Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Volgens HLN gaat Coldplay niet meer op tour tot ze “neutraal voor het milieu” de wereld rond kunnen … zucht, al die wereldverbeteraars tegenwoordig.
Enfin dus geen Coldplay op RW20 99%

Eens met wat hierboven gezegd wordt wat betreft de persoonlijke mening in dit stukje, maar wel blij met de feitelijke informatie! Een sterk klimaatbewust signaal, plus geen Coldplay op Werchter: win-win!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Goeie boodschap van Coldplay. Wel jammer dat ze komend jaar dan niet te zien zijn in Europa.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Coldplay hoeft het niet meer voor het geld te doen. Dat hele klimaatbewust zijn is voor zo een band erg makkelijk. Die hoeven er niet meer van rond te komen. Ik denk dat dat ook nog wel een motief is. Maar goed..hypocrieten zijn overal.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Mooie boodschap dat wel maar maak dan het festival, het vervoer groener vooral. Dan knn wij toch nog bands live zien.

Trouwens: https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191120_04727344?utm_source=android
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Maar hij zal vast met de fiets naar Jordanië gegaan zijn voor een clip opname.

Als je het muzikaal er niet meer tussen komt dan maar zo toch?
 

koster1111

Playlistbediener
27 nov 2013
20
0
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191121_04728558

Volgens mij is dit de reden waarom het dit jaar zo lang duurt met de eerste aankondigingen... er mag ( zoals ik al eerder postte ) maar 6 dagen per jaar een evenement georganiseerd worden in Werchter.
Live Nation heeft nu een aanvraag ingediend bij de lokale gemeentebesturen voor TW Classic op zondag 21 juni, maar de gemeente Haacht wil daar voorlopig niet aan toegeven.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Morgen om 8 uur komt Nova Rock met een aankondiging. Vrijdagochtend 8 uur is ook een geliefd tijdstip voor RW om hun eerste headliner te delen. Gemeenschappelijke headliner? Aangezien Nova Rock de meest ongeïnspireerdere line-ups neerzet, dacht ik dan aan Foo Fighters?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Wat hebben de mensen in Jordanië dan misdaan dat ze naar daar wél de vlieger nemen?

Maar goed nieuws voor de fans: je kan het concert integraal volgen op YouTube. :roll:
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Morgen om 8 uur komt Nova Rock met een aankondiging. Vrijdagochtend 8 uur is ook een geliefd tijdstip voor RW om hun eerste headliner te delen. Gemeenschappelijke headliner? Aangezien Nova Rock de meest ongeïnspireerdere line-ups neerzet, dacht ik dan aan Foo Fighters?
Zouden zeer welkom zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Indiaantje89 wrote:
Maar hij zal vast met de fiets naar Jordanië gegaan zijn voor een clip opname.

Hé HLN.be commentator, jij hier?
Het is enkel een goedkope marketing truc. Niet meer, niet minder. Morgen vliegt Chris Martin weer heel de wereld rond in zijn privé jet naar al zijn mansions over de gehele wereld. Was hij ook zo milieu bewust om alle cd's/vinyl's niet te laten drukken? Natuurlijk niet want dat kost geld.

Ik had het gerespecteerd als hij dit had gedaan in zijn Mylo Xyloto periode, ipv miljoenen milieu vervuilende bandjes te produceren. Maar nu het een "hot item" staat meneer vooraan om te laten zien hoe groen hij is? Kom op zeg. Het zou allemaal mooi zijn als ze er is ook gewoon een keer aan gaan houden. Daarom respect meer voor een Morrissey op dat gebied... giga lul maar blijft tenminste wel consequent bij zijn standpunten.

Overigens ben ik niet anti-Coldplay (ook al ben ik zoals vele wel afgehaakte bij hun laatste paar albums). Maar hun oude werk zet ik nog regelmatig op.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.050
345
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191121_04728558

Volgens mij is dit de reden waarom het dit jaar zo lang duurt met de eerste aankondigingen… er mag ( zoals ik al eerder postte ) maar 6 dagen per jaar een evenement georganiseerd worden in Werchter.
Live Nation heeft nu een aanvraag ingediend bij de lokale gemeentebesturen voor TW Classic op zondag 21 juni, maar de gemeente Haacht wil daar voorlopig niet aan toegeven.

Nejet,
Niets mee te maken
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Om hier even op in te pikken: ik ben absoluut voorstander van mensen/bedrijven/artiesten die zich willen inzetten voor het milieu en de natuur. Dat ze een voorbeeld willen zijn voor anderen, is heel positief. Dat ze zich bewust zijn van de impact die zij hebben hierop evenzeer. Maar ik heb meer en meer het gevoel dat velen er (zoals hierboven ook mooi beschreven) een marketing stunt van maken om toch maar te tonen dat ze 'groen' zijn en zo goed mogelijk voor het milieu willen doen. Maar dat ze zich al zovele jaren absoluut geen fluit aantrekken van wat ze doen, de wereld rondvliegen n als het hen goed uitkomt, toch enkele shows geven in Jordanië, dat heeft niet zoveel te maken met zich willen inzetten voor het milieu. Ik noem het hypocrisie.

Helaas werkt het nog ook, want is meteen het grootste artikel op vrtnws.be - https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11/21/coldplay-gaat-niet-op-tournee-met-nieuwe-album-om-klimaat-te-spa/
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Om hier even op in te pikken: ik ben absoluut voorstander van mensen/bedrijven/artiesten die zich willen inzetten voor het milieu en de natuur. Dat ze een voorbeeld willen zijn voor anderen, is heel positief. Dat ze zich bewust zijn van de impact die zij hebben hierop evenzeer. Maar ik heb meer en meer het gevoel dat velen er (zoals hierboven ook mooi beschreven) een marketing stunt van maken om toch maar te tonen dat ze ‘groen’ zijn en zo goed mogelijk voor het milieu willen doen. Maar dat ze zich al zovele jaren absoluut geen fluit aantrekken van wat ze doen, de wereld rondvliegen n als het hen goed uitkomt, toch enkele shows geven in Jordanië, dat heeft niet zoveel te maken met zich willen inzetten voor het milieu. Ik noem het hypocrisie.

Helaas werkt het nog ook, want is meteen het grootste artikel op vrtnws.be – https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11/21/coldplay-gaat-niet-op-tournee-met-nieuwe-album-om-klimaat-te-spa/
Het is niet enkel hypocriet (dat zijn we allemaal), het is misbruik maken van de huidige situatie. Dat maakt het tig keer erger.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken