Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

While she sleeps dan vrijdag mee in het pakketje ? Nog van Jera on air lijkt Loathe mij wel een leuke naam voor op de slope. Hun laatste nummer heeft heel veel weg van deftones dus zou ook perfect op graspop kunnen. Maar is wel een band die wordt gezien als een met heel veel groeipotentieel en een eigen sound. Hopelijk ook te ontdekken op de Slope dus :D. Vorig jaar hadden JOA en Werchter twee namen gedeeld, Parkway drive en Our last Night. Zeker de laatste was absoluut geen voor de hand liggende aangezien dat een weinig spannende band is.

Dit jaar lijken While She sleeps, Neck Deep, PUP en Loathe mij de grootste kanshebbers ?

while she sleeps stond vorig jaar al op graspop, dit jaar is werchter dus voor de hand liggend . neck deep zou ik graag op graspop zien, maar snap wel helemaal waarom die perfect op werchter passen.

jefferke wrote:
Op het Cactus front blijft het stil, ‘stelen’ jaarlijks wel wat moois.

Wie kunnen we daar verwachten? Placebo? Belle & Sebastian? Massive Attack? Supergrass? FKA Twigs?

(Hoopte ergens dat ze Keane daar gingen dumpen… Perfect festival voor zo’n band.)
Keane op de Stereophonics spot zoals in 2018, pintje in de hand, zonneke op de bol, meeblèren met die oude hits. Dat mag toch ook eens op RW :lol:

Iemand zei dat pup op een punkfestival zou staan in België ergens begin augustus. De naam wel kwijt.

Nog niet veel genoemd maar Dido lijkt mij ook te kunnen in the barn ofzo en is in de buurt. Tourschema heeft nog een opening tijdens werchter.

While she sleeps dan vrijdag mee in het pakketje ? Nog van Jera on air lijkt Loathe mij wel een leuke naam voor op de slope. Hun laatste nummer heeft heel veel weg van deftones dus zou ook perfect op graspop kunnen. Maar is wel een band die wordt gezien als een met heel veel groeipotentieel en een eigen sound. Hopelijk ook te ontdekken op de Slope dus :D. Vorig jaar hadden JOA en Werchter twee namen gedeeld, Parkway drive en Our last Night. Zeker de laatste was absoluut geen voor de hand liggende aangezien dat een weinig spannende band is.

Dit jaar lijken While She sleeps, Neck Deep, PUP en Loathe mij de grootste kanshebbers ?

als ik vanuit de JOA line-up mag kiezen zie ik Life Of Agony en NOFX nog komen, daarbij Gojira nog een dan hebben we en mooi rijtje stevige namen

Life of Agony speelt al op Alcatraz in Kortrijk en hebben zelfs in hun hoogdagen met River Runs Red niet eens op Werchter gestaan. Aangezien het overduidelijk begint te worden dat er dit jaar geen outdoor editie van Groezrock komt, zie ik NOFX naar Graspop verkassen. Daar hebben ze dit jaar al een stevig rijtje punk acts: The Offspring, Good Riddance, Anti-Flag en Lagwagon. NOFX zou een zeer mooie 'first timer' zijn op de jubileumeditie van GMM.

Ik zag net The Black Crowes op hun Facebookpagina een beetje teasen met een videootje van hun allereerste show in Europa (Pinkpop '90). Lijkt me ook wel een aangename verrassing!

Dan toch liever The Black Keys die in juni een nieuw album uitbrengen. Zou een ijzersterke co-head zijn voor vrijdag.

Admiral Freebee komt ook met een nieuw album en gaat deze zomer enkele shows spelen. Zou perfect zijn voor een vroege spot.

Ze lijken Eefje de Visser ook enorm te pushen in België. Helemaal terecht vind ik, wat ook die nieuwe muziek is erg sterk. Hopelijk staat ze ook op Rock Werchter!

Ze lijken Eefje de Visser ook enorm te pushen in België. Helemaal terecht vind ik, wat ook die nieuwe muziek is erg sterk. Hopelijk staat ze ook op Rock Werchter!

Gaan ze niet missen denk ik. Kan je op veel posities kwijt. Dat ze haar Bazart vriendjes wel niet meeneemt.

Sum 41 ook op de Lokerse. Moet geen tekeningetje bij dat de tickets voor zondag niet slecht verkopen lijkt me.

FKA Twigs nu ook op Roskilde. Op de vrijdag. Weet niet wat dit betekent voor RW. Please, laat haar op de donderdag staan!

Angel Olsen op de donderdag (doet ook nog Vida), Kacey Musgraves ook op donderdag (vrijdag DTRH), Girl in Red donderdag (en idem, vrijdag DTRH), Squid (woensdag) zijn degene die ik verwacht op RW. FKA kan enkel nog donderdag en dat kan perfect.
Zou RW Fatamatou Diawara aandurven, of is dat eerder Couleur Cafe? (AB wel nog niet vol)

FKA Twigs nu ook op Roskilde. Op de vrijdag. Weet niet wat dit betekent voor RW. Please, laat haar op de donderdag staan!

Dromen mag natuurlijk, maar stel je voor dat je in de Barn in een rijtje Wilco, FKA Twigs (die duidelijk niet voor een lage spot komt) en Beck krijgt. Zou typisch RW zijn en straf tegelijk.

mattman wrote:

Dromen mag natuurlijk, maar stel je voor dat ze in de Barn in een rijtje Wilco, FKA Twigs (die duidelijk niet voor een lage spot komt) en Beck krijgt. Zou typisch RW zijn en straf tegelijk.

Dat zou idd ijzersterk zijn, oef. Bijna te mooi om waar te zijn.

Het is toch echt wel eerder afschrijven nu? Er zijn niet zo veel artiesten die 4 dagen op rij spelen, dat ik me niet kan voorstellen dat FKA Twigs dat wel gaat doen met haar fysieke show.
En omdat Jazebel het ook al gewoon gezegd heeft.

Users who are viewing this thread