RubenFrusciante wrote:
mattman wrote:
Michael Stipe kondigt eerste muziek als solo artiest aan.
Please breng album uit.
Please tour.
Please sta met die tour op Rock Werchter.
R.E.M. en RW waren altijd BFF’s, dus wie weet.
Oprechte nieuwsgierigheid, is dat niet wat voorbarig om meteen alles leuk te vinden van een artiest die uit een band stapt? Je hebt dat ook met Damon Albarn, Thom Yorke. Ik bedoel, ik vond Blur, Gorillaz, Radiohead leuk maar dat wil niet zeggen dat ik dan automatisch TGTB&TQ en Thom Yorke ook leuk vind (dat vind ik namelijk echt niet).
Niks mis mee natuurlijk is ook geen kritiek, maar ben er echt benieuwd naar. Want Stipe heeft nog niks uitgebracht en je wil hem al op RW zien, is het dan om zijn status of kan het dus wel zo zijn dat je zijn solo-muziek straks niks vind?
Goede vraag
Nu, Thom Yorke is sowieso mijn groot idool, en Radiohead mijn favoriete band. Dat ik dus naar die solo projecten luister, is niet vreemd. En er zijn veel raakvlakken tussen die projecten, dingen die me in de eerste plaats al fan maakten van de ‘hoofdbands’.
Bij Thom ben ik zelfs niet eens zo enthousiast van alles wat hij gemaakt heeft. Vind Atoms For Peace bijvoorbeeld echt wat minder. Maar de liveshow waarmee hij nu tourt, is fantastisch. Staat echt als een huis. Was op DTRH echt bizar goed.
Naar Damon Albarn kijk ik op, puur omdat hij in zover verschillende stijlen zo goed is. Want ja, ik vind Blur, Gorillaz en TGTBATQ nu toevallig allemaal erg vet, ook los van het feit dat ik te dat dit Albarn is (van Blur en Gorillaz wist ik dat in het begin zelfs gewoonweg niet) Ik hou zelf heel hard van de stijl van TGTBATQ, eentje die op een podium echt tot leven komt. En die show op RW in het bijzonder was gewoon dikke klasse, met Albarn die helemaal in zn element was. En misschien ook zelfs een tikje beter dan Gorillaz en Damon solo.
Tuurlijk kan Stipe tegenvallen, maar daar ga ik maar even niet van uit gezien zijn talent. Naar hem kijk ik stiekem het meest uit omdat ik REM echt mis, en dit een kansje is op REM nummers live horen.
Ik denk dat dat hee vaak gebeurt hoor, fan zijn van andere projecten van je idool. Grinderman vind ik ook vet, vijvoorbeeld. Ik denk dat veel Tool fans ook uitkijken naar een A Perfect Circle plaat. Of Pearl Jam fans naar een Eddie Vedder opreden. Slipknot fans die van Stone Sour houden of AM fans die Last Shadow Puppets ook geweldig vinden.