Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.348
5.901
<twitter-widget class="twitter-tweet twitter-tweet-rendered" id="twitter-widget-0" style="position: static; visibility: visible; display: block; transform: rotate(0deg); max-width: 100%; width: 550px; min-width: 220px; margin-top: 10px; margin-bottom: 10px;" data-tweet-id="1124320283740053504"></twitter-widget>
<script async="" src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Dat klinkt als een groot gedeelte, maar als het percentage voor dagtickets tegen de 100% ligt zoals deze post suggereert, valt het voor de combi's nog wel mee uiteindelijk. Denk ik.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.348
5.901
Maar goed, reactie op de aankondiging van vandaag: onze gebeden zijn gehoord! Nouja, niet allemaal, want de donderdag Main is nog steeds een shitshow, en het tijdschema kan nooit iedereen tevreden stellen, maar toch: een nette dosis namen erbij op donderdag en goeie settijden voor The Cure en Tool. Ik ben tevreden!

Enige waar ik dan wel weer van baal is dat Snarky Puppy volledig overlapt met The Cure, dat vind ik een erg nare clash die ik niet zag aankomen. Denk dat ik toch de eerste helft van The Cure ga opofferen. Gelukkig spelen ze lang genoeg en kan ik toch een beetje van allebei genieten....

Verder lijken de clashes mee te vallen. TGTBTQ en Florence is wel jammer, maar zal er niet heel rouwig om zijn. Elbow zal ik ook moeten missen, aangezien mijn vriendin juist voor Pink meekomt. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat zelf zelden luister, ik zou er vooral heengaan op basis van het enthousiasme hier. Gemiste kansen, maar niet heel dramatisch dus.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Ik vind het vooral gewoon erg fijn dat Werchter negatieve feedback zo serieus neemt, trouwens.

Dit mag wel gezegd worden. We hadden genoeg redenen om te klagen maar dit is zeker erg netjes gedaan. Ook goed dat ze in hun persbericht de negatieve reacties even noemen.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Bravo Bravo Bravo Werchter, de gebeden zijn inderdaad gehoord. Menig festival zou er schijt aan hebben gehad en het gewoon doorgezet hebben, maar één actie als deze vind ik zeer netjes. Erg blij met de Black Box Revelation, een reden om vroeg op die dag op het festival terrein te zijn. Sure, rest van de namen doen me vrij weinig, maar ik ben blij dat ze het geprobeerd hebben op te lossen. Geeft je in ieder geval het gevoel dat ze niet geen ene klote geven om hun bezoekers en het dus zoals hierboven al genoemd serieus nemen.

Op paar plekken na erg blij met het tijdschema. Meeste is al gezegd, maar ook in ben blij met de tijden op vrijdag van The Cure en Tool, en ook met de tijd die Muse speelt. Heb op dit eerste oog maar één echte clash, en dat is Nothing but Thieves tegenover Kurt Vile. Snarky Puppy had ik graag gezien, maar The Cure krijgt er natuurlijk de voorkeur over.

Nu langzaamaan maar eens een spoorboekje gaan samenstellen.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
Inderdaad heel netjes aangepakt van werchter.
Open communicatie over zowel de reden van het bijvoegen van namen als een duidelijke mededeling dat er extra dagtickets bijkomen (of het er nu 1000 zijn, daar zouden ze nog van kunnen afwijken, maar als je over de rest zo open bent wil ik zelfs dat geloven).

Met The Vintage Caravan, Black Box en Mogwai echt nog wel fijne toevoegingen.

Verder ben ik uiteraard blij met de finale bevestiging van de lange speeltijden en volgorde van The Cure en Tool. Ohhh wat kijk ik daar naar uit!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.148
1.182
Na vele jaren was mijn vertrouwen in de organisatie deze jaargang wat gekrenkt, maar dat gevoel is nu volledig verdwenen. Zeer mooie reactie van de organisatie! Zonet mijn combiticket, campingticket en drank/eetbonnen gekocht, ik ben weer een fiere Werchterganger!

Natuurlijk blijf ik de line-up minder vinden dan voorgaande jaren, maar als je vergelijkt met andere majors in Europa dit jaar, dan doet Rock Werchter het gewoon zeer goed, misschien zelfs beste line-up?

Mogwai, The Vintage Caravan, Black Box Revelation (hoe laag staan die geprogrammeerd zeg?) en Geike zijn uitstekende toevoegingen!

P!nk 1 uur en 50 minuten, Muse 2 uur en half, The Cure twee uur en een kwartier en Mumford & Sons, Florence + the Machine, Bastille en Tool elk een uur en half, zeer proper dit. Ook Underworld, New Order, Paul Kalkbrenner, Robyn, Kylie Minogue, Elbow, The Good, the Bad and the Queen... krijgen ruim de tijd in de tenten, sommige zelfs anderhalf uur! Mooie timetable, echt! Clashes zijn er altijd natuurlijk, nu maar eens het blokkenschema invullen. De clash Miles Kane / Strand of Oaks is mij, zoals gevreesd, al opgevallen :) Zeal & Ardor zal ik onverhoopt toch kunnen zien, dat viel mij ook meteen op!

 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Kudo’s aan Werchter. Had echt niet verwacht dat ze zouden bijdraaien en ook openbaar hun fout toegeven. Misschien lezen ze toch mee op dit forum ;) En Muse gaat 2,5 uur spelen ? Dan komen der vast een hoop oude hits voorbij! ?
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
Top dat men luistert naar kritieken en hopen dat er lessen geleerd zijn. Verder erg content met blokkenschema. Slechts 1 clash waar ik enorm van baal, had Bear's Den graag gezien maar clash met TDCC, valt in laatste voordeel.

Veel plezier met dat zwangere jochie (wat een bagger is dat) maar ga zeker luisteren naar Vitage Caravan en Geike en als VC niks is lopen we rustig door naar BBR, niks mis mee
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Veel plezier met dat zwangere jochie (wat een bagger is dat) maar ga zeker luisteren naar Vitage Caravan en Geike en als VC niks is lopen we rustig door naar BBR, niks mis mee
Zwangere Guy bagger vinden maar wel vervolgens mee Zoutelande gaan zingen... Smaken verschillen zeker :-D Ben in ieder geval heel blij met de toevoeging van BBR, ZG en Mogwai. Maken voor mij de donderdag echt wel meer dan oke. Omdat er doorheen het hele weekend voor mij amper clashes zijn (op Denzel Curry/Nothing But Thieves na) wordt het weeral een geweldige editie. Heb er al zin in!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.148
1.182
Kirsch wrote:
Veel plezier met dat zwangere jochie (wat een bagger is dat) maar ga zeker luisteren naar Vitage Caravan en Geike en als VC niks is lopen we rustig door naar BBR, niks mis mee

Zwangere Guy bagger vinden maar wel vervolgens mee Zoutelande gaan zingen… Smaken verschillen zeker
1f600.svg
Ben in ieder geval heel blij met de toevoeging van BBR, ZG en Mogwai. Maken voor mij de donderdag echt wel meer dan oke. Omdat er doorheen het hele weekend voor mij amper clashes zijn (op Denzel Curry/Nothing But Thieves na) wordt het weeral een geweldige editie. Heb er al zin in!

Volgens mij brengt Geike solo 'Zoutelande' niet hoor :) Haar eigen muziek is heel wat alternatiever. Ik zou haar optreden graag zien, maar het valt wel samen met Maribou State natuurlijk...
 

jarne

Support act
14 feb 2013
964
290
Ouwe Rockert wrote:

jarne wrote:
Misschien is de reden dat we zo’n late time-table krijgen dat ze hun ‘fout’ inzien in verband met de donderdag en toch nog wat bands proberen te boeken voor op de slope/deftig programma. Of is dit wishful thinking?


Ik hoop ook op toch nog een paar bands op de Slope en misschien 1 of 2 bands eerder op de mainstage zodat er toch nog een middagprogramma is..

Is nog meer dan 2 maand en half… Zo laat is dat nu ook niet eigenlijk hé?

En ik zou toch stoppen met hopen op meerdere bands hoor, jullie gaan gewoon telleurgesteld zijn… Denk je nu echt dat Pink gaat bijdraaien omdat RW “onverwachts” (yeah right…) veel commentaar kreeg op dit.

Ben toch enorm blij dat ik ben blijven hopen :D Door een broodnodige portie gitaren toe te voegen met Mogwai en Black Box maken ze er toch nog een mooie dag van. De tenten zijn zelfs best sterk. Black Box stond twee jaar geleden om 17:30 op de main stage tussen Bring Me The Horizon en At The Drive In. Nu als opener van de KlubC. Ook Mogwai zo vroeg is heel straf.

Wat ik ook best grappig vind is dat ze alle nieuwe namen gewoon achteraan de line-up hebben gezet op de affiche. Dus BBR, Mogwai, Zwangere allemaal onder Kidcutup en Bang Bang Romeo. Ook wel mooi van die artiesten om hier geen probleem van te maken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Jullie lijken precies geen rekening te houden met het feit dat dit last minute toevoegingen zijn. Als ik afga op dat persbericht dan was alles zo goed als geregeld volgens hen (en dus vermoedelijk ook het tijdschema) en hebben ze pas nadien beslist om die donderdag nog wat op te vullen. Wat ik wil zeggen is dat ze het P!nk-management hebben kunnen overtuigen om ten eerste die tenten op een normaal uur te laten starten en de Slope toch nog open te doen. Dit resulteert in dat acts als Mogwai en Zwangere Guy (zeer vroeg) en Black Box Revelation (normaal een mainstage-band) op best vreemde plaatsen zijn terecht gekomen aangezien volgens mij het tijdschema begin maart al vast lag. Mogwai is daarenboven trouwens geen vreemde toevoeging want die touren gewoon mee met The Cure deze zomer.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.348
5.901
Jullie lijken precies geen rekening te houden met het feit dat dit last minute toevoegingen zijn. Als ik afga op dat persbericht dan was alles zo goed als geregeld volgens hen (en dus vermoedelijk ook het tijdschema) en hebben ze pas nadien beslist om die donderdag nog wat op te vullen. Wat ik wil zeggen is dat ze het P!nk-management hebben kunnen overtuigen om ten eerste die tenten op een normaal uur te laten starten en de Slope toch nog open te doen. Dit resulteert in dat acts als Mogwai en Zwangere Guy (zeer vroeg) en Black Box Revelation (normaal een mainstage-band) op best vreemde plaatsen zijn terecht gekomen aangezien volgens mij het tijdschema begin maart al vast lag. Mogwai is daarenboven trouwens geen vreemde toevoeging want die touren gewoon mee met The Cure deze zomer.

Hoezo denk je dat mensen daar geen rekening mee houden? Volgen mij snapt iedereen prima dat wat er aan de hand is en dat de ongebruikelijke volgorde veroorzaakt wordt door precies wat jij beschrijft, maar dan nog steeds is het mooi dat ze zulke acts hebben weten te vinden, die geen issue maken van een lagere plek op het affiche dan ze normaal gesproken zouden verdienen. Ze zullen ongetwijfeld wel gewoon hun standaard bedrag vangen dus in die zin maakt het ook niet veel uit, maar ik lees ook eigenlijk alleen maar lof aan Werchter om deze bands op deze posities :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.509
Pfoe, 1,5 uur Bastille. Dat is een enorm zure appel om doorheen te bijten te zeg. Gelukkig bevat die donderdag inmiddels genoeg leuke alternatieven.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.348
5.901
Pfoe, 1,5 uur Bastille. Dat is een enorm zure appel om doorheen te bijten te zeg. Gelukkig bevat die donderdag inmiddels genoeg leuke alternatieven.

Precies, gewoon weggooien die appel. Als Brockhampton en Paul Kalkbrenner ook je ding niet zijn, is het altijd nog een goed moment om eens even lekker uitgebreid te gaan eten naast het terrein :lol:
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
neracroft wrote:

Ouwe Rockert wrote:

jarne wrote:
Misschien is de reden dat we zo’n late time-table krijgen dat ze hun ‘fout’ inzien in verband met de donderdag en toch nog wat bands proberen te boeken voor op de slope/deftig programma. Of is dit wishful thinking?


Ik hoop ook op toch nog een paar bands op de Slope en misschien 1 of 2 bands eerder op de mainstage zodat er toch nog een middagprogramma is..


Is nog meer dan 2 maand en half… Zo laat is dat nu ook niet eigenlijk hé?

En ik zou toch stoppen met hopen op meerdere bands hoor, jullie gaan gewoon telleurgesteld zijn… Denk je nu echt dat Pink gaat bijdraaien omdat RW “onverwachts” (yeah right…) veel commentaar kreeg op dit.

Ben toch enorm blij dat ik ben blijven hopen
1f600.svg
Door een broodnodige portie gitaren toe te voegen met Mogwai en Black Box maken ze er toch nog een mooie dag van. De tenten zijn zelfs best sterk. Black Box stond twee jaar geleden om 17:30 op de main stage tussen Bring Me The Horizon en At The Drive In. Nu als opener van de KlubC. Ook Mogwai zo vroeg is heel straf.

Wat ik ook best grappig vind is dat ze alle nieuwe namen gewoon achteraan de line-up hebben gezet op de affiche. Dus BBR, Mogwai, Zwangere allemaal onder Kidcutup en Bang Bang Romeo. Ook wel mooi van die artiesten om hier geen probleem van te maken.

 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
daanvandingenen wrote:

Kirsch wrote:
Veel plezier met dat zwangere jochie (wat een bagger is dat) maar ga zeker luisteren naar Vitage Caravan en Geike en als VC niks is lopen we rustig door naar BBR, niks mis mee


Zwangere Guy bagger vinden maar wel vervolgens mee Zoutelande gaan zingen… Smaken verschillen zeker
1f600.svg
Ben in ieder geval heel blij met de toevoeging van BBR, ZG en Mogwai. Maken voor mij de donderdag echt wel meer dan oke. Omdat er doorheen het hele weekend voor mij amper clashes zijn (op Denzel Curry/Nothing But Thieves na) wordt het weeral een geweldige editie. Heb er al zin in!

Volgens mij brengt Geike solo ‘Zoutelande’ niet hoor
1f642.svg
Haar eigen muziek is heel wat alternatiever. Ik zou haar optreden graag zien, maar het valt wel samen met Maribou State natuurlijk…

Dankje !! Wat ik van haar solo geluisterd heb klinkt erg lekker. En ja dan een keer vreemd gaan met een heel fout Zeeuws coverbandje in Zoutelande, wat zullen we zeggen, iedereen heeft recht op fouten maken in t leven.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.514
3.007
Joslittel wrote:
Pfoe, 1,5 uur Bastille. Dat is een enorm zure appel om doorheen te bijten te zeg. Gelukkig bevat die donderdag inmiddels genoeg leuke alternatieven.

Precies, gewoon weggooien die appel. Als Brockhampton en Paul Kalkbrenner ook je ding niet zijn, is het altijd nog een goed moment om eens even lekker uitgebreid te gaan eten naast het terrein
1f606.svg
Nee man, zure appels vind ik juist lekker. Geef de vrijdag maar af aan mij als ik op de Main Stage kampeer voor Tool - The Cure en de rest van de zeer goede dagopvulling.
 

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
Tool duurt tot 02.00, erg tof! Echter de laatste bussen vertrekken naar Leuven rond 03.00.
Heeft iemand ervaring met deze bussen? Zijn deze bushaltes ver lopen vanaf het festivalterrein? m.a.w….red je het nog als Tool 02.00 stopt? Het kan natuurlijk wat uitlopen, dan nog naar die bussen lopen. Ik ben benieuwd!

Zou normaal gesproken toch moeten lukken. Het loopt meestal goed zat door bij de bussen, ook omdat vanaf middernacht doorgaans al veel mensen gaan vertrekken. Dat geeft echter geen garantie. Voor de zekerheid misschien toch maar een kwartiertje voor het einde vertrekken richting de bussen misschien?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken