Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Mooie discussie hier. Foo Fighters zit ik absoluut niet meer op te wachten tenzij, zoals Rockbeer zegt, ze een strakke set van 1.5 uur afleveren zonder gelul, eindeloos uitrekken en covers. Dan is het een mooi stukje rockmuziek. Als grote PJ fan mogen die altijd terugkomen van mij maar snap het commentaar wel. Ben vooral nieuwsgierig naar de undercard omdat ik daar de spannende boekingen verwacht.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
RHCP, FF en PJ: allemaal bands die ik graag luister, allemaal bands die hun positie als headliner verdient en bewezen hebben. En toch zijn het ook allemaal bands die ik niet, of niet wéér, live hoef te zien. Ze wekken allemaal om hun eigen redenen weinig enthousiasme in me op. Neemt niet weg dat het een top rijtje headliners is, het doet het m gewoon niet voor mij. En het is inderdaad een beetje een eentonig rijtje: rockende vijftigers die zowel tieners als huisvrouwen aanspreken en een hele zooi radiohits hebben. Over wie van de drie heb ik het? Precies.
tuurlijk is het belangrijk wat er verder nog op het affiche komt. Ruimte genoeg voor vernieuwing, hip hop, rappers etc. Maar het zijn drie top headliners in mijn ogen. Mag van mij Sm Smashing Pumpkins ook nog bij. Maarja misschien wordt ik oud. Allemaal jeugd sentiment?
 

bicky

Playlistbediener
8 dec 2017
29
16
Foo Fighters, Peppers, Pearl jam... Heerlijk!
Voor die namen kom ik al 25 jaar naar Werchter. Maar dat heeft alles te maken met smaak. En geloof me: zo zijn er tienduizenden die er hetzelfde over denken. Vooral de 'oudere' garde denk ik dan die veel tickets kopen en veel verbruiken. Het blijft commerce hé. Logisch dat een 30-40-50 jarige een pak meer geld opdoet dan de tieners of jonge twintigers en studenten. Dus leer er mee leven dat dat nog een paar jaar gaat duren.
Heb persoonlijk compleet niks met Post Malone, Tame Impala, Bon Iver,... (en heb ze op Spotify al dikwijls een kans gegeven maar ik kan er werkelijk niks mee) En ben ook geen fan van zeemzoeterige singer/songwriters. Maar dat mag van mij ook allemaal geboekt worden en daar lijkt The Barn mij perfect voor. Ik sta toch vooral een weekend aan de Main met heel soms een uitstap naar de Barn (max 3 per weekend).
En ooit zal er wel een wissel van de wacht komen, maar dan zal de 'nieuwe' lichting dat toch eerst moeten verdienen :)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Breinaard wrote:
Wtf man, als je als RW; FF, PJ en RHCP kunt boeken op 1 editie ben je toch gewoon klaar, best line up award in the pocket! Qua headliners. Volbeat erbij en een mooie sub SOAD. Man… Misschien saai voor sommige, maar de hele festivalwereld zal jaloers zijn…

Ik durf ten zeerste te betwijfelen dat de festivalwereld jaloers is op zo’n conservatieve line-up. Ik denk net dat de festivalwereld nood heeft aan majors die gedurfdere (en nieuwe) headliners plaatsen. Roskilde en Glastonbury doen dit eigenlijk ieder jaar wel. Ook Mad Cool, Nos Alive en Open’er (dit jaar onder andere met Taylor) wagen zich er al regelmatig aan. Dit jaar doet zélfs Pinkpop het met Posty.
Als Werchter nu achterblijft en met bovenstaand rijtje komt, dan begint het toch wel meer en meer zijn glans te verliezen als voorbeeld voor andere majors en de festivalwereld in het algemeen. Zakken ze af naar niveautje Nova Rock en RaR//RiP die elke keer weer diezelfde oude rockers van onder het stof halen.

Uiteraard heb je gelijk, maar commercieel gezien zou het niet vreemd zijn om met saaie/standaard headliners als RHCP/FF/PJ te komen. Vergeet niet dat Werchter een festival is dat gewoon enorm veel kaarten verkoopt en dus ook grote namen nodig heeft om dat te doen. Ik schrok er echt even van om anderhalf jaar geleden voor een dagje weer terug te zijn op Werchter hoe groot en massaal festival het is vergeleken bij een DTRH of BKS. Die hoeven minder kaarten te verkopen en kunnen dus wat spannender programmeren, bij uitstek als het op de hogere spots aan komt.
 

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
DON: Vampire Weekend - The National - Pearl Jam
VR: Post Malone - Dua Lipa - Red Hot Chili Peppers
ZAT: Volbeat - System Of A Down - Rage Against The Machine
ZON: Tame Impala - Twenty One Pilots - Foo Fighters

Is dit overdreven? ;)
 

rockwerchterfan

Playlistbediener
17 okt 2019
12
0
Mensen moeten echt stoppen met zagen en een beetje blij zijn dat er je met de RHCP, PJ en FF 3 fucking dikke namen hebt!! Oke dat dit "standaard" is maar het is niet dat er duizenden grote headliner namen zijn, laat staan namen die nog veel touren. Bovendien voorziet RW bijna altijd goede namen in the barn. Dussss stop met zagen en wees een beetje blij! ?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Mensen moeten echt stoppen met zagen en een beetje blij zijn dat er je met de RHCP, PJ en FF 3 fucking dikke namen hebt!!

Huh, omdat het grote namen zijn "moet" je er blij mee zijn? Zoals hierboven al gezegd zijn het drie heel vergelijkbare bands en de muziek van alle 3 interesseert me dan ook minder dan niks.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
rockwerchterfan wrote:
Mensen moeten echt stoppen met zagen en een beetje blij zijn dat er je met de RHCP, PJ en FF 3 fucking dikke namen hebt!!

Huh, omdat het grote namen zijn “moet” je er blij mee zijn? Zoals hierboven al gezegd zijn het drie heel vergelijkbare bands en de muziek van alle 3 interesseert me dan ook minder dan niks.

Geen vergelijkbare bands hoor. En we hebben inderdaad nog geen absolute zekerheid over deze drie namen. Aankondigingen aub !
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
We moeten het allemaal nog zien idd. De combo PJ/FF/RHCP is op zich niet zo snappend, maar zet er een Kendrick, Tame Impala en Thom Yorke bij en het totaalbeeld is meteen een stuk uitgebalanceerder.

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.605
rockwerchterfan wrote:
Mensen moeten echt stoppen met zagen en een beetje blij zijn dat er je met de RHCP, PJ en FF 3 fucking dikke namen hebt!!

Huh, omdat het grote namen zijn “moet” je er blij mee zijn? Zoals hierboven al gezegd zijn het drie heel vergelijkbare bands en de muziek van alle 3 interesseert me dan ook minder dan niks.
Vergelijkbaar? Dat zie ik even niet.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
We moeten het allemaal nog zien idd. De combo PJ/FF/RHCP is op zich niet zo snappend, maar zet er een Kendrick, Tame Impala en Thom Yorke bij en het totaalbeeld is meteen een stuk uitgebalanceerder.
En dit is al jaren de kracht van Rock Werchter en dat lijkt zowat iedereen te vergeten de laatste pagina's. Werchter heeft de laatste jaren bewezen dat ze 'oude' rockgiganten, mengen met frisse nieuwe acts. De Co-headline constructies zijn er voor iedereen, Arcade Fire- KOL, QOTSA-Gorillaz, The Cure-TOOL, Mumford-Florence, Jack White-PJ, SOAD-LP en dit zijn er enkel uit de laatste 3 edities.
Ze moeten altijd boeken om een mix te hebben het is nu eenmaal een festival gericht op de massa, waarom kunnen RHCP, PJ, FF de toplijnen nu niet delen met: Tame Impala, TOP, Volbeat, Post Malone, Pixies, Thom York Vampire Weekend, Foals, (The Strokes), Dua Lipa of zelfs Kendrick die meer en meer genoemd wordt?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Black Lies wrote:

rockwerchterfan wrote:
Mensen moeten echt stoppen met zagen en een beetje blij zijn dat er je met de RHCP, PJ en FF 3 fucking dikke namen hebt!!


Huh, omdat het grote namen zijn “moet” je er blij mee zijn? Zoals hierboven al gezegd zijn het drie heel vergelijkbare bands en de muziek van alle 3 interesseert me dan ook minder dan niks.

Vergelijkbaar? Dat zie ik even niet.

Moet meteen denken aan de Dave Grohl meme “what if I say I am not like the otters”:

https://twitter.com/yaganub/status/1115319543012917249?s=21
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Black Lies wrote:

rockwerchterfan wrote:
Mensen moeten echt stoppen met zagen en een beetje blij zijn dat er je met de RHCP, PJ en FF 3 fucking dikke namen hebt!!


Huh, omdat het grote namen zijn “moet” je er blij mee zijn? Zoals hierboven al gezegd zijn het drie heel vergelijkbare bands en de muziek van alle 3 interesseert me dan ook minder dan niks.

Vergelijkbaar? Dat zie ik even niet.

Een wijs man zei ooit:

rockende vijftigers die zowel tieners als huisvrouwen aanspreken en een hele zooi radiohits hebben. Over wie van de drie heb ik het? Precies.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Vergelijkbaar? Pearl Jam en de peppers?

Het zijn headliners werchter waardig vind ik, ongeacht je persoonlijke smaak.
Ik vind 't toevallig alle 3 fantastische namen. Maar als neutrale toeschouwer zijn dit ook grote namen. Heb liever dit dan kol bvb. Deze namen verdienen in mijn ogen deze plek als headliner. Wat zou jouw keuze zijn black lies?

Ben ook blij dat dingen als Taylor swift naar boutique gaan.
En er gaan nog genoeg andere namen zijn ook hoor. Met zo 'n stevige headliners zou 't een stevig begin zijn. En persoonlijk toch weer wat meer rock werchter zoals ik 't altijd kende en miste, maar dat is persoonlijk.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Mensen moeten echt stoppen met zagen en een beetje blij zijn dat er je met de RHCP, PJ en FF 3 fucking dikke namen hebt!! Oke dat dit “standaard” is maar het is niet dat er duizenden grote headliner namen zijn, laat staan namen die nog veel touren. Bovendien voorziet RW bijna altijd goede namen in the barn. Dussss stop met zagen en wees een beetje blij! ?

Oh en mensen moeten helemaal niks. Zeker niet blij zijn met headliners die ze saai vinden.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Ik ben allang geen tiener ? en nog minder huisvrouw maar ik hou er toch van en zeker op een zomeravond op de wei met pint in de hand
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken