Ik ben toch wel zeer verrast door de bepaalde gehanteerde “muziekkennis” van bepaalde posts hier…
Ieder zijn smaak, dus als iemand graag Stormzy of Post Malone hoort, dan alle respect.
Maar ik lees hier posts in de trant van ‘kijk eens met wat voor een subheadliner Pearl Jam het maar moet doen’ (Pixies dus) en ‘Post Malone zou de gedroomde headliner zijn, veel beter dat een RATM of een Queen’, etc…
Da’s toch wel straf, maar kadert ook in het geheel toen Paul McCartney kwam optreden en zowat de helft van de jongeren niet eens wist wie het was.
Wat je smaak ook is (ik vind bijvoorbeeld Jorja Smith en Anderson .Paak, wat ook jonge generatie is, fantastisch!), je moet toch niet durven ontkennen dat Rage Against The Machine, Red Hot Chili Peppers, Queen, Pearl Jam, Rammstein… de echte kalibers zijn en dat Post Malone, The Strokes, en dergelijke… nog lang niet hetzelfde palmares hebben.
De Rock Werchter bezoeker verwacht wel dat soort headliners, terwijl je bijv. ook PP meer het ontdekkingspubliek kan aanspreken…
Die echte kalibers zijn gewoon ook in een ander genre en met hedendaagsere muziek te vinden.
Dat kaliber kan ook, wonder boven wonder, buiten jullie comfortzone liggen.
Dat kaliber kan ook een nieuwe band zijn.
Dat kaliber kan ook een artiest zijn die niet om de twee jaar komt.
Dat kaliber kan ook wat diverser zijn dan velen hier denken.
Dat kaliber is meer dan wat heel wat van jullie in jullie kleine doos van kaliber hebben gedefinieerd.
En zolang we niet open blijven kijken naar andere genres en artiesten, zal geen enkele artiest kunnen doorgroeien naar dat kaliber.