Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
warriorandweirdo wrote:
London Grammar naar Mad Cool, nu het toch het jaar van de herhalingen lijkt te worden, kan deze er ook nog wel bij lijkt me.
1f606.svg


Ik zou dit op zich nog niet zo erg vinden, aangezien dit vorige keer tijdens de match van de Rode Duivels was.

London Grammar zie ik niet gebeuren, is veel te kort dag.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Iggy Pop speelt op 10 juli op een festival in Frankrijk. Zal dus ook wel een kanshebber zijn?

Kan inderdaad op veel festivals staan, zoals @jimmywe zegt. Ik verwelkom hem alleszins graag terug op Rock Werchter, was wel een succes, dat optreden in 2016. Topact (zowel qua songs/herkenbaarheid als podiumprestatie/entertainment) om in de namiddag op mainstage te zetten.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
cenzo wrote:

warriorandweirdo wrote:
London Grammar naar Mad Cool, nu het toch het jaar van de herhalingen lijkt te worden, kan deze er ook nog wel bij lijkt me.
1f606.svg



Ik zou dit op zich nog niet zo erg vinden, aangezien dit vorige keer tijdens de match van de Rode Duivels was.

London Grammar zie ik niet gebeuren, is veel te kort dag.

Een middelgrote act twee jaar later op herhaling, met een nieuw album op zak, is toch niet zo ongehoord? Ze stonden er met hun eerste album ook. Dus gegeven dat ze een nieuw album gaan uitbrengen in de eerste helft van 2020, wat me best waarschijnlijk lijkt, zie ik niet in waarom het véél te kort dag zou zijn.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
Het kan, maar denk toch dat kans eerder klein is. Plus we weten allemaal dat Hannah niet veel Touren aan kan. Die haar stem begeeft het toch.
Ik verwacht een paar shows, met Pukkelpop als grote kanshebber. Kunnen ze volledig in het donker spelen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
... Hannah niet veel Touren aan kan...
...Pukkelpop als grote kanshebber...

Das toch juist een flink lange tour dan? Als ze begin juli al op Mad Cool staan.

Nouja, tis mij om het even, ik ga waarschijnlijk toch niet naar Werchter zoals het er nu uitziet. Denk gewoon dat die 2018 show de Werchter boekers niet enorm tegen zal houden om ze er komend jaar weer neer te zetten. Maar het zou net zo goed anders kunnen lopen horen.
 

jesse453

Randprogramma
4 feb 2014
113
0
Nouja, tis mij om het even, ik ga waarschijnlijk toch niet naar Werchter zoals het er nu uitziet.

Er zijn precies nul namen bekend en je ziet het nu al niet meer zitten? :p Ik zou nog even optimistisch blijven jongen. Dit is juist het moment dat je hele droomline-up nog overeind staat omdat er nog niks bekend is (om vervolgens rond maart/april toch weer teleurgesteld te zijn dat die extra (sub-)headliner helemaal niet meer komt :wink: )
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Een bericht voor de european festival awards op de oude site, doet me vermoeden dat het weer niets zal worden deze week.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
jimmywe wrote:
… Hannah niet veel Touren aan kan…
…Pukkelpop als grote kanshebber…

Das toch juist een flink lange tour dan? Als ze begin juli al op Mad Cool staan.

Nouja, tis mij om het even, ik ga waarschijnlijk toch niet naar Werchter zoals het er nu uitziet. Denk gewoon dat die 2018 show de Werchter boekers niet enorm tegen zal houden om ze er komend jaar weer neer te zetten. Maar het zou net zo goed anders kunnen lopen horen.

Die touren meestal niet.
Komen telkens over vanuit de UK.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Dr. Hannibal wrote:

jimmywe wrote:
… Hannah niet veel Touren aan kan…
…Pukkelpop als grote kanshebber…


Das toch juist een flink lange tour dan? Als ze begin juli al op Mad Cool staan.

Nouja, tis mij om het even, ik ga waarschijnlijk toch niet naar Werchter zoals het er nu uitziet. Denk gewoon dat die 2018 show de Werchter boekers niet enorm tegen zal houden om ze er komend jaar weer neer te zetten. Maar het zou net zo goed anders kunnen lopen horen.

Die touren meestal niet.
Komen telkens over vanuit de UK.

Ohh okay dat wist ik niet. In dat geval kun je prima gelijk hebben ja.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Dr. Hannibal wrote:
Nouja, tis mij om het even, ik ga waarschijnlijk toch niet naar Werchter zoals het er nu uitziet.

Er zijn precies nul namen bekend en je ziet het nu al niet meer zitten? ? Ik zou nog even optimistisch blijven jongen. Dit is juist het moment dat je hele droomline-up nog overeind staat omdat er nog niks bekend is (om vervolgens rond maart/april toch weer teleurgesteld te zijn dat die extra (sub-)headliner helemaal niet meer komt ? )

Bedankt voor je bijdrage. Ik houd het toch liever bij de huidige geruchten, die zijn voor mij niet rooskleurig. Jongen.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
The Strokes op Shaky Knees Festival in USA in mei. Begin toch meer en meer te denken dat ze een oversteek zullen maken naar Europa volgende zomer.
Andere interessante namen voor Werchter op die affiche lijken mij The Smashing Pumpkins, Of Monsters and Men, Phoebe Bridgers, Brittany Howard, Royal Blood en Liam Gallagher.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
The Strokes op Shaky Knees Festival in USA in mei. Begin toch meer en meer te denken dat ze een oversteek zullen maken naar Europa volgende zomer.
Andere interessante namen voor Werchter op die affiche lijken mij The Smashing Pumpkins, Of Monsters and Men, Phoebe Bridgers, Brittany Howard, Royal Blood en Liam Gallagher.

Sowieso een erg mooie lineup daar. Van mijn part komen The Strokes, Pumpkins, Yeah Yeah Yeahs, Brittany Howard, Phoebe Bridgers, Stereolab, Ty Segall, Drive By Truckers, Snail Mail allemaal over. En Black Keys natuurlijk, maar die zie ik helaas al helemaal niet gebeuren.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
werchter12 wrote:
The Strokes op Shaky Knees Festival in USA in mei. Begin toch meer en meer te denken dat ze een oversteek zullen maken naar Europa volgende zomer.
Andere interessante namen voor Werchter op die affiche lijken mij The Smashing Pumpkins, Of Monsters and Men, Phoebe Bridgers, Brittany Howard, Royal Blood en Liam Gallagher.

Sowieso een erg mooie lineup daar. Van mijn part komen The Strokes, Pumpkins, Yeah Yeah Yeahs, Brittany Howard, Phoebe Bridgers, Stereolab, Ty Segall, Drive By Truckers, Snail Mail allemaal over. En Black Keys natuurlijk, maar die zie ik helaas al helemaal niet gebeuren.

Van die line-up word ik erg blij ja. Is de broodnodige kwaliteitsinjectie bij de geruchten. De kans is aanzienlijk dat ik er dit jaar weer ben, dus graag wat moois in de line-up! Waarom schrijven we Black Keys eigenlijk gelijk af? Lijkt me juist een schitterende co-headliner.

En naam die in het Pinkpop topic veel voorbij komt is Justin Timberlake, hier hoor ik niemand erover. Niet mijn cup of tea maar qua popnamen wel één van de betere om te zien. Zou ook zomaar op Werchter kunnen verschijnen. Ik zie hem niet subben voor Taylor Swift of Billie.
 

Jochen De Smet

Randprogramma
6 okt 2016
100
18
Iggy Pop speelt op 10 juli op een festival in Frankrijk. Zal dus ook wel een kanshebber zijn?
Denk niet dat Rock Werchter erg veel interesse zal tonen. Zie ik op iets kleiner terechtkomen (Lokerse Feesten, Rock Zottegem...)
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
pontius wrote:
Iggy Pop speelt op 10 juli op een festival in Frankrijk. Zal dus ook wel een kanshebber zijn?

Denk niet dat Rock Werchter erg veel interesse zal tonen. Zie ik op iets kleiner terechtkomen (Lokerse Feesten, Rock Zottegem…)
Speelde paar jaar geleden de heilige wei plat hoor.
 

Verwijderd lid 339

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Volgens HLN gaat Coldplay niet meer op tour tot ze "neutraal voor het milieu" de wereld rond kunnen ... zucht, al die wereldverbeteraars tegenwoordig.
Enfin dus geen Coldplay op RW20 99%
 

youp92

Playlistbediener
6 mrt 2019
18
0
Even een theorie:
De druk zit er inmiddels wel op bij de organisatie. De eerste naam volgt hopelijk morgen. Aangezien Coldplay morgen hun nieuwe album uitbrengen.. misschien ook gelijk aankondiging van een nieuwe (kleine) tour. Pinkpop heeft aangegeven dat Coldplay niet haalbaar was omdat het festival te vroeg valt. Rock Werchter waarschijnlijk dus niet; daarbij reken ik Werchter toch een van de grootste kanshebbers samen met Glasto. Even los van het feit of ze gewild zijn of niet.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
zucht, al die wereldverbeteraars tegenwoordig

Daar hebben ze ook gelijk in. Het is eigenlijk een complete waanzin dat honderden bands dagelijks de hele wereld over trekken.

En daar mag jij ook best eens bij stil staan als je een concert of festival bezoekt. Beetje raar van je om een band te veroordelen hierom.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
zucht, al die wereldverbeteraars tegenwoordig.
Ja, erg hè. Deden ze maar zoals sommige andere bands die met 17 vrachtwagens door Europa cruisen en niet zoals Billie Eilish bv. die het verbied dat er tegenwoordig nog plastic bekers worden gebruikt tijdens haar tournee.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken