Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.549
6.496
Zo’n bekendmaking word vaak dagen op voorhand klaar gezet, en die lancering gebeurd automatisch als de klok 16u slaat. Het is niet dat daar tientallen werknemers achter hun pc voor moeten zitten.

Volgens mij heeft het feestdagen argument daar ook niet zoveel mee te maken, maar meer het idee dat mensen dan met andere dingen bezig zijn en dus minder aandacht voor de bekendmaking hebben. Waardoor het marketing effect minder groot is. Maar das ook maar een idee natuurlijk, ben het wel met je eens verder.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.421
Verwacht vandaag ook nieuws van Mad Cool. Hebben gisteren hun profielfoto op o.a. Facebook veranderd. Meestal voorbode dat er iets gaat komen.
Gezien de line-up afgelopen jaar mag hier met interesse naar gekeken worden.
Die gaan eerst afkomen met de al aangekondigde headliners van Rock Werchter, denk ik. Ik vermoed dat die op heel wat organisatorische tenen hebben getrapt met de aankondigingen van bv. Pearl Jam, Arctic Monkeys en noem maar op. Ik reken op aankondigingen van Muse en Mumford & Sons daar, The Cure blijft een twijfelgeval wegens Primavera en Bilbao BBK.
 

Dweezzill

Campingartiest
25 feb 2017
52
15
Shaverion wrote:
Wat dacht je van Trash Talk 2013? Tent opener dat wel maar ook keiharde hardcore punk.

Was mooi ja!

Die gasten speelden zo luid dat er achter de Barn bij meerdere busjes het alarm op sprong. En dan de bassist die plots op de toren ging staan stage right... die toren dreeg om te vallen dus we zijn die met 4 man kunnen gaan tegenhouden. En toen die gek eraf sprong sloeg hij zijn voet om.
Was toen een package deal met Odd Future, Earl Sweatshirt en Frank Ocean als ik het mij goed kan herinneren.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.421
Bon Iver staat trouwens op de mainstage van NOS Alive (13/7), kanshebber als sub op Werchter? Hij verkocht in een mum van tijd Vorst uit en past toch wel in hetzelfde straatje als pakweg London Grammar, The War On Drugs en alt-J. Ik weet dat velen hem graag in de tent zouden willen hebben maar volgens mij a) verdient hij die spot en b) heeft hij er ook de populariteit voor om die te eisen en c) staat hij op middelgrote festivals als Northside gewoon al als headliner.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Fijn gegeven dat Bon Iver eindelijk eens meerdere Europese festivals aandoet. Als hij komt, hopelijk als Barn-headliner, daar komt hij stukken beter tot zijn recht dan op de Main denk ik. Maar ben het wel met @Yannick zijn argumenten eens. Daarbij zou een Barn al ver van tevoren weer razend druk zijn met een naam als Bon Iver.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.389
4.373
Werchter kreeg ook David Byrne en Ben Howard in de Barn, wat ook precies gevraagd werd bij deze acts. Bon Iver vult de Barn natuurlijk ook makkelijk, maar hij gaat echt niet op main staan, ofwel: daar gaat Werchter hem niet wegzetten.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.072
667
Werchter kreeg ook David Byrne en Ben Howard in de Barn, wat ook precies gevraagd werd bij deze acts. Bon Iver vult de Barn natuurlijk ook makkelijk, maar hij gaat echt niet op main staan, ofwel: daar gaat Werchter hem niet wegzetten.
Eens. Vind Bon Iver qua commerciële potentie ook echt niet te vergelijken met London Grammar, TWOD of alt-J. Op de main sub plek moet toch echt wel een act komen met een bredere doelgroep, m.i.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.033
356
jarne wrote:
https://clashfinder.com/s/rw19j/
Heb na aankondigingen van RW, Graspop, Rock Am Ring, Groezrock,… wat aanpassingen gedaan
1f642.svg


Commentaren, onmogelijke dingen, tips => SHOOT IT
1f600.svg


In hoeverre is dit ijdele hoop of inside knowledge?

Wel, geen inside info, gewoon geprobeerd iets realistisch neer te zetten :) Maar een deel van de namen is natuurlijk ook wishful thinking :D

Iets waar ik helemaal geen verstand van heb is hip-hop, welke namen verwachten jullie dit jaar zeker te zien op werchter? Namen als Post-Malone, Russ, Rae Sremmurd, (anderson. Paak) vorig jaar...

Is er denken jullie een kans dan Anderson. Paak terug zou komen met een nieuwe plaat op zak? of mss eerder als headliner op Couleur Café, Dour, Les Ardentes?
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.032
300
Fijn gegeven dat Bon Iver eindelijk eens meerdere Europese festivals aandoet. Als hij komt, hopelijk als Barn-headliner, daar komt hij stukken beter tot zijn recht dan op de Main denk ik. Maar ben het wel met @Yannick zijn argumenten eens. Daarbij zou een Barn al ver van tevoren weer razend druk zijn met een naam als Bon Iver.
Klopt maar wat kan je meer doen ? daar kan begot 20000man in :)
Als we eerlijk zijn past Bon Iver eigenlijk niet op een festival als Werchter (perfecte Best Kept act vind ik) maar denk dat LN zo een kans nooit laat liggen...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.421
Sjoerd wrote:
Fijn gegeven dat Bon Iver eindelijk eens meerdere Europese festivals aandoet. Als hij komt, hopelijk als Barn-headliner, daar komt hij stukken beter tot zijn recht dan op de Main denk ik. Maar ben het wel met @Yannick zijn argumenten eens. Daarbij zou een Barn al ver van tevoren weer razend druk zijn met een naam als Bon Iver.

Klopt maar wat kan je meer doen ? daar kan begot 20000man in
1f642.svg

Als we eerlijk zijn past Bon Iver eigenlijk niet op een festival als Werchter (perfecte Best Kept act vind ik) maar denk dat LN zo een kans nooit laat liggen…
Dat ze Cactus de kans geven om te groeien naar een festival als BKS (al heb ik geen idee of het Minnewaterpark daar dat aankan haha) maar net zoals de metal acts van GMM moeten ook alle alternatieve acts wijken voor Werchter tenzij ze meerdere keren ons land aan doen (Nils Frahm, Slowdive, Mogwai) of zélf Belgisch zijn (Arsenal)..
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.033
356
The Cure 55.22 %
TOOL 44.78 %
Tame Impala 44.78 %
Coldplay 44.78 %
Foals 41.79 %
Mumford & Sons 40.30 %
Muse 40.30 %

Biffy Clyro 37.31 %
Placebo 37.31 %
Bring Me The Horizon 35.82 %
P!nk 34.33 %
Vampire Weekend 34.33 %
Bon Iver 28.36 %
Bloc Party 25.37 %
Skunk Anansie 23.88 %
The 1975 23.88 %
White Lies 22.39 %
Deftones 22.39 %
Balthazar 22.39 %
Architects 22.39 %
Black Box Revelation 22.39 %
Weezer 20.90 %
Florence + The Machine 19.40 %
Enter Shikari 19.40 %
Frank Turner 17.91 %
Yungblud 16.42 %
The Streets 16.42 %
Mogwai 14.93 %
Parkway Drive 14.93 %
Tom Odell 14.93 %
Mike Shinoda 13.43 %
Thom York 13.43 %
Greta Van Fleet 13.43 %
Robyn 13.43 %
Compact Disk Dummies 11.94 %
Rudimental LIVE 11.94 %
Hooverphonic 10.45 %
Sampha 10.45 %
Sam Fender 10.45 %
Bakermat LIVE 8.96 %
Netsky LIVE 8.96 %
Tamino 8.96 %
Angèle 8.96 %
Tove Lo 5.97 %
Death Grips 5.97 %
Tourist LeMC 5.97 %
Selah Sue 4.48 %
Clean Bandit 2.99 %

Dit zijn de resultaten tot nu toe van de clashfinder die ik maakte. Enkele opvallende dingen:
1. Niet veel volk zit echt te wachten op Florence + The Machine.
2. Belgische namen als Selah Sue, Tourist LeMC, Netsky, Tamino, Angèle, Hooverphonic zijn helemaal niet zo populair hier als op de radio ;) (natuurlijk zitten hier dan ook veel Nederlanders op dit forum)
3. Pink scoort toch nog beter dan veel andere namen (Bon Iver, Weezer,...)

Kleine kanttekening, sommige namen zijn pas later aan de clashfinder toegevoegd dus geven sommige procenten een beetje een vertekend beeld :) (maar voor de meeste niet)

ps. Sorry als deze post er niet zo top uitziet op de smartphone :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.396
9.154
De muur van onverschilligheid was groot tijdens subs als James Blake, Alt-J en -een tijdje langer geleden- Protishead. Bon Iver gaat tegen diezelfde muur aanknallen als ze onder pakweg Muse, Tool of Florence op die main staan. Barn lijkt me perfect. Kan meneer Iver voor de verandering eens voor een publiek spelen van het formaatje Sportpaleis. Commercieel gezien voor hem een goede zet dus.

Lana Del Rey, een ander gerucht, zal waarschijnlijk in dezelfde nauwe schoentjes terechtkomen mocht ze op de main ergens staan vrees ik. Was volgens de verhalen op Sziget trouwens niet echt een hoogvlieger helaas.

 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.716
1.247
Kan meneer Iver voor de verandering eens voor een publiek spelen van het formaatje Sportpaleis. Commercieel gezien voor hem een goede zet dus.

In Vorst vorige week zei hij zelf nochtans dat hij het jammer vind in zo'n grote zaal te moeten spelen, dat hij liever dichter bij het publiek staat in een intiemere setting.
 

JelleCa

Campingartiest
24 okt 2016
78
42
Lana Del Rey, een ander gerucht, zal waarschijnlijk in dezelfde nauwe schoentjes terechtkomen mocht ze op de main ergens staan vrees ik. Was volgens de verhalen op Sziget trouwens niet echt een hoogvlieger helaas.

Enkele jaren geleden op TW Classic stond ze voor Bruce Springsteen, dat viel ook serieus tegen. Ben toen bijna in slaap gevallen, terwijl ik haar muziek wel prettig vind om naar te luisteren
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.032
300
mattman wrote:
Lana Del Rey, een ander gerucht, zal waarschijnlijk in dezelfde nauwe schoentjes terechtkomen mocht ze op de main ergens staan vrees ik. Was volgens de verhalen op Sziget trouwens niet echt een hoogvlieger helaas.

Enkele jaren geleden op TW Classic stond ze voor Bruce Springsteen, dat viel ook serieus tegen. Ben toen bijna in slaap gevallen, terwijl ik haar muziek wel prettig vind om naar te luisteren
#metoo
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken