Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Verwijderd lid 37501

Campingartiest
13 dec 2017
69
0
Yannick wrote:
Denk door de banden die RW heeft met de band (beetje zoals Editors) dat die altijd wel beschikbaar zijn om vanuit de UK even af te komen voor een gig. Hangt er idd wat vanaf hoe die nieuwe plaat gaat vallen. Iemand een idee hoe die relatieve headlineset op PKP was ontvangen? Veel volk? Kan een indicatie geven voor de spot die ze op RW zouden kunnen krijgen. (alhoewel ik vermoed dat die jongens gewoon sub gaan zijn als ze er staan, vullen grote zalen en in 2017 hebben ze de weide plat gespeeld net voor James Blake).

Er was redelijk wat volk op Pukkelpop, maar het regende toen ook enorm hard, dus meer volk was mogelijk. De show op zich vond ik goed, maar niet heel bijzonder. Ook het nieuw nummer was eerder meer van hetzelfde. Royal Blook is niet origineel, maar je kan beter een goede kopie dan een slecht origineel zijn.

Als RB niet origineel is, wie dan wel? Kendrik Lamar? RB verdient wél een hoge spot. Jonge kerels met vuur !
 

jovdm

Nieuw lid
28 jan 2020
3
0
Als je de bands ziet die touren in de periode van RW , zou Seasick Steve , Green day op donderdag , RHCP en voor het hardere werk Korn nog kunnen.
Tame Impala zit op hun agenda in Juni en Juli bijna uitsluitend in de US . Er is nog wel een gat daar voor RW maar lijkt me sterk dat ze de oversteek zouden maken.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Als je de bands ziet die touren in de periode van RW , zou Seasick Steve , Green day op donderdag , RHCP en voor het hardere werk Korn nog kunnen.

green day sportpaleis, korn graspop is dus uitgesloten

seasick steve is wel graag gezien op werchter, grote kans lijkt me
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
jimmywe wrote:
Eventueel zijn zij de sub op zondag waarvan hij sprak?

De plek voor Volbeat is eigenlijk de ideale spot voor hen toch? Een ook echt wel een mooie naam voor die zondag.

Tame Impala lijkt me trouwens groter hoor. Die headlinen echt elk festival waar ze staan tegenwoordig, Royal Blood hooguit de kleintjes. Zie Tame ook wel het Sportpaleis volkrijgen, RB (nog) niet.

Ik vrees dat Royal Blood momenteel nog populairder is eigenlijk. Overschat echt de populariteit van Tame Impala niet. Die zijn doorgegroeid naar een headline positie dankzij Panorama/Coachella en hun show. Ik ben een enorme fan, maar ze hebben toch wel wat stappen overgeslagen vind ik.

Royal Blood lijkt me te groot om voor Volbeat te spelen eigenlijk, zijn populairder nu. Maar men voorgevoel zegt dat ze ook niet uitgebreid gaan touren komende zomer. Maar kan me vergissen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Als je de bands ziet die touren in de periode van RW , zou Seasick Steve , Green day op donderdag , RHCP en voor het hardere werk Korn nog kunnen.

Jij bent precies niet echt mee...
Green Day = uitgesloten, doen sportpaleis
RHCP = uitgesloten, is voor 2021
Korn = uitgesloten, Graspop (ze gaan geen 2 FNM's doen)

Seasick Steve kan, maar zitten we daar nog op te wachten?
 

youp92

Playlistbediener
6 mrt 2019
18
0
youp92 wrote:

Festivaljunk wrote:
Goede middag allemaal,

Vraagje: na velen jaren RW-weekendtickets met camping te hebben gehad, overweeg ik dit jaar een dagje te gaan. Heeft iemand een fijne tip qua overnachting dicht in de buurt van het festival (buiten de campings)?

Dank alvast!


Vorig jaar ben ik alleen de vrijdag geweest. Weet niet of je al eerder alleen voor een dag bent geweest? Maar ik heb vorig jaar gewoon een Hive campingticket gekocht. Echt ideaal. Geen lange rijen zoals op de woensdag. Niet vechten voor een plekje. Gewoon doorlopen en gelijk en prima plek! Daarbij ook natuurlijk het dichtst bij het festivalterrein
1f609.svg
. Ook al zeg je ‘buiten de campings’. Het is het overwegen waard!

Hoezo het dichtst bij het festivalterrein? Moet je niet helemaal terug langs de ingang van de Hive?

Nou er is geen hotel in de buurt van The Hive. Dus ja, Hive is dichtst bij festivalterrein om te overnachten. Even los van de andere campings
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
RHCP = uitgesloten, is voor 2021

Als grote fan ben ik misschien wat naïef maar durf ze toch nog een kleine kans geven.
Het is vrij duidelijk dat de data die nu bekend zijn al vast lagen voor John Frusciante er terug bij kwam en dat ze niet meer shows doen omdat ze toch willen focussen op en nieuw album. Maar met de info dat ook Mad Cool hopeloos opzoek is (na het last minute afvallen van The Strokes en My Chemical Romance) zou ik er niet van verschieten moest RHCP toch nog op Mad Cool komen (wat extra geld kan veel mensen hun gedacht veranderen natuurlijk). En if so kunnen ze gerust nog een optreden op Werchter doen op de zondag ook als zij er wat geld tegenaan smijten.

Ik geloof best dat hoe het er nu naar uit ziet dat ze niet komen, maar moest er voor RW misschien iets groots wegvallen, of er een last minute cancel zijn dan zie ik ze het nog wel even proberen. In 2016 zouden ze ook normaal RW niet doen maar kwamen ze ter vervanging van Blur als de verhalen kloppen... Dus kan zeker nog.
Want ik kan me moeilijk voorstellen dat SOAD dé geplande afsluiter van het festival is. Een band die al 15 jaar geen nieuwe muziek meer maakt. Die een paar jaar geleden nog dezelfde show kwam spelen (toen niet als dé headliner) en dergelijke. Hoe goed die show toen ook onthaald werd.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Leg je er nu gewoon bij neer. SOAD is de afsluiter van het festival. Zijn op elk festival dat ze spelen deze zomer de headliner. Bevestigd door Jazebel. Duidelijk andere filosofie dan in 2017.
Elk jaar classic, gewoon teveel grote namen verwachten en die komen toch niet. In 2017 kon niemand zich voorstellen dat er geen echte sub meer kwam voor Foo Fighters, en was Alt-J te mager. Het is nu gewoon zo. Waren er ook een aantal die heel lang dachten dat Killers er nog ergens bij zouden komen. In 2018 kon het toch ook absoluut niet dat Killers een dag gingen afsluiten, en hop.
1 grote naam nog op vrijdag, als alles meezit, en dat zal het dan ook worden. En wie weet valt de sub voor Volbeat nog wel reuze mee op zondag.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Maar dat is net waarvoor RW zo bekend staat in Europa veel meer headliner-waardige bands dan de rest. Als er alleen nog maar een grote naam op vrijdag komt zoals jij suggereert (en laat ons nu even om het makkelijk te maken Tame Impala als voorbeeld nemen.)

Dan zitten we dus met Pearl Jam, Pixies, The Strokes, Tame Impala, Kendrick, Twenty One Pilots, System Of A Down, Volbeat op zich prima lijstje maar toch minder grote namen in de volksmond dan voorgaande jaren. (zelf vind ik ze beter maar daar heb ik het helemaal niet over)

2019: Pink, Bastille, Tool, The Cure, Mumford & Sons, Florence, Muse, Greta Van Fleet
2018: Queens Of The Stone Age, Gorillaz, The Killers, London Grammar, Pearl Jam, Jack White, Nick Cave, Arctic Monkeys
2017: Kings Of Leon, Arcade Fire, Radiohead, James Blake, Linkin Park, System Of A Down, Foo Fighters, Alt-J


Zelf vind ik het beter dan dan zowel 2019 als 2017. Maar ik verwacht nog een mooie co op vrijdag. Een goeie sub op donderdag. En initieel denk ik dat ze ook nog een ander idee hadden op zondag dat bedoel ik.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Dat er een andere planning of idee was zegt Jazebel toch zelf. Uiteindelijk monden ze uit met een plan D. En komt niet alles rond waar ze hadden op gehoopt.
Maar in dit stadia is de kans miniem dat we toch een grote headliner krijgen. Die trein is gepasseerd.
En zoals hij ook zegt, verwacht niks groots meer op donderdag. Volgens mij ligt de focus om nog iets mooi op die vrijdag te zetten. Er zal links of rechts wel een plannetje gewijzigd zijn, en dat is alles behalve abnormaal.

Ze zullen het graag wel anders gezien hebben, want het zal moeilijker zijn om tickets te verkopen. Maar zo zal het ook wel lukken. Meestal als de ticketverkoop moeizamer gaat (al is daar nog geen zekerheid over) pakken ze ook straffer uit met het programma.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
299
171
Maar dat is net waarvoor RW zo bekend staat in Europa veel meer headliner-waardige bands dan de rest. Als er alleen nog maar een grote naam op vrijdag komt zoals jij suggereert (en laat ons nu even om het makkelijk te maken Tame Impala als voorbeeld nemen.)

Dan zitten we dus met Pearl Jam, Pixies, The Strokes, Tame Impala, Kendrick, Twenty One Pilots, System Of A Down, Volbeat op zich prima lijstje maar toch minder grote namen in de volksmond dan voorgaande jaren. (zelf vind ik ze beter maar daar heb ik het helemaal niet over)

2019: Pink, Bastille, Tool, The Cure, Mumford & Sons, Florence, Muse, Greta Van Fleet
2018: Queens Of The Stone Age, Gorillaz, The Killers, London Grammar, Pearl Jam, Jack White, Nick Cave, Arctic Monkeys
2017: Kings Of Leon, Arcade Fire, Radiohead, James Blake, Linkin Park, System Of A Down, Foo Fighters, Alt-J

Zelf vind ik het beter dan dan zowel 2019 als 2017. Maar ik verwacht nog een mooie co op vrijdag. Een goeie sub op donderdag. En initieel denk ik dat ze ook nog een ander idee hadden op zondag dat bedoel ik.

De 8 namen die je noemt, zijn op héél veel festivals in de wereld gewoon headliner. Dus RW houdt dan toch vast aan de traditie om meer headliner-waardige bands te hebben dan de rest, zoals je het omschrijft?

Verder vind ik de keuze van je namen in het vet ook een beetje arbitrair. The Killers waren een te kleine headliner volgens velen hier, maar zet jij in het vet. Gorillaz en Tool zie ik als een soort exclusieve act met een iconische status, wat perfect te vergelijken valt met The Strokes. De eerste 2 zet je wel in het vet, de laatste niet.

Kendrick Lamar (hoewel helemaal niet m'n ding) is zowel qua streams als bij critici één van de grootste acts van de voorbije 10 jaar, maar staat ook niet in het vet?

Op een even arbitraire wijze als de jouwe, zou ik Pearl Jam, The Strokes en Kendrick Lamar in het vet durven zetten tijdens deze line-up. En dan heb je plots wél een topjaar :)

Om maar te zeggen; het is altijd moeilijk om zoiets te meten. Volgens mij heeft dit jaar een even mooie, gevarieerde bovenkant als de voorbije jaren. En voor mij persoonlijk zelfs één van de mooiste bovenkanten ooit.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
975
298
neracroft wrote:
Maar dat is net waarvoor RW zo bekend staat in Europa veel meer headliner-waardige bands dan de rest. Als er alleen nog maar een grote naam op vrijdag komt zoals jij suggereert (en laat ons nu even om het makkelijk te maken Tame Impala als voorbeeld nemen.)

Dan zitten we dus met Pearl Jam, Pixies, The Strokes, Tame Impala, Kendrick, Twenty One Pilots, System Of A Down, Volbeat op zich prima lijstje maar toch minder grote namen in de volksmond dan voorgaande jaren. (zelf vind ik ze beter maar daar heb ik het helemaal niet over)

2019: Pink, Bastille, Tool, The Cure, Mumford & Sons, Florence, Muse, Greta Van Fleet
2018: Queens Of The Stone Age, Gorillaz, The Killers, London Grammar, Pearl Jam, Jack White, Nick Cave, Arctic Monkeys
2017: Kings Of Leon, Arcade Fire, Radiohead, James Blake, Linkin Park, System Of A Down, Foo Fighters, Alt-J

Zelf vind ik het beter dan dan zowel 2019 als 2017. Maar ik verwacht nog een mooie co op vrijdag. Een goeie sub op donderdag. En initieel denk ik dat ze ook nog een ander idee hadden op zondag dat bedoel ik.

De 8 namen die je noemt, zijn op héél veel festivals in de wereld gewoon headliner. Dus RW houdt dan toch vast aan de traditie om meer headliner-waardige bands te hebben dan de rest, zoals je het omschrijft?

Verder vind ik de keuze van je namen in het vet ook een beetje arbitrair. The Killers waren een te kleine headliner volgens velen hier, maar zet jij in het vet. Gorillaz en Tool zie ik als een soort exclusieve act met een iconische status, wat perfect te vergelijken valt met The Strokes. De eerste 2 zet je wel in het vet, de laatste niet.

Kendrick Lamar (hoewel helemaal niet m’n ding) is zowel qua streams als bij critici één van de grootste acts van de voorbije 10 jaar, maar staat ook niet in het vet?

Op een even arbitraire wijze als de jouwe, zou ik Pearl Jam, The Strokes en Kendrick Lamar in het vet durven zetten tijdens deze line-up. En dan heb je plots wél een topjaar ?

Om maar te zeggen; het is altijd moeilijk om zoiets te meten. Volgens mij heeft dit jaar een even mooie, gevarieerde bovenkant als de voorbije jaren. En voor mij persoonlijk zelfs één van de mooiste bovenkanten ooit.

+ je bent Faith No More vergeten, nog een band die overal headlined en op werchter als 3e grootste naam op een dag staat of mss zelf in een tent staat.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Ik snap toch ook de kritiek niet op de headliners dit jaar:

Pearl Jam : onbetwistbare status als headliner

The Strokes : Net zoals Tool vorig jaar de act die elk festival dit jaar dolgraag wil
Faith no More: headliner op Graspop en vele andere festivals

21 Pilots : Sloten vorig jaar Pukkelpop af en staan ook dit jaar terecht op de hoogste spot overal waar ze spelen.

Kendrick Lamar : Zowat de meest invloedrijke naam in hiphop van de laatste 5 jaar

Volbeat: Hebben de stap naar mainstream nu wel gezet en na hun passage in het sportpaleis hebben ze die headline status nu wel verdiend

System of a Down : Moeten dringend stoppen met bitchen en nieuwe muziek maken, maar ze hebben nu eenmaal die live reputatie en zijn overal waar ze spelen top of the bill. Hebben ook een erg trouwe fanbase. Die dertigers en veertigers die opgroeiden met Toxicity kopen net als bij Pearl Jam echt wel hun dagticketje.

Als ze nu nog een goeie co-headliner hebben op vrijdag en een goeie undercard krijg je een line up waar veel festivals terecht jaloers op zullen zijn.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Zal aan mij liggen dan... Vind het een heel goed rijtje hoor (zoals ik zei beter als 2019 of 2017), maar voelt naar mijn aanziens minder "groots" aan als andere jaren. Maarja dat vangen ze dan wel weer op met wat daaronder staat zoals een Anderson .Paak, Wilco, Faith No More,... dus eigenlijk een nutteloze discussie. En RHCP die ga ik wel elders zien, en vind het niet erg om ze dan volgend jaar dichter bij huis te zien!
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Zal aan mij liggen dan… Vind het een goed rijtje hoor, maar voelt naar mijn aanziens minder “groots” aan als andere jaren. Maarja dat vangen ze dan wel weer op met wat daaronder staat zoals een Anderson .Paak, Wilco, Faith No More,… dus eigenlijk een nutteloze discussie. En RHCP die ga ik wel elders zien, en vind het niet erg om ze dan volgend jaar dichter bij huis te zien!

Het gaat echt op die undercard aankomen denk ik. De headliners zijn gewoon erg goed, maar missen voor een deel de wowfactor van een Red Hot Chili Peppers, Metallica, Muse, Foo Fighters, Coldplay...die echt grote publiekstrekkers. Buiten Pearl Jam mist Werchter die namen misschien ( maar hey...als die niet beschikbaar zijn), maar....als je een sterk programma in de breedte hebt, een undercard met leuke, fijne acts die je door de dag kunnen boeien? Droomfestival.

Ik heb liever een programma dat heel de dag boeit, dan hele grote headliners en een saai snozefestijn in de uren ervoor.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
neracroft wrote:
Zal aan mij liggen dan… Vind het een goed rijtje hoor, maar voelt naar mijn aanziens minder “groots” aan als andere jaren. Maarja dat vangen ze dan wel weer op met wat daaronder staat zoals een Anderson .Paak, Wilco, Faith No More,… dus eigenlijk een nutteloze discussie. En RHCP die ga ik wel elders zien, en vind het niet erg om ze dan volgend jaar dichter bij huis te zien!

Het gaat echt op die undercard aankomen denk ik. De headliners zijn gewoon erg goed, maar missen voor een deel de wowfactor van een Red Hot Chili Peppers, Metallica, Muse, Foo Fighters, Coldplay…die echt grote publiekstrekkers. Buiten Pearl Jam mist Werchter die namen misschien ( maar hey…als die niet beschikbaar zijn), maar….als je een sterk programma in de breedte hebt, een undercard met leuke, fijne acts die je door de dag kunnen boeien? Droomfestival.

Ik heb liever een programma dat heel de dag boeit, dan hele grote headliners en een saai snozefestijn in de uren ervoor.

Absoluut van uw lijstje is er maar 1 band ik zelfs graag zie komen. Op headliners alleen koop ik nooit een ticket. Behalve een enkeling (zijnde RHCP, The Strokes en RATM)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Vrijwel alle headliners zijn imo sterk. Strokes heeft nog een goede coheadliner nodig en van SOAD is het jammer dat ze met niets nieuws komen maar over het algemeen is de bovenkant van het affiche imo ijzersterk te noemen. Er staan ook zoveel namen wat lager op het programma die elders headliner waren geweest.

Werchter is echt lekker bezig dusver.

Is Massive Attack trouwens geen optie als coheadliner voor the Strokes? Zou ik graag zien komen!!!!
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
299
171
Is Massive Attack trouwens geen optie als coheadliner voor the Strokes? Zou ik graag zien komen!!!!

Zijn die groot genoeg om als co-headliner op RW te staan? Laatste passages op een Belgisch festival waren Les Ardentes in 2018 en Cactus in 2014.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken