Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Excuses. Die hele emo periode van de jaren 00 geeft mij nog altijd de kriebels. Heb die bands nooit echt serieus kunnen nemen. Als ze aangekondigd worden wens ik de fans veel plezier. Ik amuseer me dan wel aan the brewery/in de tenten!

En nu terug allemaal blij, want over 45min krijgen we nieuwe namen! Hopen op een groot pakketje namen!

Juist, ik was vergeten dat mopjes maken gevaarlijk is. Excuses.

Om ook even een gokje te doen voor straks: Sum 41, Beck, Foals, Incubus, Cage the elephant, Brutus, Michael Kiwanuka, Gojira, Rag 'n bone man (+ nog wat).

In de komende weken dan nog ruimte voor o.m. Tame Impala, Volbeat en meer.

ik gok op:

while she sleeps, sum 41, gojira dat is het zowat voor de stevige namen

tones and I, foals, beck, cage the elephant, equal idiots, fontaines, avalanches, King Gizzard & The Lizard Wizard

parelconfituur wrote:

Rock Torhout wrote:

xydroh wrote:
zoizo zit MCR niet in de lijst met namen vandaag. MCR doet enkel aankondigingen op data die te maken hebben met de wiccan kalender, volgende data in deze kalender zijn 31 januari of 1 februari. Dit zorgt voor een bepaalde sfeer en imago etc etc. Met andere woorden :MCR wordt enkel aangekondigd als zij het zeggen.

Dat alleen al lijkt me een goeie reden om ze niet te willen boeken
1f606.svg

Wat voor gezever is dat nu. Dus gewoon omdat een band wat extra moeite doet/ een beetje theatraal ( schrappen wat past) als het op aankondigen aankomt is dat een reden om ze niet te willen?

Inderdaad… Wees maar zeker dat bands als The Strokes, Thom Yorke, Kendrick Lamar, System Of A Down, Pearl Jam veel bizzardere eisen hebben in hun contract. (in before: ja misschien zijn ze wel een kleinere band maar die discussie duurt al lang genoeg).

Geef mij straks maar:
Anderson Paak, Rise Against, Lorde, Incubus, The Hives, IDLES, Angie McMahon.

Verwacht dat de overige grote naam op vrijdag en zondag wel een aparte aankondiging zullen krijgen, ongeacht wie het word.

Hoe groter de band, des te soberder ze meestal zijn.
Pink was jammer genoeg de negatieve uitzondering vorig jaar. Ook entourage Ed Sheeran had stevige eisen bij zijn los concert op de weide.

om nog een laatste keer over MCR te beginnen en dan zwijg ik :p

omdat MK stadium zo snel 2 keer uitverkocht vandaag is ticketmaster/livenation (de werkgever van de bron die dit zegt ) aan het kijken voor een 3e stadium in te plannen die ofwel vanavond ofwel maandag in verkoop zal gaan.

zoizo zit MCR niet in de lijst met namen vandaag. MCR doet enkel aankondigingen op data die te maken hebben met de wiccan kalender, volgende data in deze kalender zijn 31 januari of 1 februari. Dit zorgt voor een bepaalde sfeer en imago etc etc. Met andere woorden :MCR wordt enkel aangekondigd als zij het zeggen.
Moet nu net toeval zijn dat volgende week vrijdag de planeten op één lijn liggen, de tarrot-kaarten positief zijn en het in de sterren geschreven staat dat er volgende week hoogstwaarschijnlijk wéér namen zullen bekend gemaakt worden voor Werchter!

xydroh wrote:

Moet nu net toeval zijn dat volgende week vrijdag de planeten op één lijn liggen, de tarrot-kaarten positief zijn en het in de sterren geschreven staat dat er volgende week hoogstwaarschijnlijk wéér namen zullen bekend gemaakt worden voor Werchter!

Moh, een echte astroloog / waarzegger onder ons! Hoe ziet mijn toekomst er uit?

Lijstje voor vandaag; dat uitsluitend gebaseerd is op mijn persoonlijke wensen maar wel semi-mogelijk is, denk ik :)

Sum 41, Beck, Incubus, Belle and Sebastian, Johnny Marr, Jarvis Cocker

riklav wrote:

James wrote:

riklav wrote:
Ik verwacht met de hele grote hype van MCR dat ze binnen een mum van tijd zouden uitverkopen op werchter. Dit zie ik The Strokes nog niet echt doen. (Al is deze mening natuurlijk ook wel vasgesteld met de bias die ik heb, ik ben immers ook fan van MCR)

Hoe bedoel je ‘zouden uitverkopen op werchter’?
Je gelooft toch zelf niet dat zij binnen een mum van tijd een dag uitverkopen op een festival als Werchter..?
Dat laatste lukt een band als Pearl Jam niet eens.

Als het een Benelux exlusive show zou zijn schat ik de kans hoog dat dit zou lukken. Ik weet dat mensen over de hele wereld vliegtickets gekocht hebben om er in Engeland bij te zijn.

Uitverkopen gaan ze niet doen, maar bij een benelux exclusive show gaat er sowieso heel wat volk komen opdagen. Ik ken al minstens acht Nederlanders die de oversteek naar Belgie zouden maken voor die band.

Wat die constante discussie betreft hier of ze waardig of onwaardig zijn om op de heilige wei van Werchter te staan ga ik wel kappen denk ik. Je mag nog de streamdata en social media stats aandragen die tonen dat die band in het buitenland groter is dan The Strokes, die band mag nog een stadion in de UK binnen het half uur uitverkopen…maakt niet uit, dit is Belgie en hier zijn ze hoogstens een plekje om 16 u waard of gewoon liever niet voor sommigen.

Mijn opinie is…we zien wel. Ik hoop dat ze er staan, zelfs al heeft het heilige orakel van Delp..Efestivals blijkbaar gezegd dat dat niet zo zal zijn. We zullen zien of Werchter die band gaat skippen als ze twee a drie dagen later op een uurtje of drie rijden spelen.

8 Nederlanders.. ? Ik ken genoeg Belgen die the barn opzoeken moesten ze op het hoofdpodium staan. Die band heeft gewoon z'n fans en ook erg veel tegenstanders. Was vroeger al zo. Als ze komen prima voor de fans, mij stoort 't niet. Kijk ik gewoon wat anders. Maar headliner, dat geloof ik niet op werchter, eerder rond een uur of 18u. Kunnen in een pakketje zitten.

Benieuwd wat we dadelijk krijgen. Ik gok op een tiental niet al te grote namen waar natuurlijk wel goede bands kunnen bijzitten.
Wat betreft placebo, zou dat niets voor cactus zijn? Van mij mogen ze direct naar werchter komen.

Nog een halfuurtje!!!!

Ik hoop voor vandaag op FKA Twigs, Sum 41, Tyler the Creator, Belle and Sebastian, The Avalanches, Johnny Marr en Lana Del Rey.

Zolang Gojira er straks maar tussenzit, dan ben ik tevreden. Alleen al om het gezicht te zien op de festivalweide bij sommige mensen tijdens dat concert wil ik ze al op Werchter hebben. Daarnaast zijn ze live ook verdomd goed en ben ik er fan van, dus dat is ook mooi meegenomen.

Verder worden er een hoop mooie dingen genoemd dus ben benieuwd wat er van tussenzit.

En om toch ook mijn input over de My Chemical Romance situatie maar even te zeggen(populair ding lijkt het op): liever niet. Echt niet m'n ding en ik vrees ook steeds meer dat ze een hoge spot dan zouden innemen en dan al helemaal niet, want dat zou betekenen dat ik er waarschijnlijk bij sta te kijken(want wil alle echte headliners graag zien muv 21 Pilots, dus zal vaak in het voorvak te vinden zijn dan).

Ik zag gisteren de grote beer, zouden we bear 's den krijgen?
Het enige wat ik me herinner van de show van MCR tientallen jaren geleden is hoe erg de zanger z'n best deed om niet toonvast te zingen... Ik hoop alleszins dat het bewust was..

Vrijdag 16u. Dat is namen noemen voor Rock Werchter. De lijst nieuwelingen oogt bijzonder sterk, zeer gevarieerd ook. Beck, The Lumineers, Rag’n’Bone Man en Black Pumas worden aan de line-up van donderdag 2 juli toegevoegd. Eerder deze week werden The Strokes bevestigd voor vrijdag 3 juli. Daar komt nu ook Lewis Capaldi bij. Nieuw voor zaterdag zijn Anderson .Paak and the Free Nationals, Dermot Kennedy en Keane. De zondag line-up wordt aangevuld met Volbeat, Sum 41, Meute en The Pretty Reckless.

Vrijdag 16u. Dat is namen noemen voor Rock Werchter. De lijst nieuwelingen oogt bijzonder sterk, zeer gevarieerd ook. Beck, The Lumineers, Rag’n’Bone Man en Black Pumas worden aan de line-up van donderdag 2 juli toegevoegd. Eerder deze week werden The Strokes bevestigd voor vrijdag 3 juli. Daar komt nu ook Lewis Capaldi bij. Nieuw voor zaterdag zijn Anderson .Paak and the Free Nationals, Dermot Kennedy en Keane. De zondag line-up wordt aangevuld met Volbeat, Sum 41, Meute en The Pretty Reckless.

Blij met Anderson Paak, Keane en Sum41.
Voor de rest wat meh.

Users who are viewing this thread