Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.904
5.325
Hebben we dan al twee van de 6-7 headliners te pakken in Dua Lipa en System Of A Down? Hoe langer die Belgische aankondiging van SOAD op zich laat wachten, hoe meer ik mijn geld richting Werchter schuif. Heb het gevoel dat Rock Werchter net iets meer dan Graspop zelf bepaalt wanneer het iets of iemand aankondigt.

graspop is meestal wel later dan andere metalfestivals, vaak sluiten ze geen exclusiviteitscontract en houden ze het goedkoop, zorgt altijd wel voor wat extra tijd rond de onderhandelingstafel.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
387
61
Ook het lijstje namen van Northside is niet interessant voor RW.

Tot nu toe opvallend weinig conrete (lees: op een festival bevestigde) geruchten.

Dacht da ge 'mew' wel zou appreciëren?...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
mattman wrote:
Ook het lijstje namen van Northside is niet interessant voor RW.

Tot nu toe opvallend weinig conrete (lees: op een festival bevestigde) geruchten.

Dacht da ge ‘mew’ wel zou appreciëren?…

Ja, Mew vind ik wel een leuke. :) Zie ik ook wel een kansje maken. Over het algemeen nog redelijk mager.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Ik zal me eens wagen aan een eerste voorspelling van wat er op de Main Stage gaat staan volgend jaar.

Donderdag
Tame Impala
Editors
Dua Lipa
Christine + The Queens

Vrijdag
Pearl Jam
Royal Blood
The National
Anderson .Paak

Zaterdag
Iron Maiden
System Of A Down
Blink-182
Jimmy Eat World

Zondag
Coldplay
The Script
Goose
Gossip
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Ik zal me eens wagen aan een eerste voorspelling van wat er op de Main Stage gaat staan volgend jaar.

Donderdag
Tame Impala
Editors
Dua Lipa
Christine + The Queens

Vrijdag
Pearl Jam
Royal Blood
The National
Anderson .Paak

Zaterdag
Iron Maiden
System Of A Down
Blink-182
Jimmy Eat World

Zondag
Coldplay
The Script
Goose
Gossip

Zou wel heel raar zijn... 2 vrij brave poppy dagen dan met donderdag en zondag. Zaterdag dat bijna een kopie is van de zaterdag van 2017(?). En die vrijdag die dan met Pearl Jam een grote headliner heeft en daarbovenop nog eens 3 grote sub/co-headliners... Vreemde indeling. Ik ga me ook eens wagen aan zo'n voorspelling zo meteen!
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.634
Wens/voorspelling
Misschien een headliner waar we verder nog weinig van weten zoals Depeche Mode/RHCP/Iron Maiden in plaats van de door mij hieronder genoemde.
Donderdag
Tame Impala
Bon iver
Faith no more
Bazart
Vrijdag
The XX
The Strokes
Dua Lipa
Foals
Zaterdag
Pearl Jam
Royal Blood
The Raconteurs
Keane
Zondag
Coldplay
The National
Vampire weekend
Netsky
Grote Barn-namen
Lorde
Grinderman
dEUS
Goose
Christine and the queens
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Ik neem aan dat ze Blink 182 thuislaten na het debacle van 2017...

Nog eens the script lijkt mij ook wel echt overkill. Die mogen ook thuis blijven
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
DONDERDAG:
Coldplay
Royal Blood
Charli XCX
Inhaler

VRIJDAG:
Foo Fighters
Foals
Alter Bridge
Grizzly Bear

ZATERDAG:
Red Hot Chili Peppers
The Strokes
Bon Iver
Coely

ZONDAG:
Tame Impala
Volbeat
Liam Gallagher
The Internet
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Met RHCP, Strokes en Bon Iver heb je ook 3 headliners op één dag... Gaat natuurlijk (en helaas) never nooit gebeuren (zeker niet op de zaterdag, die verkoopt toch wel).
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Met RHCP, Strokes en Bon Iver heb je ook 3 headliners op één dag… Gaat natuurlijk (en helaas) never nooit gebeuren (zeker niet op de zaterdag, die verkoopt toch wel).

Klopt! Al denk ik dat Bon Iver en The Strokes totaal geen stand alone headliner kunnen zijn maar gewoon een sub (in het geval van The Strokes wel een zeer sterke sub). en RHCP is ook al over hun hoogtepunt. Vandaar dat ik deze combo maakte want wou wel alle bands gebruiken.

En in mijn achterhoofd hield ik wat Ken ook al eens zei: "een combo Tame Impala + Bon Iver bijvoorbeeld is gewoon te zwak voor RW" hoewel vele hier dit graag zouden zien gebeuren.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
+ de laatste jaren verraste RW mij al meermaals met hun Main Stage combo's.

