Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.066
8.707
Flater en triest, toch vreemd woordgebruik als je niet weet hoe de vork in de steel zit.
Bovendien is het toch nog niet volledig uitgesloten?

Als ze er staat, fair enough natuurlijk.

Maar als ze er niet staat, kan je dat toch een jammere zaak vinden? Er zal dan vast wel een of andere uitleg voor zijn, maar dat staat daar toch volledig los van? Twigs maakte grote indruk met haar laatste plaat en maakte een nog grotere indruk met de show errond. Dit wordt weer zo'n festivalshow die je gezien wil hebben, zoals 2 jaar geleden met David Byrne en vorig jaar met Janelle Monae.

En als RW er (al dan niet opzettelijk) naastgrijpt, kan je als bezoeker een flater noemen.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
716
646
jimmywe wrote:
Flater en triest, toch vreemd woordgebruik als je niet weet hoe de vork in de steel zit.
Bovendien is het toch nog niet volledig uitgesloten?

Als ze er staat, fair enough natuurlijk.

Maar als ze er niet staat, kan je dat toch een jammere zaak vinden? Er zal dan vast wel een of andere uitleg voor zijn, maar dat staat daar toch volledig los van? Twigs maakte grote indruk met haar laatste plaat en maakte een nog grotere indruk met de show errond. Dit wordt weer zo’n festivalshow die je gezien wil hebben, zoals 2 jaar geleden met David Byrne en vorig jaar met Janelle Monae.

En als RW er (al dan niet opzettelijk) naastgrijpt, kan je als bezoeker een flater noemen.
Als ze er niet staat, dan staat ze wel ergens anders.
En als ze daar ook niet staat, staat ze er wel ooit eens in de komende jaren.

Rock Werchter kan moeilijk alle goeie artiesten die op dat moment aan het toeren zijn binnenhalen :)
Niets flateren aan. Eerder de realiteit achter het organizeren van een festival.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
mattman wrote:

jimmywe wrote:
Flater en triest, toch vreemd woordgebruik als je niet weet hoe de vork in de steel zit.
Bovendien is het toch nog niet volledig uitgesloten?


Als ze er staat, fair enough natuurlijk.

Maar als ze er niet staat, kan je dat toch een jammere zaak vinden? Er zal dan vast wel een of andere uitleg voor zijn, maar dat staat daar toch volledig los van? Twigs maakte grote indruk met haar laatste plaat en maakte een nog grotere indruk met de show errond. Dit wordt weer zo’n festivalshow die je gezien wil hebben, zoals 2 jaar geleden met David Byrne en vorig jaar met Janelle Monae.

En als RW er (al dan niet opzettelijk) naastgrijpt, kan je als bezoeker een flater noemen.

Als ze er niet staat, dan staat ze wel ergens anders.
En als ze daar ook niet staat, staat ze er wel ooit eens in de komende jaren.

Rock Werchter kan moeilijk alle goeie artiesten die op dat moment aan het toeren zijn binnenhalen
1f642.svg

Niets flateren aan. Eerder de realiteit achter het organizeren van een festival.

Yep, volledig akkoord. Jaren terug grepen ze ook elke keer naast Arcade Fire. Om allerlei redenen.
Is het dan ook een flater om bvb Sum 41 wel te boeken? Is puur perceptie gebaseerd op eigen smaak vrees ik. Ik word het meest aangesproken op het wel boeken van Sum 41: 'seg Sum 41 komt, dat wordt plezant'.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Is sowieso irritant om de hele tijd te doen alsof je eigen smaak ook daadwerkelijk de beste is.
Prima dat je het een goeie act vindt en wil dat ze komt, wil ik ook, maar om dan zo negatief te doen als ze, misschien, niet komt en bands waar je zelf niet veel aan vindt de hele tijd af te kraken en als slechte boeking af te doen, is ronduit vervelend.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Ik weet dat het nu wel defintief wegvallen van My Chemical Romance me hier een erg nukkige tienerdochter heeft opgeleverd. Ik hoop toch keihard dat er deze week nog echt erg sterke namen gedropt worden en toch minstens 1 van haar muzikale helden er dan bij zitten in een sub, of ik vrees dat mijn Werchtermaatje "fuck it" gaat zeggen. We zijn officieel op het punt gekomen dat ik hoop dat ze The National aankondigen voor die vrijdag.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Ik weet dat het nu wel defintief wegvallen van My Chemical Romance me hier een erg nukkige tienerdochter heeft opgeleverd. Ik hoop toch keihard dat er deze week nog echt erg sterke namen gedropt worden en toch minstens 1 van haar muzikale helden er dan bij zitten in een sub, of ik vrees dat mijn Werchtermaatje “fuck it” gaat zeggen. We zijn officieel op het punt gekomen dat ik hoop dat ze The National aankondigen voor die vrijdag.

Toch nog even wachten met die plusdochter :wink:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.066
8.707
Is sowieso irritant om de hele tijd te doen alsof je eigen smaak ook daadwerkelijk de beste is.
Prima dat je het een goeie act vindt en wil dat ze komt, wil ik ook, maar om dan zo negatief te doen als ze, misschien, niet komt en bands waar je zelf niet veel aan vindt de hele tijd af te kraken en als slechte boeking af te doen, is ronduit vervelend.

Eens hoor, Ruben. Mijn smaak is niet zaligmakend, de jouwe ook niet.

Maar een beetje minder lange tenen soms, mag toch ook. Ik uit op een forum dat ik het missen van een bepaalde jammer vind, dat lijkt mij perfect normaal. Het is een forum. Daarop mogen mensen het jammer vinden dat er iets niet zou staan. Of gewoon zeggen dat ze act X niet/helemaal geweldig vinden. Daarbij let ik zelf al heel vaak op dat ik 'volgens mij', 'ik vind', 'naar mij mening',... erbij zet, maar je kan natuurlijk overdrijven...
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.104
325
Rock Werchter kan moeilijk alle goeie artiesten die op dat moment aan het toeren zijn binnenhalen ?

Het gaat niet zo zeer om het mislopen van goede artiesten, maar meer om het mislopen van een van de grootste revelaties van het afgelopen muziekjaar.

Als blijkt dat FKA Twigs in de buurt is en niet naar Rock Werchter komt kun je dat gerust jammer en een flater noemen.










 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
parelconfituur wrote:
Ik weet dat het nu wel defintief wegvallen van My Chemical Romance me hier een erg nukkige tienerdochter heeft opgeleverd. Ik hoop toch keihard dat er deze week nog echt erg sterke namen gedropt worden en toch minstens 1 van haar muzikale helden er dan bij zitten in een sub, of ik vrees dat mijn Werchtermaatje “fuck it” gaat zeggen. We zijn officieel op het punt gekomen dat ik hoop dat ze The National aankondigen voor die vrijdag.

Toch nog even wachten met die plusdochter
1f609.svg

Sowieso. Het kan echt snel gaan, ik gaf bijvoorbeeld The National aan, maar ook een Placebo zou gewoon echt die ene naam zijn die haar finaal over de streep trekt.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
pigital wrote:
Rock Werchter kan moeilijk alle goeie artiesten die op dat moment aan het toeren zijn binnenhalen
1f642.svg


Het gaat niet zo zeer om het mislopen van goede artiesten, maar meer om het mislopen van een van de grootste revelaties van het afgelopen muziekjaar.

Als blijkt dat FKA Twigs in de buurt is en niet naar Rock Werchter komt kun je dat gerust jammer en een flater noemen.

Maar toch niet als je niet weet hoe de vork in de steel zit? Er spelen zoveel factoren.
Vorig jaar stond Billie Eilish, vlakbij en in hun weekend, er niet. Wel Pkp. Was dat dan ook een flater?

Uiteindelijk beslissen die artiesten zelf waar ze spelen, dat wordt soms vergeten. Ik heb in het verleden oa Basement Jaxx, Stromae, Grandaddy, Sigur Ros... een dikke zak geld en mooie spot op RW weten weigeren. En dat zijn nog maar de voorbeelden die in de media kwamen.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
716
646
Als blijkt dat FKA Twigs in de buurt is en niet naar Rock Werchter komt kun je dat gerust jammer en een flater noemen.
Nee, je gaat er vanuit dat Rock Werchter kan beslissen of een artiest al dan wel of niet komt. En dat is niet zo.
Als ze er niet zou staan, kan je zeker zijn dat ze geprobeerd hebben om ze te krijgen. Maar niet alles zal lopen zoals Rock Werhter het wilt.

Dus neen. Dat is geen flater. Dat is de normale gang van zaken. Sometimes you win, sometimes you lose.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.557
6.234
Flater en triest, toch vreemd woordgebruik als je niet weet hoe de vork in de steel zit.
Bovendien is het toch nog niet volledig uitgesloten?

Als ze niet geboekt zou zijn en die dag uiteindelijk nergens staat te spelen zou dat inderdaad een trieste flater zijn.
Geen Stormzy, geen MCR, geen Tyler the Creator én geen FKA Twigs.... dat zou op zijn minst ietwat merkwaardig zijn.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
jimmywe wrote:
Flater en triest, toch vreemd woordgebruik als je niet weet hoe de vork in de steel zit.
Bovendien is het toch nog niet volledig uitgesloten?

Als ze niet geboekt zou zijn en die dag uiteindelijk nergens staat te spelen zou dat inderdaad een trieste flater zijn.

Soms willen artiesten toch een dag pauze?
Staan we te weinig bij stil denk ik. En dan kan je hemel en aarde bewegen zonder resultaat.
Of zoals Thom Yorke vorig jaar, principieel pas willen starten in juli. Wat hadden die paar dagen uitgemaakt. Van ver moet die niet komen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.557
6.234
Zoals het nu staat is er een gat in het tourschema van Twigs tussen 3 juli en 9 juli....
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Ze speelt 4 juli in Polen, 5 juli DTRH schijnt.
Roskilde zal ze ook wel doen.

Tijd zal raad brengen. En dan kunnen we pas spreken over flaters, nogal moeilijk nu met 1/4de line up...
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.104
325
gesp wrote:
Als blijkt dat FKA Twigs in de buurt is en niet naar Rock Werchter komt kun je dat gerust jammer en een flater noemen.

Nee, je gaat er vanuit dat Rock Werchter kan beslissen of een artiest al dan wel of niet komt. En dat is niet zo.
Als ze er niet zou staan, kan je zeker zijn dat ze geprobeerd hebben om ze te krijgen. Maar niet alles zal lopen zoals Rock Werhter het wilt.

Dus neen. Dat is geen flater. Dat is de normale gang van zaken. Sometimes you win, sometimes you lose.

En het is de normale gang van zaken dat een festival daarop af wordt gerekend, toch?

Natuurlijk heb je niet alles zelf in de hand, maar van Werchter verwacht je dat de grootste revelaties van het afgelopen jaar er staan. En als die er niet staan valt dat automatisch tegen - dat is hoe het werkt als je bovenaan de festivalpiramide staat. En FKA Twigs is niet de eerste die er niet staat hè. Tyler en Stormzy zijn al genoemd, maar ook Lana is niet beschikbaar. Dan hebben die anderen nog meer prioriteit zou je zeggen.

Hopen dat Angel Olsen, Fontaines DC, Michael Kiwanuka en Big Thief er wel staan, voordat het verlies wel erg groot wordt.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
RubenFrusciante wrote:
Is sowieso irritant om de hele tijd te doen alsof je eigen smaak ook daadwerkelijk de beste is.
Prima dat je het een goeie act vindt en wil dat ze komt, wil ik ook, maar om dan zo negatief te doen als ze, misschien, niet komt en bands waar je zelf niet veel aan vindt de hele tijd af te kraken en als slechte boeking af te doen, is ronduit vervelend.

Eens hoor, Ruben. Mijn smaak is niet zaligmakend, de jouwe ook niet.

Maar een beetje minder lange tenen soms, mag toch ook. Ik uit op een forum dat ik het missen van een bepaalde jammer vind, dat lijkt mij perfect normaal. Het is een forum. Daarop mogen mensen het jammer vinden dat er iets niet zou staan. Of gewoon zeggen dat ze act X niet/helemaal geweldig vinden. Daarbij let ik zelf al heel vaak op dat ik ‘volgens mij’, ‘ik vind’, ‘naar mij mening’,… erbij zet, maar je kan natuurlijk overdrijven…
Het is ook niet persoonlijk gericht naar alleen jou he, anders had ik je wel gequoted.
En of je het zelf jammer vindt, moet je zeker hier op het forum kunnen zeggen. Alleen hoeft dat niet verbonden te worden aan of het een goeie boeking/flater is voor RW. Ik vind het redelijk onzinnig om "de boekingkwaliteit" van RW af te laten hangen van een act als FKA Twigs. Ze is dit jaar al in België geweest, waarom zou Rock Werchter haar 'moeten hebben'? Nee een act als The Strokes, Kendrick en vorig jaar Tool en The Cure, daar zou je dat misschien over kunnen zeggen, acts die weinig in België zijn of weinig touren. Wat maakt FKA Twigs een 'must' act behalve dat een aantal mensen hier het leuk vinden? Gaat het de dag uitverkopen, is het dé hype (zoals een Billie Eilish) van dit jaar? Sorry maar ze heeft een nieuw album uit en een goeie show, that's it. Om dezelfde reden zou Sum 41 dan ook een 'must have' boeking zijn, nieuw album uit, pas al in België gestaan en live wordt het erg goed ontvangen. Het enige wat de een goed maakt of slecht, is persoonlijke smaak. En dan zal er nu wel weer iets volgen over relevantie, maar ik vind dat niet opgaan voor een act die waarschijnlijk 70 tot 80% van de bezoekers niet eens kent.. Dus leuk voor mensen die wat meer met muziek hebben, maar totaal geen must have voor een festival als Rock Werchter.
En zoals hier boven al is gezegd, we weten helemaal niks. Misschien kreeg ze op Pukkelpop een hogere spot/meer geld/kwam het beter uit qua schema.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.557
6.234
Wat maakt FKA Twigs een ‘must’ act behalve dat een aantal mensen hier het leuk vinden? Gaat het de dag uitverkopen, is het dé hype (zoals een Billie Eilish) van dit jaar? Sorry maar ze heeft een nieuw album uit en een goeie show, that’s it.

Twigs had 1 van de best ontvangen albums van 2019 en 1 van de best ontvangen liveshows van 2019.... en haar shows in Nederland en België waren in mum van tijd uitverkocht. Ze is 2020 ook nog niet in België geweest. Genoeg reden om haar, als het mogelijk is, te boeken lijkt me.

En dan zal er nu wel weer iets volgen over relevantie, maar ik vind dat niet opgaan voor een act die waarschijnlijk 70 tot 80% van de bezoekers niet eens kent

Ik denk dat je je daarin compleet vergist.... :wink:

Wel eens met je redenatie over Sum 41 trouwens. Die horen idd ook gewoon op Wercher thuis.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Is toch ook allemaal persoonlijke smaak, ik lees hier flaters over Stormzy, Tayler the Creator, Twigs, Lana Del Rey terwijl dat voor mij en vele anderen net namen zijn die niet (per se) naar Rock Werchter hoeven te komen.

Net zoals pakweg een The Strokes niet voor iedereen had gemoeten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken