Iets met lange tenen, dinofest. ‘Soort’ staat niet voor niets tussen haakjes. Voor mijn kuch moet je eens in de archieven duiken van Werchter om te weten waarom Pearl Jam zelfs mét nieuwe plaat voor mij niet zo moet.
Vind gewoon dat je een artiest niet per se kunt definiëren door ze in één bepaald hokje te willen steken, zoals de voorbeelden laten uitschijnen op de vorige pagina zouden die allemaal hiphop-muziek maken en dat klopt maar ook weer niet helemaal natuurlijk (en als je je gaat baseren op Wikipedia, tgoh ja). Tyler The Creator’s ‘Igor’ was een popplaat, Post Malone’s ‘Beerbongs & Bentlys’ was dat dan weer net iets minder maar zou je eigenlijk ook daarin kunnen stoppen, weetjewel. En ja, ik vind ’t als massa, als fanbase, als community nogal fout om artiesten te labelen ook al hebben ze daarom misschien zelf niet eens gevraagd of is het een bepaalde fase die ze doormaken en doen ze nadien wel wat anders, die dingen scheppen verwachtingen en komen hoe dan ook weer terug tot de artiest zelf..
RubenFrusciante wrote:
Yannick duwt Pearl Jam nu net zo goed in een hokje “gerecycelde headliners”.
Dude, bijna om de twee jaren op hetzelfde festival spelen en dat voor een periode van meer dan tien jaar.. Dan mag je toch gerust van ‘gerecycleerd’ spreken hoor, niets hypocriet aan lol.
RubenFrusciante wrote:
Waarom heb je die drang om mensen jouw muziek leuk te laten vinden of alle genres te laten waarderen, of vooral degene die je zelf leuk vind?
Waar heb ik dat nou weer gezegd.