Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.373
9.116
Laat ons hopen dat we met Kendrick Lamar, Tool en Muse de volgende 3 bevestigingen hebben.

Dan hebben we een mooi, gebalanceerder totaalpakket aan headliners.
 

bakvetje

Playlistbediener
11 okt 2018
7
0
Qua headliners die op dit moment nog in de geruchtenmolen zitten:
- Rammstein (alleen grote festivals)
- Muse (nieuw album op vrijdag 9 november. Gelijk aankondiging die dag of stiekem al eerder?)
- Coldplay (14 november documentaire, daarna miss ook aankondiging tour vanwege 20 jarig bestaan)
- Tame Impala (volgend jaar nieuw album)
- FATM (afgelopen zomer nieuw album)
- Kendrick Lamar (Gregg met zijn hint :wink: )

Volgende maand nog verassingen uit de hoge hoed?
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Zei Kevin Parker van Tame Impala niet dat hij 'teleurgesteld zou zijn als er volgende zomer geen nieuw album is'? Dat klinkt nog niet als een zekerheid. Vooralsnog maakt hij hiphop uitstapjes lijkt het.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.716
1.247
eloelo wrote:
Tool is alleen headliner. Niks Barn afsluiten.

Ik zou het omdraaien: blij zijn als ze The Barn zouden afsluiten want headlinen op de main zal nooit gebeuren.

Dit! Tool gaat Werchter nooit alleen headlinen. Of sub of Barn headliner sowieso!
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
micvet wrote:

eloelo wrote:
Tool is alleen headliner. Niks Barn afsluiten.


Ik zou het omdraaien: blij zijn als ze The Barn zouden afsluiten want headlinen op de main zal nooit gebeuren.

Dit! Tool gaat Werchter nooit alleen headlinen. Of sub of Barn headliner sowieso!

Kan me ook niet voorstellen dat Tool als headliner op Werchter zal staan, daarvoor zijn ze niet mainstream genoeg. Om ze als sub neer te zetten lijkt me zonde, omdat Tool bij daglicht niet goed tot hun recht komt. Een plek zoals Nine Inch Nails vorig jaar is een stuk logischer.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.069
662
Kan me ook niet voorstellen dat Tool als headliner op Werchter zal staan, daarvoor zijn ze niet mainstream genoeg. Om ze als sub neer te zetten lijkt me zonde, omdat Tool bij daglicht niet goed tot hun recht komt. Een plek zoals Nine Inch Nails vorig jaar is een stuk logischer.
Dit lijkt me voor iedereen de beste oplossing (en in mijn ogen ook de meest logische).
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.663
708
Wat is in Belgie en vergelijkbare zaal met Ziggodome? Denk dat Tool daar gewoon beter uit gaat komen. Vooral voor de fans. Dan kunnen ze altijd nog een mooie spot op GMM hebben voor de andere metalliefhebbers.
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Wat is in Belgie en vergelijkbare zaal met Ziggodome? Denk dat Tool daar gewoon beter uit gaat komen. Vooral voor de fans. Dan kunnen ze altijd nog een mooie spot op GMM hebben voor de andere metalliefhebbers.
Dan zou je uitkomen op het Sportpaleis in Antwerpen. Dat is, maar correct me if I'm wrong, volgens mij de enige vergelijkbare zaal. Of Tool daar het best uitkomt valt overigens te betwijfelen, want die zaal staat nou niet direct bekend om zn goede geluid.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.373
9.116
Wat is in Belgie en vergelijkbare zaal met Ziggodome? Denk dat Tool daar gewoon beter uit gaat komen. Vooral voor de fans. Dan kunnen ze altijd nog een mooie spot op GMM hebben voor de andere metalliefhebbers.

De Barn op Werchter is qua capaciteit goed te vergelijken. Misschien kan daar zelfs nog iets meer man in. ;-)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.541
6.484
bcmrmaybe wrote:
Wat is in Belgie en vergelijkbare zaal met Ziggodome? Denk dat Tool daar gewoon beter uit gaat komen. Vooral voor de fans. Dan kunnen ze altijd nog een mooie spot op GMM hebben voor de andere metalliefhebbers.

De Barn op Werchter is qua capaciteit goed te vergelijken. Misschien kan daar zelfs nog iets meer man in.
1f609.svg

Zeker, Ziggo 17.000 en The Barn 20.000. Als ze naar RW komen is dat sowieso wel de beste plek voor ze.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
304
172
Paleis 12 is een iets moderner alternatief met 15.000 plekken (tegenover 17.000 Ziggo Dome en 23.000 Sportpaleis). Het geluid is daar volgens de verhalen een stuk beter, maar ik ben er zelf nog niet geweest.

In 2006 heb ik overigens Tool in Vorst gezien, een zaal die ook bekend staat om z'n slechte geluid. Vreemd genoeg is het optreden van Tool het enige wat ik daar ooit gezien heb waar ik het geluid wél goed vond. Sindsdien vraag ik me af hoe belangrijk de zaal is en hoe belangrijk de geluidstechnici zijn die een band mee heeft.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.663
708
Beetje off topic. Pink 2 extra concerten in Duitsland Keulen en Munchen. Das 100.000 man. 9 concerten in totaal. Had haar graag op Pinkpop gezien. Ruilen met Kensington als die op Pinkpop komen?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.302
4.468
De mensen die zeggen dat Tool nooit headliner zal zijn, zijn dat dezelfde die dat zeiden van P!nk of vorig jaar System of a Down?
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Beetje off topic. Pink 2 extra concerten in Duitsland Keulen en Munchen. Das 100.000 man. 9 concerten in totaal. Had haar graag op Pinkpop gezien. Ruilen met Kensington als die op Pinkpop komen?
Ik zie ineens even voor me dat al die Duitsers, 9 stadions vol, Kensington voorgeschoteld krijgen in plaats van Pink. Dat lijkt me geweldig!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.663
708
Ik zie ineens even voor me dat al die Duitsers, 9 stadions vol, Kensington voorgeschoteld krijgen in plaats van Pink. Dat lijkt me geweldig!

HAHAHAHAHA Dan heb je echt de bradwursten aan het dansen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken