Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
mattman wrote:
Lana Del Rey, een ander gerucht, zal waarschijnlijk in dezelfde nauwe schoentjes terechtkomen mocht ze op de main ergens staan vrees ik. Was volgens de verhalen op Sziget trouwens niet echt een hoogvlieger helaas.

Enkele jaren geleden op TW Classic stond ze voor Bruce Springsteen, dat viel ook serieus tegen. Ben toen bijna in slaap gevallen, terwijl ik haar muziek wel prettig vind om naar te luisteren

Was ook niet echt een match voor The Boss eigenlijk. En dat verschrikkelijke TWC-publiek dat zelfs applaudiceren of meezingen te veel vindt voor zowat alle acts behalve de headliner (en dan nog). Nog nooit zo'n lauw, ongeïnteresseerd publiek meegemaakt als tijdens pakweg Lana Del Rey, Simple Minds, Blondie en dEUS op TWC. En allemaal halverwege het veld op een dekentje picknicken en plaats innemen.

Pure gruwel. Heb mij al een paar keer laten vangen om toch naar TWC te gaan. Nooit meer.

Ik ben terug van weggeweest. Tot nu toe vind ik de line up nog niet super. Pink en Muse kunnen mij bekoren. Spijtig genoeg kan ik dit van Tool, The Cure en M&S niet zeggen.
Ik vraag me echter af welke rap en rock namen er bij komen. Ik hoor regelmatig bring me the horizon vallen. Ik weet dat hier toch niet veel liefhebbers zijn van deze band maar ik vraag me af welke plaats ze zouden krijgen op de affiche?

Ik ben terug van weggeweest. Tot nu toe vind ik de line up nog niet super. Pink en Muse kunnen mij bekoren. Spijtig genoeg kan ik dit van Tool, The Cure en M&S niet zeggen.
Ik vraag me echter af welke rap en rock namen er bij komen. Ik hoor regelmatig bring me the horizon vallen. Ik weet dat hier toch niet veel liefhebbers zijn van deze band maar ik vraag me af welke plaats ze zouden krijgen op de affiche?

In 2016 speelde BMTH om 16 uur op de Main. Als ze nu zouden komen, zou ik zeggen 1 plaatsje hoger?

Ik zou eerder zeggen een plaatsje lager voor BMTH. Zijn echt niet bekender geworden de laatste jaren, toen stonden ze vrij hoog omdat ze net op dat moment heel veel airplay op o.a. Stubru kregen. Een hogere spot in The Barn of KluBC kan wel, daar zouden ze wellicht als voorlaatste kunnen staan.

Zouden ze dan niet eerder voor Graspop gaan? Daar kunnen ze gemakkelijk sub eisen, eventueel zelfs headliner MS2.

Ik zou eerder zeggen een plaatsje lager voor BMTH. Zijn echt niet bekender geworden de laatste jaren, toen stonden ze vrij hoog omdat ze net op dat moment heel veel airplay op o.a. Stubru kregen. Een hogere spot in The Barn of KluBC kan wel, daar zouden ze wellicht als voorlaatste kunnen staan.

Dit ja. Het momentum dat ze hadden in 2015/16 zijn ze een beetje kwijt.

mattman wrote:
Was ook niet echt een match voor The Boss eigenlijk. En dat verschrikkelijke TWC-publiek dat zelfs applaudiceren of meezingen te veel vindt voor zowat alle acts behalve de headliner (en dan nog). Nog nooit zo’n lauw, ongeïnteresseerd publiek meegemaakt als tijdens pakweg Lana Del Rey, Simple Minds, Blondie en dEUS op TWC. En allemaal halverwege het veld op een dekentje picknicken en plaats innemen.

Pure gruwel. Heb mij al een paar keer laten vangen om toch naar TWC te gaan. Nooit meer.

Dat klinkt een beetje zoals ik mij de afgelopen jaren op Pinkpop voel...

Rock Torhout wrote:

Dat zou ik nog niet zeggen. Mantra is momenteel toch echt wel een hit, staat ook al bijna twee maanden in De Afrekening. Langs de andere kant is hun Lotto Arena show van binnen twee weken nog niet uitverkocht (staanplaatsen wel, zitplaatsen niet). Ik weet niet of ze gelijkaardige shows in het verleden wel uitverkochten.

Edit: Vorst Nationaal in 2016 "bijna uitverkocht" volgens de recensies. Toch een spot rond 18.00u op Rock Werchter of anders hoger op Graspop.

Zet Ghost en Parkway Drive (beide op GMM dit jaar) op Werchter en zwier BMTH op GMM, iedereen blij. Al denk ik dat die ook nog wat zijn gegroeid hoor? Die Lotto Arena show zal ook wel bijna zijn uitverkocht, toch?

mattman wrote:

Rock Torhout wrote:

Dat zou ik nog niet zeggen. Mantra is momenteel toch echt wel een hit, staat ook al bijna twee maanden in De Afrekening. Langs de andere kant is hun Lotto Arena show van binnen twee weken nog niet uitverkocht (staanplaatsen wel, zitplaatsen niet). Ik weet niet of ze gelijkaardige shows in het verleden wel uitverkochten.

Edit: Vorst Nationaal in 2016 “bijna uitverkocht” volgens de recensies. Toch een spot rond 18.00u op Rock Werchter of anders hoger op Graspop.

Je moet er wel bij nemen dat ze in 2016 voor ze naar vorst kwamen al 1x AB, 1x main stage Werchter en 1x PKP MainStage (waar ze een van de grootste massa's op pkp hadden dat jaar). Dus de fans hadden ze al 3 keer kunnen zien.

En qua populariteit zijn ze echt wel gegroeid, + tegen dat het Werchter is is hun nieuwe plaat er zoals het er nu naar uit ziet gaat die niet echt slecht zijn voor hun populariteit. Ik gok dus een plekje voor de sub op de Main, maar ze mogen ze van mij ook gerust in de barn zetten tijdens Pink, Mumford & Sons of F+TM :)

Zet Ghost en Parkway Drive (beide op GMM dit jaar) op Werchter en zwier BMTH op GMM, iedereen blij. Al denk ik dat die ook nog wat zijn gegroeid hoor? Die Lotto Arena show zal ook wel bijna zijn uitverkocht, toch?
Of Parkway op groezrock ?

Yannick wrote:

Stonden al in 2017 op Groezrock (en wegens dat het in 2018 geen Groezrock was is dat letterlijk de vorige editie...) Zou wat snel zijn lijkt me.

Yannick wrote:

Ik denk dat we parkway drive als headliner op alcatraz of metaldag lokerse feesten zullen zien . Ik denk ook dat ze daar beter tot hun recht zouden komen dan op werchter.

Parkway drive zou ik wel gaaf vinden, maar verwacht ik niet op Werchter. Ghost zie ik er nog wel staan.

Dit jaar (2018) weinig elektronisch op Werchter en binnen de huidige zes bekendmakingen idem. Denken jullie dat we dit jaar iets gaan krijgen in de trend van Skrillex/Deadmau5/Underworld? Goose in de tent '12 ging overigens ook goed los, main '16 viel dan tegen. Ik heb geen facebook dus kan hun tour niet zien, gaan die nog wat doen de komende tijd?

Dit jaar (2018) weinig elektronisch op Werchter en binnen de huidige zes bekendmakingen idem. Denken jullie dat we dit jaar iets gaan krijgen in de trend van Skrillex/Deadmau5/Underworld? Goose in de tent ’12 ging overigens ook goed los, main ’16 viel dan tegen. Ik heb geen facebook dus kan hun tour niet zien, gaan die nog wat doen de komende tijd?

Ik denk dat er toch wel weer een grote dance naam staat net zoals de laatste jaren. Vorig jaar Marshmello, jaar ervoor Chainsmokers. Misschien wel Black Eyed Peas/ Robin Schulz/ Swedish House Maffia (twee grote dance namen die met een come back zijn begonnen). Met dance kan je het lastig zeggen omdat die dj's constant de hele wereld over reizen.

Users who are viewing this thread