Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.412
6.120
jimmywe wrote:
Vlot aan kaarten geraakt, was ook niet voor mij.
Voor velen is zo’n avondje nostalgie wel een winner.
Was op rw17 ook zo.

2017 ? Bedoel je SOAD (en andere die dag)
SOAD was muzikaal in orde en zaagde veel minder als Green Day
1f642.svg

(en ook eerste passage op Werchter)

Het nostalgiegevoel van jimmy eat world, soad, lp, blink... ken toch heel veel mensen die daarom zijn gegaan.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.412
6.120
PJ wrote:

Everyknight wrote:

ChiquitaChaser wrote:

Oh Well wrote:
capaciteit Sportpaleis is >20.000 dacht ik en als het zo vlot uitverkoopt wil dat zeggen dat het er een pak meer hadden kunnen zijn.
Don’t get me wrong Greenday is ook niet mijn gedroomde headliner, maar ik zou het geen ramp vinden moesten ze er toch staan uiteindelijk.


Enkel de staanplaatsen zijn uitverkocht, al de rest nog beschikbaar…


Alles uitverkocht nu hoor.

Tja Green Day, het zijn dikwijls dezelfde truukjes, maar ik amuseer me toch telkens rot bij hun optredens. Heb wel geen Hella Mega Tour tickets gekocht hoor. Vind ze eigenlijk een perfecte festivalband :p


Tribune zitplaatsen naast elkaar nog gewoon te bestellen. Inderdaad ideale festivalband als ze iets minder zouden lullen
1f609.svg


Neen, niets meer te bestellen, enkel plaatsen in zo’n merch-package, VIP-package of Unicorn VIP-package. Wachtlijst is al uren opengesteld. Bon Iver daarentegen, dat loopt niet zo lekker lijkt het… Alle zitplaatscategorieën én middenpleintickets zijn nog beschikbaar.

bon iver zit op 70%, naar gelang de verwachtingen dus
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.319
Everyknight wrote:

PJ wrote:

Everyknight wrote:

ChiquitaChaser wrote:

Oh Well wrote:
capaciteit Sportpaleis is >20.000 dacht ik en als het zo vlot uitverkoopt wil dat zeggen dat het er een pak meer hadden kunnen zijn.
Don’t get me wrong Greenday is ook niet mijn gedroomde headliner, maar ik zou het geen ramp vinden moesten ze er toch staan uiteindelijk.


Enkel de staanplaatsen zijn uitverkocht, al de rest nog beschikbaar…


Alles uitverkocht nu hoor.

Tja Green Day, het zijn dikwijls dezelfde truukjes, maar ik amuseer me toch telkens rot bij hun optredens. Heb wel geen Hella Mega Tour tickets gekocht hoor. Vind ze eigenlijk een perfecte festivalband :p


Tribune zitplaatsen naast elkaar nog gewoon te bestellen. Inderdaad ideale festivalband als ze iets minder zouden lullen
1f609.svg



Neen, niets meer te bestellen, enkel plaatsen in zo’n merch-package, VIP-package of Unicorn VIP-package. Wachtlijst is al uren opengesteld. Bon Iver daarentegen, dat loopt niet zo lekker lijkt het… Alle zitplaatscategorieën én middenpleintickets zijn nog beschikbaar.

bon iver zit op 70%, naar gelang de verwachtingen dus

Ah ok, bedankt voor de verduidelijking. Ik probeer gewoon aan de hand van dat concert in te schatten of voor Bon Iver een mainstagestek bij de laatste twee of drie namen van een dag realistisch is, of eerder Barn... Zal er ook van afhangen wat ze zelf willen uiteraard, maar toch...
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
202
24
jimmywe wrote:

Everyknight wrote:

PJ wrote:

Everyknight wrote:

ChiquitaChaser wrote:

Oh Well wrote:
capaciteit Sportpaleis is >20.000 dacht ik en als het zo vlot uitverkoopt wil dat zeggen dat het er een pak meer hadden kunnen zijn.
Don’t get me wrong Greenday is ook niet mijn gedroomde headliner, maar ik zou het geen ramp vinden moesten ze er toch staan uiteindelijk.


Enkel de staanplaatsen zijn uitverkocht, al de rest nog beschikbaar…


Alles uitverkocht nu hoor.

Tja Green Day, het zijn dikwijls dezelfde truukjes, maar ik amuseer me toch telkens rot bij hun optredens. Heb wel geen Hella Mega Tour tickets gekocht hoor. Vind ze eigenlijk een perfecte festivalband :p


Tribune zitplaatsen naast elkaar nog gewoon te bestellen. Inderdaad ideale festivalband als ze iets minder zouden lullen
1f609.svg



Neen, niets meer te bestellen, enkel plaatsen in zo’n merch-package, VIP-package of Unicorn VIP-package. Wachtlijst is al uren opengesteld. Bon Iver daarentegen, dat loopt niet zo lekker lijkt het… Alle zitplaatscategorieën én middenpleintickets zijn nog beschikbaar.


bon iver zit op 70%, naar gelang de verwachtingen dus

Ah ok, bedankt voor de verduidelijking. Ik probeer gewoon aan de hand van dat concert in te schatten of voor Bon Iver een mainstagestek bij de laatste twee of drie namen van een dag realistisch is, of eerder Barn… Zal er ook van afhangen wat ze zelf willen uiteraard, maar toch…

Laat ons ook eerlijk zijn: Bon Iver draagt zijn eigen show, Green Day neemt Weezer en Fall Out Boy mee, wat eigenlijk gewoon 3 bands zijn voor de prijs van 1. Ik ga naar beide concerten - de ene voor de muziek, de andere om te feesten met vrienden - maar ga naar Hella Mega vooral omdat ik Weezer superleuk vond op RW, en omdat Fall Out Boy ook in mijn jeugd wel toffe hitjes had (geen populaire mening, maar hey).

Voor Green Day alleen had ik nooit een kaartje gekocht...

Dus denk ik dat de populariteit van Green adhv Hella Mega moeilijk te meten is. :)

 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
ChiquitaChaser wrote:

jimmywe wrote:
Vlot aan kaarten geraakt, was ook niet voor mij.
Voor velen is zo’n avondje nostalgie wel een winner.
Was op rw17 ook zo.


2017 ? Bedoel je SOAD (en andere die dag)
SOAD was muzikaal in orde en zaagde veel minder als Green Day
1f642.svg

(en ook eerste passage op Werchter)

Het nostalgiegevoel van jimmy eat world, soad, lp, blink… ken toch heel veel mensen die daarom zijn gegaan.
Klopt, maar in mijn omgeving was het toch alleen voor SOAD. (voor vele was het de eerste keer)
Jimmy altijd leuk te zien maar bij LP en Blink stond toch iedereen aan den toog zenne :)
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.083
5.451
jimmywe wrote:

ChiquitaChaser wrote:

jimmywe wrote:
Vlot aan kaarten geraakt, was ook niet voor mij.
Voor velen is zo’n avondje nostalgie wel een winner.
Was op rw17 ook zo.


2017 ? Bedoel je SOAD (en andere die dag)
SOAD was muzikaal in orde en zaagde veel minder als Green Day
1f642.svg

(en ook eerste passage op Werchter)


Het nostalgiegevoel van jimmy eat world, soad, lp, blink… ken toch heel veel mensen die daarom zijn gegaan.

Klopt, maar in mijn omgeving was het toch alleen voor SOAD. (voor vele was het de eerste keer)
Jimmy altijd leuk te zien maar bij LP en Blink stond toch iedereen aan den toog zenne
1f642.svg

Dan zal er dit jaar nog langer aan den toog worden gestaan, vrees ik ?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.319
Ik, en ook 'mijn' groep vonden Linkin Park trouwens ook dik OK, en heel veel mensen rondom ons ook hoor. Was toch één van mijn favoriete bands rond de eeuwwisseling (Hybrid Theory en Meteora!!!!) en het was de eerste keer dat ik ze zag, ongelooflijk meegedaan op Faint en dergelijke. Helemaal gek geworden :) Maar SOAD stak er bovenuit, dat wel.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.319
ChiquitaChaser wrote:

jimmywe wrote:

ChiquitaChaser wrote:

jimmywe wrote:
Vlot aan kaarten geraakt, was ook niet voor mij.
Voor velen is zo’n avondje nostalgie wel een winner.
Was op rw17 ook zo.


2017 ? Bedoel je SOAD (en andere die dag)
SOAD was muzikaal in orde en zaagde veel minder als Green Day
1f642.svg

(en ook eerste passage op Werchter)


Het nostalgiegevoel van jimmy eat world, soad, lp, blink… ken toch heel veel mensen die daarom zijn gegaan.


Klopt, maar in mijn omgeving was het toch alleen voor SOAD. (voor vele was het de eerste keer)
Jimmy altijd leuk te zien maar bij LP en Blink stond toch iedereen aan den toog zenne
1f642.svg


Dan zal er dit jaar nog langer aan den toog worden gestaan, vrees ik ?

Verklaar...?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.807
9.754
Die zaterdag van 2017 staat bij mij nog altijd te boek als de verschrikkelijkste RW dag die ik ken. Jawel, voor mij ook dramatischer dan die Pink donderdag. Alleen maar rock uit 2002 op de main en het zwakste tentenprogramma die ze al hadden.

Never forget...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.807
9.754
Ach, in 2017 was die vrijdagavond pas echt waardeloos.

Radiohead is waanzinnig, maar zelfs als je daar geen fan van was stond er op de main stage in ieder geval een Royal Blood, Nathaniel Rateliff, James Bake en White Lies. Niet allemaal de grootste namen, maar wel redelijk uiteenlopend waardoor je nog steeds aan je trekken kon als je niet van genre X of Y hield.

Die zaterdag was gewoon erg eentonig op de main.

Los daarvan vind ik de dagindeling van de 2017 editie in het algemeen niet heel sterk. (Of toch zeker voor mijn smaak.) Chainsmokers, Oscar, Bonobo en G-Eazy vind ik enorm teleurstellende Barn headliners, James Blake en Alt-J als sub deden het 'm ook niet, Blink 182 was afgrijselijk en Kings Of Leon was een heel makke afsluiter voor de eerste dag (met daardoor Arcade Fire in het daglicht waardoor die show wat potentieel gemist heeft). Radiohead was vet, Foo Fighters was tof en SOAD was een leuke verrassing voor een keertje maar eigenlijk was die editie niet bepaald eentje om in te kaderen. Nogmaals: voor mij dan.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Ken op eFetsivals:

- Black Midi staat op hun wishlist
- Queen ft. Adam Lambert is niet echt het soort grote bands waar ze naar opzoek zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken