En tot slot nog als argument toevoegen: waardering bij muziekliefhebbers. The Strokes worden hier op het forum al jaren genoemd op elke mogelijke wishlist van elk mogelijk festival. Dat zal zeker komen door de exclusiviteit, maar ook door het feit dat The Strokes een gewaardeerde band zijn onder muziekliefhebbers.
Op dat vlak kan je hen (op een ander niveau) vergelijken met pakweg Radiohead. Als je enkel kijkt naar aantal streams, naar volle festivalweides, naar aantal grote hits,… dan is Radiohead eigenlijk een relatief ‘kleine’ headliner als je het vergelijkt met de absolute toppers. Maar toch rekent iedereen Radiohead bij de absolute headliners en zal niemand die status in vraag stellen. Waarom? Omdat ze enorm gewaardeerd worden door een heleboel muziekliefhebbers. Dat telt ook mee voor een festival als Werchter, denk ik.
En dat is iets wat MCR niet heeft. Hier op het forum is er (quasi?) niemand die een (co)-headlinerstatus voor MCR verdedigt. Zelfs de liefhebbers niet. Dat is volgens mij voldoende argument voor waarom het ook niet zal gebeuren.
Dan zal ik daar wel de enige in zijn die een (co)-headlinerstatus maar al te graag zou zien voor een band als MCR. Ze zouden perfect passen op de dag van Twenty One Pilots, hier komt immers ook het zelfde publiek op af.