Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Ook eens voor mij tijd voor een gokje:
- System of a down, Tame Impala, Royal Blood (3 grote namen voor de donderdag die altijd sterk is, zonder dat er echt een absolute headliner inzit)
- Foo Fighters, Lana Del Rey Tyler The Creator (gek trio, waarom ook niet met Foo's die de dag uitverkopen en dan 2 'kleinere' subs die toch kwaliteit verzekeren en verfissend zijn)
- The Strokes, Bon Iver, Dua Lipa (2 groepen die indie liefhebbers zeker overhalen + dan nog een grote hoop jong volk voor Dua)
- Coldplay, Volbeat, Vampire weekend(mega headliner, met dan nog iets om de oudere generatie mannen gelukkig te houden, en nog een leuke indienaam)

Waarschijnlijk iets te optimistisch maar ik zou op Volbeat na elke groep gaan zien die er tussen staat! :-D
Barn namen: Foals, Flume, Disclosure, Sam Fender(al vermoed ik eerder vroege mainstage), Cage The Elephant, Whitney, The Wombats, The Raconteurs, Danny Brown, Rex Orange County, IBE, Parcels,....
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Had deze even geleden gepost. Blijven hopen…

DO: Black Keys – The Strokes
VRIJ: The National – Tame Impala
ZA: Neil Young – Blur
ZON: Liam Gallagher – Metallica

Undercard:
Main: The Hives, Gary Clark Jr., Raymond van het Groenewoud, Placebo, Foals
Barn: Damien Rice, dEUS, Paolo Nutini, Sigur Ros, Portishead, Incubus, Moby
Klub C: Kamasi Washington, Michael Kiwanuka, Goose non stop

Man man, deze is perfect. Neil Young gevolgd door Blur, wat een droom.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ook nog een laatste gokje voor de aankondigingen starten (al zal dat nog even duren aangezien er nog geen wishlist is).

Donderdag
Main: The Strokes - The National - Dua Lipa (DL is dan die typische grote popnaam op donderdag zoals Script, ID en Bastille afgelopen jaren)

Vrijdag:
Main: Tame Impala - RHCP - Lorde

Zaterdag:
Main: The Weeknd - Lana del Rey - Stormzy (mooi popdagje om na het missen van Swift en Eilish toch ook nog wat jeugd aan te trekken)

Zondag:
Main: Pearl Jam - Royal Blood - Vampire Weekend

Met als grote Barn namen: Tyler, the Creator - Thom Yorke - Grinderman - Blackwave. - Flume - FKA Twigs - Troye Sivan - The Raconteurs - Inhaler - Michael Kiwanuka ...

Met spijt in het hart denk ik niet dat Bon Iver dan op RW zal staan. Ik vermoed dat men met Tame Impala, The National en Bon Iver volgend jaar de kans zal krijgen om 3 grote indie co/sub-headliners te boeken, maar dat men dat niet zal doen. Ik verwacht er slechts twee, waarbij Bon Iver zijn show 'slecht' valt voor een mogelijke show op RW.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.317
Vorig jaar kwam Werchter vandaag met de eerste naam. Heb zo’n gevoel, dat dat vandaag niet gaat gebeuren…

PS: Liam Gallagher is de studio in. Als hij er weer uitkomt, kanshebber voor de festivals?

De studio in? Zijn album 'Why me? Why not.' is nog maar sinds vorige maand uit... Het album krijgt goede recensies (en terecht). Album staat hier veel aan. Niets wereldschokkends, gewoon een oerdegelijk Gallagher-album. Laat hem maar op Rock Werchter staan aub!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.474
4.801
Paddy wrote:
Vorig jaar kwam Werchter vandaag met de eerste naam. Heb zo’n gevoel, dat dat vandaag niet gaat gebeuren…

PS: Liam Gallagher is de studio in. Als hij er weer uitkomt, kanshebber voor de festivals?

De studio in? Zijn album ‘Why me? Why not.’ is nog maar sinds vorige maand uit… Het album krijgt goede recensies (en terecht). Album staat hier veel aan. Niets wereldschokkends, gewoon een oerdegelijk Gallagher-album. Laat hem maar op Rock Werchter staan aub!

https://twitter.com/liamgallagher/status/1180061352213319680?s=21
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.317
Ah zo. Biblical :)

Ik zie hier in de voorspellingen soms Grinderman voorbij komen, maar nu met 'Ghosteen' uit zal hij wel touren met The bad Seeds toch? Slechts van 2018 geleden, maar mag van mij in 2020 terugkomen hoor, zoveel kwaliteit en passie moet je altijd verwelkomen (hetzelfde heb ik overigens met Pearl Jam).

 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.317
Mijn voorspelling ook maar eens zetten:

donderdag: Dua Lipa - Coldplay - Tame Impala (die laatste tot 2.15 uur laten doorspelen, zodat de massa wat verspreid kan vertrekken)
vrijdag: Vampire Weekend - The National - Nick Cave and the bad Seeds
zaterdag: Anderson.Paak and the free Nationals - System of a Down - The Strokes
zondag: Royal Blood - Neil Young & Crazy Horse - Pearl Jam

Misschien wel wat optimistisch, maar goed :)

Nog wat bijhorende voorspellingen:
Red Hot Chili Peppers eerste vervanger voor als er iemand van hierboven uitvalt, anders een Sportpaleisshow
The Who komt voor het eerst in 13 jaar nog eens naar België, maar krijgt een zaalshow
Bon Iver niet in Europa begin juli
Lana Del Rey doet weer een rare en korte tour in Europa
Faith No More en Volbeat naar Graspop
Iron Maiden slaat België over omdat ze in 2016, 2017 en 2018 al in België gestaan hebben
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.317
Ps Mods, 'Rock Werchter Orakel' mag verwijderd worden onder mijn gebruikersnaam, afgelopen festivalseizoen was er geen voorspel meer, dus die titel verdien ik niet meer :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Ps Mods, ‘Rock Werchter Orakel’ mag verwijderd worden onder mijn gebruikersnaam, afgelopen festivalseizoen was er geen voorspel meer, dus die titel verdien ik niet meer
1f642.svg

Haha, ben je er heel zeker van? Eenmaal, andermaal? Ik vraag het eens na haha.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
De eerste week van oktober zit er al bijna op, ga ook maar nog eens een voorspellinkje doen. :)

Donderdag: ... - Dua Lipa - The Weeknd - Tame Impala
Vrijdag: ... Vampire Weekend - The National - Pearl Jam
Zaterdag: ... - Anderson. Paak - Red Hot Chili Peppers - Bon Iver
Zondag: ... - Royal Blood - System Of a Down - The Strokes

Met Pet Shop Boys, Thom Yorke (jawel!), Flume, Wilco en eventueel Lana Del Rey op topplekken in de Barn.

Geen Blur, geen Neil Young, geen Nick Cave (al twijfelde ik, misschien nog eens Sportpaleis of headliner Pukkelpop), geen Coldplay (die touren wel, maar staan op TWC), geen Editors, geen Volbeat (GMM)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
De eerste week van oktober zit er al bijna op, ga ook maar nog eens een voorspellinkje doen. ?

Donderdag: … – Dua Lipa – The Weeknd – Tame Impala
Vrijdag: … Vampire Weekend – The National – Pearl Jam
Zaterdag: … – Anderson. Paak – Red Hot Chili Peppers – Bon Iver
Zondag: … – Royal Blood – System Of a Down – The Strokes

Met Pet Shop Boys, Thom Yorke (jawel!), Flume, Wilco en eventueel Lana Del Rey op topplekken in de Barn.

Geen Blur, geen Neil Young, geen Nick Cave (al twijfelde ik, misschien nog eens Sportpaleis of headliner Pukkelpop), geen Coldplay (die touren wel, maar staan op TWC), geen Editors, geen Volbeat (GMM)
Ladies and gentlemen, we got him.

 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.904
5.325
hoe gek zou het eigenlijk zijn om sabaton op rock werchter te voorspellen? vrij mainstream metal band, stonden vorig jaar al op graspop, doen het heel goed op studio brussel en het ziet er naar uit dat ze hun sportpaleis wel eens goed kunnen vullen of zelfs uitverkopen
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Zoals voorspeld, Thom Yorke!

Nu kan het toch echt niet meer mislopen. :) De voor mij beste act van 2019 komt terug in 2020.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.107
581
hoe gek zou het eigenlijk zijn om sabaton op rock werchter te voorspellen? vrij mainstream metal band, stonden vorig jaar al op graspop, doen het heel goed op studio brussel en het ziet er naar uit dat ze hun sportpaleis wel eens goed kunnen vullen of zelfs uitverkopen

Van mij mag het, maar Parkway Drive is in mijn ogen toegankelijker en daar werd volgens mij ook niet echt positief op gereageerd.
Kan ook de hitte zijn geweest, maar ik denk dat echte metal minder gewaardeerd wordt op Werchter.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.474
4.801
xydroh wrote:
hoe gek zou het eigenlijk zijn om sabaton op rock werchter te voorspellen? vrij mainstream metal band, stonden vorig jaar al op graspop, doen het heel goed op studio brussel en het ziet er naar uit dat ze hun sportpaleis wel eens goed kunnen vullen of zelfs uitverkopen

Van mij mag het, maar Parkway Drive is in mijn ogen toegankelijker en daar werd volgens mij ook niet echt positief op gereageerd.
Kan ook de hitte zijn geweest, maar ik denk dat echte metal minder gewaardeerd wordt op Werchter.

Ik zou eerder juist andersom zeggen. Parkway Drive bij aardig wat mensen juist positief ontvangen. Ok, niet iedereen, maar er stond aardig wat man. Vind zelf Sabaton wat saaier (liedjes klinken allemaal hetzelfde en de zang vind ik ook wat minder). Hoop daarom dat een leukere metalnaam staat. Korn, Deftones, Airbourne zou ik allemaal leuker vinden.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
Volgens mij hebben we hiermee mogelijks onze zaterdag of zondag Barn-headliner beet, mooi zo.

Tevens schrijf ik Mura Masa weer op om in de Klub C een hoge spot in te pikken tenzij LN hem aan Les Ardentes gunt en kent met Pusha T Dour waarschijnlijk ook zijn eerste grote naam (want Les Ardentes dit jaar). Whitney is echter net als Yorke een dikke binnenkopper.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken