neracroft wrote:
Maar dat is net waarvoor RW zo bekend staat in Europa veel meer headliner-waardige bands dan de rest. Als er alleen nog maar een grote naam op vrijdag komt zoals jij suggereert (en laat ons nu even om het makkelijk te maken Tame Impala als voorbeeld nemen.)
Dan zitten we dus met
Pearl Jam, Pixies, The Strokes, Tame Impala, Kendrick, Twenty One Pilots, System Of A Down, Volbeat op zich prima lijstje maar toch minder grote namen in de volksmond dan voorgaande jaren. (zelf vind ik ze beter maar daar heb ik het helemaal niet over)
2019:
Pink, Bastille,
Tool,
The Cure, Mumford & Sons, Florence,
Muse, Greta Van Fleet
2018: Queens Of The Stone Age,
Gorillaz,
The Killers, London Grammar,
Pearl Jam, Jack White, Nick Cave,
Arctic Monkeys
2017: Kings Of Leon, Arcade Fire,
Radiohead, James Blake, Linkin Park, System Of A Down,
Foo Fighters, Alt-J
Zelf vind ik het beter dan dan zowel 2019 als 2017. Maar ik verwacht nog een mooie co op vrijdag. Een goeie sub op donderdag. En initieel denk ik dat ze ook nog een ander idee hadden op zondag dat bedoel ik.
De 8 namen die je noemt, zijn op héél veel festivals in de wereld gewoon headliner. Dus RW houdt dan toch vast aan de traditie om meer headliner-waardige bands te hebben dan de rest, zoals je het omschrijft?
Verder vind ik de keuze van je namen in het vet ook een beetje arbitrair. The Killers waren een te kleine headliner volgens velen hier, maar zet jij in het vet. Gorillaz en Tool zie ik als een soort exclusieve act met een iconische status, wat perfect te vergelijken valt met The Strokes. De eerste 2 zet je wel in het vet, de laatste niet.
Kendrick Lamar (hoewel helemaal niet m’n ding) is zowel qua streams als bij critici één van de grootste acts van de voorbije 10 jaar, maar staat ook niet in het vet?
Op een even arbitraire wijze als de jouwe, zou ik Pearl Jam, The Strokes en Kendrick Lamar in het vet durven zetten tijdens deze line-up. En dan heb je plots wél een topjaar ?
Om maar te zeggen; het is altijd moeilijk om zoiets te meten. Volgens mij heeft dit jaar een even mooie, gevarieerde bovenkant als de voorbije jaren. En voor mij persoonlijk zelfs één van de mooiste bovenkanten ooit.