Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Juist! Black eyed peas met iron maiden ervoor, dat was een vreemd werchter jaar
1f600.svg

En A-Trak er tussen om een brug te maken zodat beide entourages het wat konden accepteren. Maar dat concert was van het slechtste ooit: BEP.

Probleem is dat minstens de helft van de genoemde hip hop acts geen groot succes te noemen waren...

Probleem is dat minstens de helft van de genoemde hip hop acts geen groot succes te noemen waren…

Dit dus! Ik ben opgegroeid met miskleunen van hiphopoptredens :) Als allerslechtste hiphopoptreden noem ik wel The Game.

Dat artiesten in een hokje willen duwen, ik krijg daar wat van.

Dat gezegd zijnde zou ik Post Malone m.b.t. verjonging en afwisseling van headliners wederom een kleine soort verademing vinden net zoals bij Kendrick-TOP en eigenlijk ook een beetje bij The Strokes die ze toch na al die jaren eindelijk weten te strikken hebben en er nog nooit eerder stond. Doen ze goed, want ik vond het de laatste jaren wel een beetje welletjes om constant dezelfde (soort) headliner gerecycleerd te zien worden ookal brengen ze veel volk op de been (wat ook dit jaar weer het geval is trouwens, *kuch* Pearl Jam).

Die nieuwe Strokes single laat me heel onverschillig voor het moment, benieuwd naar 10 april.

Dat gezegd zijnde zou ik Post Malone m.b.t. verjonging en afwisseling van headliners wederom een kleine soort verademing vinden net zoals bij Kendrick-TOP en eigenlijk ook een beetje bij The Strokes die ze toch na al die jaren eindelijk weten te strikken hebben en er nog nooit eerder stond. Doen ze goed, want ik vond het de laatste jaren wel een beetje welletjes om constant dezelfde (soort) headliner gerecycleerd te zien worden ookal brengen ze veel volk op de been (wat ook dit jaar weer het geval is trouwens, *kuch* Pearl Jam).

Helemaal eens. Liever een Kendrick, Tyler of Malone die iets nieuws komen doen dan een System of a Down ( of bv RHCP of Guns n Roses op PP) die exact dezelfde act komen brengen.

Heb overigens live evenveel slechte als goede rockacts als hiphopacts gezien. Heeft weinig met genre te maken. Zitten overal wel slechte liveacts bij (of acts die hun dag niet hebben ed)

Die show van Pharrell in 2015 was een van de slechtste die ik op Werchter heb gezien. Trok echt nergens op.

Probleem is dat minstens de helft van de genoemde hip hop acts geen groot succes te noemen waren…

Heb wel de indruk dat Werchter daarvan geleerd heeft en met Anderson Paak, 21 Pilots en Kendrick Lamar nu acts op het hoofdpodium boekt die een goede live-reputatie en bewezen staat van dienst hebben.

Ook de namen in de tenten de afgelopen jaren zijn niet de minste (Little Simz, Vince Staples, Post Malone, Denzel Curry, LIzzo oa).

randyrw wrote:

Dit dus! Ik ben opgegroeid met miskleunen van hiphopoptredens ? Als allerslechtste hiphopoptreden noem ik wel The Game.

Dat was echt legendarisch slecht, die heeft toen vooral zitten roepen en was weg na kwartier ofzo

Ik zie vooral graag sterke live acts. Paak was fantastisch en hopelijk kendrick ook. Post Malone daarentegen... Dan liever een band op herhaling die wel steeds goed presteert live. Ik was vroeger bv best eminem fan, maar als die op RW met een loop bandje komt mee rappen hoeft dat voor mij niet.

Yannick wrote:

Helemaal eens. Liever een Kendrick, Tyler of Malone die iets nieuws komen doen dan een System of a Down ( of bv RHCP of Guns n Roses op PP) die exact dezelfde act komen brengen.

Heb overigens live evenveel slechte als goede rockacts als hiphopacts gezien. Heeft weinig met genre te maken. Zitten overal wel slechte liveacts bij (of acts die hun dag niet hebben ed)
Steeds hetzelfde? Een artiest als Post Malone die ondertussen al 2-3 jaar de europese podia afschuimt brengt toch ook vaak hetzelfde kunstje? Het enige wat je kan zeggen is dat het een nieuwe naam bovenaan de affiche is.
Headliners en zelfs bands in het algemeen brengen hun hits/meest beluisterde nummers, noem het zoals je wil, keer op keer op keer (behalve Radiohead credits). Met een uitgebreid repertoire is er, buiten die hits, meer kans op variatie, op rariteiten.
Een Pearl Jam staat er voor de tigste keer maar zal, zelfs zonder het nieuwe album, een totaal andere set kunnen brengen in vergelijking met de laatste keer in België. Waar die van Post Malone weinig zal verschillen met pkp19 . Als hij er staat zal hij wel weer een gitaar kapotslaan na de leuke deun van de autotune (waarom gebruiken de hiphop grootheden geen liveband? Serieuze vraag ik ben weinig thuis in deze wereld)

Dit soort opmerkingen. Daar krijg ik wat van.

De miskleunen van Pharrell en Macklemore & Ryan Lewis hebben er wel voor gezorgd dat ze bij RW niet zo heel happig waren om The Weeknd te boeken in 2017, en daar hebben ze nu spijt van, want was wel een show die meer dan ok was.
Wat een belachelijke redenering dit. Je weet toch op voorhand dat die twee namen een bedenkelijke live reputatie hebben? Om op basis daarvan dan een The Weeknd met uitstekende live reputatie niet te boeken, lijkt me toch veelal een drogargument om voor de usual suspects te gaan. En vervolgens in 2019 Macklemore solo boeken m. Wat is daar de redenering van?

Is't waar? Jammer dat je ook niet uit te doeken doet waarom precies.

Artiesten wegduwen in een hokje en hen een bepaalde stempel opdrukken alsof ze voor eeuwig dezelfde soort muziek zullen, kunnen en moeten maken is gewoon fout en toxisch.

Timmetje wrote:

Yannick wrote:

Steeds hetzelfde? Een artiest als Post Malone die ondertussen al 2-3 jaar de europese podia afschuimt brengt toch ook vaak hetzelfde kunstje? Het enige wat je kan zeggen is dat het een nieuwe naam bovenaan de affiche is.
Headliners en zelfs bands in het algemeen brengen hun hits/meest beluisterde nummers, noem het zoals je wil, keer op keer op keer (behalve Radiohead credits). Met een uitgebreid repertoire is er, buiten die hits, meer kans op variatie, op rariteiten.
Een Pearl Jam staat er voor de tigste keer maar zal, zelfs zonder het nieuwe album, een totaal andere set kunnen brengen in vergelijking met de laatste keer in België. Waar die van Post Malone weinig zal verschillen met pkp19 . Als hij er staat zal hij wel weer een gitaar kapotslaan na de leuke deun van de autotune (waarom gebruiken de hiphop grootheden geen liveband? Serieuze vraag ik ben weinig thuis in deze wereld)

Post Malone heeft dan wel weer een nieuwe plaat uit sinds zijn passage op Pukkelpop.

Mits nieuwe plaat is er altijd een reden om een artiest te boeken, ookal stonden ze er al 10 keer.

wenteldave wrote:

Is’t waar? Jammer dat je ook niet uit te doeken doet waarom precies.

Artiesten wegduwen in een hokje en hen een bepaalde stempel opdrukken alsof ze voor eeuwig dezelfde soort muziek zullen, kunnen en moeten maken is gewoon fout en toxisch.
Het is heus. Ik zie totaal niet in wat er mis mee is. Heel veel artiesten maken gedurende hun carrière zo ongeveer dezelfde muziek, of in ieder geval in hetzelfde straatje. Dat heet ook (min of meer) een genre. Of begrijp ik je nu volledig verkeerd?
'Toxisch' vind ik sowieso overdreven. Maar goed, ik heb je ook nog niet heel erg duidelijk horen zeggen waarom het zo 'fout en toxisch' is.

Die show van Pharrell in 2015 was een van de slechtste die ik op Werchter heb gezien. Trok echt nergens op.

randyrw wrote:

Heb wel de indruk dat Werchter daarvan geleerd heeft en met Anderson Paak, 21 Pilots en Kendrick Lamar nu acts op het hoofdpodium boekt die een goede live-reputatie en bewezen staat van dienst hebben.

Ook de namen in de tenten de afgelopen jaren zijn niet de minste (Little Simz, Vince Staples, Post Malone, Denzel Curry, LIzzo oa).

Ik zag Kendrick op sziget en vond het als live act echt niet goed.

(waarom gebruiken de hiphop grootheden geen liveband? Serieuze vraag ik ben weinig thuis in deze wereld)

Sommigen doen het wel hoor. Kendrick Lamar tourt met een (heel goede) liveband. Anderson Paak natuurlijk ook (The Free Nationals, een band die zelfs hun eigen album heeft uitgebracht).

Users who are viewing this thread