Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Ingrijpen lijkt me niet nodig, maar het kan inderdaad wel weer wat meer on topic...
 

Jochen De Smet

Randprogramma
6 okt 2016
100
18
Benicassim (16 tem 19 juli) in Spanje kwam zojuist met nieuwe namen: acts als Vampire Weekend, Crystal Fighters, The Kooks, Circa Waves, The Libertines, Meduza, Foals, The Lumineers, Kaiser Chiefs, Lil Pump, Digitalism live en The Hives.. Daar zitten zeker een paar een kanshebbers tussen natuurlijk. Daarnaast Khalid (support op één vd Boutiques?), Armin Van Buuren, Basement Jaxx dj set, Rita Ora, Example, Don Diablo en Steve Aoki.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Een beetje hypocriet dat hij zegt wel als bezoeker naar glastonbury te gaan als bezoeker. Naar al die artiesten die wel touren dus..

De vertraging komt niet door tw classic. Dat wordt trouwens zoiezo goedgekeurd door de provincie.
Trouwens, vertraging, als we nu 4 headliners krijgen voor half december zitten we nog mooi
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik vind het wel relevant hoor. Coldplay is al vanaf pagina één in dit topic een (vaag) gerucht voor Werchter. Dat ze nu aankondigen niet te gaan touren (of beperkt) omwille van het milieu, is stof tot discussie. Vooral als dit een trend gaat beginnen worden en meer en meer bands op die manier gaan redeneren. Ik blijf erbij dat het een (goedkope) marketing stunt is en makkelijk om te gaan teren op het succes van alle klimaatmarsen etc. - maar tegelijk is het wel iets om bij stil te staan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Het mooiste nieuws van de dag: Vampire Weekend doet weer Europese festivalshows. Die ga ik wel even markeren voor Rock Werchter. Sunsetslotje op de main dan graag. Ook de Libertines lijken me heel fijn, ook omdat die er nog nooit gestaan hebben.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
947
938
Iggy Pop, The Script en Passenger komen naar Stadspark Live 2020 20 juni. twee week voor RW
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.195
The Chemical Brothers touren dus ook weer, toch teveel. The Rapture op Mad Cool lijkt me perfect voor Dour.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Jochen De Smet wrote:
The Libertines,

In de Apéro? Nee, maar even serieus.. Dit is toch geen serieuze boeking meer, joh?

Omdat die onbetrouwbaar zijn bedoel je? Want qua act wil ik die ook wel eens zien verschijnen. Nooit op RW gestaan, schijnt de moeite geweest te zijn toen ze BKS headlineden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Yannick wrote:

Jochen De Smet wrote:
The Libertines,


In de Apéro? Nee, maar even serieus.. Dit is toch geen serieuze boeking meer, joh?

Omdat die onbetrouwbaar zijn bedoel je? Want qua act wil ik die ook wel eens zien verschijnen. Nooit op RW gestaan, schijnt de moeite geweest te zijn toen ze BKS headlineden.
Leuk om eens een keer gezien te hebben, maar echt niet meer dan dat.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.099
2.339
Benicassim (16 tem 19 juli) in Spanje kwam zojuist met nieuwe namen: acts als Vampire Weekend, Crystal Fighters, The Kooks, Circa Waves, The Libertines, Meduza, Foals, The Lumineers, Kaiser Chiefs, Lil Pump, Digitalism live en The Hives.. Daar zitten zeker een paar een kanshebbers tussen natuurlijk. Daarnaast Khalid (support op één vd Boutiques?), Armin Van Buuren, Basement Jaxx dj set, Rita Ora, Example, Don Diablo en Steve Aoki.

De meeste zie ik graag door Werchter geboekt worden :)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
mattman wrote:

Yannick wrote:

Jochen De Smet wrote:
The Libertines,


In de Apéro? Nee, maar even serieus.. Dit is toch geen serieuze boeking meer, joh?


Omdat die onbetrouwbaar zijn bedoel je? Want qua act wil ik die ook wel eens zien verschijnen. Nooit op RW gestaan, schijnt de moeite geweest te zijn toen ze BKS headlineden.

Leuk om eens een keer gezien te hebben, maar echt niet meer dan dat.

Ik heb ze afgelopen maandag nog gezien in het Koninklijk Circus. Dit was een uitstekend optreden hoor. Er was de week ervoor wat vrees of het concert wel kon doorgaan, omdat Pete Doherty in het weekend van Wapenstilstand twee keer is opgepakt door de politie in Parijs (hier: https://newsmonkey.be/pete-doherty-drugs-politie/).

Maar goed, ze stonden er dus. Vocaal goed, instrumentaal goed, maar vooral de chemie tussen frontmannen Pete en Carl is buitengewoon. Uitzinnig publiek ook. En terecht! Gunga Ding! Ik denk echter wel dat ze zonder nieuw werk niet urgent genoeg zijn om ze voor Rock Werchter te boeken. Bij een nieuwe plaat (zou de eerste sinds 2015 zijn) zouden ze wel eens geboekt mogen worden, dat gaat gekke taferelen opleveren in The Barn!
 

vendum

Playlistbediener
8 mei 2018
31
0
Jochen De Smet wrote:
The Libertines,

In de Apéro? Nee, maar even serieus.. Dit is toch geen serieuze boeking meer, joh?

Waarom niet? Waren zeer sterk bij hun reunieshow in Vorst in 2014. Pete is er (buiten zijn uitspatting 2 weken geleden in Parijs dan wel) serieus op verbeterd qua betrouwbaarheid denk ik. Ik zou dit een zeer goede boeking vinden.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
947
938
Yannick wrote:

Jochen De Smet wrote:
The Libertines,


In de Apéro? Nee, maar even serieus.. Dit is toch geen serieuze boeking meer, joh?

Waarom niet? Waren zeer sterk bij hun reunieshow in Vorst in 2014. Pete is er (buiten zijn uitspatting 2 weken geleden in Parijs dan wel) serieus op verbeterd qua betrouwbaarheid denk ik. Ik zou dit een zeer goede boeking vinden.

Blijkt vandaag anders te zijn. Via Twitter lees ik dat hij even op het podium kwam en het aantal mensen telde, sloeg enkele keren met een stok op de microfoon. Bleef een uur weg en staat net weer op het podium

Laatste keer met the Babyshambles op Werchter bleef hij ook nog 10 minuten extra op main stage, gooiende met een microfoon.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
https://rockinriolisboa.sapo.pt/lisboa/en

Foo Fighters op 21 juni in Lissabon. Ook bevestiging van een nieuw album volgend jaar.

De tweede grote Werchternaam (naast Pearl Jam) verwacht ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken