Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Rock Torhout wrote:
Ik zeg zo maar wat: Sum 41 – Volbeat – My Chemical Romance – System of a Down (als Volbeat dat aanvaardt tenminste). Voor sommigen (@mattman) een horrordag, maar wel eentje die zal verkopen.

Dan heeft een RW het inderdaad gewoon opgegeven ja. Dit is iets wat ik een Nova Rock of Reading wel zie doen, maar Rock Werchter heeft toch iets meer waardigheid. Maar ja, het zou wel goed verkopen denk ik.

Ik zou dat, minus Volbeat, dan weer fantastisch vinden.

mattman wrote:

Rock Torhout wrote:
Ik zeg zo maar wat: Sum 41 – Volbeat – My Chemical Romance – System of a Down (als Volbeat dat aanvaardt tenminste). Voor sommigen (@mattman) een horrordag, maar wel eentje die zal verkopen.

Dan heeft een RW het inderdaad gewoon opgegeven ja. Dit is iets wat ik een Nova Rock of Reading wel zie doen, maar Rock Werchter heeft toch iets meer waardigheid. Maar ja, het zou wel goed verkopen denk ik.

Ik zou dat, minus Volbeat, dan weer fantastisch vinden.
Blijf er toch wel bij dat ik SOAD niet als aflsuiter van RW zie. Daar gaat sowieso nog iets na komen.
(Wat niet wegneemt dat SOAD de grootste headliner van die dag zou zijn).

James wrote:

riklav wrote:
Ik verwacht met de hele grote hype van MCR dat ze binnen een mum van tijd zouden uitverkopen op werchter. Dit zie ik The Strokes nog niet echt doen. (Al is deze mening natuurlijk ook wel vasgesteld met de bias die ik heb, ik ben immers ook fan van MCR)

Hoe bedoel je ‘zouden uitverkopen op werchter’?
Je gelooft toch zelf niet dat zij binnen een mum van tijd een dag uitverkopen op een festival als Werchter..?
Dat laatste lukt een band als Pearl Jam niet eens.

Als het een Benelux exlusive show zou zijn schat ik de kans hoog dat dit zou lukken. Ik weet dat mensen over de hele wereld vliegtickets gekocht hebben om er in Engeland bij te zijn.

Uitverkopen gaan ze niet doen, maar bij een benelux exclusive show gaat er sowieso heel wat volk komen opdagen. Ik ken al minstens acht Nederlanders die de oversteek naar Belgie zouden maken voor die band.

Wat die constante discussie betreft hier of ze waardig of onwaardig zijn om op de heilige wei van Werchter te staan ga ik wel kappen denk ik. Je mag nog de streamdata en social media stats aandragen die tonen dat die band in het buitenland groter is dan The Strokes, die band mag nog een stadion in de UK binnen het half uur uitverkopen...maakt niet uit, dit is Belgie en hier zijn ze hoogstens een plekje om 16 u waard of gewoon liever niet voor sommigen.

Mijn opinie is...we zien wel. Ik hoop dat ze er staan, zelfs al heeft het heilige orakel van Delp..Efestivals blijkbaar gezegd dat dat niet zo zal zijn. We zullen zien of Werchter die band gaat skippen als ze twee a drie dagen later op een uurtje of drie rijden spelen.

Grote kans dat MCR er staat lijkt me. Als ze er staan zal dat waarschijnlijk gewoon op een subpositie of iets lager zijn. Ze zouden wel gek zijn de band te laten lopen.

Zou mooi zijn als ze vanmiddag al in het pakketje zitten!!!!

. Ze zouden wel gek zijn de band te laten lopen

Een band kan natuurlijk ook te veel eisen, zowel financieel als qua plaats op de affiche, in dat geval is het festival imo net beter af door de band te laten schieten. Om maar iets te zeggen: mocht Faith no more enkel willen komen voor een absolute headlinespot, zouden die wellicht ook niet geboekt worden door Rock Werchter. Het is een fantastische boeking, wetende dat er nog 2 co-headliners staan die dag, maar als een band meer eist dan ze waard zijn, boek je ze beter niet. Als MCR een headline positie zou eisen, zou RW wel gek zijn om ze wél te boeken. Zo zie ik het toch.

zoizo zit MCR niet in de lijst met namen vandaag. MCR doet enkel aankondigingen op data die te maken hebben met de wiccan kalender, volgende data in deze kalender zijn 31 januari of 1 februari. Dit zorgt voor een bepaalde sfeer en imago etc etc. Met andere woorden :MCR wordt enkel aangekondigd als zij het zeggen.

zoizo zit MCR niet in de lijst met namen vandaag. MCR doet enkel aankondigingen op data die te maken hebben met de wiccan kalender, volgende data in deze kalender zijn 31 januari of 1 februari. Dit zorgt voor een bepaalde sfeer en imago etc etc. Met andere woorden :MCR wordt enkel aangekondigd als zij het zeggen.
Wat een belachelijk iets...

Dat alleen al lijkt me een goeie reden om ze niet te willen boeken :lol:

Hoe belangrijk kan je jezelf als band vinden...

xydroh wrote:

Dat alleen al lijkt me een goeie reden om ze niet te willen boeken
1f606.svg

Wat voor gezever is dat nu. Dus gewoon omdat een band wat extra moeite doet/ een beetje theatraal ( schrappen wat past) als het op aankondigen aankomt is dat een reden om ze niet te willen?

xydroh wrote:

1f606.svg
Inderdaad, ga dan maar op 1 of andere wiccandag in de Lotto Arena spelen ofzo.

pigital wrote:

parelconfituur wrote:
Sum 41-My Chemical Romance-Faith no More-21 Pilots-Kendrick Lamar

Ik vraag me eigenlijk oprecht af of ze FNM niet als tegenhanger van KL of 21P in de Barn gaan zetten.

Lijkt mij geweldig, maar ben bang dat het dan wel wat druk wordt in de Barn.
We schuwen toch al lang niet meer om een beetje te zweten en lekker te plakken tegen elkaar in de Barn ;-)
Maar dat kan goed zijn! Weet eigenlijk niet zo goed hoeveel volk FNM zou lokken.

Rock Torhout wrote:

xydroh wrote:

1f606.svg

Wat voor gezever is dat nu. Dus gewoon omdat een band wat extra moeite doet/ een beetje theatraal ( schrappen wat past) als het op aankondigen aankomt is dat een reden om ze niet te willen?

Inderdaad... Wees maar zeker dat bands als The Strokes, Thom Yorke, Kendrick Lamar, System Of A Down, Pearl Jam veel bizzardere eisen hebben in hun contract. (in before: ja misschien zijn ze wel een kleinere band maar die discussie duurt al lang genoeg).

Geef mij straks maar:
Anderson Paak, Rise Against, Lorde, Incubus, The Hives, IDLES, Angie McMahon.

Verwacht dat de overige grote naam op vrijdag en zondag wel een aparte aankondiging zullen krijgen, ongeacht wie het word.

Rock Torhout wrote:

xydroh wrote:

1f606.svg

Inderdaad, ga dan maar op 1 of andere wiccandag in de Lotto Arena spelen ofzo.

Werchter mag inderdaad alleen maar artiesten boeken waar geen randje af is en die geen vreemde eisen stellen.

Line-up van Werchter:

Dat wist ik niet. Gaaf!
Dat heeft wel wat

Dan even afwachten tot een week waar het beter past. Volgende week dan wellicht.

Users who are viewing this thread