Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Jullie vergeten nog even dat ze op 30 juni in Polen staan. Dat maakt de kans heel klein dat ze op 1 juli alweer in Spanje optreden. Dus wordt het op z'n vroegst 2 juli Spanje of Portugal, 3 of 4 juli Spanje of Portugal en dan misschien op 5 juli Werchter.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
En over vliegtuig vs. bus, de band mag dan misschien met het vliegtuig reizen, grote producties gaan gewoon met vrachtwagens natuurlijk (zie Rammstein en Muse als recente voorbeelden). Nu denk ik niet dat SOAD vrachtwagens vol gear mee hebben, maar toch...

Edit: wat Paddy al eerder zei dus :)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Als System of a down graspop (& eventueel hellfest) aandoet, dan spelen ze 6 keer in 8 dagen wat ik precies wat veel vind.


stel ze staan 1 Juli in spanje, 2 juli in portugal en nemen dan een dag rust kunnen ze nog op werchter staan op 4 & 5 juli maar dan spelen ze wel 3 dagen na elkaar…

Jullie vergeten nog even dat ze op 30 juni in Polen staan. Dat maakt de kans heel klein dat ze op 1 juli alweer in Spanje optreden.

Even hun vorige EU tour bekeken.
1)Zeker in het begin van hun tour kan 6 shows op 8 dagen precies wel voor hen.
2) 3 dagen na elkaar kan zeker, denk misschien wel dat na dag 3 de stem wat minder zal zijn.
3) Spanje - Polen is inderdaad een eindje, maar ze deden ook al Spanje - Denemarken op 1 dag vroeger, dus eenmalig kan zo'n afstand wel lijkt me.

Lang verhaal kort, als er wat geld tegenaan gesmeten word zijn alle bovenstaande argumenten niet belangrijk meer. Ik blijf erbij, SOAD in 2020 volgens mij op Graspop!


TOUR 2017:
01/06 Zwitserland
-
03/06 Duitsland
04/06 Duitsland
05/06 Nederland
-
07/06 Frankrijk
-
09/06 Engeland
10/06 Franrkijk
-
12/06 Tsjechië
13/06 Duitsland
14/06 Duitsland
-
16/06 Oostenrijk
17/06 Polen
-
-
20/06 Frankrijk
-
22/06 Denemarken
23/06 Spanje
-
25/06 Italië
-
-
28/06 Zweden
-
30/06 Frankrijk
01/07 België
02/07 Duitsland
-
-
05/07 Rusland
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.050
345
En over vliegtuig vs. bus, de band mag dan misschien met het vliegtuig reizen, grote producties gaan gewoon met vrachtwagens natuurlijk (zie Rammstein en Muse als recente voorbeelden). Nu denk ik niet dat SOAD vrachtwagens vol gear mee hebben, maar toch…

Edit: wat Paddy al eerder zei dus ?
Voordeel van festivals is dat er weinig "eigen" gear mee moet....
een volledig eigen tour met 3 dezelfde podia, enkel voor een select clubje op deze aardbol vrees ik :)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
visdave34 wrote:
En over vliegtuig vs. bus, de band mag dan misschien met het vliegtuig reizen, grote producties gaan gewoon met vrachtwagens natuurlijk (zie Rammstein en Muse als recente voorbeelden). Nu denk ik niet dat SOAD vrachtwagens vol gear mee hebben, maar toch…

Edit: wat Paddy al eerder zei dus
1f642.svg


Voordeel van festivals is dat er weinig “eigen” gear mee moet….
een volledig eigen tour met 3 dezelfde podia, enkel voor een select clubje op deze aardbol vrees ik
1f642.svg

Metallica reist ‘slechts’ met zo’n 36 vrachtwagens, ook als ze een festivaltour doen. Rammstein nog meer.

Toen Faith no more inviel voor de Foo Fighters regelde Werchter het vliegtuig om ze (vanuit Zweden, dacht ik), in te laten vliegen. Dat is dus niet standaard.
Kijk de meeste Europese tours van bands maar na. Er zit meestal toch een min of meer logische route in door Europa.
 

micvet

Campingartiest
8 okt 2018
97
50
ChiquitaChaser wrote:

visdave34 wrote:
En over vliegtuig vs. bus, de band mag dan misschien met het vliegtuig reizen, grote producties gaan gewoon met vrachtwagens natuurlijk (zie Rammstein en Muse als recente voorbeelden). Nu denk ik niet dat SOAD vrachtwagens vol gear mee hebben, maar toch…

Edit: wat Paddy al eerder zei dus
1f642.svg



Voordeel van festivals is dat er weinig “eigen” gear mee moet….
een volledig eigen tour met 3 dezelfde podia, enkel voor een select clubje op deze aardbol vrees ik
1f642.svg


Metallica reist ‘slechts’ met zo’n 36 vrachtwagens, ook als ze een festivaltour doen. Rammstein nog meer.

Toen Faith no more inviel voor de Foo Fighters regelde Werchter het vliegtuig om ze (vanuit Zweden, dacht ik), in te laten vliegen. Dat is dus niet standaard.
Kijk de meeste Europese tours van bands maar na. Er zit meestal toch een min of meer logische route in door Europa.

Anderzijds heb je ook heel wat bands op RW die niet eens hun eigen drums of versterkers bij hebben. Dat maakt het logistiek al een stuk eenvoudiger. Niet iedereen komt daar met een vrachtwagen (of 36) aan.
 

Thomas1617899556

Playlistbediener
28 feb 2016
7
6
Persoonlijk zie ik liever Volbeat dan SOAD op Werchter. En begrijp me niet verkeerd ik volg ze al sinds de eerste plaat en zag ze in 99 voor het eerst. En ja het was goed vorige keer, waren sub met Linkin Park. Volbeat heeft slechts een middag spotje gehad in 2013 en verdienen m.i. nog wel een (sub) headliner spot op RW.

Volbeat stond 2013 al in de avond, als sub voor Rammstein
 

Bert

Support act
14 nov 2014
947
938
Jullie vergeten nog even dat ze op 30 juni in Polen staan. Dat maakt de kans heel klein dat ze op 1 juli alweer in Spanje optreden. Dus wordt het op z’n vroegst 2 juli Spanje of Portugal, 3 of 4 juli Spanje of Portugal en dan misschien op 5 juli Werchter.

Portugal is sowieso op 2 juli
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
visdave34 wrote:
Jullie vergeten nog even dat ze op 30 juni in Polen staan. Dat maakt de kans heel klein dat ze op 1 juli alweer in Spanje optreden. Dus wordt het op z’n vroegst 2 juli Spanje of Portugal, 3 of 4 juli Spanje of Portugal en dan misschien op 5 juli Werchter.

Portugal is sowieso op 2 juli
inderdaad openingsdag geeft VOA aan, VOA is enkel op 2 en 3 juli.
(volgens mij is Judas Priest de headliner op 2 juli op Resurrection Spanje)
SoaD speelt volgens hun tourschema eerst in Spanje en daarna in Portugal.
Dus lijkt het op dat ze 1 juli in Spanje staan.

Dan heeft SoaD 17 en 19 juni al bezet, met Hellfest en Copenhell ook nog tijdens Graspop.
Liggen de kaarten voor Werchter wel gunstiger imo...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Er gebeuren wel gekkere dingen qua tourschema's in de maanden juni en juli, geen idee waarom jullie zich zo druk maken in dat band al dan niet drie dagen na elkaar zou moeten optreden. De kans op Werchter of GMM is voor zover we weten nog steeds evenredig terwijl er al twee pagina's lang het tegendeel lijkt bewezen te willen worden.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Er gebeuren wel gekkere dingen qua tourschema’s in de maanden juni en juli, geen idee waarom jullie zich zo druk maken in dat band al dan niet drie dagen na elkaar zou moeten optreden. De kans op Werchter of GMM is voor zover we weten nog steeds evenredig terwijl er al twee pagina’s lang het tegendeel lijkt bewezen te willen worden.

Geeft vooral aan hoe weinig concrete geruchten er momenteel zijn... Het merendeel van de headliners met tourdata volgende zomer hebben we al mogen afschrijven. Daar mag snel verandering in komen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Yannick wrote:
Er gebeuren wel gekkere dingen qua tourschema’s in de maanden juni en juli, geen idee waarom jullie zich zo druk maken in dat band al dan niet drie dagen na elkaar zou moeten optreden. De kans op Werchter of GMM is voor zover we weten nog steeds evenredig terwijl er al twee pagina’s lang het tegendeel lijkt bewezen te willen worden.

Geeft vooral aan hoe weinig concrete geruchten er momenteel zijn… Het merendeel van de headliners met tourdata volgende zomer hebben we al mogen afschrijven. Daar mag snel verandering in komen.

Ja precies. Vorig jaar wisten we op dit punt al zeker dat The Cure, Muse, Mumford en Florence headliners gingen zijn. En werd die eerste al op 6 oktober bekend gemaakt.

Nu hebben we eigenlijk geen enkele concrete kanshebber. Ok, SOAD is er eentje maar die is nu gewoon geschikter voor Graspop. Verder letterlijk niks, terwijl RW meestal met een headliner of 6-7 komt. Hopelijk komt daar snel verandering in. Moet haast wel toch.
 

cenzo

Playlistbediener
23 jan 2018
12
0
Kereltje wrote:

Yannick wrote:
Er gebeuren wel gekkere dingen qua tourschema’s in de maanden juni en juli, geen idee waarom jullie zich zo druk maken in dat band al dan niet drie dagen na elkaar zou moeten optreden. De kans op Werchter of GMM is voor zover we weten nog steeds evenredig terwijl er al twee pagina’s lang het tegendeel lijkt bewezen te willen worden.


Geeft vooral aan hoe weinig concrete geruchten er momenteel zijn… Het merendeel van de headliners met tourdata volgende zomer hebben we al mogen afschrijven. Daar mag snel verandering in komen.

Ja precies. Vorig jaar wisten we op dit punt al zeker dat The Cure, Muse, Mumford en Florence headliners gingen zijn. En werd die eerste al op 6 oktober bekend gemaakt.

Nu hebben we eigenlijk geen enkele concrete kanshebber. Ok, SOAD is er eentje maar die is nu gewoon geschikter voor Graspop. Verder letterlijk niks, terwijl RW meestal met een headliner of 6-7 komt. Hopelijk komt daar snel verandering in. Moet haast wel toch.
Is Tame Impala ook nog niet zo goed als zeker?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ik heb het gevoel dat dat de laatste jaren altijd gezegd word "vorig jaar wisten we al dat dit en dit zeker was". Al waren er toen ook nog niet al te grote zekerheden. Het was absoluut nog niet zeker dat Muse en Mumford gingen terug komen hoor... Muse ging alleen maar stadions doen dachten we toen, en Mumford stelde toch wat teleur vorige keer en werden door vele headliner-onwaardig genoemd... Zou RW die dan wel terug booken werd er gezegd...

Volgend jaar, als we zo veel verder zijn en de herinneringen vager, dan zie ik jullie dit ook wel weer zeggen bv. "toen wisten we al vrij zeker dat Tame Impala, Coldplay, Foo Fighters,... (ik zeg maar wat) gingen headlinen".

Tot een aantal jaar geleden moest je voor half november geen festivalnamen voor volgende zomer verwachten... Nu beginnen ze eind september al bijna te zeggen dat ze laat zijn... Ik verwacht voor RW ten vroegste iets op 18 oktober ofzo.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
De bekende bron een paar minuten geleden op efestivals over een RW headliner.

One big name is thanking her fans on instagram for their patience....

Dus wie slaat hier op aan??????
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
De bekende bron een paar minuten geleden op efestivals over een RW headliner.

One big name is thanking her fans on instagram for their patience….

Ik zie dat Dua Lipa ons dankt voor ons geduld. Dat is natuurlijk geen headliner. Eerder plekje daarvoor.

En vraag me af waarom ze dat zegt haha. Is helemaal niet (lang) weg geweest toch? Vorig jaar nog op Pukkelpop.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ik zie dat Dua Lipa ons dankt voor ons geduld. Dat is natuurlijk geen headliner. Eerder plekje daarvoor.

Ben je daar zo zeker van nu Billie Eilish een heel apart festival kan headlinen?

Zou het een matige co-headliner vinden, maar het zou me tevens niet verbazen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
mattman wrote:
Ik zie dat Dua Lipa ons dankt voor ons geduld. Dat is natuurlijk geen headliner. Eerder plekje daarvoor.


Ben je daar zo zeker van nu Billie Eilish een heel apart festival kan headlinen?

Zou het een matige co-headliner vinden, maar het zou me tevens niet verbazen.

Je schrikt inderdaad nergens meer van nee. Kan ook dat ze een Ellie-Goulding-in-2016-spot krijgt.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
627
299
Co-headliner is best een mogelijkheid voor Dua Lipa hoor. Was in 2018 ook headliner op Sziget.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken