mattman wrote:
Everyknight wrote:
Mooi nieuws zeg. Swift en Eilish vakkundig weggezet!
Om dan weer dezelfde uitgekouwde Pearl Jams, Editors, KOLs en Foo Fighters op ons bord te krijgen….
Ja, elk van deze namen liever dan Swift of Eilish. Rock Werchter heeft een trouw, en inderdaad ietwat conservatief publiek, dat ook tuk is op nieuwigheden hoor. Maar daarvoor dient het middag/namiddag/vooravondprogramma en/of bepaalde podia. Maar de hoofdacts mogen, grotendeels weliswaar, gevestigde waarden zijn. Editors en KOL zijn inderdaad uitgekouwd. Foo Fighters was er in 2005 en 2017 de laatste keren, geen overkill en garantie op tickets (niet mijn favoriete band btw) en Pearl Jam is al helemaal niet uitgekouwd. Alleen al hoe zij variëren in setlists… En gewoonweg de passie die ze tentoon spreiden, neen, niet uitgekouwd.
Mij lijkt het met de co-constructie opzet van de RW in ieder geval makkelijker om eens wat nieuwe acts te laten headlinen. Want die heb je nodig. Maar ik begrijp dat in het kader 'nieuwe headliner' een National/Tame Impala/Nick Cave/Bon Iver/Arcade Fire makkelijker te behappen is dan iets dat wat poppier is. Verder vind ik dat Pearl Jam, hoe goed ik ze ook vind, er ondertussen echt te veel, te kort op elkaar gestaan hebben. Hoe veel ze hun setlist ook in een andere volgorde gooien.
Zie bijvoorbeeld ook liever een Eilish dan iets als Imagine Dragons/Coldplay.