Prophets Of Rage - Imagine Dragons - Arcade Fire - Kings Of Leon
Eels - Noell Gallagher - Nick Cave - Arctic Monkeys
maar eigenlijk ook gewoon The 1975 - Weezer - Bring Me The Horizon - The Cure - Tool
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
+ de laatste jaren verraste RW mij al meermaals met hun Main Stage combo’s.

Prophets Of Rage – Imagine Dragons – Arcade Fire – Kings Of Leon
Eels – Noell Gallagher – Nick Cave – Arctic Monkeys
maar eigenlijk ook gewoon The 1975 – Weezer – Bring Me The Horizon – The Cure – Tool
Daar heb je zeker gelijk in, dat waren bijzonder sterke main stage line ups. Maar RHCP, Strokes en Bon Iver zijn op andere grote festivals allemaal stand alone headliners (met het bijbehorende kostenplaatje), dus dat maakt het minder plausibel. Strokes en Bon Iver als co-headliners though... Dan is deze jongen wel weer op Werchter te vinden.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
neracroft wrote:
+ de laatste jaren verraste RW mij al meermaals met hun Main Stage combo’s.

Prophets Of Rage – Imagine Dragons – Arcade Fire – Kings Of Leon
Eels – Noell Gallagher – Nick Cave – Arctic Monkeys
maar eigenlijk ook gewoon The 1975 – Weezer – Bring Me The Horizon – The Cure – Tool

Daar heb je zeker gelijk in, dat waren bijzonder sterke main stage line ups. Maar RHCP, Strokes en Bon Iver zijn op andere grote festivals allemaal stand alone headliners (met het bijbehorende kostenplaatje), dus dat maakt het minder plausibel. Strokes en Bon Iver als co-headliners though… Dan is deze jongen wel weer op Werchter te vinden.

Gohja zo'n gokje moet toch altijd een beetje een wishlistje zijn die (te) mooi om waar te zijn is, niet? :wink:
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.474
4.801
Vorig jaar kwam Werchter vandaag met de eerste naam. Heb zo’n gevoel, dat dat vandaag niet gaat gebeuren...


PS: Liam Gallagher is de studio in. Als hij er weer uitkomt, kanshebber voor de festivals?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.773
5.295
Wens/voorspelling
Misschien een headliner waar we verder nog weinig van weten zoals Depeche Mode/RHCP/Iron Maiden in plaats van de door mij hieronder genoemde.
Donderdag
Tame Impala
Bon iver
Faith no more
Bazart
Vrijdag
The XX
The Strokes
Dua Lipa
Foals
Zaterdag
Pearl Jam
Royal Blood
The Raconteurs
Keane
Zondag
Coldplay
The National
Vampire weekend
Netsky
Grote Barn-namen
Lorde
Grinderman
dEUS
Goose
Christine and the queens

Hier zou ik als de wiedeweerga een ticket voor kopen.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.870
2.669
Ook maar eens een gokje wagen.

Do: Bazart - Dua Lipa - Madonna
Vr: The Raconteurs - Liam Gallagher - Pearl Jam
Za: Vampire Weekend - The National - Tame Impala
Zo: Keane - dEUS - Coldplay
 

koster1111

Playlistbediener
27 nov 2013
20
0
Mijn WISHLIST voor RW, hoewel weinig waarschijnlijk : Foo Fighters, Pearl Jam, Coldplay, RHCP, The National, Black Keys, The Strokes, SOAD, Royal Blood, Biffy Clyro, Rosalia, Michael Kiwanuka, Rival Sons, Liam Gallagher, dEUS, Sons, Whispering Sons, Keane, White Lies, Franz Ferdinand, Sam Fender, Simple Minds, ..... als die allemaal komen trakteer ik iedereen op een pint ! ???
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Ik zie Pearl Jam veel voorbij komen, maar zou dat niet extree kort dag zijn? Tuurlijk: ze brengen geld op maar RW moet opletten dat ze niet terug die ‘bands op retour’ reputatie krijgen. Daar letten ze bij Pinkpop bijvoorbeeld ook wel op. Het is lang geleden dat PJ nog eens een losse show deed in België, misschien hoog tijd?

Ik bedoel: als ze er volgend jaar weer staan, staan ze er ongeveer even vaal als Editors...
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Had deze even geleden gepost. Blijven hopen...

DO: Black Keys – The Strokes
VRIJ: The National – Tame Impala
ZA: Neil Young – Blur
ZON: Liam Gallagher – Metallica

Undercard:
Main: The Hives, Gary Clark Jr., Raymond van het Groenewoud, Placebo, Foals
Barn: Damien Rice, dEUS, Paolo Nutini, Sigur Ros, Portishead, Incubus, Moby
Klub C: Kamasi Washington, Michael Kiwanuka, Goose non stop
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken