Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Everyknight wrote:
De tweede grote Werchternaam (naast Pearl Jam) verwacht ik.

Vrees er ook voor. Godverdomme wat saai.

Haha. Eens met wat je al zei over hun laatste optreden op Rock Werchter: Dave Grohl praat te veel, wil te veel de stoere rockboy uithangen, te weinig vaart in de show... Maar ik heb er wel niet zulke afkeer door gekregen als jij denk ik :) Let op, zeker niet mijn favoriete band en ik zet hun muziek thuis ook zeer weinig (of bijna niet) op eigenlijk.

Maar laten we wel wezen: als ze Foo Fighters en Pearl Jam hebben kunnen strikken, dan zijn dit zeer dikke namen voor Rock Werchter. Dit zijn dé namen voor 'de harde kern' / 'de grootste kern' van het festival, voor hun grootste doelpubliek. In dit geval zijn dit zowel twintigers, dertigers, veertigers als vijftigers die deze bands geweldig waarderen.

En beide bands komen dus met een nieuw album. Goede boekingen dus.

En ik geef Foo Fighters (enkel nog maar in 2005 en 2017 op Rock Werchter gestaan) waarschijnlijk wel nog een herkansing hoor. Maar ja, waarschijnlijk staat er weer een mooi alternatief in The Barn en/of KluB C en kan ik zeker en vast aan het twijfelen gaan.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
mattman wrote:

Everyknight wrote:
De tweede grote Werchternaam (naast Pearl Jam) verwacht ik.


Vrees er ook voor. Godverdomme wat saai.

En ik geef Foo Fighters (enkel nog maar in 2005 en 2017 op Rock Werchter gestaan) waarschijnlijk wel nog een herkansing hoor. Maar ja, waarschijnlijk staat er weer een mooi alternatief in The Barn en/of KluB C en kan ik zeker en vast aan het twijfelen gaan.
Vorige keer stond Khalid (die toen nog niet veel voorstelde) en godbetert Tourist LeMC tegenover deze twee headliners. Die goede alternatieven durf ik dan toch te betwijfelen.

PJ & FF als twee grootste headliners op één line-up die respectievelijk 2 en 3 jaar na hun vorige passage terugkomen, vind ik zelf ronduit saai en inspiratieloos. Gaat mij alleszins nieuwsgierig maken wat bv Roskilde an Open'er in hetzelfde weekend in petto gaan hebben.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
mattman wrote:

Everyknight wrote:
De tweede grote Werchternaam (naast Pearl Jam) verwacht ik.


Vrees er ook voor. Godverdomme wat saai.

Haha. Eens met wat je al zei over hun laatste optreden op Rock Werchter: Dave Grohl praat te veel, wil te veel de stoere rockboy uithangen, te weinig vaart in de show… Maar ik heb er wel niet zulke afkeer door gekregen als jij denk ik
1f642.svg
Let op, zeker niet mijn favoriete band en ik zet hun muziek thuis ook zeer weinig (of bijna niet) op eigenlijk.

Maar laten we wel wezen: als ze Foo Fighters en Pearl Jam hebben kunnen strikken, dan zijn dit zeer dikke namen voor Rock Werchter. Dit zijn dé namen voor ‘de harde kern’ / ‘de grootste kern’ van het festival, voor hun grootste doelpubliek. In dit geval zijn dit zowel twintigers, dertigers, veertigers als vijftigers die deze bands geweldig waarderen.

En beide bands komen dus met een nieuw album. Goede boekingen dus.

En ik geef Foo Fighters (enkel nog maar in 2005 en 2017 op Rock Werchter gestaan) waarschijnlijk wel nog een herkansing hoor. Maar ja, waarschijnlijk staat er weer een mooi alternatief in The Barn en/of KluB C en kan ik zeker en vast aan het twijfelen gaan.

Snap dat het boekingen zijn die veel tickets verkopen. Maar dat is net het probleem een beetje bij mij. Versta zelf niet dat er nog zoveel mensen wild lopen van zulke veilige, voorspelbare en alledaagse namen. Dat het rijtje RHCP - FF - PJ er waarschijnlijk gaat staan, belooft voor mij niet veel goeds. En dan heb ik dat verschikkelijke Volbeat nog niet genoemd (heb ik na die Pinkpop bekendmaking eens opgezet, maar daar kan ik al helemaal niets mee)...

Ja, ik keek zelfs een beetje uit hoor, naar die show van 2017. Had ze nog nooit gezien en iedereen liep daar zo enthousiast over. Misschien dat ik daarom extra hard teleurgesteld was. Het voelde aan als een heel ouderwetse rockshow, maar niet op een leuke manier. Heel cliché en soms zelfs cringy. Ligt ook veel aan die Grohl hoor, die op mij overkomt als een nare, neppe vent.

Nee, tijdens PJ, FF, RHCP ben ik al zeker in de Barn te vinden.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Dat is ieder zijn ding natuurlijk, maar een festival dat Foo Fighters en Pearl Jam boekt als headliners is veel meer 'mijn' festival dan een festival dat Eilish en Swift boekt als headliners.

En: heb vertrouwen in de organisatie, er komt heus nog heel wat variatie en verrassing aan. Anders was dit ook niet 'mijn' festival.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.648
Ik zou RHCP- PJ- FF ook wel wat veel hetzelfde vinden. Met nieuwe albums vind ik ze ook wel wat interessanter worden.
Zoals Everyknight al zegt, het zijn wel gewoon dikke namen die de grootste kern enorm aanspreken en veel kaarten verkopen. Ook ik word van RHCP en Pearl Jam (van Foo Fighters wat minder, maar die heb ik nog nooit gezien dus benieuwd) enthousiast. Ik ga dan ook pas drie jaar naar festivals dus heb zulke acts nog niet zo vaak gezien als sommigen hier. Er zullen vast genoeg mensen zijn zoals ik die die acts pas voor de eerste of tweede keer gaan zien, ook die mensen hebben natuurlijk recht op grote bands die perfect op RW passen ook al stonden ze er al vaker.
Er zal genoeg geprogrammeerd staan om zulke acts te ontwijken: Pixies, Thom Yorke dat soort namen, dat doet RW altijd prima.
Hoop ook dat er nog wat alternatievere grote namen zullen staan als The Strokes, Tame Impala, Faith no More, Liam Gallagher en iets als een Vampire Weekend, Kiwanuka, dEUS.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Dat is ieder zijn ding natuurlijk, maar een festival dat Foo Fighters en Pearl Jam boekt als headliners is veel meer ‘mijn’ festival dan een festival dat Eilish en Swift boekt als headliners.

En: heb vertrouwen in de organisatie, er komt heus nog heel wat variatie en verrassing aan. Anders was dit ook niet ‘mijn’ festival.

Heb het gevoel dat onze smaak veel overlap heeft, maar vind de combo van net die twee namen gewoon een serieuze afknapper. Gewoon omdat het op papier zo. verschikkelijk. saai is. Zijn ook gewoon herhalingen van 2017 en 2018, wat echt heel recent is. Swift is ook niet 100% iets waar ik naar luister, maar dat is tenminste eens iets anders, iets waarvan ik benieuwd naar ben.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Dave Grohl zal toch zelf ook wel doorhebben dat mensen niet meer zitten te wachten op zijn geneuzel? En al helemaal niet op al die covers halverwege de set.

Doe lekker anderhalf uur. Heb je een half uur om je nieuwe plaat te promoten en een uur om wat hits te spelen. Denk dat de mannen dan veel meer geliefd worden dat ze nu al zijn...
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Wtf man, als je als RW; FF, PJ en RHCP kunt boeken op 1 editie ben je toch gewoon klaar, best line up award in the pocket! Qua headliners. Volbeat erbij en een mooie sub SOAD. Man... Misschien saai voor sommige, maar de hele festivalwereld zal jaloers zijn...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Zo'n headlinerset is toch totaal niet rendabel? Hoe verpacht je je dagtickets dan als letterlijk elke headliner hetzelfde doelpubliek gaat aanspreken? Uiteraard kun je daarrond een Twenty One Pilots of een Tame Impala zetten maar de hoofdvogel blijft imo dezelfde doelgroep aanspreken. Wat zou het een immens verschil zijn met de voorbije jaren waar dat wel van toepassing was (zie bv. 2016 of dit jaar als schoolvoorbeeld hoe het imo wél moet).
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Wtf man, als je als RW; FF, PJ en RHCP kunt boeken op 1 editie ben je toch gewoon klaar, best line up award in the pocket! Qua headliners. Volbeat erbij en een mooie sub SOAD. Man… Misschien saai voor sommige, maar de hele festivalwereld zal jaloers zijn…
Ik durf ten zeerste te betwijfelen dat de festivalwereld jaloers is op zo'n conservatieve line-up. Ik denk net dat de festivalwereld nood heeft aan majors die gedurfdere (en nieuwe) headliners plaatsen. Roskilde en Glastonbury doen dit eigenlijk ieder jaar wel. Ook Mad Cool, Nos Alive en Open'er (dit jaar onder andere met Taylor) wagen zich er al regelmatig aan. Dit jaar doet zélfs Pinkpop het met Posty.
Als Werchter nu achterblijft en met bovenstaand rijtje komt, dan begint het toch wel meer en meer zijn glans te verliezen als voorbeeld voor andere majors en de festivalwereld in het algemeen. Zakken ze af naar niveautje Nova Rock en RaR//RiP die elke keer weer diezelfde oude rockers van onder het stof halen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
RHCP, FF en PJ: allemaal bands die ik graag luister, allemaal bands die hun positie als headliner verdient en bewezen hebben. En toch zijn het ook allemaal bands die ik niet, of niet wéér, live hoef te zien. Ze wekken allemaal om hun eigen redenen weinig enthousiasme in me op. Neemt niet weg dat het een top rijtje headliners is, het doet het m gewoon niet voor mij. En het is inderdaad een beetje een eentonig rijtje: rockende vijftigers die zowel tieners als huisvrouwen aanspreken en een hele zooi radiohits hebben. Over wie van de drie heb ik het? Precies.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Ik heb van de 3 met enkel Foo Fighters wat, dus dit rijtje maakt mij ook niet super warm. Maar ik snap het probleem sneller ook wel niet volledig. Met deze 3 zijn er nog minstens 3 (co) headliners te vullen. Als ze daar kiezen uit het rijtje posty, top, Beyoncé, Kendrick, gambino, Tame Impala, the strokes. En daaronder namen als Vampire Weekend, Tyler the creator,... Dan hebben ze nog steeds een ijzersterke affiche. Die zowel de oude standaarden als de nieuwe namen heeft. Ik snap het ewel maar ik vind het niet echt volledig terecht dat de meesten hier zich zo laten afschrikken door die 3 (toch wel sterke) headliners
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Zo’n headlinerset is toch totaal niet rendabel? Hoe verpacht je je dagtickets dan als letterlijk elke headliner hetzelfde doelpubliek gaat aanspreken? Uiteraard kun je daarrond een Twenty One Pilots of een Tame Impala zetten maar de hoofdvogel blijft imo dezelfde doelgroep aanspreken. Wat zou het een immens verschil zijn met de voorbije jaren waar dat wel van toepassing was (zie bv. 2016 of dit jaar als schoolvoorbeeld hoe het imo wél moet).

Daar zijn combitickets voor uitgevonden.
En de dagtickets voor PJ en FF zullen ook best goed lopen. RCHP in combi met bv Post Malone en een leuke sub verkoopt ook wel.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Pearl Jam, Foo fighters, rhcp Zou gewoon een sterke boeking zijn. Of je ze nu wat ouder vindt, veel gepasseerd zijn of niet, ze zijn headlinerwaardig. Ik zag de peppers in 1996 op werchter, samen met sepultura, rage en Neil Young. Wat een dag, en de peppers waren zo sterk. Ok ze hebben mss wat ingeboet maar het blijft een band die je moet gezien hebben vind ik en die op een festival voor de juiste sfeer zorgt. Pearl jam dat hoeft geen uitleg, nieuwe cd erbij, tuurlijk moeten die er staan. En Foo fighters, het is snel na vorige keer maar waarom niet. Stel je voor dat ze Foo fighters en pearl jam op zelfde dag zetten. Dat zou nog s een dag zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Nova Rock kwam dus net met.. U raad het, Foo Fighters en Volbeat en nog wat kleinere dingen. Tijd om wakker te worden, Werchter.. :cry:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken