Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
randyrw wrote:
Post Malone zou mij enorm verbazen eerlijk gezegd. Er staat al verrassend veel hip hop op het programma (zie die zaterdag,…).

Kendrick Lamar, The Streets, Joost en Loyle Carner en dat is het volgens mij wel….
4 namen, da’s nog niet zoveel imo.
Maar wel genoeg. :wink:
Al hebben we van Joost in principe geen last.

Het is blijkbaar een moeilijke om iets passens te vinden dat groot genoeg is om voor Strokes te subben, hopelijk komen ze alsnog met een mooie verrassing.

 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
716
646
Timmetje wrote:

randyrw wrote:
Post Malone zou mij enorm verbazen eerlijk gezegd. Er staat al verrassend veel hip hop op het programma (zie die zaterdag,…).


Kendrick Lamar, The Streets, Joost en Loyle Carner en dat is het volgens mij wel….
4 namen, da’s nog niet zoveel imo.


Maar wel genoeg. ?
Al hebben we van Joost in principe geen last.

Het is blijkbaar een moeilijke om iets passens te vinden dat groot genoeg is om voor Strokes te subben, hopelijk komen ze alsnog met een mooie verrassing.
Geef het een kans, Joe. Je hoeft niet altijd avers zijn van alles wat nieuw is en buiten je comfortzone ligt ;-)
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Joe wrote:

Timmetje wrote:

randyrw wrote:
Post Malone zou mij enorm verbazen eerlijk gezegd. Er staat al verrassend veel hip hop op het programma (zie die zaterdag,…).


Kendrick Lamar, The Streets, Joost en Loyle Carner en dat is het volgens mij wel….
4 namen, da’s nog niet zoveel imo.


Maar wel genoeg.
1f609.svg

Al hebben we van Joost in principe geen last.

Het is blijkbaar een moeilijke om iets passens te vinden dat groot genoeg is om voor Strokes te subben, hopelijk komen ze alsnog met een mooie verrassing.

Geef het een kans, Joe. Je hoeft niet altijd avers zijn van alles wat nieuw is en buiten je comfortzone ligt
1f609.svg
Met nieuwe dingen absoluut geen probleem hoor.
Maar Hip hop en aanverwanten zal ik wellicht nooit iets mee hebben. Geen kwestie van het geen kans te willen geven want je komt het vaak genoeg tegen op de radio.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Timmetje wrote:

randyrw wrote:
Post Malone zou mij enorm verbazen eerlijk gezegd. Er staat al verrassend veel hip hop op het programma (zie die zaterdag,…).


Kendrick Lamar, The Streets, Joost en Loyle Carner en dat is het volgens mij wel….
4 namen, da’s nog niet zoveel imo.


Maar wel genoeg.
1f609.svg

Al hebben we van Joost in principe geen last.

Het is blijkbaar een moeilijke om iets passens te vinden dat groot genoeg is om voor Strokes te subben, hopelijk komen ze alsnog met een mooie verrassing.
Maar nog steeds niet genoeg als je kijkt naar wat populair is bij de jeugd. Een Stormzy bijvoorbeeld had heel mooi op de line-up gestaan. Als je ziet dat we het als sub voor PJ maar met het kaliber van Pixies moeten doen, had men daar even goed Stormzy kunnen plaatsen. (Of iemand anders)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Dit ja. Uiteraard hoopte ik op pakweg Tame Impala, maar ik ga liever Posty meepikken dan nogmaals Editors/KoL te zien.

Precies dit ja. Malone als enige dagdrager had ik niet zo tof gevonden, maar de Strokes headlinet sowieso. Dan zou ik het wel fijn vinden om Post mee te pikken. Zou het ook gewoon vet vinden als RW ook die dag zo'n sterke lineup weet neer te zetten.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Het zijn inderdaad niet enorm veel hip hop acts in aantal, maar ze nemen wel hoge spots in. Enkele jaren geleden leek het nog ondenkbaar dat RW een hip hop headliner zou boeken en nu zouden ze er 2 neerzetten? Ze gaan hem laten passeren en een meer typische RW naam boeken lijkt mij.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
299
171
Ha, ja ik had die er juist bijgezet omdat, als die zou ontbreken, ik dacht dat er vervolgens zou worden geroepen dat ik The Streets had gemist.

Maar idd, Lamar, Joost, Loyle, that’s it.
Kan/mag Malone nog wel bij imo (en Tyler the Creator ook).

Hangt er natuurlijk van af hoe je genres gaat omschrijven, maar zowel bij Twenty One Pilots, The Streets als Anderson Paak staat op wikipedia als eerste genre (alternative) Hip Hop. Volgens mij worden daarmee op deze affiche al beduidend meer hoge plekken ingenomen door hiphoppers dan voorgaande jaren en heb je daarmee op zaterdag toch wel behoorlijk wat hip hop. Los van het feit of dat terecht is of niet, gewoon even als vaststelling.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Het is, in al zijn facetten, een van de populairste genres in de hedendaagse muziek. Het is logisch dat een festival als Werchter daar in mee gaat.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
In other news: nieuwe Strokes!
[video]https://www.youtube.com/watch?v=9CAz_vvsK9M&feature=emb_logo[/video]
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
Het zijn inderdaad niet enorm veel hip hop acts in aantal, maar ze nemen wel hoge spots in. Enkele jaren geleden leek het nog ondenkbaar dat RW een hip hop headliner zou boeken en nu zouden ze er 2 neerzetten? Ze gaan hem laten passeren en een meer typische RW naam boeken lijkt mij.

Dat klopt niet echt:
Jay z was subheadliner in 2008
Snoop dogg was headliner in 2005 , met chemical brother erna nog wel
Kanye west heeft rond die periode ook op werchter gespeeld, maar was late namiddag denk ik
En er zullen nog wel zaken zijn waar ik niet aan kan denken nu
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.104
325
randyrw wrote:
Het zijn inderdaad niet enorm veel hip hop acts in aantal, maar ze nemen wel hoge spots in. Enkele jaren geleden leek het nog ondenkbaar dat RW een hip hop headliner zou boeken en nu zouden ze er 2 neerzetten? Ze gaan hem laten passeren en een meer typische RW naam boeken lijkt mij.

Dat klopt niet echt:
Jay z was subheadliner in 2008
Snoop dogg was headliner in 2005 , met chemical brother erna nog wel
Kanye west heeft rond die periode ook op werchter gespeeld, maar was late namiddag denk ik
En er zullen nog wel zaken zijn waar ik niet aan kan denken nu

Black Eyed Peas dagafsluiter 2011. Pharrell Williams dagafsluiter in 2015. Macklemore & Ryan Lewis sub in 2016. Allen (minstens) net zoveel hiphop als 21 Pilots.

Odd Future, Wiz Khalifa, Kendrick Lamar, Rae Sremmurd en Macklemore solo verder nog als hiphopnamen op het hoofdpodium.

Hiphop heeft altijd wel plek gehad op Rock Werchter. En gezien de huidige populariteit ervan is het niet vreemd dat hiphop in 2020 meer prominent aanwezig is dan in sommige andere jaren.

 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
De miskleunen van Pharrell en Macklemore & Ryan Lewis hebben er wel voor gezorgd dat ze bij RW niet zo heel happig waren om The Weeknd te boeken in 2017, en daar hebben ze nu spijt van, want was wel een show die meer dan ok was.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken