Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.388
9.144
mattman wrote:

eloelo wrote:
SOAD Sub? Dan was Nick Cave zeker ook een sub. En wie TOOL hier vergelijkt met Nine Inch Nails, TOOL is vele malen groter.


SOAD was een headliner. Nick Cave ook. Net zoals Linkin Park en AM. We weten toch allemaal dat RW met meerdere headliners per dag werkt. Dus Pink en Mumford zijn ook headliners (geen subs) en de kans is groot dat er nog een headliner bij komt (die ongeveer even groot is). Vorig jaar waren er ook 8 headliners, als je Jack White even meerekent (wat wel mag, want dat was hij overal ter wereld). Voor The Cure verwacht ik er trouwens ook nog eentje. Zelfs voor de echt grote acts zie je trouwens meestal een headlinewaardige naam. 3 headliners binnen dus, nog ongeveer 5 te gaan.

That is how Werchter rolls.
1f642.svg


Om afgelopen editie tot 8 te komen moet je London Grammar ook meetellen, lijkt mij toch wat teveel van het goede. Ik bedoel, ze zijn groot, maar geen Werchter headliner formaat.

Oeps, ik heb me vergist, heb verkeerd geteld. LG reken ik inderdaad niet echt mee. Scuzy!

Voor The Cure zal het wellicht ook geen mega naam zijn denk ik. Grootte van Tame Impala ofzo. Al kan Florence ook nog passen...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.548
6.496
Morgenochtend wordt Coldplay aangekondigd. Meerdere klokken slaat op Clocks. Het batterijpercentage is 98%, de band nam de naam Coldplay in 1998 aan. Wellicht sluiten ze Werchter af, als je de 15 van 07:15, de 5 van 08:05 en de 10 van 08:10 optelt kom je uit op 30. 30 juni is uiteraard de laatste dag van Werchter.

#conspiracy

Al kun je op deze manier net zo goed Muse verwachten: in 1998 eerste EP, Time is Running Out, en kunnen ook prima Werchter afsluiten de 30e... Hoop alleszins geen Coldplay!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.669
3.392
Ik bedoelde niet zo zeer Tool. Ik verwacht ze nog steeds op Graspop.

Maar wat ik wel bedoelde: in de lijn boekt Rock Werchter steeds minder gitaren, waarschijnlijk vooral doordat de doelgroep zich meer focust op andere muziek. Terwijl Graspop in 2018 juist meer wat toegankelijkere rock- en metalbands had geboekt. Als deze lijn zich doortrekt zullen in de komende jaren de bands als Muse, Rammstein, Foo Fighters steeds vaker naar Graspop trekken hetgeen betekent dat de groepen zoals Slipknot en Amon Amarth langzaam op een zijspoor worden gezet.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.669
3.392
En ik probeerde vergeefs een quote te plaatsen van iemand die op pagina 32 vroeg wat ik precies bedoelde.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.511
11.638
En ik probeerde vergeefs een quote te plaatsen van iemand die op pagina 32 vroeg wat ik precies bedoelde.

Ja, dat was ik!

Ik weet niet of ik het helemaal eens ben met je redenering. Beter gezegd, ik wil het er niet mee eens zijn. GMM boekt inderdaad het afgelopen jaar iets 'commerciëler' maar ik geloof nooit dat ze zo ver van hun vaste achterban zullen wegdrijven om dingen zoals Foo Fighters te gaan boeken. Het is primair een metalfestival. Het aantal echt grote metalacts om zo'n veld te blijven vullen wordt echter steeds kleiner waardoor ze daarom iets breder gaan kijken. Ik geloof niet dat dit ten koste zal gaan van de 'echte' metalacts. Die staan nog steeds ruim om de mainstage en de marque is er ook een prachtige locatie voor.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Coldplay of Muse, mag allebei wat mij betreft! (Met een lichte voorkeur voor Muse, dat wel...)

Heerlijk wel om die zekerheid te hebben dat er morgen om 8u weer een headliner komt! :D
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.669
3.392
Of het is gewoon Heideroosjes... zou slaan op 'Damn' en de klokken op 'the time is ticking away'... ;-)
 

bornlivedie

Randprogramma
12 jun 2018
221
0
Coldplay of Muse, mag allebei wat mij betreft! (Met een lichte voorkeur voor Muse, dat wel…)

Heerlijk wel om die zekerheid te hebben dat er morgen om 8u weer een headliner komt!
1f600.svg

Genoeg andere festivals (bijna alle festivals...) waar nog weinig gebeurt, niet eens hints. :p Van mij mogen ze hele moeilijke puzzels maken waar je een week lang je tanden op stuk bijt... Das pas voorpret en je voelt je meer verbonden met het festival (en allerlei fora).
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.548
6.496
Hahaha ja nee sure. Als je naar die wekker tijden kijkt vormen de tijden ook een heel onregelmatig ritme. Wie werken er nog meer graag met ongewone ritmes? Juist. Tool.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken