Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
mattman wrote:
Als Coldplay komt (please not), dan verwacht ik daar een tamme popdag op de main rond, met iets als Bastille (Script? Bazart?) ervoor. Nee, voor de sake of the lineup hoop ik echt dat ze Coldplay op een los dagje zetten.

als de geruchten van vorig jaar kloppen, werd er over een festivaltour gesproken?

en op Werchter is er alleen nog losse dag TW over, toch?

kans op Rock Werchter lijken mij dusdanig hoog, ben bang voor je dat het er in kan zitten dat Pinkpop en Werchter deze headliner delen samen.

Dat was ook mijn redenering... Die TW Classic dag kan ook naar Bruce Springsteen, AC/DC, Guns 'n Roses, Neil Young, The Who,... gaan. Anders zouden al de 3 extra dagen op de Werchter weide wel heel poppy zijn met Taylor Swift en Billie Eilish... Bon Iver leek me gewoon de kleinste sub-act van alle subacts die ik op noemde... Dus daarom hij voor Coldplay aangezien Coldplay door iedereen als gigantisch word gezien en past toch net iets beter bij een Coldplay dan een The Strokes of Volbeat ofzo.


als Pearl Jam tourt in 2020, dan is Werchter toch gewoon elke tour 1+1=2, of ben ik gek?
Ja maar DAT ze touren weten we niet zeker, van alle andere bands is de kans ontzettend groot, PJ is toch nog een beetje een vraagteken of ze wel gaan touren leek me. Vandaar. Ben er ook zeker van dat er nog 1 "verrasing" naar boven komt hoor. Kan even goed een Blur zijn en The Police rëunie een... ik zeg maar wat.


Ik heb het vermoeden dat je Volbeat en SoaD moet omwisselen, tussen RW/GMM, maar gevoelsmatig.
SOAD zie ik absoluut wel op GMM staan dit jaar, Volbeat kan nog op beide. Maar SOAD lijkt me een blindelingse binnenkopper voor GMM.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.891
4.037
SOAD zie ik absoluut wel op GMM staan dit jaar, Volbeat kan nog op beide. Maar SOAD lijkt me een blindelingse binnenkopper voor GMM.

Ik durf daar nog niet zo zeker van zijn. Ook omdat er wel sprake was (door Ken geloof ik) dat ze bij Rock Werchter aan het zien waren of zij hen wilden, of dat graspop hen 'nodig had'. RW lijkt onlogischer na Spanje / Portugal, maar niet onmogelijk.

Lijkt me wel dat de meerderheid op het Werchter-forum hen liever naar graspop ziet gaan (wegens te snel op herhaling) en de meerderheid op het graspop-forum hen graag ziet komen. Dus op de fora bekeken, is het een binnenkopper voor GMM.
 

Verwijderd lid 339

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Dus zoiets dan het meest logische nu men al begint te speculeren over een eerste aankondiging?
Bon Iver – Coldplay
Red Hot Chili Peppers – Tame Impala
Volbeat – Foo Fighters
The Strokes – ???

Waarbij ‘???’ iets is waar we niet veel over weten Pearl Jam? Bruce Springsteen? Kings Of Leon? Kendrick Lamar?…?

Coldplay, Foo Fighters & Pearl Jam ? Ik denk dat de ticketprijzen dan stevig zullen stijgen :)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
neracroft wrote:
SOAD zie ik absoluut wel op GMM staan dit jaar, Volbeat kan nog op beide. Maar SOAD lijkt me een blindelingse binnenkopper voor GMM.

Ik durf daar nog niet zo zeker van zijn. Ook omdat er wel sprake was (door Ken geloof ik) dat ze bij Rock Werchter aan het zien waren of zij hen wilden, of dat graspop hen ‘nodig had’. RW lijkt onlogischer na Spanje / Portugal, maar niet onmogelijk.

Lijkt me wel dat de meerderheid op het Werchter-forum hen liever naar graspop ziet gaan (wegens te snel op herhaling) en de meerderheid op het graspop-forum hen graag ziet komen. Dus op de fora bekeken, is het een binnenkopper voor GMM.

Maar Ken zei later ook het maakt voor Live Nation niet uit welk van de 2 het word + op graspop zouden ze volwaardige headliner zijn + op RW stonden ze al met wat praktisch dezelfde set zou zijn + op RW is nog niet echt zo lang geleden + momenteel liggen tourgewijs de kaarten ietjs beter voor GMM
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.891
4.037
Maar Ken zei later ook het maakt voor Live Nation niet uit welk van de 2 het word + op graspop zouden ze volwaardige headliner zijn + op RW stonden ze al met wat praktisch dezelfde set zou zijn + op RW is nog niet echt zo lang geleden + momenteel liggen tourgewijs de kaarten ietjs beter voor GMM

Allemaal correct! Ik hoop met je mee dat ze naar graspop komen, don't get me wrong. Zelf vind ik dat allemaal terechte redenen om hen op GMM te plaatsen, maar die boekers hebben uiteraard een groter plaatje om naar te kijken dan enkel de belangen of voordelen bij elke individuele band. Dus zolang er tourgewijs geen uitsluiting voor RW te ontdekken valt / er bevestiging komt van graspop, blijft die kans - hoe klein ook - bestaan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
nikita wrote:

neracroft wrote:
SOAD zie ik absoluut wel op GMM staan dit jaar, Volbeat kan nog op beide. Maar SOAD lijkt me een blindelingse binnenkopper voor GMM.


Ik durf daar nog niet zo zeker van zijn. Ook omdat er wel sprake was (door Ken geloof ik) dat ze bij Rock Werchter aan het zien waren of zij hen wilden, of dat graspop hen ‘nodig had’. RW lijkt onlogischer na Spanje / Portugal, maar niet onmogelijk.

Lijkt me wel dat de meerderheid op het Werchter-forum hen liever naar graspop ziet gaan (wegens te snel op herhaling) en de meerderheid op het graspop-forum hen graag ziet komen. Dus op de fora bekeken, is het een binnenkopper voor GMM.

Maar Ken zei later ook het maakt voor Live Nation niet uit welk van de 2 het word + op graspop zouden ze volwaardige headliner zijn + op RW stonden ze al met wat praktisch dezelfde set zou zijn + op RW is nog niet echt zo lang geleden + momenteel liggen tourgewijs de kaarten ietjs beter voor GMM

+ hiermee zou Graspop nog eindelijk nog eens een afwijkende headliner hebben + GMM heeft een 25-jarig jubileum te vieren
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
387
61
Tour system of a down
16 Juni Tsjechië
17 Juni Hongarije
19 Juni Zwitserland
23 Juni Zweden
30 Juni Polen
1,2,3 of 4 Juli Spanje
2 Of 3 Juli Portugal
+Wrs Hellfest 19-21 Juni

Graspop
19 Juni Niet Mogelijk
20 Juni Mogelijk
21 Juni Mogelijk

Rock Werchter
2 Juli Afhankelijk Van Spanje & Portugal
3 Juli Afhankelijk Van Spanje & Portugal
4 Juli Afhakelijk Van Spanje
5 Juli Mogelijk
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
387
61
Als System of a down graspop (& eventueel hellfest) aandoet, dan spelen ze 6 keer in 8 dagen wat ik precies wat veel vind.
Bij Rock Werchter kan er toch iets wat meer rust in de tour zitten 4 keer in 6 dagen (maar nadien stopt de tour wel)

Kans Werchter/Graspop????
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
als ik het goed begrijp is Spanje (resurrection fest) op 1 of 2 juli dat ze er staan.
Met Portugal (VOA) op 2-3 juli.
Zou dat zijn 4 en 5 juli opening voor RW?
toch?
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
387
61
als ik het goed begrijp is Spanje (resurrection fest) op 1 of 2 juli dat ze er staan.
Met Portugal (VOA) op 2-3 juli.
Zou dat zijn 4 en 5 juli opening voor RW?
toch?

Correct!
stel ze staan 1 Juli in spanje, 2 juli in portugal en nemen dan een dag rust kunnen ze nog op werchter staan op 4 & 5 juli maar dan spelen ze wel 3 dagen na elkaar...
Kunnen ook 2 &3 Juli in spanje en portugal staan de 4e juli rust nemen en de 5e op werchter staan.

Het punt is dat bij rock werchter de concertreeks minder slopend zal zijn dan er nog graspop tussen te steken
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.474
4.801
Vanuit Spanje/Portugal hop je toch minder makkelijk naar België, dan vanuit Zwitserland. Ik gok toch eerder op Graspop, een los concert of niet.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.474
4.801
Volgens mij reizen veel van die bands (en zeker de apparatuur ed) met de bus/vrachtwagen. Het is geen DJ, die met zijn USB in het vliegtuig stapt.

 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Persoonlijk zie ik liever Volbeat dan SOAD op Werchter. En begrijp me niet verkeerd ik volg ze al sinds de eerste plaat en zag ze in 99 voor het eerst. En ja het was goed vorige keer, waren sub met Linkin Park. Volbeat heeft slechts een middag spotje gehad in 2013 en verdienen m.i. nog wel een (sub) headliner spot op RW.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.412
6.120
Volgens mij reizen veel van die bands (en zeker de apparatuur ed) met de bus/vrachtwagen. Het is geen DJ, die met zijn USB in het vliegtuig stapt.

De echt groten toch vaak met het vliegtuig hoor. De zot groten komen allemaal apart in privejets. SOAD zal ongetwijfeld met een vliegtuig op pad gaan.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.634
Ken bevestigt op efestivals nog maar eens even dat SOAD even goed op Werchter als op Graspop kan staan en dat we het (heel?) snel zullen weten.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.964
2.037
Paddy wrote:
Volgens mij reizen veel van die bands (en zeker de apparatuur ed) met de bus/vrachtwagen. Het is geen DJ, die met zijn USB in het vliegtuig stapt.

De echt groten toch vaak met het vliegtuig hoor. De zot groten komen allemaal apart in privejets. SOAD zal ongetwijfeld met een vliegtuig op pad gaan.
Mark Knopfler is al jaren op tour met een privé jet. En de Dire Straits dagen zijn toch al meer dan 25 jaar geleden.
Bijna alles via vliegtuig enkel de kleinere bands met heel weinig budget nog met bus.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.412
6.120
jimmywe wrote:

Paddy wrote:
Volgens mij reizen veel van die bands (en zeker de apparatuur ed) met de bus/vrachtwagen. Het is geen DJ, die met zijn USB in het vliegtuig stapt.


De echt groten toch vaak met het vliegtuig hoor. De zot groten komen allemaal apart in privejets. SOAD zal ongetwijfeld met een vliegtuig op pad gaan.

Mark Knopfler is al jaren op tour met een privé jet. En de Dire Straits dagen zijn toch al meer dan 25 jaar geleden.
Bijna alles via vliegtuig enkel de kleinere bands met heel weinig budget nog met bus.

Sommige groten komen ook nog met de bus. Zo een aantal keer Maiden op Graspop geweten bvb. Blur ook op RW.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.891
4.037
Voor tours binnen Europa wordt heel vaak voor een bus gekozen. Gemakkelijker om ter plaatse te geraken, vaak tijdsbesparend als de afstanden tussenin meevallen en wanneer ze toch langer moeten rijden, heb je de bus om in te slapen.
Iron Maiden heeft toen inderdaad hun 'ed force' achtergelaten in Denemarken om de rest van het Europees vasteland per bus te doen (het is te zeggen; luxueuze tourbussen).
Was toen in volle EK-periode en dat vliegtuig (met IM-bestickering) is toen uitgevlogen om de vele Ijslandse fans naar Frankrijk te brengen. Dat vliegtuig werd dus overal gespot waar de band niet was :D
Alleszins, we zullen dan wel snel te weten komen hoe het zit met SOAD...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.904
5.325
Ken bevestigt op efestivals nog maar eens even dat SOAD even goed op Werchter als op Graspop kan staan en dat we het (heel?) snel zullen weten.

daarmee hebben we dus wel de bevestiging dat ze op 1 van de 2 festivals staan, wat wel gedacht was maar toch niet als vanzelfsprekend mag geacht worden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken