) Ik hou zelf heel hard van de stijl van TGTBATQ, eentje die op een podium echt tot leven komt. En die show op RW in het bijzonder was gewoon dikke klasse, met Albarn die helemaal in zn element was. En misschien ook zelfs een tikje beter dan Gorillaz en Damon solo.

Tuurlijk kan Stipe tegenvallen, maar daar ga ik maar even niet van uit gezien zijn talent. Naar hem kijk ik stiekem het meest uit omdat ik REM echt mis, en dit een kansje is op REM nummers live horen.

Ik denk dat dat hee vaak gebeurt hoor, fan zijn van andere projecten van je idool. Grinderman vind ik ook vet, vijvoorbeeld. Ik denk dat veel Tool fans ook uitkijken naar een A Perfect Circle plaat. Of Pearl Jam fans naar een Eddie Vedder opreden. Slipknot fans die van Stone Sour houden of AM fans die Last Shadow Puppets ook geweldig vinden.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.634
RubenFrusciante wrote:

mattman wrote:
Michael Stipe kondigt eerste muziek als solo artiest aan.
Please breng album uit.
Please tour.
Please sta met die tour op Rock Werchter.

R.E.M. en RW waren altijd BFF’s, dus wie weet.


Oprechte nieuwsgierigheid, is dat niet wat voorbarig om meteen alles leuk te vinden van een artiest die uit een band stapt? Je hebt dat ook met Damon Albarn, Thom Yorke. Ik bedoel, ik vond Blur, Gorillaz, Radiohead leuk maar dat wil niet zeggen dat ik dan automatisch TGTB&TQ en Thom Yorke ook leuk vind (dat vind ik namelijk echt niet).
Niks mis mee natuurlijk is ook geen kritiek, maar ben er echt benieuwd naar. Want Stipe heeft nog niks uitgebracht en je wil hem al op RW zien, is het dan om zijn status of kan het dus wel zo zijn dat je zijn solo-muziek straks niks vind?

Goede vraag
1f60a.svg
Nu, Thom Yorke is sowieso mijn groot idool, en Radiohead mijn favoriete band. Dat ik dus naar die solo projecten luister, is niet vreemd. En er zijn veel raakvlakken tussen die projecten, dingen die me in de eerste plaats al fan maakten van de ‘hoofdbands’.

Bij Thom ben ik zelfs niet eens zo enthousiast van alles wat hij gemaakt heeft. Vind Atoms For Peace bijvoorbeeld echt wat minder. Maar de liveshow waarmee hij nu tourt, is fantastisch. Staat echt als een huis. Was op DTRH echt bizar goed.

Naar Damon Albarn kijk ik op, puur omdat hij in zover verschillende stijlen zo goed is. Want ja, ik vind Blur, Gorillaz en TGTBATQ nu toevallig allemaal erg vet, ook los van het feit dat ik te dat dit Albarn is (van Blur en Gorillaz wist ik dat in het begin zelfs gewoonweg niet) Ik hou zelf heel hard van de stijl van TGTBATQ, eentje die op een podium echt tot leven komt. En die show op RW in het bijzonder was gewoon dikke klasse, met Albarn die helemaal in zn element was. En misschien ook zelfs een tikje beter dan Gorillaz en Damon solo.

Tuurlijk kan Stipe tegenvallen, maar daar ga ik maar even niet van uit gezien zijn talent. Naar hem kijk ik stiekem het meest uit omdat ik REM echt mis, en dit een kansje is op REM nummers live horen.

Ik denk dat dat hee vaak gebeurt hoor, fan zijn van andere projecten van je idool. Grinderman vind ik ook vet, vijvoorbeeld. Ik denk dat veel Tool fans ook uitkijken naar een A Perfect Circle plaat. Of Pearl Jam fans naar een Eddie Vedder opreden. Slipknot fans die van Stone Sour houden of AM fans die Last Shadow Puppets ook geweldig vinden.
Leuk om te lezen, nee ik snap het ook wel hoor. Maar vind vooral bij Vedder (en ik denk dat dat Bij Stipe ook wel eens kan zijn) dat de solo muziek wel echt anders is dan de muziek die ze met de band maaken/maakten. Ben zeker benieuwd naar Stipe, maar zie hem best wel muziek maken die echt wel verschilt van REM hun muziek, en weet ook niet of (als hij zou komen) hij snel REM liedjes zal spelen of niet. Denk dat dat ook nog wel eens kan "tegenvallen". Ben zelf groot Pearl Jam fan, maar zou niet snel naar een Eddie Vedder concert gaan, idem met Radiohead/Yorke maar anders dan bijvoorbeeld Clapton en Richard Ashcroft.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.891
4.037
Ik snap ook perfect dat je kan uitzien naar een zijproject of soloproject van een van je favoriete artiesten / bands. Het kan al wel eens tegenslagen, maar denk dat het vaker positief dan negatief uitkomt. Ik ben zelf ook wel een echte 'stemmen-fan', de stem van de zanger kan voor mij een hele band maken of kraken. Alle hierboven genoemde artiesten zijn ook de zangers bij al die projecten dus dat drukt al meteen een stempel, hoe verschillend de stijlen muzikaal ook zijn.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Hebben we dan al twee van de 6-7 headliners te pakken in Dua Lipa en System Of A Down? Hoe langer die Belgische aankondiging van SOAD op zich laat wachten, hoe meer ik mijn geld richting Werchter schuif. Heb het gevoel dat Rock Werchter net iets meer dan Graspop zelf bepaalt wanneer het iets of iemand aankondigt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Ook het lijstje namen van Northside is niet interessant voor RW.

Tot nu toe opvallend weinig conrete (lees: op een festival bevestigde) geruchten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken