Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

pigital

Dagopener
15 okt 2018
715
645
Ik ben toch wel zeer verrast door de bepaalde gehanteerde “muziekkennis” van bepaalde posts hier…

Ieder zijn smaak, dus als iemand graag Stormzy of Post Malone hoort, dan alle respect.
Maar ik lees hier posts in de trant van ‘kijk eens met wat voor een subheadliner Pearl Jam het maar moet doen’ (Pixies dus) en ‘Post Malone zou de gedroomde headliner zijn, veel beter dat een RATM of een Queen’, etc…
Da’s toch wel straf, maar kadert ook in het geheel toen Paul McCartney kwam optreden en zowat de helft van de jongeren niet eens wist wie het was.

Wat je smaak ook is (ik vind bijvoorbeeld Jorja Smith en Anderson .Paak, wat ook jonge generatie is, fantastisch!), je moet toch niet durven ontkennen dat Rage Against The Machine, Red Hot Chili Peppers, Queen, Pearl Jam, Rammstein… de echte kalibers zijn en dat Post Malone, The Strokes, en dergelijke… nog lang niet hetzelfde palmares hebben.

De Rock Werchter bezoeker verwacht wel dat soort headliners, terwijl je bijv. ook PP meer het ontdekkingspubliek kan aanspreken…

Die echte kalibers zijn gewoon ook in een ander genre en met hedendaagsere muziek te vinden. :)

Dat kaliber kan ook, wonder boven wonder, buiten jullie comfortzone liggen.
Dat kaliber kan ook een nieuwe band zijn.
Dat kaliber kan ook een artiest zijn die niet om de twee jaar komt.
Dat kaliber kan ook wat diverser zijn dan velen hier denken.
Dat kaliber is meer dan wat heel wat van jullie in jullie kleine doos van kaliber hebben gedefinieerd.

En zolang we niet open blijven kijken naar andere genres en artiesten, zal geen enkele artiest kunnen doorgroeien naar dat kaliber.

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.928
6.169
Dan nog blijft Pearl Jam ‘de recycelingband’ noemen even goed ‘in hokjes plaatsen’, dus hypocriet.
Ik heb echt geen flauw benul hoe je die twee gelijkwaardig aan elkaar kunt zetten, maar bon. Verder leg je vooral dingen in m'n mond zonder me daarop te quoten (dat kan helpen om je punt te staven). Ik leg helemaal niemand iets op (qua smaak, muziek, gewenste acts etc.) en heb telkens respect voor iedereen's mening ook al kan die verschillen. En je neemt wél een standpunt in door je te mengen, vrij defensief zelfs.

Maar je hoeft dat niet zo belerend mee te delen, dat heb je namelijk, en met jou velen hoor, al zat gedaan. En als je dat wel blijft doen, wat je goed recht is, laat anderen dan ook gewoon zeggen wat ze denken.
Geen idee wat je hiermee bedoelt, maar you do you.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.506
6.183
Taalbarriere?

Ik heb geen belerend woord uit Yannicks posts kunnen halen. En Pearl Jam een recyclingsband noemen is absoluut geen voorbeeld van bands in hokjes plaatsen imo....

Verder helemaal met Pigital eens in deze.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
https://instagram.com/biffy_clyro
http://www.biffyclyro.com/

Biffy Clyro hun site en instagram alleen maar een blauwe kleur..
Misschien eenn tour?

Alsjeblieft zeg, dat zou nou een mooie toevoeging zijn. Zou het wel wat vinden voor de vrijdag op de Main Stage.


Ben trouwens benieuwd of we nu Gojira nog gaan krijgen of niet. Was destijds half bevestigd door zo'n site meen ik te herinneren, maar blijft het toch relatief stil over.


Over de headliners/niet headliners, relevantie/niet relevantie, hip hop is (niet) kut, recycle acts etc. etc. etc. discussie. Is er niet ondertussen al een duidelijk punt bereikt waar we wel van elkaar weten wat we van bepaalde acts vinden? Het valt me op dat elke keer als ik een dag afwezig ben geweest en dit forum wil teruglezen, ik continu weer een discussie over één van die onderwerpen zie(overdrijving ofcourse, kijk niet eens elke dag). Sure, iedereen mag en kan zijn eigen mening erover hebben en dit ook uiten op een forum, want daar is het natuurlijk een platform voor. Maar is er op een gegeven moment niet een keer een punt bereikt dat het genoeg is? Als we het nou over nieuwe acts zouden hebben, oke, maar het gaat nog steeds vaak over dezelfde aangekondigde en niet aangekondigde acts.

Wilde dat er even over kwijt ipv me in de discussies te mengen.
 

danny1617899896

Campingartiest
11 jan 2018
89
0
OMG! wrote:
https://instagram.com/biffy_clyro
http://www.biffyclyro.com/

Biffy Clyro hun site en instagram alleen maar een blauwe kleur..
Misschien eenn tour?

Alsjeblieft zeg, dat zou nou een mooie toevoeging zijn. Zou het wel wat vinden voor de vrijdag op de Main Stage.

Ben trouwens benieuwd of we nu Gojira nog gaan krijgen of niet. Was destijds half bevestigd door zo’n site meen ik te herinneren, maar blijft het toch relatief stil over.

Over de headliners/niet headliners, relevantie/niet relevantie, hip hop is (niet) kut, recycle acts etc. etc. etc. discussie. Is er niet ondertussen al een duidelijk punt bereikt waar we wel van elkaar weten wat we van bepaalde acts vinden? Het valt me op dat elke keer als ik een dag afwezig ben geweest en dit forum wil teruglezen, ik continu weer een discussie over één van die onderwerpen zie(overdrijving ofcourse, kijk niet eens elke dag). Sure, iedereen mag en kan zijn eigen mening erover hebben en dit ook uiten op een forum, want daar is het natuurlijk een platform voor. Maar is er op een gegeven moment niet een keer een punt bereikt dat het genoeg is? Als we het nou over nieuwe acts zouden hebben, oke, maar het gaat nog steeds vaak over dezelfde aangekondigde en niet aangekondigde acts.

Wilde dat er even over kwijt ipv me in de discussies te mengen.
Groundhog Day taferelen elke keer ik dit topic lees.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
715
645
maar het gaat nog steeds vaak over dezelfde aangekondigde en niet aangekondigde acts.
Over wat zou je dan graag anders hebben dat we praten?
Ik stel voor over de lange wachtrijen aan de wc’s van de main stage!
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Aike wrote:
maar het gaat nog steeds vaak over dezelfde aangekondigde en niet aangekondigde acts.

Over wat zou je dan graag anders hebben dat we praten?
Ik stel voor over de lange wachtrijen aan de wc’s van de main stage!

Niet te doen!
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
715
645
pigital wrote:

Aike wrote:
maar het gaat nog steeds vaak over dezelfde aangekondigde en niet aangekondigde acts.


Over wat zou je dan graag anders hebben dat we praten?
Ik stel voor over de lange wachtrijen aan de wc’s van de main stage!

Niet te doen!
Om nog maar te zwijgen van de boze blikken als je terug naar je goeie plek wil geraken!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.928
6.169
Ben trouwens benieuwd of we nu Gojira nog gaan krijgen of niet. Was destijds half bevestigd door zo’n site meen ik te herinneren, maar blijft het toch relatief stil over.
Zou eigenlijk - nu de plaatsjes op de Main zowat allemaal lijken op te geraken - perfect in de Barn kunnen, niet? Lijkt me daar ook wel echt een band voor.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.025
8.665
Aike wrote:
Ben trouwens benieuwd of we nu Gojira nog gaan krijgen of niet. Was destijds half bevestigd door zo’n site meen ik te herinneren, maar blijft het toch relatief stil over.

Zou eigenlijk – nu de plaatsjes op de Main zowat allemaal lijken op te geraken – perfect in de Barn kunnen, niet? Lijkt me daar ook wel echt een band voor.

Inderdaad. Lijkt me ook niet per se de grootste band, dus daar lijken me nog genoeg plekjes voor te zijn op de lineup.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Yannick wrote:

Aike wrote:
Ben trouwens benieuwd of we nu Gojira nog gaan krijgen of niet. Was destijds half bevestigd door zo’n site meen ik te herinneren, maar blijft het toch relatief stil over.


Zou eigenlijk – nu de plaatsjes op de Main zowat allemaal lijken op te geraken – perfect in de Barn kunnen, niet? Lijkt me daar ook wel echt een band voor.

Inderdaad. Lijkt me ook niet per se de grootste band, dus daar lijken me nog genoeg plekjes voor te zijn op de lineup.

Ja klopt wel, al leek het mij wel een band die op de zondag perfect op de main stage erbij had gepast eigenlijk.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.179
1.646
Biffy Clyro zou perfect de vrijdag op main passen voor Capaldi. Rond een uur of 16....de zon uit, fris pintje in de hand en effe lekker los gaan op bubbles. Toevallig een van de favoriete bands van de plusdochter, dus dat zou het gemis van MCR wel wat opvangen. ?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.025
8.665
Biffy Clyro zou perfect de vrijdag op main passen voor Capaldi. Rond een uur of 16….de zon uit, fris pintje in de hand en effe lekker los gaan op bubbles. Toevallig een van de favoriete bands van de plusdochter, dus dat zou het gemis van MCR wel wat opvangen.
1f605.svg

Puur voor je plusdochter hoop ik er mee op. :)

En de andere fans op dit forum.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Ja, en fans van Biffy Clyro lijken er hier en op andere fora echt wel te zijn. Jammer dat ze de laatste keer blijkbaar de AB niet uitverkocht kregen, maar daar zou ik ze niet verder op afrekenen. Als festivalorganisator zou ik ze zeker boeken. Toch een internationaal gekende naam die in het Verenigd Koninkrijk vrij groot is. Een band waar rockliefhebbers op een festival zeker naar gaan kijken. Na een goed optreden in The Barn kunnen ze misschien terug wat in populariteit stijgen hier in België.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.025
8.665
Ja, en fans van Biffy Clyro lijken er hier en op andere fora echt wel te zijn. Jammer dat ze de laatste keer blijkbaar de AB niet uitverkocht kregen, maar daar zou ik ze niet verder op afrekenen. Als festivalorganisator zou ik ze zeker boeken. Toch een internationaal gekende naam die in het Verenigd Koninkrijk vrij groot is. Een band waar rockliefhebbers op een festival zeker naar gaan kijken. Na een goed optreden in The Barn kunnen ze misschien terug wat in populariteit stijgen hier in België.

Eerlijk? Ik ken die band niet echt, behalve van naam. Kan me niet één twee drie een nummer van ze voor de geest halen. Maar ik vind het wel heel opvallend dat ze relatief populair zijn op dit forum en op Efestivals. (Heb trouwens nog wel bands die mij volledig ontgaan zijn, Foster The People en eigenlijk ook Volbeat ken ik ook maar van naam en verticaal eens wat nummers aanklikken op Spotify).
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.179
1.646
parelconfituur wrote:
Biffy Clyro zou perfect de vrijdag op main passen voor Capaldi. Rond een uur of 16….de zon uit, fris pintje in de hand en effe lekker los gaan op bubbles. Toevallig een van de favoriete bands van de plusdochter, dus dat zou het gemis van MCR wel wat opvangen.
1f605.svg


Puur voor je plusdochter hoop ik er mee op.
1f642.svg


En de andere fans op dit forum.

Aaaw, haha. Het ding is wel dat het vorige concert van hun hier nog steeds een legendarische status heeft. Dat was in Frankrijk, helemaal vooraan, en een groepje Fransen had een opblaasbaar bootje bij waar ze de ,toen, vijftienjarige chick inzetten en over het publiek lieten crowdsurfen. Dat beeld van plusdochter die in een rubberbootje over het publiek voor Simon langs surft terwijl hij stinging Belle aan het inzetten was en in de lach schoot is het soort concertverhalen die je koestert.

Dus Biffy is altijd welkom
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
jimmywe wrote:
je moet ze niet verwachten, vooral Pkp was de dooddoener

Heel weinig volk bij hun optreden daar?

Speelden in 2013 toch wel een gesmaakte Barn set, 2014 main stage was gene vette kwa opkomst en 2015 stond er echt geen kat op Pukkelpop

Ze hebben sindsdien kansen genoeg gehad, maar nooit meer geboekt. Zegt genoeg
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken