Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Zoals we al wisten is de line-up op de mainstage die eerste dag een samenraapsel van wat Pink wilde meenemen - dus is het wel logisch dat er op de main niets bijkomt. Op zich nog wel mooi opgelost, en eigenlijk vind ik het schema in KlubC en The Barn wel best goed hoor die dag.

Maar die zondag is wel horror zeg: Underworld volledig samen met Muse, daar zullen veel mensen niet mee kunnen lachen. Wel een zéér mooie headline slot voor Muse: 2u30 :o

Mooi dat er nog zoveel namen zijn bijgekomen, die donderdag heeft nu buiten de mainstage een volwaardig programma, top! Straks eens rustig naar het tijdschema kijken voor de vrijdag maar op het eerste zicht zag het er goed uit.

Ga alleen zaterdag, dus enorm jammer dat zowel TGTB&TQ met Florence als Alice Phoebe Lou en Aurora clashen (waren mijn 4 favoriete acts van de dag). Verder wel mooi nieuws voor de donderdag.

Mogwai. Eindelijk !

Mooi dat ze hun fout toegeven! Zeer mooie timetable zeg! Ik koop vandaag nog tickets!

ik blijf het een aanfluiting vinden dat de main stage een groot gedeelte van de dag dicht blijft...wordt dus in de tenten en bij de slope super druk.. jammer dat Pink zo'n grote invloed heeft op een hele festivaldag zeker omdat wat voor haar staat nauwelijks main stage potentie heeft

The Cure twee uur en een kwartier en Tool anderhalf uur had ik liever ook andersom gezien (of beide twee uur oid). Voor de rest best wel wat clashes.

Toch nog blij met de namen van donderdag. Black box was echt wel top in de AB dit jaar. Wel extreem vroeg, zullen nog een ander optreden gepland hebben ergens mssn. Net gehoord op StuBru dat meer dan 80% van de tickets verkocht zijn...

ik blijf het een aanfluiting vinden dat de main stage een groot gedeelte van de dag dicht blijft…wordt dus in de tenten en bij de slope super druk..

Ik verwacht van niet. Op donderdag is het in de middag sowieso altijd kalmer en ik denk dat de Pink fans niets hebben aan de programmatie in de tenten/slope die dag. Die komen sowieso pas rond VJ/Bastille binnen.

Ik heb met vrieden besloten dit jaar toch een dagje Werchter mee te pakken, de zondag.
We zitten donderdag t/m zaterdag op Jera On Air, en toen we zagen dat Parkway Drive de zondag zou spelen op Werchter begonnen we te twijfelen daar ook heen te gaan.
Nu hebben we het tijdschema gezien en zijn toch wel overtuigd. Genoeg tijd om s'ochtends onze tenten enzo in te pakken en in de auto te leggen en richting Werchter te rijden. We zullen goed op tijd zijn om De Staat te zien, wat ook een van onze redenen is. Vanuit De Staat zullen we de hele dag alleen maar bij de Main geplakt staan, hopelijk zo ver mogelijk vooraan vanaf De Staat of evt Yungblud.

Mogwai en Vintage Caravan zijn nette toevoegingen, met name Mogwai is een grote aanwinst. Hier verdient Werchter toch veel credits mee terug.

Maar die zondag is wel horror zeg: Underworld volledig samen met Muse, daar zullen veel mensen niet mee kunnen lachen.
Beide inderdaad helemaal niets voor mij, best jammer om zo je weekend af te sluiten.. Verder eigenlijk vrij content met dit tijdschema en de laatste namen hoewel ik voorspel dat het gigantisch druk gaat zijn op de linkerkant van het veld op donderdag. Ik kan me nl. niet inbeelden dat die platte programmering op de mainstage geen invloed gaat hebben op hoe bezoekers zich gaan verplaatsen op het veld.

Mooi dat ze hun fout hebben ingezien, het zijn niet de grote namen maar we krijgen tenminste bands ipv een kermis dj.

Mooi tijdschema op het eerste zicht:
The Cure lekker lang, Tool tot 02uur, met Elbow kunnen we zonder zorgen Pink ontwijken (dat mens komt trouwens met al haar eisen en gedoe maar speelt nog geen 2uur?)
Albarn en zijn gevolg tijden Florence is ook positief maar jammer geen alternatief tijdens Macklemore.

Muse lekker lang en we kunnen New Order meepikken, top. De Staat niet zo vroeg als ik had verwacht, misschien dat ik dat nog haal.

Geen topjaar maar het tijdschema maakt een en ander goed.

Tool duurt tot 02.00, erg tof! Echter de laatste bussen vertrekken naar Leuven rond 03.00.
Heeft iemand ervaring met deze bussen? Zijn deze bushaltes ver lopen vanaf het festivalterrein? m.a.w....red je het nog als Tool 02.00 stopt? Het kan natuurlijk wat uitlopen, dan nog naar die bussen lopen. Ik ben benieuwd!

Blij met dit blokkenschema! Heel erg blij dat The 1975 niet clasht met Janelle Monáe en dat ze op tijd is gestopt voor BMTH. Voor de rest is het stiekem best wel een druk programma met wat ik allemaal wil meepakken, moet echt naar tijd zoeken om te eten xD.
Ook blij dat er nieuwe namen bij zijn gekomen voor de donderdag, ik ken er niet zo veel maar nu zijn er iig namen om te kunnen leren kennen ;).

dat mens (Pink) komt trouwens met al haar eisen en gedoe maar speelt nog geen 2uur?

Als je zo'n fysieke show speelt als zij doet dan snap ik dat op zich wel, de tijd zou ze namelijk makkelijk kunnen vullen met haar repetoir ondetussen.

<twitter-widget class="twitter-tweet twitter-tweet-rendered" id="twitter-widget-0" data-tweet-id="1124320283740053504" style="position: static; visibility: visible; display: block; transform: rotate(0deg); max-width: 100%; width: 550px; min-width: 220px; margin-top: 10px; margin-bottom: 10px;"></twitter-widget>
<script async="" src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Geen goed teken voor het aantal verkochte combi tickets lijkt me... Misschien ook maar beter ook. De dagtickets zullen er nu wel snel uitgaan.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread