Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Olafur Arnalds vorig jaar… Werkte dat eigenlijk? Of was het te rumoerig in de tent? Kan me moeilijk voorstellen dat je de juiste ervaring hebt voor zo’n concert op RW.
Ik denk eigenlijk wel dat dit kan op RW (toch niet slechter dan op DTRH bijvoorbeeld), maar dan niet op de Pinkdag terwijl er niks op de Main staat.

suomi65 wrote:

mattman wrote:

suomi65 wrote:

parelconfituur wrote:
Negen Euro betalen voor middelmatige cocktails en zero fucks er om geven omdat je net een subliem concert gezien hebt* check

Een Karmeliet in de Special Beers Bar tijdens Kendrik Lamar zal me zeker smaken. En achteraf helemaal geen spijt van !

Denk alleen dat de Apero rond dat uur niet meer open is.
1f609.svg

Ik zal hoedanook RAP van de weide af zijn als de Kendrik begint
1f642.svg

Of hopelijk in the Barn als FNM daar dan afsluit! Win-win: FNM in de Barn en geen last van de Kendrick
1f60e.svg

Faith No More gaat nooit tijdens Kendrick Lamar uitkomen, zelfs als ze in de Barn staan. Dan zal het eerder clashen met TOP. Als je Kendrick wil 'ontlopen', moet je op dat moment waarschijnlijk in de KlubC kijken.

Baal wel dat Kate Tempest er niet staat eigenlijk. Heb er al een paar jaar op gehoopt, maar uitendelijk is ze nog nooit op RW verschenen. Dacht dat dit het jaar zou zijn, was ook een van de interessantere namen op DTRH.

neracroft wrote:
Olafur Arnalds vorig jaar… Werkte dat eigenlijk? Of was het te rumoerig in de tent? Kan me moeilijk voorstellen dat je de juiste ervaring hebt voor zo’n concert op RW.

Ik denk eigenlijk wel dat dit kan op RW (toch niet slechter dan op DTRH bijvoorbeeld), maar dan niet op de Pinkdag terwijl er niks op de Main staat.

Was inderdaad redelijk rumoerig, maar er stond ook niks op de main stage toen. Maar vooraan in de tent was het wel echt gewoon genieten

Nils Frahm is quasi elk jaar beschikbaar. Die komt er nog wel eens bij.
Er zijn gewoon teveel festivals in België. En elk festival heeft zijn trekkers nodig. En dan krijgt zo’n artiest een mooiere positie daar en kiezen die daarvoor. Je kan er voor en tegen zijn. Ik ben toch pro minder festivals.

Op het Cactus front blijft het stil, ‘stelen’ jaarlijks wel wat moois.

Wel meer fronten blijven stil.
Ook elk jaar aantal namen in openluchttheater ipv de festivals. Maar die hun aankondiging gisteren was ook niks.

Roskilde komt overigens deze week met namen.

Wie kunnen we daar verwachten? Placebo? Belle & Sebastian? Massive Attack? Supergrass? FKA Twigs?

(Hoopte ergens dat ze Keane daar gingen dumpen... Perfect festival voor zo'n band.)

MELT-festival komt vandaag ook met nieuwe namen. Zou mss wel The XX kunnen zijn. En dan vandaag ook aangekondigd voor Werchter.
Ik hoop er alleszins op :D

MELT-festival komt vandaag ook met nieuwe namen. Zou mss wel The XX kunnen zijn. En dan vandaag ook aangekondigd voor Werchter.
Ik hoop er alleszins op
1f600.svg
Die stonden er twee jaar geleden pas? Ik denk niet dat die zo snelle herhaling nodig hebben hoor. Maar ik hoop met je mee!

jefferke wrote:

Wie kunnen we daar verwachten? Placebo? Belle & Sebastian? Massive Attack? Supergrass? FKA Twigs?

(Hoopte ergens dat ze Keane daar gingen dumpen… Perfect festival voor zo’n band.)

Balthazar zie ik er een dag headlinen

mattman wrote:

suomi65 wrote:

parelconfituur wrote:
Negen Euro betalen voor middelmatige cocktails en zero fucks er om geven omdat je net een subliem concert gezien hebt* check

Een Karmeliet in de Special Beers Bar tijdens Kendrik Lamar zal me zeker smaken. En achteraf helemaal geen spijt van !

Denk alleen dat de Apero rond dat uur niet meer open is.
1f609.svg

Ik zal hoedanook RAP van de weide af zijn als de Kendrik begint
1f642.svg

Zelfs een fris pintje buiten de weide is dan welkom ?

Blood Orange op Melt, dat is pas een wishlist naam.
Ik hoop dat er op, maar is een typische Dour-naam
vrees ik.

Ook Loyle Carner aangekondigd daar. Zie ik ook wel doorkomen. FKA Twigs ook voor Melt en Pohoda vandaag.

Ik begin me echt af te vragen wat Werchter met Placebo gaat doen dit jaar. Vandaag is bevestigd dat het nieuw album er effectief komt, ze touren rond Werchter ( zitten wel in Spanje begin juli, maar er zit een week tussen die twee gigs)

Het zou toch een erg mooie sub zijn voor zondag. Dat....of ze headlinen gewoon Zottegem of Cactus. ( gezien hun tour schedule houd dat meer steek)
Also: ik snap echt niet dat Main Square met die line up nu al zo goed als uitverkocht is. Fransen zijn raar volk.

While she sleeps dan vrijdag mee in het pakketje :D Nog van Jera on air lijkt Loathe mij wel een leuke naam voor op de slope. Hun laatste nummer heeft heel veel weg van deftones dus zou ook perfect op graspop kunnen. Maar is wel een band die wordt gezien als een met heel veel groeipotentieel en een eigen sound. Hopelijk ook te ontdekken op de Slope dus :D. Vorig jaar hadden JOA en Werchter twee namen gedeeld, Parkway drive en Our last Night. Zeker de laatste was absoluut geen voor de hand liggende aangezien dat een weinig spannende band is.

Dit jaar lijken While She sleeps, Neck Deep, PUP en Loathe mij de grootste kanshebbers :)

Users who are viewing this thread