Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
pigital wrote:

Aike wrote:
maar het gaat nog steeds vaak over dezelfde aangekondigde en niet aangekondigde acts.


Over wat zou je dan graag anders hebben dat we praten?
Ik stel voor over de lange wachtrijen aan de wc’s van de main stage!

Niet te doen!

En de wachtrijen om gewoon de festivalweide op te geraken zijn soms ook schandalig! Meestal sta je al tot aan de hekken aan de overkant van de straat.
Voor de rest zit de organisatie wel redelijk bien in elkaar. Als er een probleem is kan je snel via Whatsapp of Twitter en Facebook terecht.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.156
1.598
Dat nieuwe nummer van The Strokes is wel behoorlijk ballsy als eerste single. De zang van Cassablancas is wel erg goed in het nummer en zelfs al drijft het op synths, is het onmiskenbaar wel Strokes. Er gaat een zekere rauwheid uit van de elecronica. De lyrics ook...use my like an ore, but get yourself to shore. Echt benieuwd naar de rest van dat album en hoe het nieuwe werk live gaat blenden met hun ouder spul.

 

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
Gisteravond bij een concert van de Black Pumas geweest.. Fijn optreden, iets te veel gepraat van de zanger richting publiek. In een kleine zaal wel fijn, ben benieuwd hoe het op slope zal gaan
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
theblackmadness wrote:
Ik verschiet toch van de plaats waarvoor Lewis capaldi wordt genoemd, stond vorig jaar toch vrij vroeg in een tent?

Verkoopt tegenwoordig Vorst Nationaal uit.

Hoop dat hij desondanks niet te hoog zal staan (lees: nog 4 acts na hem). Inderdaad vlot Vorst gevuld, maar blijft uiteindelijk wel een act met slechts 1 album en 1 hitsingle op zijn naam. Kan net zo goed de volgende Tom Odell zijn en over 3 jaar op de kleinere festivals staan.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
712
643
Everyknight wrote:

theblackmadness wrote:
Ik verschiet toch van de plaats waarvoor Lewis capaldi wordt genoemd, stond vorig jaar toch vrij vroeg in een tent?


Verkoopt tegenwoordig Vorst Nationaal uit.

Hoop dat hij desondanks niet te hoog zal staan (lees: nog 4 acts na hem). Inderdaad vlot Vorst gevuld, maar blijft uiteindelijk wel een act met slechts 1 album en 1 hitsingle op zijn naam. Kan net zo goed de volgende Tom Odell zijn en over 3 jaar op de kleinere festivals staan.

Heeft ondertussen wel al meer dan 1 single en zou niet verbaasd zijn als hij zijn tweede album dit jaar nog uitbrengt.

Over de positie kan je zeker zijn dat hij vierde laatste is op de main met na hem Liam - TBD - Strokes
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Vind het wel weer typisch RW om hem te herhalen na vorig jaar. Dat herhalen-na-een-jaar blijft toch een raar fenomeen dat we eigenlijk amper zien bij andere festivals.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Iets met lange tenen, dinofest. ‘Soort’ staat niet voor niets tussen haakjes. Voor mijn kuch moet je eens in de archieven duiken van Werchter om te weten waarom Pearl Jam zelfs mét nieuwe plaat voor mij niet zo moet.

Vind gewoon dat je een artiest niet per se kunt definiëren door ze in één bepaald hokje te willen steken, zoals de voorbeelden laten uitschijnen op de vorige pagina zouden die allemaal hiphop-muziek maken en dat klopt maar ook weer niet helemaal natuurlijk (en als je je gaat baseren op Wikipedia, tgoh ja). Tyler The Creator’s ‘Igor’ was een popplaat, Post Malone’s ‘Beerbongs & Bentlys’ was dat dan weer net iets minder maar zou je eigenlijk ook daarin kunnen stoppen, weetjewel. En ja, ik vind ’t als massa, als fanbase, als community nogal fout om artiesten te labelen ook al hebben ze daarom misschien zelf niet eens gevraagd of is het een bepaalde fase die ze doormaken en doen ze nadien wel wat anders, die dingen scheppen verwachtingen en komen hoe dan ook weer terug tot de artiest zelf..


RubenFrusciante wrote:
Yannick duwt Pearl Jam nu net zo goed in een hokje “gerecycelde headliners”.

Dude, bijna om de twee jaren op hetzelfde festival spelen en dat voor een periode van meer dan tien jaar.. Dan mag je toch gerust van ‘gerecycleerd’ spreken hoor, niets hypocriet aan lol.


RubenFrusciante wrote:
Waarom heb je die drang om mensen jouw muziek leuk te laten vinden of alle genres te laten waarderen, of vooral degene die je zelf leuk vind?

Waar heb ik dat nou weer gezegd.

Helemaal geen lange tenen. Ik wou gewoon reageren omdat ik vind dat een band als Pearl Jam thuis hoort op werchter en zeker als ze een nieuw album uiyltbrengen stoort het me niet dat ze er 2 jaar geleden waren. Bovendien zal hun setlist weer helemaal verschillen. En hokjes, tja van mij mogen genres benoemd worden. Ik heb niets tegen andere genres, ga jaarlijks naar sziget waar ik de meest uiteenlopende dingen zie en apprecieer ook. Als ik zeg dat Kendrick er live niet goed was is dat mn persoonlijke smaak. En dan ga ik gewoon iets anders zien. Ik stel voor dat jij dat ook doet tijdens Pearl Jam.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Over de organisatie van RW hoor je mij niet klagen. Ik krijg altijd meteen mijn pintjes en loop zo de wc binnen. Of dat lijkt misschien alleen maar zo door de pintjes die al gedronken zijn. Knap hoe ze dat steeds voor elkaar krijgen. Ik was vorig jaar op BKS en heb daar veel (!) langer aangeschoven. + je kan daar enkel met bankkaart betalen en dat systeem viel dan nog eens uit... Op dat vlak niets dan lof voor RW.

Ivm de headliners. We geraken er niet uit vrees ik. Al bij al moet iedereen wel toegeven dat er dit jaar een mooie gevarieerde set headliners staat (verschillende genres, oud/nieuw,...). Nu nog hopen op een laatste grote klepper!
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Everyknight wrote:
Ja, en fans van Biffy Clyro lijken er hier en op andere fora echt wel te zijn. Jammer dat ze de laatste keer blijkbaar de AB niet uitverkocht kregen, maar daar zou ik ze niet verder op afrekenen. Als festivalorganisator zou ik ze zeker boeken. Toch een internationaal gekende naam die in het Verenigd Koninkrijk vrij groot is. Een band waar rockliefhebbers op een festival zeker naar gaan kijken. Na een goed optreden in The Barn kunnen ze misschien terug wat in populariteit stijgen hier in België.

Eerlijk? Ik ken die band niet echt, behalve van naam. Kan me niet één twee drie een nummer van ze voor de geest halen. Maar ik vind het wel heel opvallend dat ze relatief populair zijn op dit forum en op Efestivals. (Heb trouwens nog wel bands die mij volledig ontgaan zijn, Foster The People en eigenlijk ook Volbeat ken ik ook maar van naam en verticaal eens wat nummers aanklikken op Spotify).

Bifft Clyro in 2013 op werchter was top misschien wel beste optreden van die dag (green day- National - vampire weekend). Heel strakke setlist! In 2014 meen ik mij dat boekje te herinneren waar ze beschreven werden als de nieuwe Foo Fighters. denk dat ze eraan begonnen 17u15 fzo maar om 18u speelden de Belgen voor het eerst sinds Mexico '86 op de kwartfinale van een wereldkampioenschap ook waren ze er voor de eerste keer sinds 2002 weer bij op een groot toernooi. Biffy Begon strak net als het jaar voordien. Maar per lied ze zongen liep de weide leger en leger. Wou de volledige set uitkijken maar op het einde bij de betere nummers was de sfeer van in het begin al verdwenen.

Dan gaan we naar ab 2015 die niet was uitverkocht en waar ik ook niet bij was. Vermoed dat dit terug op het niveau 2013 zal geweest zijn. En tot slot Pukkelpop 2016 wat de doodsteek was voor de band. Stond op de main om 17u ong met op hetzelfde tijdstip Dua Lipa. Pukkelpop vind ik een festival waar de jeugd zeer talrijk aanwezig is en ik moet je niet vertellen voor wie van de 2 zij gekozen hebben...

Exit Biffy In België
topliedjes: 'Mountains', 'Many Of Horror', 'Black Chandelier', 'That Golden Rule', 'The Captain'
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Vind het wel weer typisch RW om hem te herhalen na vorig jaar. Dat herhalen-na-een-jaar blijft toch een raar fenomeen dat we eigenlijk amper zien bij andere festivals.

Dat deden ze in de jaren 80 al met U2 en Talking Heads en REM en dergelijke denk ik. Als een act enorm stijft in populariteit of ze deden het uitstekend het jaar ervoor. Heeft Werchter nooit getwijfeld om ze opnieuw te vragen. Zijn bijna elk jaar voorbeelden van!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
mattman wrote:
Vind het wel weer typisch RW om hem te herhalen na vorig jaar. Dat herhalen-na-een-jaar blijft toch een raar fenomeen dat we eigenlijk amper zien bij andere festivals.

Dat deden ze in de jaren 80 al met U2 en Talking Heads en REM en dergelijke denk ik. Als een act enorm stijft in populariteit of ze deden het uitstekend het jaar ervoor. Heeft Werchter nooit getwijfeld om ze opnieuw te vragen. Zijn bijna elk jaar voorbeelden van!

Precies. Daarom dat ik het zeg: typisch RW. Zie je eigenlijk weinig andere festivals doen.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
712
643
Vind het wel weer typisch RW om hem te herhalen na vorig jaar. Dat herhalen-na-een-jaar blijft toch een raar fenomeen dat we eigenlijk amper zien bij andere festivals.
Ik denk dat dat een bewuste strategie is om RW in het hoofd te plotten van artiesten die op het punt staan/bezig zijn met enorm doorbreken.
Verwen ze als ze nog niet groot zijn, en ze denken aan jou als ze groot zijn. Zoiets.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
mattman wrote:
Vind het wel weer typisch RW om hem te herhalen na vorig jaar. Dat herhalen-na-een-jaar blijft toch een raar fenomeen dat we eigenlijk amper zien bij andere festivals.

Ik denk dat dat een bewuste strategie is om RW in het hoofd te plotten van artiesten die op het punt staan/bezig zijn met enorm doorbreken.
Verwen ze als ze nog niet groot zijn, en ze denken aan jou als ze groot zijn. Zoiets.

In het geval van de Capaldis en de Yungbluds hoop ik toch dat RW niet te veel in het hoofd geplot zit...
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.538
4.421
Vind het wel weer typisch RW om hem te herhalen na vorig jaar. Dat herhalen-na-een-jaar blijft toch een raar fenomeen dat we eigenlijk amper zien bij andere festivals.

1 naam kan ik nog begrijpen, als die niet te hoog staat, of een nieuw album uit heeft, maar ondertussen zitten we al aan drie, waarbij Yungblud niets nieuws heeft geloof ik en gwn op dezelfde positie als vorig jaar staat. Bij miles kane stond ik in het voorvak met nog een zee van ruimte, werkelijk geen kat bij dat optreden. Lewis Capaldi stond vorig jaar in een tent waarbij veel mensen niet binnen konden, dus de enige naam waarbij ik dat nog snap.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
mattman wrote:
Vind het wel weer typisch RW om hem te herhalen na vorig jaar. Dat herhalen-na-een-jaar blijft toch een raar fenomeen dat we eigenlijk amper zien bij andere festivals.

1 naam kan ik nog begrijpen, als die niet te hoog staat, of een nieuw album uit heeft, maar ondertussen zitten we al aan drie, waarbij Yungblud niets nieuws heeft geloof ik en gwn op dezelfde positie als vorig jaar staat. Bij miles kane stond ik in het voorvak met nog een zee van ruimte, werkelijk geen kat bij dat optreden. Lewis Capaldi stond vorig jaar in een tent waarbij veel mensen niet binnen konden, dus de enige naam waarbij ik dat nog snap.

3 bands die herhalen... Op 80(?) namen in totaal. Waarvan jij er waarschijnlijk maar een 20-tal van gaat zien... Kan je dus perfect ontwijken. Op een festival met 4 stages maakt dat toch helemaal niet zo veel uit? Behalve als je een Main Stage-plakker bent natuurlijk, maar ik denk dat er zo niemand op dit forum zit!
 

Ista Cédric

Playlistbediener
25 okt 2015
8
0
Bands herhaaldelijk boeken is iets dat Werchter ook continu doet door de vinger aan de pols te houden. Strategisch gezien is dat in tijden van 'headliner schaarste' geen slecht idee. Het creëren van huisbands op basis van meer speelkansen geven, geeft nu eenmaal volgens mij steeds garantie dat de show deftig is of dat er iets speciaals wordt gedaan. Op lange termijn kan dat uitdraaien op eenheidsworst maar zoals eerder gezegd, zijn er altijd mensen die een Editors, KOL of Pearl Jam nog niet gezien hebben en Werchter niet meer een collectief moment wil creëren met één stadionact. En wat PJ betreft: Pearl Jam is inderdaad heel vaak gekomen naar Werchter maar hierbij mag je niet vergeten dat hun zomertournees altijd een limiet hebben gehad van max. 14-15 shows. Ze selecteren hun shows dan ook op basis van het publiek/fanbase en nooit eerder gespeelde landen. Het is dus een beetje een eer voor Werchter om Eddy en kornuiten steeds bij iedere tour te mogen verwelkomen. Moest Werchter -net zoals Pinkpop- hen jarenlang niet kunnen strikken, zou het geklaag veel groter zijn want er is nooit garantie dat Pearl Jam zalen aandoet in het voor- of najaar met een nieuw album onder de arm.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken