Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Objectief gezien zou Post Malone wel een sterke boeking zijn als je in acht neemt dat het hier om een plan d gaat en ze achter de schermen echt moesten zoeken naar een headliner. Hate him or love him, maar het is wel een wereldberoemde act die op festivals als Pinkpop gewoon grote headliner is. Om dat dan even uit je hoed te trekken als alternatief nadat al je eerste keuzes in het water vielen…

Het zou een straffere boeking dan Editors of Kings of Leon zijn in elk geval.

Kings of Leon en Editors leken jarenlang safe bets, terecht dat ze die nu links laten liggen. Konden het beide de laatste keer niet waarmaken. Opvallend ook dat Editors hun theater nu this hebben gelaten, en het met een simpelere show aanpakken.
Dan is posty een meer gedurfde grote naam. Maar denk niet dat de meerwaarde enorm zal zijn.

Post Malone zou een logische naam zijn naast The Strokes om een jonger publiek combitickets te laten kopen. Die hebben momenteel niet veel reden om dat te doen behalve dan de zaterdag.

Even over de vrijdag: los van het feit dat The Strokes zelden niet als hoogste naam van de dag op de affiche staan, gebeurt het wel degelijk af en toe hoor.

Governors Ball 2014 bijvoorbeeld. En dan is Jack White niet eens de meganaam waarvoor ze een uitzondering zouden maken.

Los daarvan wil ik niet zeggen dat ik het nog zie gebeuren, ik wou alleen maar aangeven dat het niet onmogelijk is... :)

The_top_5_performances_governors_ball.jpg

We mogen ons opmaken voor Post Malone of niets (liever dit dan met sterke undercard), al gun ik ieders hoop op meer.

Even over de vrijdag: los van het feit dat The Strokes zelden niet als hoogste naam van de dag op de affiche staan, gebeurt het wel degelijk af en toe hoor.

Governors Ball 2014 bijvoorbeeld. En dan is Jack White niet eens de meganaam waarvoor ze een uitzondering zouden maken.

Los daarvan wil ik niet zeggen dat ik het nog zie gebeuren, ik wou alleen maar aangeven dat het niet onmogelijk is…
1f642.svg

The_top_5_performances_governors_ball.jpg
Jack White is in de Verenigde Staten en Zuid-Amerika dan ook gewoon een heel grote naam (veel groter dan in Europa). Zeker in 2014-2015 waarin hij ook de Lollapalooza's headlinede.

Post Malone zou mij enorm verbazen eerlijk gezegd. Er staat al verrassend veel hip hop op het programma (zie die zaterdag,...). Het contrast met The Strokes qua genre is zeer groot + recensies van pukkelpop waren vernietigend. Laat die maar thuis.

Ik blijf hopen op RHCP of RATM als laatste grote naam. Waarschijnlijk ijdele hoop, maar toch. En als RATM naar PKP komt, dan ga ik nog maar eens naar Kievit.

RATM hopt niet over voor 1 weekend naar Europa. Die komen pas in augustus naar deze kant van de plas.

We mogen ons opmaken voor Post Malone of niets (liever dit dan met sterke undercard), al gun ik ieders hoop op meer.

Post Malone naast Strokes op de vrijdag zou inderdaad ijzersterk zijn, los van wat je van die naam vindt. Ben niet per se een Posty fan, maar zou het wel grappig vinden om dat eens te zien. Zolang Strokes maar compleet in het donker staat natuurlijk.

Vida Festival heeft ook zijn dag indeling gedeeld.
Soccer Mommy (daar op donderdag) zie ik wel de Slope doen (worden ook veel gespeeld in Zender).
Belle & Sebastian staan daar op vrijdag, maar dat wordt volgens mij eerder OLT of Cactus.
Angel Olsen staat daar op zaterdag, in theorie kan ze RW nog doen op vrijdag of zondag, maar dat gaat na die tegenvallende verkoop in de Roma wel eerder Pkp worden.

Angel Olsen staat daar op zaterdag, in theorie kan ze RW nog doen op vrijdag of zondag, maar dat gaat na die tegenvallende verkoop in de Roma wel eerder Pkp worden.

Beetje een gekke redenering dit. Heeft Pukkelpop niet nog meer baat aan goed verkopende namen, gezien het dunne aanbod?

Wil gewoon heel graag Angel Olsen op RW.

Ik wil veel, I know ;-)

Vida Festival heeft ook zijn dag indeling gedeeld.
Soccer Mommy (daar op donderdag) zie ik wel de Slope doen (worden ook veel gespeeld in Zender).
Belle & Sebastian staan daar op vrijdag, maar dat wordt volgens mij eerder OLT of Cactus.
Soccer Mommy staat helaas al in de Botanique in juni ...

Post Malone zou mij enorm verbazen eerlijk gezegd. Er staat al verrassend veel hip hop op het programma (zie die zaterdag,…).

Kendrick Lamar, The Streets, Joost en Loyle Carner en dat is het volgens mij wel....
4 namen, da's nog niet zoveel imo.

Laatste album van Malone kun je ook niet echt meer onder hiphop scharen eigenlijk imo.

randyrw wrote:
Post Malone zou mij enorm verbazen eerlijk gezegd. Er staat al verrassend veel hip hop op het programma (zie die zaterdag,…).

Kendrick Lamar, The Streets, Joost en Loyle Carner en dat is het volgens mij wel….
4 namen, da’s nog niet zoveel.

Als je The Streets als hiphop ziet kan je gerust Twenty One Pilots ook meerekenen.

Ha, ja ik had die er juist bijgezet omdat, als die zou ontbreken, ik dacht dat er vervolgens zou worden geroepen dat ik The Streets had gemist.

Maar idd, Lamar, Joost, Loyle, that's it.
Kan/mag Malone nog wel bij imo (en Tyler the Creator ook).

jefferke wrote:

Post Malone naast Strokes op de vrijdag zou inderdaad ijzersterk zijn, los van wat je van die naam vindt. Ben niet per se een Posty fan, maar zou het wel grappig vinden om dat eens te zien. Zolang Strokes maar compleet in het donker staat natuurlijk.

Dit ja. Uiteraard hoopte ik op pakweg Tame Impala, maar ik ga liever Posty meepikken dan nogmaals Editors/KoL te zien. En mits een paar leuke toevoegingen voor de Barn/Slope kan het alsnog een fijn dagje worden.

Users who are viewing this thread